امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

برای همیشه لک های صورتتان را از بین ببرید!!


1401/07/27
کد خبر : 26124
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 20 نفر

در گذشته خانواده های سلطنتی فرانسه از چشمه های معدنی برای درمان بیماری انسداد شریانی استفاده می کردند. دانشمندان و محققان به بررسی این پدیده پرداختند و دریافتند که دی اکسید کربن موجود در این چشمه های معدنی با نفوذ به زیر پوست باعث درمان های زیادی می شود. بنابراین دانشمندان بر آن شدند تا این خاصیت درمانی را بکار گیرند. نتیجه آن شد که امروزه درمان کربوکسی تراپی پدید آمده و مورد استفاده قرار گیرد. مطالعات بر روی عده زیادی که مورد این درمان قرار گرفته اند نشان داده است که کربوکسی تراپی قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و گردش خون را افزایش می دهد.
همچنین با افزایش کلاژن، باعث بهبود چین و چروک ها و خطوط ریز و همچنین چربی های موضعی می شود. به این نکته توجه شود که دی اکسید کربن به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد و این درمان هیچ گونه خطری برای انسان ندارد و تا به حال هیچ گونه عوارضی برای آن گزارش نشده است.



 جوانسازی پوست

کلاژن چیست؟

کلاژن یکی از اصلی ترین پروتئین های ساختاری بدن موجودات زنده است.این پروتئین ساختار اصلی بافت همبند را در بدن موجودات زنده تشکیل می دهد. 25 الی 35 درصد از کل پروتئین بدن به شکل پروتئین کلاژن است. این پروتئین عمدتا در بافت های فیبری مانند تاندون، رباط و پوست دیده می شود. این پروتئین در ساختار پوست نقش مهمی را ایفا می کند. Collagen یک واژه یونانی است که به معنی تولید کننده چسب است. این پروتئین به عنوان یک چسب طبیعی در بافت های مختلف از جمله پوست ایفای نقش می کند.

کلاژن سازی پوست

کلاژن به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد و به دلیل ساختار پروتئینی که دارد موجب حفظ آب و رطوبت در پوست می گردد. خاصیت ارتجاعی و کشسانی آن موجب حفظ شادابی و جوانی پوست می شود. یکی از ویژگی های این پروتئین خاصیت باز جذب آن است. به این معنی که این پروتئین به اجزای سازنده خود تبدیل شده و جذب بدن می گردد. این مساله در حوزه زیبایی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. متخصصین این حوزه از این ویژگی کلاژن در جهت جوانسازی پوست نهایت بهره را می برند. روش های مختلفی جهت کلاژن سازی پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن وجود دارند. هر یک از این روش ها براساس میزان تواناییشان در تولید این پروتئین، در جوانسازی پوست دخیل هستند.

روش های کلینیکی کلاژن سازی پوست

یکی دیگر از روش های تولید کلاژن در پوست استفاده از روش های کلینیکی و دستگاه های خاص می باشد. این روش به دلیل تاثیرگذاری بالایی که دارد یکی از محبوب ترین روش های مورد استفاده در جوانسازی پوست است. جهت انجام این عمل از دستگاه های مختلفی از جمله کربوکسی تراپی، میکرونیدلینگ، مزوتراپی و … استفاده می شود. مکانیسم عمل در تمامی این روش ها تحریک لایه های مختلف پوست به کلاژن سازی است. هر یک از این دستگاه ها بر حسب نوع و شرایط پوست فرد متقاضی مورد استفاده قرار می گیرند.




جوانسازی پوست

درمان لک صورت با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی به عنوان یکی از کم عارضه ترین روش های درمانی عوارض پوستی، در درمان لک صورت به کمک ما می آید. لک صورت یکی از سمج ترین مشکلات پوستی است که درمان آن همیشه چالش های خاص خود را به همراه دارد. لک های پوستی معمولا به سختی به درمان های مختلف پاسخ می دهند. استفاده از چندین روش درمانی مختلف و ترکیب آنها با یکدیگر در رفع لک صورت موثر است. کربوکسی تراپی یکی از این روش هایی است که به دلیل عوارض جانبی ناچیز و نزدیک به صفری که دارد، طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده است. از آنجایی که لکه های پوستی به دلایل مختلفی ایجاد می گردند، برای درمان هر یک از آنها تکنیک خاصی لازم است. نکته جالب آنجاست که برای رفع بسیاری از این لک ها می توان به کار برد. دلیل این امر نیز این است که در نهایت خون رسانی به محل مورد نظر را افزایش داده و از این طریق موجب کمرنگ شدن تدریجی لک در ناحیه می گردد.


ترکیب کربوکسی تراپی با روش های دیگر جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی در چندین سالی که توسط متخصصان و فعالین حوزه زیبایی و سلامت مورد استفاده قرار گرفته است، به روشی پر طرفدار تبدیل شده است. به همین جهت از ترکیب این روش با روش های دیگر جوانسازی و یا رفع نواقص پوستی برای افزایش بهره وری هر یک از روش ها استفاده می گردد. از جمله روش هایی که از ترکیب آنها با کربوکسی تراپی می توان نتایج عالی حاصل کرد می توان به  مزوتراپی، لیزرهای جوانسازی پوست، سابسیژن، تزریق ژل و غیره اشاره کرد. بسیاری از پزشکان متخصص پوست و مو برای افزایش کارایی روش مزوتراپی مو، از روش کربوکسی تراپی در کنار آن برای بالا بردن میزان جذب مواد تزریقی استفاده می کنند. از طرفی دیگر برای درمان اسکار و یا سایر معایب پوستی در صورت صلاح دید پزشک یا اپراتور خبره، از کربوکسی تراپی در کنار سایر روش های درمانی بهره می برند.



جوانسازی پوست

مزوتراپی در یک نگاه

مزوتراپی در واقع درمان لایه میانی پوست است که همانطور که مشخص است این عبارت از دو کله مزو و تراپی تشکیل شده است که به معنی میانی و درمان است.
پوست انسان شامل سه ساله است که لایه اول اپیدرم یا رو پوست ، لایه دوم درم و لایه سوم هیپودرم است. اپیدرم ها سطحی ترین لایه پوست هستند و یک سری سلول های شاخی و مرده دارند. این لایه ها مدام در حال تقسیم و مرگ هستند. لایه دوم درم نامیده می شود که لایه میانی است و شامل بافت پیوندی انعطاف پذیر است. درم در واقع شامل یک سری رشته های پروتئینی کلاژن است این رشته ها باعث سفتی و حفظ رطوبت پوست می شود. زمانی که سن بالا برود این رشته ها کمتر می شوند و شاهد شل شدن پوست و کدر و خشک شدن آن هستیم. لایه سوم هیپودرم است که در واقع مخصوص بافت زیر پوستی بوده و در عمیق ترین لایه پوست قرار می گیرد. این بخش شامل بافت چربی و پیوندی است. این لایه وظیفه دارد که با ساختار زیرین اتصال داشته باشد.


میزان درد مزوتراپی چقدر است؟

حقیقت این است که این روش عملاً سبب ایجاد درد نمی شود و سوزن های دستگاه بسیار نازک هستند و به طور کلی در محلول تزریقی از داروهای بی حسی موضعی استفاده می شود. روش های بدون سوزن نیز وجود دارد اما اثرات آن به نسبت کمتر است.

استفاده از روش مزوتراپی در جوانسازی پوست و مو اگرچه روشی فراگیر است اما تاثیر فرد تزریق کننده در این روش را می توان در دسته عوامل تاثیرگذار بر روی جوابدهی این روش دسته بندی کرد.
بنابراین بسیار مهم است که این عمل توسط فردی مجرب و آموزش دیده که اجحاف کاملی بر روش تهیه مواد تزریقی، اثر گذاری این مواد و همچنین روش درست و مناسب تزریق آنها دارد انجام پذیرد.

در این راستا آکادمی آنیل اقدام به برگزاری دوره های آنلاین آموزش مزوتراپی نموده است. با برگزاری این دوره ها توسط آکادمی آنیل که مرکزی با بیش از دو دهه سابقه در آموزش افراد متخصص در زمینه مراقبت و زیبایی پوست و مو است این دغدغه را برای افراد تا حد بالایی کاهش داده است. این آکادمی افتخار دارد با آموزش افراد مجرب در زمینه مزوتراپی و سایر روش های جوانسازی پوست و مو خدمات ارزنده ای در زمینه کارآفرینی در این حوزه نموده است. جهت ثبت نام و مشاوره با شماره های  88583023-021 -  09123594771 تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26124
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید