امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

با لوله های ۵ لایه و تک لایه بیشتر آشنا شوید


1401/07/27
کد خبر : 28386
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

آشنایی با لوله ۵ لایه

لوله پنج لایه یکی از محصولات ساختمانی پرطرفدار بازار است که می توانند در زمره مدرن ترین و جدیدترین لوله ها و اتصالات جای گیرد. به طور کلی می توان گفت که این لوله ها و اتصالات متشکل از فلز و پلیمر هستند که با تلفیقی از پنج لایه تولید می شود. به عبارت دیگر برای تولید این لوله های باکیفیت که به راحتی نیز قابل خم شدن هستند، دو لایه از جنس پلی اتیلن، دو لایه چسب و یک لایه از جنس آلومینیوم بر روی یکدیگر قرار می گیرند. لوله پنج لایه و اتصالات آن مزایا و کاربردهای مختلفی دارند.

آشنایی با لوله تک لایه

لوله و اتصالات تک لایه پلیکا یکی از محصولات پرکاربرد در ساخت پروژه های ساختمانی است که به لطف بهره مندی از مزایای فراوان، به جایگزین مناسبی برای لوله های فلزی و گالوانیزه تبدیل شده است. این لوله ها که در بازار با نام لوله های پلیمری یا لوله های پلی پروپیلن نیز شناخته می شوند معمولا دارای رنگ سفید یا سبز هستند. انواع لوله تک لایه با توجه به آنکه از پرپیلن ساخته می شوند، نسبت به اغلب انواع لوله های موجود در بازار کیفیت بهتری دارند و به ندرت دچار پوسیدگی می شوند.

کاربرد لوله ها و اتصالات پنج لایه

این لوله ها با توجه به بهره مندی از ویژگی های مختلف، کاربرد های فراوانی در صنعت ساختمانی دارند که از مهم ترین آنها می توان به کاربرد در لوله و اتصالات آب گرم و سرد ساختمان مسکونی و تجاری، لوله کشی سیستم های سرمایشی و گرمایشی ساختمان ها، لوله کشی سیستم های گرمایش از کف در انواع ساختمان ها ، زمین های چمن ویژه برگزاری مسابقات ورزشی، سیستم های کنترل حریق در انواع ساختمان ها، سیستم های تهویه مطبوع، صنایع پزشکی، نفت و گاز.

کاربردهای لوله تک لایه

این لوله ها و اتصالات به لطف بهره مندی از ویژگی های منحصر به فرد، در بخش های مختلفی بکار گرفته می شوند که از جمله مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 لوله کشی های آب آشامیدنی برای آب گرم و سرد منازل و ساختمان ها، لوله کشی سیستم های گرمایشی، لوله کشی سیستم های فاضلاب شهری، لوله کشی سیستم فاضلاب های صنعتی، لوله کشی سیستم های شوفاژ، لوله کشی سیستم های تهویه مطبوع و لوله کشی سیستم های آب های زیرزمینی.

مزیت های لوله و اتصالات پنج لایه

برخی از مهم ترین مزایای این لوله ها و اتصالات پنج لایه به شرح زیر هستند:

– داشتن وزن اندک در مقایسه با نسل قبلی لوله های مورد استفاده در ساختمان ها به لطف بهره مندی از ترکیبی از جنس پلیمر در تولید لوله ها و اتصالات.

– دارای کیفیت، ماندگاری و عمر مفید بالا به لطف بهره گیری از لایه هایی از جنس پلی اتیلن و آلومینیوم.

– امکان نصب و حمل و نقل آسان لوله و اتصالات 5 لایه پلیکا به واسطه شیوه نصب آسان، قابلیت انعطاف پذیری بالا و سبک بودن لوله ها.

– گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده به عنوان لوله های توکار به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالای لوله ها و عدم ایجاد پوسیدگی.

– مقاومت بالا در مقابل فشار و حرارت زیاد و مناسب برای استفاده در لوله کشی های آب گرم و سرد به دلیل بهره مندی از لایه ای از جنس آلومینیوم و دو لایه از جنس پلیمر.

– مقاومت بالا در مقابل عوامل ایجاد کننده خوردگی و زنگ زدگی با توجه به بهره گیری لوله ها از جدیدترین تکنولوژی ها برای ساخت لوله های پنج لایه.

– مقاومت بالای لوله پنج لایه در برای دمای بالای تا حدود نود درجه سانتگراد و امکان استفاده از آنها در دماهای گوناگون.

– عدم ایجاد رسوب در لوله های پنج لایه و عدم تغییر طعم و مزه و همچنین آب در آنها به دلیل بهره گیری از لایه ای از جنس آلومینیوم که مانع نفوذ اکسیژن به لایه داخلی لوله ها و ایجاد تغییرات شیمیایی در آنها می شود.

– قابلیت انعطاف پذیری بالای لوله ها و امکان خم کردن و استفاده از آنها در بخش های مختلف ساختمان و به حداقل رساندن استفاده از اتصالات.

– بهره مندی از سطح داخلی یکدست و صاف و عدم کاهش فشار سیالات عبوری از آن.

– میزان اندک انبساط لوله ها به دلیل بکارگیری لایه ای فلزی به عنوان لایه میانی و امکان استفاده از آنها به عنوان گزینه ای مناسب برای لوله های انتقال آب گرم.

– مقاومت حداکثری لوله و اتصالات پنج لایه مثل لوله نیوپایپ در برابر مواد و ترکیبات شیمیایی و همچنین ساییدگی و امکان استفاده از آنها برای انتقال فاضلاب های خانگی و صنعتی.

لوله آب

مزایای لوله تک لایه

لوله و اتصالات تک لایه پلیکا به دلیل ویژگی های خاص خود، مزیت های فراوانی نسبت به اغلب لوله های موجود در بازار دارند که مهم ترین آنها به شرح زیر است:

- این مدل از لوله های تک لایه با توجه به مقاومت بالا در برابر عوامل ایجاد کننده پوسیدگی و زنگ زدگی برای استفاده در سیستم های لوله کشی آب آشامیدنی مناسب هستند؛ زیرا تغییری در طعم، رنگ و مزه آب ایجاد نمی کنند و از سوی دیگر، امکان رشد انواع جلبک ها و قارچ ها در داخل این لوله ها وجود ندارد.

- لوله های تک لایه پلیکا با توجه به بهره مندی از سطح داخلی صاف، صیقلی و یکدست به هیچ عنوان موجب افت فشار در زمان عبور سیالات نمی شوند. از دیگر مزایای این لوله ها این است که به مرور زمان دچار رسوب و گرفتگی نمی شوند.

- طراحی و تولید لوله تک لایه به گونه ای است که در مقابل مواد شیمیایی، اسیدی و بازی مقاوم هستند و از این رو گزینه مناسبی برای لوله کشی سیستم های فاضلاب صنعتی هستند. 

- این لوله ها با توجه به آنکه تا حد زیادی در مقابل ساییدگی، خوردگی و ضربه مقاوم هستند برای لوله کشی های روکار مناسب هستند. همچنین ظاهر مناسب این لوله های تک لایه موجب شده است تا گزینه مناسبی برای لوله کشی روکار باشند.

- یکی از مزیت های این نوع از لوله های پلیکا این است که دارای دمای ذوب بالا هستند که استفاده از آنها در محیط های مختلف را امکان پذیر می سازد.

- لوله و اتصالات تک لایه پلیکا یک عایق حرارتی مناسب هستند. این لوله ها همچنین در مقابل یخ زدگی، نفوذ گاز و اکسیژن نیز مقاوم هستند و گزینه ای ایده آل برای استفاده در شرایط محیطی مختلف به حساب می آیند.

- لوله های تک لایه پلیکا دوستدار محیط زیست هستند و در شرایط مناسب دارای عمر طولانی و ماندگاری بلند مدت تا حدود پنجاه سال هستند. به همین علت می توان با خیالی آسوده و بدون نگرانی از هزینه های تعمیر و بازسازی، از آنها استفاده نمود.  

- لوله و اتصالات تک لایه پلیکا مثل لوله آذین با توجه به وزن اندک، به سرعت و به سهولت و بدون نیاز به چسب قابل نصب هستند.

- از آنجایی که این این لوله ها و اتصالات پلیکا نسبت به لوله هایی از جنس فلز یا چدن قیمت مناسب تری دارند، بکارگیری آنها در ساختمان ها مقرون به صرفه تر است.

منبع:
loolehetesalat.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28386
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید