امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

برش لیزری فلزات در خدمت توسعه کارآمد صنعت است


1401/07/27
کد خبر : 27129
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 23 نفر

 افزایش راندمان عملیات صنعتی با استفاده از خدمات لیزر فلزی به سرعت منجر به سودآوری و توسعه واحدهای صنعتی می شود که این تنها هدف مجموعه لیزر پاسارگاد می باشد. تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه های برش لیزری استفاده از برش لیزری CNC می باشد. برش لیزری فلز قدرت زیادی در برش مواد مختلف و همچنین دقت بالا در تجزیه و تحلیل و برش طرح های برش لیزری بسیار پیچیده با سرعت بالا ارائه می دهد.
برش لیزری فلزات در این مرکز با استفاده از نسل چهارم فناوری های برش لیزری یعنی لیزرهای فیبر برای برش فلزات. برش الیاف با وجود سرعت و دقت بالا، هزینه خدمات لیزری فلزات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این کاهش هزینه در گردش بالای قطعات مورد نیاز برای برش لیزری آشکار است. انواع مواد فلزی را می توان تحت برش لیزر قرار داد. فلزاتی مانند آهن معمولی، فولاد، برنج، مس و آلومینیوم از جمله موادی هستند که با استفاده از برش الیاف فلزی قابل برش هستند. این مرکز از معدود مراکزی است که دارای مجوز ویژه مراکز لیزر دفتر تشعشعات سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در زمینه برش لیزری فلزات می باشد. برش لیزری فولاد و سایر فلزات زمینه بسیار خوبی برای توسعه صنعتی کشور عزیزمان ایران است.

سرعت و دقت بی نظیر در لیزرهای فلزی

سرعت و دقت بی نظیر لیزرهای فلزی اثبات شده و اجتناب ناپذیر است. به خصوص در دستگاه ها، نسل چهارم لیزر به نام لیزر فیبر، این دقت و سرعت را کاملاً متفاوت از نسل های قبلی کرد. در دستگاه های لیزر CNC که عمدتاً در برش لیزری فلزات استفاده می شود، دقت کمتر از 20 میکرون به دست می آید. بازگشت دستگاه لیزر به مرجع اصلی دستگاه نیز دستیابی به دقت کمتر از 10 میکرون را ممکن می سازد. برش لیزری پلکسی کلاژ استودیو با قیمتهای مناسب انجام می شود.

سرعت برش در دستگاه های لیزر فیبر نیز بسته به ضخامت و جنس قطعه کار افزایش و کاهش می یابد. به عنوان مثال برای قطعات آهنی با ضخامت 1 میلی متر می توان آن را در دستگاه با سرعت 25 متر در دقیقه برش داد. این سرعت برای همان ضخامت و تکه فولاد به 20 متر در دقیقه می رسد. یعنی برش قطعه کار با محیط برش 20 سانتی متر با ضخامت 1 میل حدود نیم ثانیه طول می کشد. این سرعت و دقت شگفت انگیز خود را در زمانی که گردش و تعداد سکه زیاد است نشان می دهد. در این صورت علاوه بر کاهش هزینه های کارفرمایان، زمان تحویل قطعات و در نتیجه راندمان فعالیت صنعتی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

کاربرد دستگاه برش لیزر چیست؟

پرتوهای لیزر برای اهداف مختلفی از جمله پزشکی، نظامی، صنعتی، تبلیغاتی و هنری استفاده می شود. یکی از کاربردهای رایج آن برش و حکاکی ورق های فلزی و غیرفلزی می باشد. فرآیند برش لیزری بر روی انواع مواد مانند فولاد، فولاد، چوب، سنگ، پلکسی، چرم، پارچه و غیره. بسیار دقیق است و کیفیت برش عالی را ارائه می دهد.

این برش عرض بسیار کمی دارد و اشکال بسیار پیچیده ای ایجاد می کند و می توان با آن سوراخ های کوچکی ایجاد کرد.

اکثر مردم از قبل می دانند که کلمه "LASER" در واقع مخفف تقویت نور ساطع مرکزی است. اما ورق های فولادی چگونه سبک هستند؟

دستگاه برش لیزر چگونه کار می کند؟

پرتو لیزر ستونی از نور بسیار شدید، یک طول موج یا یک رنگ است. در مورد لیزر CO2 معمولی، این طول موج در طیف مادون قرمز است، بنابراین بسیاری از قدرت و شدت نور برای چشم انسان نامرئی است.
قطر پرتو فقط حدود نیم میلی متر است. قبل از اینکه در نهایت روی صفحه متمرکز شود، می توان آن را در جهات مختلف توسط تعدادی آینه یا "فیبرهای نوری" هدایت کرد یا شدت آن را تغییر داد.

در لیزرهای CO2 پرتو لیزر توسط بخشی به نام تیوب لیزر تولید می شود.

قبل از لمس سطح کار، اشعه لیزر توسط 3 آینه به سمت سر دستگاه هدایت می شود که قسمت انتهایی مسیر پرتو لیزر است.

دستگاه های برش لیزری به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

دستگاه لیزر برش و حکاکی روی غیر فلزات

دستگاه برش لیزری فلزات و دستگاه هیبریدی روی فلزات و غیر فلزات
دستگاه لیزر فیبر و دستگاه مارک فیبر برای علامت گذاری فلزات و غیر فلزات

دستگاه برش لیزری

 هنگام خرید، به یک سری توصیه ها توجه کنید که در زیر به آنها خواهیم پرداخت:
به گارانتی دستگاه و هر قطعه استفاده شده توجه کنید
مارک قطعات یدکی استفاده شده در دستگاه لیزر باید به دقت مورد توجه قرار گیرد
شرکت تولید کننده و تامین کننده قطعات و خدمات پس از فروش باید اعتبار لازم را داشته باشد
در دسترس بودن دستگاه یک شرط حیاتی است زیرا واردات یا تولید مشکلات زمانی خاص خود را دارد
شرایط فروش چاشنی خوبی است که می توانید برای خرید آسان از آن استفاده کنید
در مورد برش لیزری پلکسی در سایت بیشتر بخوانید.
در صورت تمایل برای دریافت قیمت دستگاه های برش لیزر کلیک کنید
 برای شروع کار با دستگاه لیزر
اولین قدم برای شروع کار با دستگاه لیزر، انتخاب و خرید دستگاه است. عوامل مختلفی در انتخاب و خرید یک دستگاه تاثیرگذار است و از قیمت دستگاه گرفته تا اندازه و قابلیت های آن همه باید در نظر گرفته شود. اگر به دنبال یک کارگاه کوچک با درآمد محدود هستید، دستگاه های کوچک مناسب هستند.
اما اگر می خواهید سرمایه گذاری بلندمدتی داشته باشید و سال ها از دستگاه خود استفاده کنید، توصیه می کنیم از دستگاه حکاکی و برش لیزری با قطعات با کیفیت و برند برتر استفاده کنید. این دستگاه به شما این امکان را می دهد که تنوع بیشتری در کار خود داشته باشید و قدرت مانور خود را برای مشتریان مختلف حفظ کنید.
خرید دستگاه لیزر مناسب به شما این امکان را می دهد که طیف وسیعی از سفارشات بازار را در اندازه های مختلف انجام دهید. کسانی که یک کسب و کار راه اندازی می کنند باید بتوانند در بازار رقابت کنند و حتی در برخی موارد از رقبای خود بهتر عمل کنند. انتخاب دستگاه بزرگتر با ظرفیت بیشتر به شما امکان تولید انبوه را می دهد و در صورت افزایش حجم سفارش می توانید به مشتریان خدمات رسانی کنید. معمولا لیزر 90*130 سانتی متری برای شروع کار مناسب است. همچنین توصیه می شود دستگاهی با توان حداقل 100 وات برای برش مواد داشته باشید تا بتوانید انواع سفارشات را انجام دهید.

خدمات پس از فروش دستگاه لیزر

برای موفقیت بازار خدمات پس از فروش بسیار مهم است. در واقع اگر خدمات پس از فروش دستگاه ضعیف باشد، موفقیت شما در بازار بسیار پر ریسک و سخت خواهد بود. بنابراین باید علاوه بر قیمت دستگاه برش لیزر به خدمات پس از فروش آن نیز توجه کنید. پس اصلا دستگاهی با خدمات پس از فروش ضعیف نخرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27129
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید