امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

برزنت ضد حریق و ضد آب بهترین انتخاب برای پوشش سوله ها


1401/07/27
کد خبر : 28108
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

امنیت و ایمنی در برابر آتش سوزی و شرایط آب و هوایی مختلف از موارد بسیار مهمی می باشد که در انتخاب سقف و پوشش سوله ها باید به آن توجه داشت. به همین دلیل متریال های مختلفی برای سقف محیط های صنعتی و سوله ها و کارگاه های تولیدی استفاده میشود که برخی مصالح ساختمانی بوده و گاها پارچه های برزنتی نیز برای این منظور کاربرد دارند. پارچه های برزنت تنوع زیادی داشته و نوع نسوز و ضد آب آن به دلیل مزایای متعدد در محیط های صنعتی و سوله ها کاربرد دارند.

برزنت ضد حریق یا برزنت نسوز

برزنت نوع خاصی از پارچه های بسیار ضخیم می باشد که با الیاف یک، دو و شش لا در عرض های متنوعی تولید میشوند. نوع بسیار ضخیم این پارچه ها کاربرد صنعتی داشته و بافت نازک تر آنها در صنعت تولید پوشاک مورد استفاده قرار میگیرد. برزنت ضد حریق یا نسوز نوع خاصی از این پارچه ها می باشند که به دلیل استفاده از مواد سیلیکونی و فویلدار مقاومت بسیار بالایی در برابر دما دارند. استفاده از این نوع برزنت در بدنه و سقف سوله ها باعث میشود در صورت افزایش دما آتش سوزی رخ دهد.
علاوه بر سقف، در بدنه سوله ها نیز می توان از برزنت های نسوز استفاده کرد که از گسترش آتش سوزی و خسارت های مادی و جانی جلوگیری می کنند.


برزنت ضد حریق

انواع برزنت ضد حریق

برزنت های ضد حریق بر اساس نوع متریال و پوشش به کار رفته در آنها در دو گروه سیلیکونی و فویلدار تقسیم بندی میشوند. نوع سیلیکونی قادر به تحمل افزایش دما تا 300 درجه سانتی گراد می باشند. نوع فویلدار که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، حدود 500 تا 800 درجه سانتی گراد دما را به خوبی تحمل می کند. به همین دلیل در سوله هایی که دستگاه های ریخته گری و قالب گیری در آنها کاربرد دارد، از برزنت ضد حریق فویلدار برای پوشش سقف و بدنه استفاده میشود.
مزایای برزنت ضد حریق برای سوله ها
چند ویژگی مهم در برزنت های نسوز باعث میشود به عنوان پوشش سوله برای بدنه و سقف آنها مورد استفاده قرار گیرند که برخی از آنها عبارتند از:
•    مقاومت بسیار زیاد در برابر دما و جلوگیری از آتش سوزی
•    وزن سبک برزنت در مقابل نسوز بودن آنها و جلوگیری از ایجاد بار اضافه به بدنه سوله
•    صرفه جویی در هزینه ها با پوشش سریع بدنه و سقف سوله با این نوع برزنت
•    مقاومت بسیار بالا در برابر تابش اشعه UV
•    انعطاف پذیری بالا و هماهنگی با ساختارهای مختلف سوله ها
•    عدم نیاز به مصالح ساختمانی در فرآیند نصب تاثیر آن بر کاهش هزینه ها


برزنت ضد حریق

برزنت ضد آب برای پوشش سوله

از دیگر نمونه های پرکاربرد پارچه های برزنتی می توان به برزنت ضد آب اشاره کرد. این پارچه ها به صورت چند لایه تولید شده و مواد پلی استر و پی وی سی به کار رفته در آنها مانع از نفوذ آب میشود. استفاده از برزنت ضد آب برای پوشش سوله باعث میشود نم و رطوبت حاصل از بارش باران و برف به فضای داخل نفوذ نکند. ورود نم و رطوبت و بارش باران و برف بر روی تجهیزات و دستگاه ها و کالاهای موجود در سوله ها آسیب و خسارت زیادی را به آنها وارد می کند. به همین دلیل برزنت های ضد آب به شدت در این زمینه مورد توجه قرار گرفته اند.

انواع برزنت ضد آب برای پوشش سوله

تنوع در برزنت های ضد آب بسیار زیاد می باشد و اصلی ترین فاکتور در دسته بندی آنها متریال به کار رفته در لایه رویی است. بر همین اساس پرکاربردترین انواع برزنت های ضد آب عبارتند از:
•    برزنت نانو: این گروه از پارچه های برزنتی با فن آوری نانو تولید شده و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه UV، نم و رطوبت و رشد قارچ و کپک دارند. علاوه براین، تماس با مواد شیمیایی منجر به تغییر در ساختار و کیفیت پارچه های برزنت نخواهد شد که این ویژگی برای محیط های صنعتی و سوله ها اهمیت دارد.
•    برزنت مشمع: اصلی ترین ویژگی این پارچه ضد آب، استفاده از لایه پی وی سی می باشد که از نفوذ نم و رطوبت به بدنه پارچه جلوگیری می کند. این برزنت ها در تولید چادر کامیون و کانتینرها کاربرد گسترده ای دارند.
•    برزنت دو رو ضد آب: در این نوع برزنت برای لایه رویی و زیرین از مواد پی وی سی استفاده شده و بدنه آنها پلی استر می باشد. به همین دلیل بالاترین مقاومت در برابر نم و رطوبت را دارد و در اثر تماس با اشیای نوک تیز نیز دچار خراشیدگی و پارگی نمیشوند.


برزنت ضد حریق

کاربرد برزنت ضد حریق و ضد آب

ضد آب بودن و مقاومت بسیار بالا در برابر نم و رطوبت پارچه های برزنتی باعث شده است در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. از جمله موارد کاربرد این پارچه ها می توان به تولید چادرهای نظامی، چادر خیمه ای و اسکلتی، چادر کانتینری و پوشش سوله و راه اندازی کمپ های آموزشی و هلال احمر اشاره کرد.

قیمت برزنت ضد حریق و ضد آب

در مقایسه با پوشاندن بدنه و سقف سوله ها با مصالح ساختمانی، استفاده از برزنت مقرون به صرفه بوده و تاثیر بالایی بر هزینه های اجرای پروژه نیز دارند. قیمت برزنت های ضد حریق و ضد آب با توجه به نوع آنها، خرید عمده یا جزئی و همچنین برند تولید کننده متفاوت است. توجه داشته باشید که خرید این پارچه ها از نمایندگی ها به دلیل حذف واسطه ها بسیار ارزان تر از خرید واسطه ای می باشد.

فروش عمده و جزئی برزنت ضد حریق و ضد آب

دنیای چادر یکی از بزرگترین مراکز ارائه دهنده انواع برزنت نسوز و ضد آب به صورت عمده و جزئی می باشد که تمام محصولات را بدون واسطه به سراسر ایران ارسال می کند. محصولات این مجموعه دارای گارانتی بوده و به دلیل تنوع بالا از نظر جنس و نوع و رنگ و قیمت، کارشناسان آن مشاوره رایگان قبل از خرید ارائه می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس مراجعه نموده یا با شماره تلفن 02636609320 تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28108
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید