امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بسته های خیس، معضلی برای پیک


1401/07/27
کد خبر : 27945
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

کارتن پلاست چیست؟

کارتن پلاست به رول یا ورقه های چند لایه گفته میشود که به روش اکستروژن تولید شده و در ماکت سازی، دکوراسیون، بسته بندی و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. این شیت ها که با نام های دیگری از قبیل شیت پلاست و هالوپروفیل شیت و پلاستیک چین دار نیز شناخته شده می باشند، از پلی پروپلین تولید میشوند. به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی خواهند داشت.

انواع کارتن پلاست

علاوه بر تفاوت هایی که در جنس بدنه و ضخامت شیت پلاست ها وجود دارد، از نظر ساختار کلی آنها نیز تفاوت هایی به چشم میخورد. بر همین اساس می توان آنها را به دو گروه زیر تقسیم بندی نمود:

ورق کارتن پلاست

این نوع از شیت پلاست ها به صورت ورق های نازک با ضخامت های مختلف از قبیل 3، 4 و 5 میلیمتر تولید میشوند. ساختار کلی این نوع از کارتن پلاست از دو لایه مسطح و یک لایه دندانه دار در وسط تشکیل شده است. لایه دندانه دار یا چین دار قرار گرفته در وسط باعث میشود تا مقاومت بدنه آنها تا حد زیادی افزایش پیدا کند.
با توجه به طول و عرض ورق های پلاستیک چین دار، از آنها بیشتر برای ماکت سازی، بسته بندی، تولید باکس های موتور و موارد مشابه استفاده میشود.

کارتن پلاست رول

علاوه بر ورقه های مسطح در سایزهای مختلف، در صنعت به دلیل کاربرد زیاد به صورت رول مورد استفاده قرار میگیرند. متراژ زیادی انواع کارتن پلاست های مسطح و عمودی و کندویی به صورت رول و لوله ای با طول های مختلف بسته بندی میشوند. این نوع از کارتن پلاست بیشتر برای پوشاندن سقف کارگاه ها و کارخانجات و سالن های ورزشی که سوله ای می باشند کاربرد دارد.

باکس موتور کارتن پلاست

پیک های موتوری برای حمل مواد غذایی، بسته های پستی و سفارشی مختلف از باکس های مخصوصی استفاده می کنند که در انتهای موتور نصب میشود. به منظور حفاظت از بسته های پستی و مواد غذایی قرار گرفته در باکس، بدنه آنها باید کاملا در برابر نفوذ اب مقاوم باشد؛ تا بارش باران و برف بر روی آنها منجر به خرابی بسته نشود. باکس موتور کارتن پلاست از جمله موارد کاربرد این ورق ها می باشد که تنوع رنگ بالایی داشته و تمام ویژگی های مورد نیاز را دارا می باشند.
از دیگر ویژگی های مطلوب این باکس ها می توان به قابل شستشو بودن آنها اشاره نمود. به همین دلیل استفاده از آنها کاملا با اصول و استانداردهای بهداشتی برای حمل و جا به جایی بسته های غذایی و غیره تناسب دارد.
قیمت کارتن پلاست با توجه به نوع و جنس و اندازه و سایر ویژگی ها تغییر می کند و نرخ ثابت و مشخصی ندارند. این ورق ها از مقوا و پلی کربنات و غیره تولید شده و به دلیل سه لایه بودن مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه و همچنین تبادل حرارت و دما دارند.


کارتن پلاست

قیمت کارتن پلاست ضد آب

با توجه به نوع کاربرد مورد نظر می توان پلاست شیت های مناسب را انتخاب کرد. به عنوان مثال، در صنعت بسته بندی و دکوراسیون که محافظت از وسایل و کالاها در برابر نم و رطوبت اهمیت زیادی دارد، از پلاست شیت های ضد آب استفاده میشود. این پلاست شیت ها پلاستیکی بوده و برخی از آنها از مواد پلی پروپیلن تولید شده و به همین دلیل کاملا در برابر نفوذ نم و آب و رطوبت عایق هستند. قیمت کارتن پلاست ضد آب همیشه بیشتر از نوع مقوایی می باشد، چون مقاومت آنها بالاتر بوده و مواد مورد استفاده برای تولیدشان نیز گران تر از کاغذ هستند.
یکی از موارد بسیار مهم در تعیین قیمت کارتن پلاست ضد آب و شفاف و غیره، اندازه و میزان ضخامت آنها می باشد. این ورق ها در ضخامت های گوناگونی تولید شده و هر چه ضخیم تر باشند، به همان نسبت نیز قیمت بالاتری خواهند داشت.


کارتن پلاست

خرید جعبه کارتن پلاست

 کارتن پلاست نوعی پوشش سه لایه ای از ورق های پلی پروپیلن می باشند که با روش اسکتروژن تولید میشوند. استفاده از سه لایه در این ورق ها باعث میشود تا نسبت به ورق های کاغذی و پلاستیکی معمول مقاومت و استحکام بالاتری داشته باشند. به همین دلیل در صنعت تولید جعبه و باکس کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند. خرید کارتن پلاست در صنایع مختلف از قبیل بسته بندی کفش، لوازم خانگی، میوه، کتاب و لوازم تحریر و وسایل تزئینی و لوکس کاربرد دارد.
یکی از مهم ترین مواردی که برای خرید جعبه کارتن پلاست درخواست داده میشود، بسته بندی میوه های صادراتی می باشند. سیب، خرما و سایر میوه های صادراتی باید در شرایطی بسته بندی شوند که فشار و ضربه به سطح میوه برخورد نداشته باشد. علاوه براین، نم و رطوبت نیز به درون بسته بندی نباید وارد شود و تا حد امکان وزن جعبه سبک باشد. به همان دلیل جعبه های تولید شده با شیت پلاست های سه و پنج لایه برای آنها گزینه مناسبی می باشند..
همچنین لازم به ذکر است که در دنیای امروز که خریدهای اینترنتی گسترش زیادی پیدا کرده اند، خرید جعبه کارتن پلاست به شدت توسط فروشگاه های آنلاین انجام میشود. ارسال بسته های مختلف درون این جعبه ها کاملا ایمن بوده و با خیال آسوده می توان سفارش را به اقصی نقاط دنیا پست کرد.
لازم به ذکر است که سعی نمایید از مجموعه ای مطمئن و باسابقه در این حوزه خرید نمایید. حبیبی تجارت از جمله مجموعه های فعال در حوزه فروش کارتن پلاست می باشد که در انواع قیمت ها این محصول را عرضه می کند. شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این مجموعه مراجعه نموده و یا با شماره 09126864154 تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27945
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید