امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

بالابر سیم بکسلی (شرکت آماکو)


1401/07/27
کد خبر : 26485
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر


همه ما در خیابان ها زمانی که ساخت و ساز در منطقه یا ساختمانی انجام می شود ممکن است ؛ اما از مکانیزم بالابر سیم بکسلی تنها برای قطعات خیلی سنگین و بزرگ استفاده نمی شود. بلکه از بالابر سیم بکسلی  یا وینچ سیم بکسلی  دیده باشیم و تا حدودی نیز با کارایی این ماشین های بزرگ آشنا هستیم رثقیل ها در سایزهای کوچک تر در بسیاری کارگاه ها و صنایع برای جابجایی قطعات و وسایل نیز استفاده می شود که به آن ها بالابر سیم بکسلی نیز گفته می شود که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

بالابر سیم بکسلی چیست؟

جرثقیل یا بالابر برقی سیم بکسلی  که یکی از تولیدات شرکت آماکو میباشد به صورت تک فاز نوعی ماشین است که از آن برای جابجایی های مواد در راستای عمودی استفاده می کنند. البته نوع دستی و غیر برقی آن ها نیز وجود دارند که به دلیل استهلاک بالا و سختی کار با آن ها، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. در صنایع تولید کوچک و کارگاه ها شما هیچ گاه نمی توانید از ماشین های سنگین جرثقیل برای جابجایی مواد استفاده کنید و نیاز دارید یک محصول مناسب مانند بالابر سیم بکسلی را جایگزین آن ها کنید. البته درست است که از جرثقیل های بزرگ نمی توان در مصارف صنعتی کوچک استفاده کرد، اما از انواع بالابر سیم بکسلی می توان حتی برای جابجایی تجهیزات ساختمانی نیز استفاده نمود. اینکه چه مقدار تجهیزات یا وسایل را می توان با این دستگاه ها جابجا کرد به ظرفیت ماشین جرثقیل بستگی دارد.
 بالابر سیم بکسلی

عملکرد دستگاه بالابر سیم بکسلی  چگونه است؟

به طور کلی انواع دستگاه بالابر سیم بکسلی از یک موتور، درام، گیربکس، ترمز، عامل کششی (مانند زنجیر یا سیم بکسل) و قلاب تشکیل شده اند. این دستگاه ها بسته به ابعاد و ظرفیت هایی که برای آن ها در نظر گرفته می شود در گریدهای فوق سنگین، سنگین، متوسط و سبک تقسیم بندی می شوند. نوع موتوری که در این نوع بالابرها استفاده می گردد عموماً موتورهای مگنتی یا مخروطی است.
عملکرد دستگاه بالابر سیم بکسلی به این شکل است که با جریان الکتریکی که به کمک الکتروموتور متصل شده به گیربکس در ماشین انجام می شود، امکان جذب قطعات با نیروی الکترومغناطیسی ایجاد شده به وجود خواهد آمد. به همین دلیل دستگاه بالابر سیم بکسلی تک فاز از جمله پرمصرف ترین و پرکاربردترین وسایل حمل بار در کار خانه ها و حتی مصارف خانگی به حساب می آید.

ویژگی های بالابر سیم بکسلی

اکثر ماشین های جرثقیل کوچک برای صنایع مختلف ساخت کشور چین هستند و ظرفیت های تحمل بار آن ها بین حداقل 100 کیلوگرم تا حداکثر 1200 کیلوگرم متغیر است. شما می توانید در هنگام خرید حداقل و حداکثر ظرفیت مورد نیازتان را مشخص کنید تا کارشناسان فروش دفاتر مختلف این دستگاه ها بتوانند بهترین پیشنهاد را به شما بدهند. به عنوان مثال اگر ظرفیت مورد نیاز شما از 100 کیلو گرم به 200 کیلوگرم باشد به این معنی است که ظرفیت این بالابر در شرایطی که از یک لایه سیم بکسل استفاده نماید تنها 100 کیلوگرم و اگر از دو لایه سیم بکسل استفاده کند، 200 کیلوگرم خواهد بود. نکته ای که باید قبل از خرید حتماً به آن توجه داشته باشید این هست، زمانی که دستگاه بالابر سیم بکسلی از دو لایه سیم بکسل استفاده می کند طولی را که می تواند وسایل را جابجا کند نیز به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

بالابر سیم بکسلی

مزایای استفاده از دستگاه بالابر سیم بکسلی

استفاده از این دستگاه می تواند فواید بسیار زیادی برای کارفرمایان در محل کارگاه یا کارخانه داشته باشد. برخی از این مزایا عبارت اند از:

امکان استفاده از حالت یک لایه یا دو لایه سیم بکسل

شما می توانید بر حسب نیازتان برای تحمل بار و مسیری که این بالابر باید قطعات و تجهیزات مورد نظر را جابجا کند، به اختیار خودتان از حالت یک لایه سیم بکسل یا دو لایه سیم بکسل استفاده نمایید.

قابل استفاده جهت مصارف خانگی و صنعتی

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم مهم ترین مزیت دستگاه بالابر سیم بکسلی این است که عملکرد جرثقیل های بزرگ را در مکان های کوچک امکان پذیر می کند. به همین دلیل از این نوع بالابرها در مکان های کوچک که امکان نصب جرثقیل های دیگر وجود ندارد، به راحتی استفاده می کنند.
 بالابر سیم بکسلی

دارای استانداردهای اروپایی

دستگاه بالابر سیم بکسلی تک فاز بر اساس استانداردهای اروپایی ساخت جرثقیل تولید می شوند. به همین دلیل دارای امنیت و ایمنی بالا هستند و احتمال ایجاد حادثه در حین استفاده از آن ها به حداقل خواهد رسید.

حجم و ابعاد دستگاه بالابر سیم بکسلی تک فاز کوچک است

برخلاف کارایی بسیار زیادی که این جرثقیل ها دارند، حجم و ابعاد آن ها کوچک است. به همین دلیل استفاده از آن ها بسیار راحت بوده و برای نگهداریشان نیاز به فضای زیادی نخواهیم داشت. به علاوه ظاهر دستگاه بالابر سیم بکسلی نسبت به انواع جرثقیل های بزرگ صنعتی بسیار زیباتر است. شایان ذکر است که حجم و ابعاد کوچک این بالابرها امکان نصب آن ها در مکان های سخت و دشوار را آسان نموده است.

ضریب اطمینان دستگاه بالابر سیم بکسلی تک فاز بالاست

همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم این دستگاه ها باید طبق استانداردهای مشخص ساخته شوند. به همین دلیل ضریب اطمینان در آن ها نسبت به سایر جرثقیل ها بسیار بالاتر است.

دستگاه بالابر سیم بکسلی سبک و قابل حمل است

ابعاد و حجم کوچک دستگاه بالابر سیم بکسلی باعث کم وزنی آن نیز می شود. در نتیجه حمل آن به مکان دلخواه بسیار آسان بوده و این دستگاه را بسیار خاص و منحصر به فرد می کند.

دستگاه بالابر سیم بکسلی تک فاز کاربرد گسترده ای دارد

با اینکه این دستگاه کوچک و کم وزن است اما کارایی آن بالاست؛ زیرا در صورت عدم استفاده از دستگاه بالابر سیم بکسلی تک فاز، شما مجبور هستید برای جابجایی تجهیزات و قطعات تولید شده یا مواد اولیه دائماً از نیروهای انسانی استفاده کنید. در نتیجه احتمال بروز حوادث جانی به دلیل امکان سقوط قطعات یا تجهیزات در حین جابجایی بسیار زیاد است. به علاوه نیروی کار اضافی نیاز به دستمزد دارد که هزینه های تولید شما را افزایش خواهد داد. پس استفاده از دستگاه بالابر سیم بکسلی نه تنها بسیار کاربردی است، بلکه توجه اقتصادی نیز دارد.
 بالابر سیم بکسلی

کاربرد بالابر سیم بکسلی در صنایع

در قسمت های قبلی به صورت پراکنده به کاربردهای بالابر سیم بکسلی در صنایع گوناگون اشاره کردیم؛ اما در اینجا نگاهی دقیق تر به این کاربردها می اندازیم:

کاربرد بالابر سیم بکسلی در صنایع نفت و گاز

در صنایع نفت و گاز به وفور از بالابر سیم بکسلی استفاده می شود. از این جرثقیل ها بیشتر در نیروگاه ها و پتروشیمی ها، دکل های حفاری و شورپولینگ یا کشش خطوط لوله استفاده می کنند.

کاربرد بالابر سیم بکسلی در صنایع دریایی

از بالابر سیم بکسلی در کشتی‌، لنج‌، اسکله و قایق ها برای مواردی مانند جابجا کردن و بلند کردن بار یا وسایل و به آب انداختن و بالا کشیدن لنگر استفاده می کنند. همچنین گاهی ماهیگیران و صیادان از این دستگاه ها برای سهولت کار و افزایش سرعت عملشان بهره می برند. در واقع صیادان با کمک این بالابرها نتیجه کارشان یعنی ماهی هایی که صید کرده اند را بدون اذیت و خستگی بالا می کشند؛ اما در صورت خرید بالابر سیم بکسلی باید به این نکته توجه داشته باشید که این وسیله دائماً با رطوبت در تماس است و جنس بدنه آن باید نسبت به آب مقاوم باشد. روی این بالابر سیم بکسلی کلاچ خلاص کن برای راحتی باز کردن کابل و ترمز قفل شونده نیز وجود دارد.

کاربرد بالابر سیم بکسلی در صنایع معدن و حفاری

در صنایع معدن و حفاری از دستگاه های دارای خاصیت کششی و مغناطیسی به وفور استفاده می شود؛ مثلاً از دستگاه های درام مگنت برای خالص سازی مواد استفاده می کنند و از بالابر سیم بکسلی نیز برای جابجایی تجهیزات و گاهی مواد استفاده می شود؛ زیرا استفاده از این وسایل تاثیر زیادی در سرعت عمل و افزایش راندمان کار معادن خواهد داشت.

کاربرد بالابر سیم بکسلی در کابل کشی

یکی دیگر از کاربردهای بالابر سیم بکسلی استفاده از آن در پروژه های سیم کشی و کابل کشی است که ممکن است در حالت های هوایی و زمینی اجرا شوند. برای این کار هم از نوع برقی این بالابرهای سیم بکسلی و هم از نوع دیزلی آن استفاده می شود.
 بالابر سیم بکسلی

کاربرد بالابر سیم بکسلی در عمران و ساخت و ساز

در عمران و پروژه های ساختمانی برای جابجایی برخی مصالح و تجهیزات از دستگاه بالابر سیم بکسلی استفاده می شود. معمولاً برای بالابرهای سیم بکسلی ساختمانی از ظرفیت های 300 کیلوگرم تا 3 تن نیز ممکن است استفاده شود. در صورتی که بخواهیم به صورت تنی بار جابجا کنیم دیگر بالابر سیم بکسلی جوابگو نیست و باید از جرثقیل های سنگین و سه فاز استفاده کرد.
 جمع بندی
بلند کردن وسایل سنگین و تجهیزات در قدیم معضلی برای همه تولید کنندگان در صنایع گوناگون بود. با اینکه نیروهای بیشتری به کار گرفته می شدند اما هزینه و خطرات آن نیز بسیار زیاد بود؛ اما اکنون می توان این جابجایی ها را با انواع دستگاه بالابر سیم بکسلی به راحتی انجام داد.
ارسال توسط تبلیغات اینترنتی الگانت وب


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26485
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید