امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

برای خرید ارز دیجیتال به چه نکاتی باید توجه کرد؟


1401/07/27
کد خبر : 28604
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 10 نفر

بازار ارزهای دیجیتال با وجود نوظهور بودن، پیشرفت سریعی را در سال‌های اخیر تجربه کرده است. به همین خاطر بسیاری از افراد، علاقه‌مند فعالیت در این بازار هستند. سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال مانند فعالیت در هر بازار مالی دیگری نیازمند دانش و اطلاعات کافی است. جدید بودن و نوسانات بیش از حد کریپتوکارنسی‌ها حساسیت سرمایه‌گذاری و معامله‌گری را دوچندان می‌کنند. به همین خاطر بسیاری از افراد هنگام فعالیت در این بازار مالی می‌پرسند: برای خرید ارز دیجیتال به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین نکات خرید ارز دیجیتال را برایتان بیان کنیم. پس اگر شما هم به کسب درآمد از بازار کریپتو علاقه دارید، خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود.

هدفتان از خرید ارز دیجیتال چیست؟ توجه به استراتژی شخصی قبل از خرید

اولین نکته‌ای که هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال باید در نظر بگیرید، هدف خودتان از انجام یک معامله است. قبل از هرگونه اقدام در بازارهای مالی، باید هدف و استراتژی مشخصی داشته باشید و همیشه به آن پایبند بمانید. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از بازار ارزهای دیجیتال به دست آورید، باید اطلاعات کامل و دانش کافی در این زمینه داشته باشید. شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال داجکس به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن، به استراتژی محبوب خود برسید و از آن برای درآمدزایی از سرمایه‌گذاری یا معامله‌گری استفاده کنید.

سرمایه‌گذاری بلندمدت؛ انتخاب بهترین روش هولد ارز دیجیتال

اگر زمان کافی برای یادگیری نکات و تمرین ترید ارز دیجیتال ندارید، سرمایه‌گذاری بلندمدت بهترین انتخاب برای شما است. البته این به معنی سرمایه‌گذاری بدون شناخت بازار نیست؛ بلکه باید بهترین روش هولد ارز دیجیتال را انتخاب کنید تا در آینده دچار ضرر نشوید. مقالات موجود در وبلاگ داجکس به شما کمک می‌کند تا به زبان ساده با دنیای پرنوسان و هیجان‌انگیز ارزهای دیجیتال آشنا شوید و به سود برسید.


 خرید ارز دیجیتال

انتخاب کم ریسک ترین ارز دیجیتال با تحلیل فاندامنتال

یکی از اصلی‌ترین پاسخ‌ها به سوال برای خرید ارز دیجیتال به چه نکاتی باید توجه کرد، وایت پیپر است. همه ارزهای دیجیتال معتبر با هدف خاصی و برای حل کردن مسئله مهمی در دنیا به وجود آمده‌اند. وایت پیپر به افراد کمک می‌کند تا پیشینه و فلسفه ایجاد ارز دیجیتال موردنظرشان را کاملا درک کنند و تاحدودی آینده آن را پیش‌بینی کنند. ارزهایی که وایت پیپر مفیدی ندارند، معمولا برای کلاهبرداری به وجود آمده‌اند و در آینده‌ای نزدیک از بازار ارزهای دیجیتال کنار گذاشته خواهند شد؛ اما ارزهایی با وایت پیپر معتبر ارزش ذاتی بیشتری دارند. به‌عنوان مثال، کسانی که قصد خرید و فروش توکن بایننس کوین را دارند، باید بدانند که bsc چیست تا به ارزش توکن مورداستفاده در این پلتفرم پی ببرند.

تحلیل تکنیکال؛ مهم‌ترین بخش تحلیل خرید و فروش ارز دیجیتال

برای اینکه بدانیم چگونه در خرید و فروش ارز دیجیتال سود کنیم، باید توانایی پیش‌بینی قیمت در بازارها را داشته باشیم. از گذشته تاکنون، ابزارها و روش‌های تحلیل تکنیکال جایگاه مهمی را در انواع بازارهای مالی سنتی و مدرن به خود اختصاص داده‌اند. با کمک تحلیل تکنیکال می‌توانید رفتار قیمت یک ارز را در آینده پیش‌بینی کنید و براساس آن، دست به معامله‌گری یا سرمایه‌گذاری بزنید؛ بنابراین استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال از مهم‌ترین نکات خرید ارز دیجیتال است.
مباحث مهمی در دسته تحلیل تکنیکال کریپتو قرار می‌گیرند. انواع شاخص‌های میانگین، خطوط روند، خطوط مقاومت و حمایت، نمودارها و الگوهای مختلف از جمله بخش‌های این مهارت هستند. در این میان، توجه به دو نکته بسیار مهم ضرورت ویژه‌ای دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

توجه به حجم سل و بای در ارز دیجیتال

حجم خرید و فروش یک ارز دیجیتال اهمیت بسیاری در انجام یک معامله موفق دارد. هنگام خرید ارز دیجیتال باید به حجم معاملات آن در بازار توجه کنید. بالا بودن عدد حجم سل و بای در ارز دیجیتال رابطه مستقیمی با محبوبیت آن در میان معامله‌گران دارد. به‌این‌ترتیب، متوجه می‌شوید که آیا یک ارز دیجیتال ارزش خرید دارد یا خیر.
حجم در گردش نیز مفهوم دیگری در بازار ارزهای دیجیتال است که توجه به آن از مهم‌ترین نکات خرید ارز دیجیتال به حساب می‌آید. حجم در گردش به تعداد کل ارزهای دیجیتال موردنظر در بازار اشاره دارد. هرچقدر یک ارز حجم در گردش بالاتری داشته باشد، برای سرمایه‌گذاری نیز مناسب‌تر است. البته توجه کنید که این مفاهیم باید در کنار سایر نکات خرید ارز دیجیتال استفاده شود و فقط یک شاخص، نباید ملاک انتخاب ارز قرار گیرد.


 خرید ارز دیجیتال

مارکت کپ؛ تعیین‌کننده ارزش بازار

مارکت کپ با نام ارزش کل بازار نیز شناخته می‌شود که به مجموع سرمایه‌های موجود در بازار اشاره دارد. مجموع قیمت همه سکه‌های در گردش در بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از سایت کوین مارکت کپ مشاهده کنید و سپس برای خرید ارز دیجیتال تصمیم بگیرید. آشنایی با مارکت کپ به معامله‌گران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند تا با دید بهتری از بزرگی بازار و میزان نقدشوندگی یک ارز، دست به خرید و فروش بزنند و متحمل ضررهای سنگین نشوند. برای به دست آوردن ارزش بازار هر ارز می‌توانید مجموع تعداد سکه‌های در گردش را در قیمت هر سکه ضرب کنید. واضح است که بالا بودن مارکت کپ به‌معنای ارزشمند بودن آن ارز در بازار است؛ اما این فاکتور را هم نباید به‌تنهایی ملاک خرید و فروش ارز دیجیتال قرار دهید.

داجکس؛ جامع‌ترین مرجع  برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال

در این مقاله به بررسی نکات خرید ارز دیجیتال پرداختیم و به سوال برای خرید ارز دیجیتال به چه نکاتی باید توجه کرد، پاسخ دادیم. فعالیت در بازار کریپتو به‌دلیل نوسان‌های شدید و نوظهور بودن باید با دقت بسیار بالایی همراه باشد. کوچک‌ترین اشتباه در این بازار ممکن است به صفر شدن سرمایه منجر شود؛ به همین خاطر آموزش و تمرین ترید ارز دیجیتال اصلی‌ترین نکته برای فعالیت در این بازار جدید مالی است. تیم متخصص داجکس با چندین سال سابقه فعالیت در حوزه سرمایه‌گذاری و معامله‌گری، آماده است تا تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهد. با تهیه دوره‌های آموزش مقدماتی و پیشرفته ارز دیجیتال داجکس در کمترین زمان به معامله‌گری متبحر در این حوزه تبدیل می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به‌منظور تهیه بسته آموزشی مناسب وارد سایت داجکس به آدرس dogex.ae شوید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28604
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید