امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

بررسی و مقایسه جامع سیستم های تهویه مطبوع


1401/07/27
کد خبر : 26671
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر
این در حالی است که اگر بخواهید بهترین بازدهی را از دستگاه های تهویه مطبوع دریافت کنید، حتما باید بسته به فضا و شرایط محیط انتخاب و خرید نمایید. لازم به ذکر است که بهترین دستگاه ها برای خرید مدل‌ هایی هستند که به عنوان سیستم های سرمایشی و گرمایشی به صورت هم زمان بتوان از آن ها استفاده کرد. بنابراین اگر برای خانه، محل کار، کارخانه یا تولیدی خود به دنبال خرید بهترین نوع دستگه تهویه هوای مطبوع هستید، ادامه ی این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید!

خرید سیستم تهویه مطبوع برای آسایش بیشتر

اهمیت خرید تهویه مطبوع برای فضاهای مختلف از آن جهت است که افراد در حین کار در مراکز صنعتی و اداری یا استراحت در منزل احساس راحتی و آسایش داشته باشند. عموماً در فصول سرد مثل پاییز و زمستان دستگاه‌هایی مورد استفاده قرار می گیرد که به عنوان سیستم های گرمایشی عمل می کنند تا از شدت سرمای هوا بکاهند. در مقابل در فصل گرم تابستان نیاز به تهویه مطبوع سرمایشی وجود دارد تا بتوان شدت گرمای فضا را کنترل کرد. اگر چه تمامی انواع سیستم های تهویه مطبوع یک عملکرد دارند، اما لازم است برای خرید با دسته بندی های آن به خوبی آشنا شوید تا مناسب‌ ترین دستگاه را برای خرید انتخاب کنید.

آشنایی با انواع سیستم های تهویه مطبوع

تهویه هوا مسئله‌ی بسیار مهم و حیاتی است که عموم افراد به آن توجه ویژه دارند، به طور مثال اگر در یک کارخانه یا تولیدی صنعتی هوای مطبوع جریان نداشته باشد کیفیت عملکرد کارکنان کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین طبیعی است که تولید کنندگان تهویه مطبوع مدل‌ های متناسب با شرایط مختلف را تولید و عرضه نمایند. به طور کلی سیستم های سرمایشی و سیستم های گرمایشی در سه دسته خانگی، اداری و تهویه مطبوع صنعتی دسته بندی می‌شوند و در هر دسته بندی تعدادی دستگاه پیشرفته وجود دارد که می‌تواند برای فضای مرتبط مناسب باشد. برای داشتن یک خرید اصولی و دقیق لازم است طی یک مقایسه و بررسی دقیق دستگاه‌ های مختلف را بشناسید:

  1. چیلر:

یکی از دستگاه‌ های که به منظور تهویه هوا در مراکزی مثل ادارات بزرگ و چند طبقه قابل استفاده است، دستگاه چیلر می‌ باشد. چیلرها که در دو مدل چیلر جذبی و چیلر تراکمی تولید می‌ شوند، با دو نوع عملکرد با استفاده از گاز یا جذب آب موجب انتشار هوای خنک خواهند شد. استفاده از این دستگاه برای ادارات بزرگی که برای واحدهای مختلف نیاز به سیستم تهویه مطبوع دارند بسیار عالی و مقرون به صرفه خواهد بود. بنابراین به وضوح روشن است که این نوع از سیستم های سرمایشی برای استفاده در منازل شخصی گزینه‌ی خوبی نخواهد بود.

  1. اسپیلت:

کولر اسپلیت یا داکت اسپلیت که امروزه معرف حضور افراد در سراسر ایران می ‌باشد، بهترین گزینه برای منازل، دفاتر کاری و برخی ادارات کوچک به شمار می ‌رود. این دستگاه‌ ها که از یک پنل و کندانسور تشکیل شده‌اند با گاز و انرژی برق کار می‌کنند و در دو مدل سرمایشی و سرمایشی- گرمایشی تولید و عرضه می ‌شوند. خرید تهویه مطبوع اسپیلت برای کارخانجات، یا مراکز اداری و تجاری بزرگ به هیج وجه انتخاب خوبی به شمار نمی ‌رود؛ بنابراین از این نوع سیستم تهویه هوا برای اتاق‌ها و محل کار کوچک و منازل مسکونی استفاده کنید.

  1. تصفیه هوا:

به طور کلی تمامی کارخانجات می ‌بایست از تهویه مطبوع صنعتی برخوردار باشند تا ضایعات ناشی از مواد مورد استفاده در تولیدی موجب آسیب رسیدن به ریه و دستگاه تنفسی کارکنان نشود. دستگاه تصفیه هوا صنعتی که به موجب چرخش هوا، از بین بردن هوای خیلی گرم و گرد غبار می شود. ناگفته نماند که دستگاه تصفیه هوا آلودگی‌ هوا را به کلی از بین برده و علاوه بر کارخانجات مصرف خانگی هم دارد. دستگاه‎ های تصفیه هوای خانگی برای ساکنین استان های تهران یا خوزستان که با مشکلات آلودگی هوا رو به رو هستند، بسیار ضروری و واجب می باشد.

  1. فن کویل:

فن کویل ها سیستم های خنک کننده ی هوا و ایجاد هوای مطبوع هستند که بیشتر مصارف صنعتی دارند. خرید فن کویل برای ادارات بزرگ یا کارخانجات پیشنهاد می شود؛ چرا که در مقایسه با سایر دستگاه های تصفیه هوا کاربردی تر و مقرون به صرفه هستند. لازم به ذکر است که فن کویل ها برای تهویه هوا سرمایشی و گرمایشی کاربرد دارد و تمامی نیازها را در تمامی فصول سال برآورده خواهد کرد.

شوفاژ‌ ها هم نوعی سیستم تهویه مطبوع گرمایشی هستند که در فضاهای ادارای یا خانگی قابل استفاده می‌ باشند و تنها برای تولید گرما کاربرد دارند. با معرفی موارد فوق انتخاب و خرید بسته به شرایط برای شما آسان خواهد شد، اما مهم ترین نکته برای خرید آن است که خرید را از فروشگاه های مطمئن و معتبر انجام دهید تا بهترین مارک محصولات را در اختیار داشته باشید.

آسا تهویه سپند، بهترین مرجع خرید دستگاه تهویه مطبوع

یکی از مطمئن‌ ترین فروشگاه های انواع سیستم های تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی فروشگاه آسا تهویه سپند است که با 12 سال فعالیت بی وقفه در این زمینه بسیار پر طرفدار می باشد. این فروشگاه که دارای وبسایتی مطمئن و با نماد اعتماد است، امکان پاسخگویی به سوالات به صورت اینترنتی یا تلفنی را هم فراهم نمود تا مشتریان بتوانند به صورت غیرحضوری هم بهترین انتخاب را داشته باشند. این مجموعه که در تهران واقع شده، همیشه در دسترس بوده و با تولید و فروش بهترین دستگاه های تهویه مطبوع سکان دار بهترین فروشنده در این حوزه شناخته شده است.

در وبسایت تخصصی این مجموعه مقالات متعددی درباره دستگاه ها وجود دارد که می تواند موجب افزایش اطلاعات شما و تجربه ی خریدی مطمئن و عالی شود. پس برای منازل، محل کار یا کارخانه ی خود از آسا تهویه سپند تنها از طریق گوشی موبایل خود دستگاه تهویه مطبوع بخرید تا در شرایط بهتری به زندگی و کار بپردازید. این مجموعه که متشکل از پرسنلی مجرب و با تجربه است، بهترین مرجع خرید برای تمامی ایرانیان به شمار می رود...


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26671
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید