امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

با انواع مکنده ها آشنا شوید


1401/07/27
کد خبر : 28653
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

انواع مکنده ها

همان‌طور که اشاره‌شد در مکنده هایی که وظیفه آن‌ها تخلیه و جمع‌آوری است، معمولاً با سیال‌هایی همچون گردوغبار، دود و بو سروکار داریم که دود و بو توسط فیلترهای مخصوص، تصفیه و هوای پاک به محیط باز گردانیده می‌شود اما در جمع‌آوری گردوغبار، توسط فیلتر، غبار ابتدا تخلیه‌شده و هوای پاک به محیط بازمی‌گردد

مکنده گردوغبار صنعتی

از متداول‌ترین مکنده ها می‌توان به مکنده گردوغبار صنعتی اشاره نمود که در بیشتر کارگاه و کارخانه‌ها رد پایی از آن‌ها دیده می‌شود. دستگاه مکنده گرد غبار صنعتی توسط شلنگ‌های خرطومی فنردار به ماشین‌آلات صنعتی متصل می‌شود تا گرد غبار ناشی از آن‌ها را در کسری از ثانیه جمع‌آوری کند. معمولاً در دستگاه‌های دورکن، لبه چسبان، سی ان سی و دیگر ماشین آات صنایع چوب، جای لوله‌های 10 یا 15 سانتیمتری برای اتصال به مکنده تعبیه‌شده است.


 مکنده


در برخی  دیگر از ماشین‌آلات که جایی برای اتصال لوله خرطومی در آن‌ها وجود ندارد، با قرار دادن هود در بالای آن‌ها و اتصال هود به دستگاه مکنده، هرگونه گرد غبار اطراف هود توسط مکنده جمع‌آوری می‌شود.
نکته‌ای که در انتخاب مکنده ها باید در نظر گرفته شود، میزان قدرت مکش و سرعت آن است. از این خاطر داشتن یک مکنده صنعتی قوی و استفاده از تصفیه کننده هوای صنعتی می‌تواند محیط کار ایزوله شده‌ای را ایجاد کند.

مکنده صنعتی قوی

نقشی که یک مکنده صنعتی قوی ایفا می‌کند ارتباط مستقیمی با میزان حجم مکش و سرعت آن دارد. در جاروبرقی‌های خانگی و صنعتی، سرعت مکش از اهمیت بالایی برخوردار است  ازآنجایی‌که حجم بسیار کمی از گردوغبار به‌طور هم‌زمان توسط جاروبرقی ها مکش می‌شوند، میزان دبی و یا حجم مکش در اولویت دوم قرار می‌گیرد، جاروبرقی باید در سریع‌ترین زمان حجم کمی از غبار را مکش کند. اما در یک مکنده صنعتی قوی علاوه بر سرعت مکش، حجم مکش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است از این خاطر به‌جای یک لوله سه سانتی جاروبرقی با یک لوله 15 تا 20 سانتیمتری مکنده صنعتی سروکار داریم.


 مکنده

افزایش حجم و سرعت مکش

مکنده گردوغبار صنعتی ، سرعت و حجم مکش خود را مدیون میزان توان الکتروموتور، پروانه فلزی مخروطی شکل، سانتریفیوژ استاندارد و درنهایت میزان سطح گستردگی فیلترهای خود است. به همین خاطر در خرید مکنده کارگاهی باید به تمامی پارامتر های یک مکنده صنعتی قوی توجه نمود. یک مکنده استاندارد میبایست از بهره‌وری بالایی برخوردار باشد. داشتن تمام موارد یادشده، بهره‌وری مکنده را افزایش می‌دهد. این در حالی است که داشتن یکی از پارامترهای فوق به‌تنهایی می‌تواند تأثیر بسیاری در میزان مکش دستگاه داشته باشد اما ثبات در مکش و عملکرد بالا نیازمند تمامی گزینه‌ها است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28653
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید