امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

با بهترین پسته ایران آشنا شوید


1401/07/27
کد خبر : 26932
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

رفسنجان در واقع در شمال بزرگترین استان کشور یعنی کرمان واقع شده و سومین شهر پرجمعیت در کرمان است .البته در جهان کشورها دیگری مثل آمریکا و ترکیه نیز پسته تولید کرده و صادر می کنند. اما در بازار جهانی،ایران و آمریکا بازار پسته را قبضه کرده اند و سهم بیشتری در تولید دارند. در آمریکا بیشترین پسته در ایالت کالیفرنیا و در ایران در شهرستان رفسنجان تولید می شود
بهترین راه تشخیص و یا شاید آسانترین راه خوردن و چشیدن آن است.در واقع پسته رفسنجان از لحاظ طعم،مزه و شادابی حرف اول را میزند.یکی دیگر از ویژگی هایی این پسته شکل و ظاهر آن است یعنی پسته رفسنجان از همه نمونه های مشابه خود دارای فیزیک و شکلی منحصر به فرد است و مثلا شبیه پسته های که در کالیفرنیا و آمریکا کاشت می شود نیست.
آجیل فروشی آنلاین یکی از نیاز های مردم در شرایط کرونا می باشد که همه ترجیح می دیم بصورت اینترنتی اجیل بخریم تا کمتر در معرض خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا قرار بگیریم. برای خرید انلاین آجیل فقط کافیه در سایت خرید اینترنتی پسته ، آجیل مورد نظرتون رو انتخاب و سفارش بدید. مجموعه پستو در کمترین زمان، سفارش شما رو آماده و ارسال خواهد کرد. همواره سعی می کنیم بهترین و ارزانترین آجیل ها رو ارائه بدیم.
میوه خشک طرفداران زیادی دارد این میوه خشک ها ارزش تغذیه ای بالایی دارند و سرشار از فیبر هستند. اما افراد دیابتی باید در مصرف این میوه ها بیشتر مراقب باشند چون تاثیر زیادی بر افزایش قند خون این افراد خواهند گذاشت.
احتمالا شما هم ممکن است بارها پس از حضور در آجیل فروشی ها و یا مراکز مختلف خرید، در هنگام مواجه شدن با قیمت بالای میوه خشک، از خودتان پرسیده اید که این میوه های خشک شده چه خاصیتی برای انسان و بدن دارند؟
 زمانی که آب از میوه‌ها حذف می‌شود، مواد مغذی و فیبر مورد نظر آن‌ها باقی می‌ماند. برای مقایسه میوه‌های تازه و میوه‌های خشک باید این موضوع را بیان کرد که نیم فنجان زردآلوی خشک دارای نیمی از 4.7 گرم فیبر می‌باشد، اما همان میزان در تکه‌هایی از زردآلوی تازه حاوی 1.6 گرم فیبر می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت میوه‌های خشک منبع غنی از آنتی اکسیدان، اسید فولیک و ویتامین ب6 به شمار می‌روند.

بهترین پسته ایران


یک مطالعه‌ اپیدمیولوژیک که روی بیش از 13000 نفر انجام شده بود نشان داد، افرادی که دریافته‌اند که خوردن میوه‌ های خشک دارای مواد مغذی بیشتری است، دارای وزن کمتری هستند در مقایسه با کسانی که میوه‌ی خشک مصرف نمی‌کنند.
با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که قند‌های طبیعی در میوه ‌های خشک بیشتر وجود دارند، که لزوما نگرانی را برای عموم به همراه نداشته و حتی می‌توانند برای ورزشکاران که نیاز به سوخت سریع دارند مفید باشند. اما این موضوع می‌تواند برای کسانی که دائما مراقب قند، کربوهیدرات و کالری خود هستند، مسئله باشد. به عنوان نمونه، یک فنجان انگور 23 گرم قند و 104 کالری دارد، اما یک فنجان کشمش 116 گرم شکردارد! و 503 کالری! — پنج برابر مقدار اصلی. برای خرید میوه خشک از سایت پستو دیدن کنید.

گرانولا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

گرانولا یک خوراکی خوشمزه و خوش طعم است که به عنوان صبحانه و میان وعده مصرف می شود، گرانولا یک خوراکی سالم و پرانرژی است و از مواد بسیار مغذی و مفید تشکیل شده است.  گرانولا را در کنار بستنی، دسر و شیرینی سرو می کنند. همچنین می توان از آن به عنوان میان وعده و عصرانه استفاده کرد. اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این ماده غذایی شامل  جوپرک ، مغزها و عسل هستند و سایر مواد خوش طعم دیگری مثل شکر قهوه ای، برنج بوداده، میوه های خشک، مثل کشمش و خرما و انواع شکلات نیز درترکیبات گرانولا استفاده می شود.

خواص گرانولا

اگرچه تحقیقات علمی کمی در مورد این ماده غذایی وجود دارد، اما ترکیبات متداول آن از جمله جو، دانه کتان، دانه چیا و بادام با فواید درمانی زیادی همراه است. در اینجا به برخی از این موارد اشاره شده است. بیشتر گرانول ها  سرشار از پروتئین و فیبر هستند، که هر دو به بالا بودن سطح انرژی کمک می کنند. پروتئین حتی بر سطوح هورمونهای مهم سیری، مانند گرلین و GLP-1 نیز تأثیر می گذارد. مواد تشکیل دهنده پروتئین بالا موجود در گرانول ممکن است شامل آجیل هایی مانند پسته، بادام، گردو و بادام زمینی و دانه هایی مانند کنف، کدو تنبل و کنجد باشد. علاوه بر این، غذاهای پر فیبر مانند جو، آجیل و دانه ها باعث کاهش سرعت تخلیه معده شما می شوند و زمان هضم را افزایش می دهند، که می تواند به شما در طولانی مدت احساس سیری دهد و ممکن است به کنترل اشتها کمک کند.
-این ماده غذایی فشار خون را بهبود می بخشد. ترکیبات پر فیبر مانند جو و دانه کتان به کاهش فشار خون کمک می کند.
-سطح کلسترول را کاهش دهد. جو دو سر منبع خوبی از بتا گلوتن، نوعی فیبر است که در کاهش سطح کل کلسترول بد، عامل خطر برای بیماری های قلبی کمک  می کند.
-قند خون را کاهش می دهد. غلات، میوه های خشک، آجیل و دانه ها ممکن است به کاهش و کنترل سطح قند خون کمک کنند، به خصوص در افرادی که چاقی یا دیابت دارند.
-سلامتی روده را بهبود می بخشد. در مقایسه با غلات صبحانه تصفیه شده، گرانولا سطح باکتری های مفید روده را افزایش می دهد.
– بسیاری از آنتی اکسیدان ها را تهیه می کند. موادی مانند نارگیل، دانه چیا و آجیل برزیلی منبع خوبی از آنتی اکسیدان های ضد التهاب مانند اسید گالیک، کوئرستین، سلنیوم و ویتامین E هستند.

بهترین پسته ایران


پسته آقایی (پسته احمد اقایی) از خوشمزه ترین و لذیذ ترین انواع پسته ها است که در ایران و جهان حرف اول را می زند. در ایران در مناطق مختلفی پسته اقایی و در کل پسته یافت می شود ولی استان کرمان و شهرستان رفسنجان که به شهر طلای سبز معروف است و از جایگاه ویژه ای در زمینه پسته برخوردار است. استان کرمان به واسطه موقعیت جغرافیایی خاص و میزان ارتفاع و فاصله از دریا بهترین نقطه برای به عمل آمدن پسته شناخته شده و به واسطه عواملی که گفته شد دارای پسته ای با طعم لذیذ است، که دارای شهرت جهانی است و ایران را به قطب پسته جهان تبدیل کرده است. در ایران رقم پسته احمد آقایی و اکبری از اهمیت خاصی برخوردار هستند که علت توجه زیاد به این رقم پسته در واقع طعم فوق العاده و شکل ظاهری بسیار زیبا و مجلسی است که موجب شده تا ایرانی ها از پسته احمد آقایی در تمام جشن های مهم و با اهمیت خود از جمله عید نوروز و اعیاد مذهبی از آن به عنوان آجیل از مهمانان خود استفاده کنند.

بهترین پسته ایران

مهم ترین ویژگی های پسته احمد آقایی

خوشمزه ترین پسته
برای جمالس و دورهمی ها مناسب است
محبوبیت بسیار زیادی در داخل و خارج کشور دارد
حالت زیبا و طعم لذیذ
برای صادرات پسته بهریتن گزینه روی میز است
در تهیه خلال پسته اعتبار بیشتری در بین دیگر انواع پسته دارد
پسته آقایی دارای طعم لذیذ و ظاهر کشیده و زیبا

خواص و ارزش غذایی آجیل ها

آجیل منبع با ارزش از چربی‌های سالم، فیبر و سایر مواد مفید برای بدن است و به‌عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی مانع از بروز بیماری‌های مزمن می‌شود.
در این مقاله شما را با 6 آجیل ارزشمند (بر مبنای 100 گرم) و خواص هر یک از آن‌ها آشنا می‌کنیم.
1- بادام‌زمینی یا خرید پسته فندقی شامی، مقرون‌به‌صرفه‌ترین نوع آجیل است که طیف وسیعی از پلی فنل، آنتی‌اکسیدان، فلاونوئید و اسیدآمینه را در خود جای‌داده وغنی از پروتئین گیاهی است. هر 100 گرم بادام‌زمینی به نوشته وزارت کشاورزی آمریکا 567 کالری دارد. در 100 گرم بادام‌زمینی 25.80 گرم پروتئین، 49.24 گرم چربی، 16.13 پرم کربوهیدرات، فیبر 8.50 گرم و 4.72 گرم قند دارد.
چربی‌های بادام‌زمینی عمدتاً اسیدهای چرب غیراشباع / PUFAs هستند.
همچنین در 100 گرم بادام‌زمینی 92 میلی‌گرم کلسیم، 4.58 میلی‌گرم آهن، 168 میلی‌گرم منیزیم، 376 میلی‌گرم فسفر و 705 میلی‌گرم پتاسیم وجود دارد.
2- بادام اخیراً بسیار محبوب شده است. پروتئین کمتری نسبت به بادام‌زمینی دارد و میان وعده مناسبی به‌جای چیپس و پفک می‌تواند باشد. هر 100 گرم بادام 579 کالری دارد.
همچنین در هر 100 گرم بادام 21.15 گرم پروتئین، 49.93 گرم چربی، 21.55 گرم کربوهیدرات، 12.50 گرم فیبر و 4.35 گرم قند وجود دارد. در بخش ویتامین نیز هر 100 گرم بادام 269 میلی‌گرم کلسیم، 3.71 میلی‌گرم آهن، 270 میلی‌گرم منیزیم، 481 میلی‌گرم فسفر، 733 میلی‌گرم پتاسیم و 25.63 میلی‌گرم ویتامین E وجود دارد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26932
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید