امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بزرگترین مرکز دام بهداشتی در تهران


1401/07/27
کد خبر : 28536
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

از گذشته تا به امروز، دام زنده همواره نقش بسیار مهمی را در پیشرفت زندگی انسان داشته است. از فراورده و محصولات این حیوانات در مصارف و صنایع مختلفی استفاده می‌شود؛ از پوشاک گرفته تا تولید انواع لبنیات. بسیاری از افراد تصور میکنند هر حیوانی که در مزرعه ها وجود دارد، دام محسوب می‌شود؛ اما اصلا چنین نیست. دام به حیوانات چارپای اهلی یا احشامی گفته می‌شود که در دامداری ها و مزارع برای مصرف خوراکی و پوشاکی و کمک در کار، پرورش داده می‌شوند. گاو، گوسفند، گوساله، بز، بره و ... از جمله انواع دام محسوب می‌شوند.

مرکز دام بهداشتی در تهران


 
فروشگاه ها و مراکز پرورش و عرضه دام بسیاری در سطح کشور وجود دارد. از جمله این مراکز میتوان به مجموعه دام آذربیجان اشاره کرد که با داشتن چندین سال سابقه درخشان در زمینه عرضه دام بهداشتی توانسته به یکی از بهترین و معتبرترین خدمات دهندگان تبدیل شود.

بهترین دام زنده تهران

همانطور که گفته شد، دام ها نقش اساسی و مهمی را در زندگی انسان ایفا میکنند. گوشت آنها در صنایع غذایی، پشم و پوست آنها در صنایع نساجی، شیر آنها برای تهیه محصولات لبنی و ... کاربرد دارد. برای خرید دام زنده تهران حتما باید به مراکز معتبر و بهداشتی مراجعه کرد.
دام ها از قبیل حیواناتی هستند که ارتباط و تاثیر بسیار زیادی در زندگی انسان می‌گذارند. بیماری های بسیاری میان انسان و دام مشترک است که به راحتی به یکدیگر میتوانند انتقال دهند. به عنوان مثال در چندسال اخیر که ویروس کرونا کل جهان را در برگرفته بود، به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی در رابطه با این ویروس و نحوه انتقال آن، استفاده از بسیاری از محصولات دامی به طور قابل توجهی کاهش یافت.
چراکه افراد می‌ترسیدند که این ویروس را از طریق دام مریض و یا ناقل، دریافت کنند. اما با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفت مشخص شد ویروس کویید 19 از طریق انسان بیمار و یا ناقل به این ویروس به دام زنده قابل انتقال است اما از دام دچار به این بیماری به انسان سالم انتقال نمی‌یابد.
در مراکز غیر بهداشتی و نامعتبر به ندرت میتوان دام سالم و فاقد هرگونه مشکلی پیدا کرد. معمولا دام هایی که در این مراکز نگهداری میشوند به دلیل عدم داشتن بهداشت لازم و همچنین نامناسب بودن تغذیۀ آنها، دارای انواع بیماری ها و مشکلات مختلفی می‌شوند. در نتیجه انواع این بیماری ها با شکل های مختلفی به مصرف کننده منتقل می‌شود و باعث بوجود آمدن مشکل های متعدد در او می‌گردد.

مرکز دام بهداشتی در تهران


 
مراکز بهداشتی عرضه دام زنده، همواره اهمیت بسیار زیادی برای سلامت دام قائل هستند و در تلاش اند تا شرایط مناسبی را برای نگهداری و تغذیه دام فراهم نمایند. این مراکز اهمیت زیادی نسبت به خوراک و سلامت دام قائل هستند. بویژه در بحث تغذیه که یکی از فاکتورهای اصلی در سلامت دام می‌باشد.
همچنین در مرکز معتبر عرضه دام بهداشتی، دامپزشک هایی حضور دارند تا سلامت دام ها را چه پیش از کشتار و چه پس از کشتار، کنترل، نظارت و بررسی نمایند. تا در نتیجه درصورت مشاهده دام بیمار، از فروش آن خودداری شود و برای جلوگیری از گسترش بیماری، سریعا دام مریض تحت درمان قرار گیرد.

خرید گوسفند زنده

دام ها شامل انواع حیوان های مختلفی میباشند که از جمله انها میتوان به گوسفند، بره، گاو، گوساله، بز و ... اشاره کرد. در این میان خرید گوسفنده زنده از تقاضای بسیاری برخوردار است. گوسفند زنده در تهران توسط افراد و مراکز مختلفی به فروش می‌رسد. قربانی کردن گوسفند نسبت به سایر دام های دیگر بسیار رایجتر است به همین دلیل تقاضا برای خرید آن نیز بیشتر میباشد؛ خصوصا در مناسب های خاص سال مانند عید قربان، که خرید و فروش این دام به اوج خودش می‌رسد.
در این زمان که میزان تقاضا افزایش می‌یابد، متاسفانه برخی مراکز عرضه دام زنده نمیتوانند به طور مناسب به بهداشت و سلامتی دام رسیدگی کنند. درنتیجه در این طی، بسیاری از دام ها بدلیل عدم رسیدگی و تغذیه مناسب، ضعیف و مریض می‌شوند. در این شرایط، خرید گوسفند زنده از هر مرکز عرضه دامی بسیار خطرناک و ریسک پذیر است.
درصورتی که این مرکز غیر معتبر و غیر بهداشتی باشد میتواند مشکلات بسیاری را متضرر شما سازد. بهترین و معتبرترین مراکز عرضه گوسفند و دام زنده حتی در اوضاع داغ بازار، به سلامتی دام های خود بسیار اهمیت می‌‌دهند. این مراکز همواره سعی می کنند تغذیه دام را به عالی‌ترین نحوه ممکن به انجام برسانند تا هم سلامت دام تضمین شود و هم رضایت مشتری جلب گردد.
 


مرکز دام بهداشتی در تهران

آشنایی با دام آذربایجان

تفاوتی نمیکند که هدف شما از خرید دام زنده برای پروراندن، مصرف شیر، مصرف گوشت آنها در مراسم ها و یا قربانی کردن باشد؛ به هرحال خرید دام باید از مراکز معتبر و بهداشتی صورت گیرد. مجموعه دام آذربایجان همراه با تیم متخصص خود به عنوان معتبرترین مرکز عرضه دام بهداشتی در تهران، همواره آمادگی خود را برای ارائه بهترین خدمات ممکن اعلام کرده است.
این مجموعه اهمیت زیادی به سلامت دام های خود قائل است و همواره سعی می‌کند از بهترین و جدیدترین تجهیزات ممکن در مرکز خود استفاده کند. نرخ گوسفند زنده در دام آذربایجان براساس اتحادیه مشخص میشود. همچنین در این مجموعه متخصصان و دامپزشکانی وجود دارد که به طور پیوسته سلامت دام ها را چه قبل از ذبح و چه پس از آن بررسی می ‌کنند تا هیچ گونه آلودگی و بیماری در میان دام ها شیوع نکرده و به مصرف کننده منتقل نشود. تمام خدمات ارائه شده کاملا بهداشتی و تحت نظارت دقیق میباشند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28536
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید