امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

با این راهکار قیمت کراتین مو را به حداقل برسانید


1401/07/27
کد خبر : 27558
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 19 نفر

متاسفانه با توجه به افزایش صعودی نرخ تورم و قیمت ارز، هر روز شاهد افزایش قیمت کراتین مو هستیم. زیرا انواع مواد مورد استفاده در این فرآیند تولید کشورهای خارجی هستند. نگران نباشید، در این مطلب شما را با یک راهکار عالی برای رفع این مشکل آشنا خواهیم کرد.

فرآیند کراتینه مو چیست؟

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رنگ مو و سایر درمان‌های شیمیایی می‌تواند کراتین طبیعی موهای شما را از بین ببرد و نواحی متخلخل آن را آسیب‌پذیر کند. اصولا کمبود پروتئین کراتین در موها باعث خشک و وز شدن آن‌ها می‌شود. به‌همین‌دلیل، در طی فرآینده کراتینه مو می‌توان با وارد کردن کراتین به نواحی متخلخل مو به سالم شدن ساختار مو کمک کرد. برای این کار معمولا از ترکیبات حاوی فرمالدئید یا اسید گلیوکسیلیک و حرارت بالای اتوی مو استفاده می‌شود.

بسته به طول، ضخامت، بافت مو و فرمول درمانی مورد استفاده، این درمان ممکن است بین دو تا چهار ساعت طول بکشد. معمولا تا شش ماه نیز دوام دارد و در این مدت موهای صاف و درخشنده‌ای خواهید داشت.

در حال حاضر برندهای مختلفی از مواد کراتین مو وجود دارد که برخی حاوی فرمالدئید بیشتری هستند. ازآنجایی‌که فرمالدئید یک ماده سرطان‌زا است، اخیرا استفاده از آن در محصولات آرایشی ممنوع شده است. اغلب محصولات جدید اسید گلیوکسیلیک را جایگزین آن کرده‌اند.

توجه داشته باشید که برخی از محصولات کراتین فقط قابلیت آن را دارند که موهای شما را صاف کنند، درحالی‌که برخی دیگر مخصوص از بین بردن وز موها هستند. پس بهتر است قبل از هرگونه اقدامی جزئیات را با آرایشگر خود در میان بگذارید و درمان مناسب را بر اساس نوع مو و نیازهای خود انتخاب کنید. اصولا مراحل انجام کراتینه مو شامل موارد زیر است:

  • در ابتدا باید موها توسط یک شامپوی قلیایی به خوبی شستشو شوند. این کار به تمیز شدن و باز شدن منافذ فولیکول‌های مو کمک زیادی می‌کند.
  • پس از گرفتن آب موها به کمک حوله، باید با سشوآر کمی خشک شوند. زیرا در این مرحله نیاز است رطوبت مو تا حدی حفظ ‌شود.
  • سپس نوبت به تقسیم‌بندی موها می‌رسد. قسمت‌های مختلف مو باید به کمک گیره محکم شوند.
  • در این مرحله، از برس مخصوص آرایشگری برای آغشته کردن محلول کراتین به موها استفاده می‌شود. معمولا این کار از فاصله یک سانتی‌متری ریشه موها انجام می‌شود تا آسیب نبینند. پس از آغشته شدن کامل موها، از یک شانه مخصوص برای عجین کردن بهتر لایه به لایه موها با مواد استفاده می‌شود.
  • پس از قرار دادن یک کلاه پلاستیکی، باید طبق دستورالعمل هر محصول زمان داد تا کراتین به داخل فولیکول‌های مو نفوذ کند.
  • حال باید سشوآر کشیده شود تا قدرت نفوذ کراتین افزایش پیدا کند.
  • در نهایت باید به کمک یک اتو مو سرامیکی با درجه حرارت 230 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر، به نوعی موها را پرس کرد. این کار معمولا به آرامی و با دقت انجام می‌شود.

طبیعتا یکی از دلایل بالا بودن قیمت کراتین مو، طولانی و دشوار بودن این روند است. درحالی‌که می‌توانید با تهیه مواد کراتینه، خودتان در منزل بدون پرداخت دستمزد این کار را انجام دهید.

اگر قصد دارید موهایتان را رنگ یا دکلره کنید، این کار را باید قبل از کراتینه انجام دهید تا رنگ در آن محفوظ بماند، سرزنده‌تر به نظر برسد و ماندگاری بیشتری داشته باشد. البته امکان رنگ ریشه برای ترمیم موهای خود را دارید. اما این کار باید دو هفته بعد از کراتین مو انجام شود.

 به یاد داشته باشید که تا سه روز پس از کراتینه نمی‌توانید موهای خود را بشویید یا آن‌ها را ببندید. پس از آن نیز باید از شامپوهای عاری از مواد شوینده خشن مانند سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات استفاده کنید. توجه شما به نکات ذکر شده می‌تواند طول عمر کراتینه مو را تا یک سال افزایش دهد.

مزایای کراتین درمانی موها

از فوائد انجام این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن موهای ابریشمی. فرآیند کراتینه می‌تواند توسط پر کردن مجدد نواحی متخلل موها با پروتئین کراتین، به صاف‌تر شدن ساقه مو و داشتن موهای ابریشمی و براق‌تر کمک زیادی کند.
  • داشتن موهای صاف‌تر. بسته به نوع محصول کراتین مورد استفاده، درمان کراتینه می‌تواند موهای مجعد یا موج‌دار را صاف کند.
  • داشتن موهای قوی‌تر. با پر کردن کراتین از دست رفته ساقه مو، درمان‌ کراتینه می‌تواند موها را قوی‌تر و کمتر مستعد شکستگی کند. برای برخی از افراد، این روند ممکن است منجر به بلندتر شدن موها شود. زیرا احتمال شکستن و موخوره تارهای مو کمتر می‌شود.
  • داشتن موهای ضخیم‌تر. علاوه‌ بر تقویت مو، نفوذ کراتین به ساختارهای متخلل مو از طریق کراتین درمانی می‌تواند موها را پرپشت‌تر نشان دهد.

می‌توان به صراحت اعلام کرد که این درمان می‌تواند زمان سشوار کشیدن موها را 40 تا 60 درصد کاهش دهد. بعد از کراتینه مو حتی در آب و هوای مرطوب نیز موهای فر و وز شما به حالت موج‌دار نخواهد بود. پروتئین کراتین تارهای موی شما را می‌پوشاند و از آسیب‌های خورشیدی و محیطی محافظت می‌کند.

با توجه به مطالعات انجام شده، انجام این روش هر چند ماه یکبار آسیب کمتری نسبت به حالت دادن روزانه موها با انواع وسایل حرارتی مانند سشوآر و اتو مو دارد. در حال حاضر قیمت کراتین مو در مقایسه با سایر روش‌های صاف کردن مو مانند ریباندینگ یا ابریشم‌سازی خیلی کمتر است. از نظر عوارض جانبی نیز واقعا روش ایمن‌تری است.

آیا امکان انجام کراتینه مو در منزل وجود دارد؟

با توجه به بالا بودن قیمت کراتین مو در آرایشگاه، احتمالا این سوال به ذهن شما رسیده است که در منزل این کار را انجام دهید. هیچ ایرادی ندارد، فقط سعی کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • امروزه محصولات کپی و تقلبی زیادی در بازار یافت می‌شوند. مطمئنا اگر از یک فروشگاه معتبر مواد کراتینه خود را تهیه کنید، نگرانی از بابت این مسئله نخواهید داشت. استفاده از مواد غیر استاندارد نه تنها کمکی به صاف شدن موهای شما نمی‌کند، بلکه برعکس باعث تخریب پیوندهای طبیعی مو یا ریزش مو می‌شود.
  • پیش از هرگونه اقدامی به دستورالعمل ارائه شده روی برچسب کالا توجه کنید. مثلا بعضی از برندها بعد از پایان کار نیاز به سه روز قرنطینه دارند و تا 72 سعت امکان شستشوی موها نیست. درحالی‌که بعد از کراتینه مو با برندهای دیگر می‌توان بلافاصله موها را شست.
  • هرگز مواد کراتینه نباید با پوست سر شما در تماس باشند. زیرا به دلیل داشتن مواد نفوذپذیری مانند فرمالدئید یا اسید گلیوکسیلیک باعث پوسیدگی ریشه حساس موها و ریزش آن‌ها می‌شوند.
  • در هنگام اتوکشی مو، نباید اتو در حالت ثابتی قرار بگیرد. بلکه باید به آرامی و مداوم روی موها حرکت کند. اتوکشی غیر استاندارد در طی فرآیند کراتینه می‌تواند باعث سوختن و ریزش موها شود.

مطمئنا یا انجام صحیح این فرآیند در منزل، قیمت کراتین مو برای شما به نصف می‌رسد.

معرفی یکی از باسابقه ترین فروشگاه‌های عرضه‌کننده انواع مواد کراتین مو

اگر نگران پیدا کردن یک فروشگاه مناسب برای تهیه محصولات کراتینه اورجینال هستید، ما به شما فروشگاه اینترنتی موتاب را پیشنهاد می‌کنیم. این فروشگاه بیش از یک دهه است که در زمینه تهیه انواع محصولات صافی، مراقبتی و درمانی مو از کمپانی‌های اصلی و عرضه آن‌ها فعالیت می‌کند.

یکی از دیگر از دلایل برتری این فروشگاه، امکان ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان است. بدین شکل می‌توانید پیش از خرید مواد کراتین مو، بهترین و مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنید. جالب است بدانید که برای آموزش قدم به قدم نحوه استفاده از محصول مورد نظر خود نیز می‌توانید مشاوره دریافت کنید. فقط کافی است که در بازه زمانی 9 صبح الی 18 بعد از ظهر با شماره تلفن 91307225-021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی موتاب، در همه حال همراه شما است!

از بهترین برندهای کراتین مو می‌توان به راتین بیوتانیکس پرایم، کراتین کادیوو، کراتین پرفکت لیس، کراتین پرفکت لیس تورمالین، کراتین هونما و غیره اشاره کرد. اغلب کارشناسان توصیه می‌کنند که برای کسب نتیجه مطلوب بهتر است علاوه بر کراتین، شامپو قبل و ماسک تثبیت مو نیز از همان برند تهیه شوند. خوشبختانه همه این‌ها در قالب پک کراتینه مو، به راحتی از فروشگاه موتاب قابل تهیه هستند.

این اطمینان را به شما می‌دهیم که با وجود کیفیت بالای محصولات عرضه شده، قیمت کراتین مو در فروشگاه موتاب واقعا معقول و به‌صرفه است. با خرید یکی از محصولات طبق جنس و نوع موهای خود، در خانه کراتینه کنید.

تمامی محصولات این فروشگاه دارای ضمانت‌نامه اصالت کالا، بهترین قیمت و بازگشت کالا هستند. امکان ارسال سریع محصول و پرداخت هزینه در محل وجود دارد. درصورتی‌که از قیمت کراتین مو یا کیفیت محصول ارسال شده راضی نیستید، تا 7 روز مهلت زمانی برای عودت در نظر گرفته شده است. وجه پرداختی به طور کامل ظرف کمتر از ۲۴ ساعت کاری به حساب شما انتقال داده می‌شود. مطمئنا هزاران سفارش پردازش شده در این فروشگاه، گواه رضایت و اعتماد شما است!


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27558
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید