امروز شنبه 10 شهریور 1403

Saturday 31 August 2024

برای خرید انواع رزین های مناسب به چه نکاتی بایستی توجه کرد؟


1401/07/27
کد خبر : 27627
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

برای انتخاب و خرید یک رزین مناسب بایستی فاکتور های متعددی را بررسی نمود. در نگاه اول رنگ محصول از معیار های مهم انتخاب می باشد. اکثر محصولات با کیفیت در این حوزه بدون رنگ می باشند و یا به صورت خیلی جزئی به رنگ زرد متمایل هستند. وجود رنگ های دیگر در محصول می تواند نشان از ناخالصی ها باشد. دیگر فاکتور انتخاب مناسب رزین, شفافیت آن است که بایستی کاملا شفاف باشد. در بسیاری از کارهای هنری, ویسکوزیته محصول بسیار حائز اهمیت است که بایستی این پارامتر را در دماهای متفاوت از فروشنده جویا شد, همه ی این فاکتورها در خرید عمده رزین اپوکسی بسیار موثر است اما در ابتدای کار بایستی نگاهی به خود رزین ها و تعاریف آن بیاندازیم

رزین چیست؟

برای خرید یک رزین مناسب ابتدا بایستی رزین را بشناسیم. رزین ها به طور کلی ترکیبات آلی طبیعی یا مصنوعی متشکل از یک ماده مایع غیر بلوری یا چسبناک می باشند. رزین های طبیعی چه به صورت رنگی و چه غیر رنگی شفاف هستند و رنگ آن ها گستره ای از زرد تا قهوه ای را شامل می شود. رزین ها می توانند در مایعات مختلف آلی محلول باشند اما انحلال آنها در آب بسیار اندک می باشد. با گسترش استفاده و کاربرد رزین ها در زمینه های مختلف, رزین های مصنوعی وارد بازار شدند که شامل دسته بزرگی از محصولات هستند که دارای ویژگی هایی از خواص فیزیکی رزین های طبیعی هستند اما از نظر شیمیایی متفاوت می باشند.
منظور از رزین های مصنوعی, همان رزین های صنعتی است که معمولاً مواد چسبناکی هستند که طی فرآیند پخت (کیورینگ) به پلیمرهای سفت و سخت تبدیل می شوند. رزین ها ، معمولاً حاوی گروه های عاملی مختلفی ، مانند اکریلات ها، استرها, فنول ها و یا اپوکسیدها هستند. از همین رو رزین ها دسته بندی متفاوتی پیدا می کنند. به همین دلیل مجموعه اُشیم بر خود واجب دانسته است که به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی, ویژگی های این دسته بندی را برای مصرف کنندگان آن بیان نماید.


فروشگاه اوشیم | فروش آنلاین مواد شیمیایی | خرید مواد آزمایشگاهی

انواع رزین ها

به منظو خرید رزین مناسب, بایستی دید که کدام نوع از رزین ها برای کار مد نظر ما مناسب است. رزین ها با توجه به گروه های عاملی موجود در آنها دارای دسته بندی های متفاوتی می باشند. در بین عموم, اغلب از نام رزین جهت خرید رزین های اپوکسی استفاده می شود. علاوه بر رزین های اپوکسی که انواع مختلف آن در فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم موجود است, رزین هایی با گروه های عاملی استر و فنول نیز وجود دارد.

رزین فنولیک

برای مثال, رزین فنولیک در محصولاتی نظیر ورقه های فنولی آغشته شده با رزین، تحت حرارت و فشار مشخصی ساخته می شوند. رزین در طی این سری فرایندها کاملاً پلیمره می شود (پخت یا کیور می شود) و بستر پلیمری را برای سایر کاربردها تشکیل می دهد. رزین های فنولیک کاغذی یا فیلم های رزینی فنولی, در ساخت قطعات الکتریکی ، ورقه های مورد استفاده در لوازم خانگی و در صفحات کامپوزیت استفاده می شوند. رزین فنولیک را می توان از فروشگاه مواد شیمیایی اوشیم به صورت خرد یا عمده تهیه نمود.

رزین پلی استر

نوعی دیگری از رزین ها که به رزین های پلی استر معروف هستند, دارای کاربردهای منحصر به فردی می باشند. صنعت قطعه سازی یکی از محل های استفاده ی این نوع رزین می باشد. پلی استرهای غیر اشباع برای تولید کنندگان قطعات به عنوان محلول رزین در رقیق کننده ی واکنش ها بسیار کاربردی است. رقیق کننده ها نقش حیاتی در صنعت دارند زیرا امکان کنترل ویسکوزیته رزین را فراهم می کند و همچنین در واکنش پخت، شرکت می کند. رزین پلی استر موجود در فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم, از بهترین نوع این ماده می باشد که برای مصرف کنندگان گرامی این محصول، در سایت فروشگاه قابل سفارش و خریداری می باشد.

رزین اپوکسی

پرمصرف ترین و پرکاربردترین نوع رزین, رزین های اپوکسی می باشند که در بیشتر مواقع به این دسته, رزین گفته می شود و از اپوکسی آن صرف نظر می شود. رزین های اپوکسی دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشند. این نوع رزین طیف وسیعی از کاربردها, از مصارف خانگی و کارگاهی تا مصارف صنعتی در مقیاس های بالا را در بر می گیرد.
با توجه به گستردگی کاربردهای این رزین, فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم به عنوان بزرگترین فروشگاه مواد شیمیایی آنلاین, انواع مختلفی از این نوع رزین را برای مصرف کنندگان آن فراهم نموده است به نحوی که مصرف کننده ی گرامی, بعد از بررسی فعالیت خود و مناسب دیدن رزین های اپوکسی, با انوع مختلفی از آن در سایت فروشگاه اُشیم مواجهه خواهد شد. فروشگاه اُشیم تلاش کرده است رزین های اپوکسی با کیفیت که ساخت کشورهای تایوان (با نام تجاری نانیا), کره جنوبی ( با نام تجاری کومهو) و ایران (با نام تجاری E06) می باشد را در فروشگاه خود موجود نماید. همچنین با توجه به استفاده رزین های اپوکسی در کارهای هنری و صنایع دستی مختلف و نیاز مصرف کنندگان به غلظت های مختلف این ماده, فروشگاه اُشیم محصول رزین اپوکسی کومهو را دو دو غلظت غلیظ و رقیق در اختیار مصرف کنندگان گرامی قرار داده است تا حتی الامکان طیف وسیعی از کاربردها و مصارف این نوع رزین توسط محصولات این فروشگاه تامین گردد. مصرف کنندگان و خریداران محترم می توانند هر یک از این محصولات را چه به صورت خرد و چه به صورت عمده از فروشگاه اُشیم تهیه نمایند.
در این قسمت ها تلاش شد تا مصرف کننده گرامی بتواند تا حدی نوع رزین و رزین اپوکسی مناسب خود را پیدا کند, اما جهت خرید این رزین علاوه بر مواردی که در ابتدا به آنها اشاره شد (رنگ, شفافیت, ویسکوزیته) فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که در هنگام خرید رزین ها و به ویژه خرید رزین اپوکسی بایستی به آنها نیز توجه نمود. عدد اسیدی یکی از این پارامترها می باشد که میزان اسید آزاد در رزین را نشان می دهد که جهت فرسایش و خوردگی محصول، دارای اهمیت است. چگالی, مقاوت کششی, میزان درصد ازدیاد طول, وزن مخصوص, دمای خمش, مقاومت خمش و ژل تایم یا زمان گیرایی ( مدت زمانی که طول می کشد تا رزین از حالت مایع خود به حالت جامد و ژله ای در آید) از دیگر موارد موثر در انتخاب و استفاده رزین می باشند.
یکی دیگر از نکات انتخاب رزین مناسب, حباب افتادن در رزین است که با توجه به نوع محصول بایستی به این نکته توجه کرد که به دام افتادن حباب در رزین های اپوکسی غلیظ بسیار محتمل تر می باشد. رزین های ارائه شده مجموعه اوشیم، باتوجه به کیفیت بالایی که دارند حداقل حباب را ایجاد می کنند و کار کردن با آین رزین ها و رزین های اپوکسی آسانتر می باشد.
( در این مقاله از ذکر اعداد دقیق برای هر یک از فاکتورهای خرید رزین اجتناب شده است, زیرا هر یک از این فاکتورها برای رزین های مختلف و برندها و تولید کنندگان مختلف, متفاوت است و همچنین این عوامل بسیار تحت تاثیر دما هستندد و در دماهای مختلف نیز مقادیر متفاوتی خواهند داشت.)


فروشگاه اوشیم | فروش آنلاین مواد شیمیایی | خرید مواد آزمایشگاهی

فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی اُشیم

جامع ترین فروشگاه آنلاین خرید مواد شیمیایی اُشیم، زمینه و  بستر عرضه تمامی محصولات ذکر شده در این مقاله را چه در مقیاس خرد و چه در مقیاس عمده فراهم ساخته است و علاوه بر خرید, امکان مشاوره با کارشناسان خبره در این زمینه را نیز فراهم نموده است.
لازم به ذکر است که تنوع محصولات فروشگاه مواد شیمیایی اوشیم محدود به رزین ها و یا فروش رزین اپوکسی نمی شود؛ بلکه عرضه انواع مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی, مانند مواد افزودنی به پلاستیک یا پلاستی سایزر ها, افزودنی های شیمیایی, پلیمر ها, حلال ها, روغن ها, مواد شیمیایی پودری مانند انواع نمک ها, چسب ها و موم ها و بسیاری از مواد شیمیایی دیگر, از افتخارات مجموعه اُشیم می باشد.
راه های ارتباطی فروشگاه اُشیم به منظور استعلام قیمت و خرید خرد و عمده انواع رزین های اپوکسی و انواع مواد شیمیایی به شرح زیر می باشد.
تلفن:  88446925-021 و 88428964-021          
موبایل: 09209091600
آدرس سایت: www.oshim.ir



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27627
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید