امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

برای خرید تشک چه چیزهایی را باید بدانیم؟


1401/07/27
کد خبر : 25350
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر
تشک و خوابی آرام، دو واژه‌ای که حس خوب و شبی آرام را یادآور می‌شوند. برای داشتن خوابی آرام و لذت بخش باید خرید تشک کاملا هوشمندانه و با تحقیق انجام شود. چه از دردهای عضلانی و ستون فقرات رنج ببرید و چه آن که از سلامت کامل جسمی برخوردار باشید، داشتن تشک مناسب به خوابی لذت بخش کمک بسیار خواهد کرد. اما برای خرید چنین تشکی چه چیزهایی را باید بدانیم و به آنها توجه کنیم.

در ابتدا برای خرید تشک مناسب با عادت‌های خواب شما بهتر است تا با انواع تشک آشنا شوید. هر تشکی با مواد اولیه و طراحی مختص به خود، ساخته و روانه بازار می‌شود. قیمت گذاری تشک‌ها نیز بر اساس همین طراحی‌ها، مواد تشکیل دهنده و کیفیت پارچه انجام می‌گیرد و امکان خرید را برای تمام اقشار و سلیقه‌ها فراهم می‌کند.

تشک فنری(معمولی) و تشک طبی، دسته بندی از انواع تشک است که هر کدام مجموعه‌ای از تشک‌های مختلف را دربرمی‌گیرند. در ادامه با انواع این تشک‌ها آشنا خواهید شد.

تشک زست

شناخت انواع تشک

همانطور که گفتیم تشک‌ها در انواع مختلف ساخته و روانه بازار می‌شوند. در این میان می‌توان تشک‌های فنری را قدیمی‌ترین نوع تشک دانست که در حال حاضر نیز بسیاری هستند که همچنان این تشک‌ها را انتخاب و خریداری می‌کنند.

تشک‌های مموری فوم و لاتکس سری جدیدتری از تشک‌ها بوده که برای افراد مبتلا به کمر درد، گردن درد و افراد مبتلا به مشکلات پوستی توصیه می‌شود.

اما به طور کلی می‌توان انواع تشک را به شکل زیر نام برد.

تشک فنر متصل:

این تشک‌ها همانطور که از نامشان نیز مشخص است، از فنر تشکیل می‌شوند. تخته فنری یک تکه که در سراسر تشک استفاده شده اشت هسته اصلی تشک‌های فنری را تشکیل می‌دهد. این تشک‌ها قیمت پایین‌تری در مقایسه با تشک‌های جدیدتر دارند و راحتی قابل قبولی را برای فرد فراهم می‌کنند اما ایرادی که بر این تشک‌ها وارد است آن هم در مدل دو نفره، تکان‌هایی است که در هنگام جا به جایی یک فرد توسط فرد دیگر احساس می‌شود و این موضوع ممکن است موجب بد خوابی فرد دیگر شود. ضمن آنکه تشک‌های فنر متصل به افرادی با دردهای ستون فقرات توصیه نمی‌شود.

تشک فنر منفصل:

سری جدیدتری از تشک‌های فنری با نام تشک فنر منفصل شناخته می‌شود که با تولید این تشک‌ها مشکل احساس تکان‌های فرد دیگر برطرف شد. این کار با جدا کردن فنرها و قراردادن آنها در پاکت‌هایی مجزا انجام شد. تشک‌های فنر منفصل جزو تشک‌هایی هستند که به افرادی با کمردرد توصیه می‌شوند.

تشک مموری فوم:

اگر شما جز افرادی هستید که بعد از بیدار شدن از دردهای عضلانی رنج می‌برید بهترین انتخاب تشک برای شما از نوع مموری فوم است. مموری فوم یا فوم حافظه‌دار نسبت به حرارت بدن واکنش نشان داده و به این ترتیب با لمس دست یا دراز کشیدن فرد بر روی آن به فرم بدن شکل می‌گیرد. این قابلیت سبب می‌شود تا پشتیبانی مناسبی از تمامی اعضای بدن شده و این نقاط کاملا راحت و آسوده باشند. نقدی که به این تشک‌ها وارد است ضخامت زیاد و گرماست که در برخی تولید کنندگان برای برطرف شدن خاصیت گرمادهی تشک مموری فوم از پارچه‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند.

تشک هیبرید:

از تلفیق تکنولوژی‌های دو تشک فنر منفصل و مموری فوم، تشک هیبرید ساخته می‌شود. این تشک‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز بهره می‌برند و برای تمامی افراد به خصوص کسانی دچار مشکلات جسمانی و عضلانی هستند کاملا مناسب می‌باشند.

به کار بردن فنرهای تشک در پاکت‌های مجزا، هم حس کلاسیک بودن تشک را به فرد منتقل کرده و هم انتقال و احساس تکان را کاهش می‌دهد. از سویی دیگر استفاده از مموری فوم سبب شده تا تشک پشتیبانی خوبی از اعضای بدن داشته باشد اما به کارگیری تکنولوژی جدید در تشک هیبریدی انتشار گرمای ناشی از جذب حرارت بدن را کنترل کرده و مشکل گرمادهی تشک مموری فوم در تشک‌های هیبریدی برطرف شده است.

تشک لاتکس:

تشک‌هایی قدیمی که با استفاده از تکنولوژی جدید ماهیت دوباره پیدا کردند و محبوب شده‌اند. لاتکس پشتیبانی بسیار خوبی از بدن کرده و فشار وارد بر گردن، کمر، ستون فقرات و عضلات را به حداقل می‌رساند و درد این نواحی را کاهش می‌دهد. این موضوع سبب شده است تا تشک لاتکس مورد استقبال افرادی با ابن عارضه‌ها قرار بگیرد. دوام و طول عمر تشک‌های لاتکس نیز مورد دیگری برای توجه ویژه به این تشک‌هاست.

تشک فوم:

فوم‌هایی که در تشک مورد استفاده قرار می‌گیرد تنوع بسیاری داشته و افراد می‌توانند با توجه سلیقه و عادت خواب، فوم مناسب خود را انتخاب کنند. تشک فومی به صورت فوم جامد، فوم لاتکس وفوم ژل وجود دارد. به دلیل اینکه این فوم‌ها راحتی مورد انتظاری در زمان خواب ایجاد می‌کنند و از سویی دیگر بخاطر آنکه تمام نواحی تشک را در برمی‌گیرند مورد استقبال واقع شدند.

پوشش سراسری فوم در تشک انتقال تکان را کاهش داده و این مورد در تشک‌های دو نفره بسیار کارآمد است چراکه جا به جایی فرد مانع از مزاحمت فرد دیگر در زمان خواب می‌شود.

تشک بادی:

این تشک‌ها بیشتر جنبه تفریحی داشتند که شکل جدید آنها استفاده از تشک بادی را برای خواب نیز مناسب کرد. تشک‌های بادی برای افرادی که مشکل کمبود جا دارند مناسب است. تشک بادی به دلیل داشتن گردش هوا خوابی دلچسب را برای فرد محیا می‌کند.

تشک آبی:

در ساخت این تشک‌ها از آب استفاده شده است و برای افرادی با دردهای عضلانی و جسمانی توصیه می‌شود. تنظیم دمای آب در زمستان و تابستان لذت استفاده از این تشک‌ها را دو چندان کرده است.

خرید تشک طبی زست

تشک طبی و مزایای آن

متخصصان به استفاده از تشک طبی توصیه بسیار می‌کنند اما دلیل این توصیه چیست؟ اکنون با شناخت انواع تشک پاسخ این سوال را می‌دانیم. تشک‌هایی که در دسته‌بندی طبی قرار می‌گیرند پشتیبانی مناسبی از بدن داشته و خوابی آرام را برای افراد فراهم می‌کنند اما بیایید با برخی از مزیت‌های آنها بیشتر آشنا شویم.

انعطاف پذیری مناسب: بد نیست بدانید استفاده از تشک‌های خیلی نرم و یا خیلی سفت می‌تواند به مفاصل و ستون مهره‌های شما آسیب وارد کند و به دردهایی در این نواحی منجر شود. از این رو تشک‌هایی که به صورت طبی تولید شده‌اند میزان انعطاف پذیری استانداردی داشته و سلامت کمر و مفاصل را تضمین می‌کند.

خواب راحت: دربرگرفتن بدن و پشتیبانی مناسب از آن ویژگی برجسته تشک‌های طبی است. نتیجه خوابیدن بر روی چنین تشکی خواب آرام و آغاز روزی پر انرژی، بدون درد و کوفتگی است.

ساختار اصولی و استاندارد: تشک‌های طبی با آخرین تکنولوژی‌های بدست آمده ساخته می‌شوند و دور از باور نیست که ساختار آنها راحتی هر چه بیشتر را برای ما فراهم کنند.

با ذکر این مزیت‌ها پیشنهاد می‌کنیم اگر به سلامت و خوابی عمیق اهمیت می‌دهید و یا برای کاهش دردهای خود به دنبال چاره هستید تشک خود را تعویض کنید و یک تشک طبی مناسب خریداری کنید.

چگونه طول عمر تشک را افزایش دهیم؟

شاید خرید تشک برای بسیاری کاری دشوار باشد البته که خرید اقلامی همچون تشک چند سال یکبار انجام می‌شود اما انتخاب نوع مناسب و مرغوب به تحقیق و زمان نیازمند است که ممکن است برای برخی دشوار باشد. بنابراین بهتر است تا پس از خرید تشک مناسب خود نحوه مراقبت و نگهداری از آن را بدانید تا مجبور به تعویض زود هنگام تشک‌های خود نشوید.

موارد زیر شما را در مراقبت بهتر از تشک یاری خواهد کرد.

  • ملحفه تشک را به طور منظم بشویید.
  • از کاور تشک برای تمیز ماندن آن استفاده کنید.
  • چند وقت یکبار تشک‌ها را سر و ته کنید.
  • از پریدن بر روی تشک خودداری کنید.
  • مانع ورود حیوانات خانگی به تشک و رختخواب خود شوید.
  • دقت کنید تا حشراتی چون ساس و... به اتاق خواب شما راه پیدا نکنند.
  • در صورت امکان چند وقت یکبار تشک را در معرض نور خورشید قرار دهید.
  • در صورت خرید تشک دفترچه راهنما را مطالعه و یا به توصیه‌های فروشنده در نگهداری بهتر تشک توجه کنید.
  • تشک طبی زست

تشک زست، لذت خوابی شیرین و آرام

اگر قصد خرید تشک طبی یا معمولی را دارید حتما سوال‌هایی چون کدام تشک برای من مناسب است؟ و یا از کجا تشک با کیفیت و مطمئنی خریداری کنم؟ سوالاتی است که با خود مرور می‌کنید.

خواندن این مطلب شما را تا حدودی در تشخیص تشک مرغوب و نامرغوب یاری می‌کند اما شناخت یک تولید کننده و یک برند مطمئن نیز زودتر به هدف نزدیکتان خواهد کرد. زست، یکی از موفق‌ترین تولید کنندگان و فروشندگان تشک در ایران است که تشک‌هایی به روز و با استاندارهای بالا را عرضه می‌کند.

تنوع تشک‌های زست کمک می‌کند تا شما مناسب‌ترین و بهترین تشک را خریداری کنید. به علاوه آنکه وجود نمایندگی‌های مختلف زست و امکان سفارش تشک به صورت آنلاین، خرید تشک زست را برای شما آسان کرده است.

خوابی شیرین را با تشک طبی زست تجربه کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25350
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید