امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

بره موم چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 26945
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

بره موم یکی از محصولات بسیار نفیس و ارزشمند عسل است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده چسبناک در علم پزشکی بسیار کاربردی بوده و پزشکان متخصص از این ماده برای درمان بسیاری از بیماری ها بهره مند می شوند و با استفاده از آن داروهای بسیار ارزشمندی را تولید می کنند.

پودر بره موم

پودر بره موم عسل ماده ای تیره رنگ و صمغی شکل است که به وسیله زنبورهای کارگر تولید می شود. این ماده شگفت انگیز خواص بسیاری بر بدن دارد و می تواند بیماری های بسیاری را درمان کند. با توجه به این که مصرف بره موم به هر شکلی امکان پذیر نیست، بسیاری از شرکت های معتبر این ماده را به صورت پودری در می آورند و آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. جهت مشاهده نمونه ای از بهترین پودر بره موم با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا بهار هانی این محصول را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار دهند.


عسل طبیعی

چند روش خانگی برای تشخیص عسل طبیعی

عسل خالص و طبیعی دارای بو، عطر و طعم خاصی به دلیل مصرف گیاهان معطر توسط زنبورهای عسل است. همچنین مات بوده و نمی‌توان از درون ظرف آن طرف دیگر را مشاهده کرد. مات و کدر بودن عسل طبیعی به دلیل وجود گرده‌های گیاهان مصرف شده توسط زنبورهای عسل در این محصول است.
عسل طبیعی یک ماده طلایی رنگ غلیظ است که به سرعت در دهان حل می‌شود و طعمی شبیه آب‌نبات و شکر ندارد. اما یکی از روش‌های تشخیص عسل طبیعی ریختن آن در ظرف آب سرد است. اگر در مجاورت با آب سرد در ته ظرف ته نشین شد، رسوب کرد و به سرعت در آب حل نشد می‌توان گفت عسل مرغوب بوده و مصنوعی نیست. این در حالی است که عسل مصنوعی به دلیل وجود قند مصنوعی به سرعت در آب حل می‌شود.
روش دیگر در تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی و مصنوعی، تست کردن غلظت آن و میزان رطوبت موجود در عسل است. در این روش خانگی کمی از عسل را روی نان تست بمالید اگر نان نرم و مرطوب شود عسل خالص و طبیعی نیست. اما اگر عسل سبب سفت شدن نان تست شد آن عسل طبیعی و اصل می‌باشد زیرا میزان رطوبت موجود در آن تنها ۱۸ درصد است.
به منظور تست غلظت عسل طبیعی و بررسی میزان آب موجود در آن می‌توانید چند قطره از عسل را روی یک تکه کاغذ یا دستمال کاغذی بریزید در صورتی که عسل به سرعت جذب کاغذ شد می‌توان گفت آن عسل مصنوعی و تقلبی است. اما اگر عسل روی کاغذ باقی بماند آن عسل طبیعی بوده و از شکر و آب تهیه نشده است.
بر خلاف آنچه عموم تصور می‌کنند میزان غلظت عسل طبیعی خیلی زیاد نبوده و کمی شل است. قندهای طبیعی گلوکز و فروکتوز نسبت به قندهای مصنوعی ساکاروز و دی ساکارید و شکر ساختار و غلظت شل‌تری را در عسل‌های طبیعی به وجود می‌آورند.
از مهم‌ترین روش‌های تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی و مصنوعی دیدن شکرک در عسل طبیعی است. علیرغم آنچه عموم تصور می‌کنند عسل طبیعی شکرک می‌زند و پس از مدتی شبیه روغن نباتی می‌شود. دانه‌های این شکرک بسیار ریز بوده و زیر دندان به راحتی حل می‌شود و مثل دانه‌های شکر یا نبات نیست. این تغییرات در عسل خالص کاملاً طبیعی بوده و به دلیل تغییر در شرایط محیطی مثل تغییر دما، رطوبت و ترکیبات عسل از جمله میزان قند و آنزیم دیاستاز به وجود می‌آید.
یکی دیگر از روش‌های خانگی برای تشخیص عسل طبیعی ریختن کمی عسل در کف یک ظرف و ریختن آب سرد روی آن است. با حرکت ظرف اشکالی شبیه کندو عسل روی سطح عسل طبیعی به وجود می‌آید و در آب حل نمی‌شود. در حال که عسل مصنوعی شل شده و به سرعت تبدیل به شربت می‌شود.
از دیگر روش‌های خانگی در تشخیص عسل طبیعی ترکیب زرده تخم مرغ خام با عسل است. اگر ترکیب به دست آمده به شکل زرده تخم مرغ پخته شده بود آن عسل کاملاً طبیعی است.
میزان چسبندگی عسل طبیعی در میان انگشتان دست کم بوده اما عسل‌های مصنوعی به دست آمده از شکر بسیار چسبنده و شبیه چسب می‌مانند.
عسل‌های طبیعی دارای مخمر بوده اما چون محتوای آب کمی دارند و تحت فشار اسمزی هستند این مخمر غیر فعال است و سبب افزایش اسیدیته عسل می‌شود، بنابراین هنگام باز کردن درب ظرف عسل صدایی تولید می‌شود. این موضوع در عسل‌های مصنوعی صادق نیست.
از طرف دیگر حباب زیادی داخل عسل‌های طبیعی شکل نمی‌گیرد. در صورت تکان دادن ظرف عسل اگر حباب‌های هوا در آن به وجود آمد می‌توان گفت این عسل طبیعی نیست و در ترکیبات آن آب زیادی وجود دارد.
عسل‌های طبیعی حاصل تغذیه زنبورهای عسل از گیاهان مختلفی است که رنگ و طعم متفاوتی دارند بنابراین عسل‌های طبیعی دارای رنگ قهوه‌ای، زرد، کهربایی و طلایی تیره، روشن، طعم تند، ملایم و غیره هستند. اما با وجود رنگ‌های مختلف برای عسل طبیعی همچنان قطرات آن روی لباس لکه ایجاد نمی‌کند و به راحتی شسته می‌شود.
تشخیص عسل طبیعی با حرارت دادن و گرم کردن آن در بالاترین حرارت داخل ماکروفر یا روی شعله گاز از دیگر روش‌های خانگی در مقایسه عسل طبیعی، مصنوعی و تقلبی است. عسل طبیعی کاراملی شده و می‌جوشد در حالی که عسل مصنوعی به دست آمده از شکر حباب می‌زند و کف می‌کند.

عسل طبیعی

تشخیص عسل طبیعی در طب سنتی

پس از تشخیص عسل طبیعی در طب سنتی از این محصول در موارد مختلفی استفاده می‌شود. عسل طبیعی به دلیل داشتن مقادیر زیادی از کربوهیدرات، اسیدهای آلی، ویتامین‌ها، مواد معدنی، فلاونوئیدها و آنزیم‌ها، منبع عالی انرژی بوده و همچنین می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌های پوست، مو، گوارش و غیره کمک کننده باشد. عسل خالص و طبیعی همچنین موجب از بین رفتن ضعف جسمانی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
در طب سنتی طبع عسل طبیعی گرم تشخیص داده شده است بنابراین در درمان بسیاری از بیماری‌ها که ریشه در سردی بدن دارد همچون روماتیسم مفصلی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طب سنتی از عسل به عنوان ضماد برای ترمیم جای زخم، کاهش التهاب، ترمیم سوختگی‌ها و جای اسکارهای حاصل از زخم و جوش استفاده می‌شود.
در درمان حساسیت‌های فصلی و عفونت‌های سینوسی هم از خاصیت ضد میکروب بودن عسل طبیعی در طب سنتی استفاده می‌گردد. عسل طبیعی دارای آهن بالایی است و در درمان فقر آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از راه‌های تشخیص عسل طبیعی در طب سنتی دادن عسل به افرادی است که از فقر آهن رنج می‌برند. این افراد بوی آهن را تشخیص داده و گاهی از خوردن عسل طبیعی امتناع می‌کنند

خواص عسل برای دیابت

یکی از نگرانی های رایج در افراد دیابتی، مصرف مواد غذایی شیرین از جمله عسل می باشد. عسل نسبت به قندهای مصنوعی از شاخص گلایسمیک کمتری برخوردار می باشد و در نتیجه مصرف کم آن بر بدن افراد دیابتی اثر منفی ایجاد نمی کند. توجه داشته باشید که عسل حاوی کربوهیدرات است و در صورتیکه به بیماری دیابت دچار هستید، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید.
از دیگر خواص عسل می توان به خواص آن در بهبود بیماری های تنفسی و آسم اشاره نمود که به شدت تاثیر مطلوبی در نحوه تنفس افراد ایجاد میکند. البته لازم است بدانید که بسیاری از افراد به عسل ممکن است آلرژی داشته باشند و لذا مصرف زیاد آن باعث تنگی نفس در آنها گردد. رفع التهابات مزمن، افزایش متابولیسم، کاهش دردهای عضلانی، بهبود زخم های دهان، رفع خشکی پوست و بهبود در روند درمان بیماری های سرطانی از دیگر خواص عسل می باشند.

عسل طبیعی

خواص عسل برای گردش خون

قلب مهم ترین بخش در بدن تمام موجودات بوده و توجه به سلامت آن از مهم ترین کارهاییست که نباید از آن غافل شد. خواص عسل برای گردش خون را می توان در تاثیر مصرف این ماده ارزشمند غذایی بر قلب و عروق جستجو کرد. عسل از ترکیبات مختلفی تشکیل شده و آنزیم های متعددی در آن وجود دارد. وجود این آنزیم ها باعث میشود چربی موجود در قلب و عروق تجزیه شده و کمک زیادی در گردش خون و سلامت بدن خواهد بود. علاوه براین، انرژی موجود در عسل می تواند به شدت بر تقویت قلب موثر باشد.
شرکت “ شهدآوران دشت بهار ” از قدیمی ترین شرکت‌ های فعال در زمینه تولید انواع عسل طبیعی ،بره موم ژل رویال , فروش قاشق عسل ، گرده گل ، فروش بره موم پودری در شهرستان آشتیان می باشد.
تماس با فروشگاه عسل بهار از مسیر‌های مختلف برای شما عزیزان امکان پذیر است. فروشگاه عسل بهار بستری مناسب برای خرید عسل ارگانیک را برای مشتریان خود فراهم کرده است. شما می‌توانید با استفاده از این سایت انواع مختلف عسل ارگانیک را سفارش دهید. همچنین همکاران ما آماده ارائه خدمات پشتیبانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما عزیزان هستند. چنانچه مشتریان عزیز هنگام طی کردن روند خرید با هرگونه مشکلی مواجه شوند، می‌توانند از طریق بخش «تماس با ما» با کارشناسان فروش در ارتباط باشند و سوالات و ابهامات خود را رفع کنند.
تماس با ما – گالری عسل بهار
دریافت اطلاعات بیشتر از خرید اینترنتی انواع عسل ، بره موم ، گرده گل
•    91016821-021
•    09354152536



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26945
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید