امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

بازسازی منزل


1401/07/27
کد خبر : 26498
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

این روزا اکثر افراد به جای تعویض یا نوسازی منزل خود ترجیح می‌دهند تا آن را بازسازی کرده و به شکل دلخواه خود در بیاورند. اما بازسازی منزل بدون توجه به نکات و برنامه ریزی صحیح ممکن است هزینه های زیادی در برداشته و حتی آن گونه که مد نظر صاحبخانه است، پیش نرود. بنابراین قبل از شروع بازسازی کلیه مراحل را در نظر گرفته و آگاهانه پیش روید تا از صدمات و یا ضرر مالی جلوگیری کنید. بازسازی خانه با اهداف مختلفی انجام می‌گیرد؛ برای برخی نیاز به فضای بیشتر و برخی دیگر تغییر دکوراسیون دارای اهمیت است. از این رو بازسازی هر بخش از خانه متفاوت بوده و نیازمند برنامه ریزی دقیق است. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم

بازسازی آشپزخانه


آشپزخانه بخش اصلی در هر خانه به حساب می‌آید. بنابراین طراحی و شکل آن تاثیر بسزایی در زیبایی کل خانه خواهد داشت. از لحاظ بازسازی نیز آشپزخانه محبوب ترین نوع بازسازی اساسی در یک خانه است.
بنابراین حتی اگر به قصد بازسازی برای فروش منزل خود را دارید، حتما به بازسازی آشپزخانه توجه ویژه‌ای داشته باشید. تعویض کابینت ها، تخریب دیوارها، تخریب آرک های قدیمی، رابیتس کاری ها، لوله کشی، کفپوش و مواردی دیگر از جمله فعالیت هایی است که در بازسازی آشپزخانه مورد توجه قرار می‌گیرد.

بازسازی منزل

 بازسازی حمام و دستشویی


 تعمیر این بخش از خانه به گستردگی آشپزخانه نخواهد بود. اما ممکن است تا نیاز به تعویص لوله کشی این بخش شوید. برای بازسازی حمام و دستشویی بهتر است تا به ترتیب پیش رفته و مواردی مانند عایق بندی دیوار و کف، تعمیر لوله کشیو یا تعویض آنها، تعویض کاشی ها، تعویض شیر آلات، بازسازی تهویه، جابه جایی کاسه توالت و… را در نظر بگیرید.
باز سازی زیرزمین: اکثر منازل در کشور دارای زیرزمین هستند. بازسازی و تعمیر این قسمت از خانه می‌تواند یک فضای بزرگ و مجزا را در اختیار شما قرار دهد. زیرزمین ها می‌توانند به سوئیت های اتاق خواب کامل تبدیل شوند یا بسته به نیاز، ممکن است از آنها به عنوان اتاق فیلم، اتاق بازی، سوئیت همسر یا آپارتمان کامل استفاده شود.
اضافه کردن: افزودن یک اتاق (یا بیش از یک اتاق) نیز بسیار محبوب بوده و اغلب بازسازی ها با این منظور انجام می‌شوند. غالباً، خانواده هایی که دارای دو یا چند فرزند هستند و اتاق خواب کافی ندارند، می‌خواهند اتاق های خود را اضافه کنند تا هر کودک بتواند اتاق خواب خود را داشته باشد.

هزینه بازسازی منزل


اصلی ترین موردی که هر صاحبخانه در مورد بازسازی منزل خود به آن توجه می‌کند، هزینه آن می‌باشد. ما یک راهکار در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید هزینه ای کلی از بازسازی خانه خود را برآورد کنید. بهتر است قسمت هایی از خانه را که قصد بازسازی دارید به صورت جداگانه مورد بررسی نمایید.
برای مثال آشپزخانه و میزان تغییرات و کلیه لوازم که برای بازسازی نیاز است، یادداشت کنید. با این کار به صورت کلی میزان هزینه هر بخش از خانه را مشخص خواهید کرد. پیشنهاد ما این اسست که همواره ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از بودجه مورد نظر خود قرار دهید تا در صورت بروز مشکلات آتی به مشکل برنخورید.

بازسازی خانه


امروزه بازسازی خانه به دلایل مختلفی انجام می‌گیرد، برخی افراد سعی در تعمیر بخش هایی از خانه را دارند و برخی دیگر نیز می‌خواهند تغییراتی برای مدرن شدن خانه داشته باشند. از این رو بهتر است به صورت دقیق بدانید که بازسازی خانه چیست؟ بازسازی کلیه فعالیت ها و تغییراتی است که با هدف انجام تعمیرات برای حفظ و ماندگاری خانه و یا تغییرات ظاهری آن صورت می‌گیرد. این فعالیت ها ممکن است به صورت جزئی یا کلی صورت گیرد که لازم است در اجرای آن از پیمانکاران متبحر و با تجربه کمک گرفته شود تا به شکل اصولی بازسازی انجام گرفته و از مشکلات احتمالی جلوگیری گردد.

بازسازی خانه کلنگی


خانه های کلنگی به املاکی گفته می‌شود که به دلیل گذشت بیش از ۴۰ سال از ساخت آن، خانه دچار فرسودگی در تاسیسات و بنا شده و در برخی موارد نیز قابل سکونت نخواهد بود. افزایش سن در این خانه ها علاوه بر این که کیفیت بنا از دست رفته بر ارزش و قیمت آن نیز تاثیر خواهد داشت.
به این معنا که عمر مفید خانه کلنگی به پایان رسیده و فقط ارزش زمین آن را در نظر خواهند گرفت البته گفتنی است که در برخی از این خانه ها با توجه به نوع مصالح به کار رفته، نحوه ساخت و نوع نگهداری عمر بیشتر داشته و حتی تا ۸۰ سال نیز قابل نشیمن خواهند بود. کافی است تا قسمت هایی از این خان هها را بازسازی کرد و تغییراتی را ایجاد نمود.
بازسازی منزل

نحوه بازسازی خانه کلنگی؟

 
بازسازی خانه قدیمی بستگی زیادی به قدمت بنا و حجم تعمیر آن خواهد داشت. به این معنی که هر چه قدمت خانه بیشتر باشد؛ مقاوم سازی و تغییر زیر بنای ساختمان بخش مهمتری از بازسازی را فرا می‌گیرد.
معمولا قسمتی اعظمی از تعمیرات خانه های کلنگی مربوط به تاسیسات آنها خواهد بود، چراکه اکثرا دارای فرسودگی لوله ها، برق کشی دیگر تاسیسات هستند. گاهی نیاز است تا کلیه این تاسیسات تخریب و کلا تعویض گردد. سیستم های آب و فاضلاب و گرمایش و سرمایش نیز از دیگر عواملی هستند که بخش زیادی از بازسازی را خواهند گرفت.

هزینه بازسازی خانه


برای مشخص کردن میزان هزینه بر بودن بازسازیِ خانه عوامل متعدید دخیل هستند که با توجه و برآورد آنها هزینه کل بازسازی مشخص خواهد شد. اگر شما نیز قصد تعمیر و بازسازی ساختمان خود را دارید، بهتر است تا به عوامل زیر دقت نمایید.
•    متراژ خانه: مسلما اندازه فضای مورد نظر در هزینه بازسازیِ تاثیر بسزایی خواهد داشت. در واقع هر چه میزان فضای مورد نظر بزرگتر باشد، هزینه بازسازی نیز افزایش خواهد یافت.
مصالح مورد استفاده: بسته به اینکه کیفیت مواد و مصالح مورد استفاده در بازسازیِ چگونه باشد، هزینه نیز متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است که استفاده از مصالح مرغوب باعث می‌شود تا استحکام و کیفیت خانه افزایش یافته و به نوعی این هزینه ارزش خواهد داشت
•    نوع بازسازیِ: در برخی موارد افراد تمایل دارند تا تغییراتی سطحی ایجاد نمایند که این مورد در کاهش هزینه ها تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین بسته به نوع بازسازی هزینه نیز متفاوت می‌باشد.
•    قدمت خانه: با توجه به طول عمر خانه هزینه بازسازی نیز متغییر خواهد بود. به این معنی که هر چه میزان سن خانه بیشتر باشد، طبیعتا به تعمیرات بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد. در نتیجه هزینه آن افزایش می‌یابد.

بازسازی آپارتمان


گسترش زندگی شهرنشینی سبب شده تا زندگی در آپارتمان ها بیش از پیش افزایش یابد. مسلما آپارتمان ها براساس نقشه به یک شکل طراحی و ساخته می‌شوند، که همین امر موجب می‌شود تا مطابق با سلیقه همه افراد نباشند. بر همین اساس مبحث بازسازی آپارتمان پیش می‌آید که با تغییراتی جزئی و یا زیاد فضای آپارتمان خود را آنگونه که افراد می‌خواهند، می‌توانند تغییر دهند.
در واقع بازسازی آپارتمان به معنای تغییر قسمت های از ساختمان مانند پذیرایی، آشپزخانه، رنگ دیوارها و… می‌باشد. معمولا این تغییرات با هدف ایجاد تنوع و تغییر براساس سلیقه افراد صورت گرفته و نیازمند داشتن مهارت و دانش در این رابطه می‌باشد

بازسازی آپارتمان با بازسازی یک خانه مستقل متفاوت است زیرا شما فضاهای مشترکی را در یک آپارتمان تقسیم کرده‌اید که باید به عنوان بخشی از بازسازی شما در نظر گرفته شود.
ممکن است قوانین در ساختمان حاکم باشد که اجازه بازسازی بر طبق نظر شما وجود نداشته باشد حتی ممکن است بخش های از آپارتمان مانند حمام و دستشویی را نتوان تغییر داد.
بنابراین قبل از شروع کار به این نکته توجه کرده و نسبت به ساختار آپارتمان و قوانین آن اطلاعات لازم را کسب نمایید. در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

هزینه بازسازی آپارتمان


هزینه بازسازی آپارتمان شامل موارد زیادی می‌شود. با آگاهی از این موارد می‌توانید هزینه های بازسازی را کنترل و کمتر کنید. به میزان بودجه خود توجه کرده و طوری برنامه ریزی کنید که بودجه کافی برای اولویت های بازسازی باقی بماند. برخی از این موارد شامل:
مواد و مصالح بکار رفته: اینکه از چه مواد و مصالح با چه مرغوبیتی در بازسازی استفاده می‌کنید، تاثیر زیادی در هزینه های شما خواهد داشت.
متراژ: مسلما هر چه فضای آپارتمان بیشتر باشد به همان میزان هزینه های بازسازی آپارتمان نیز بیشتر خواهد بود. البته می‌توان گفت که این یک مسئله کلی است و میزان هزینه بستگی زیادی به مقدار تغییرات ایجاد شده دارد.
طرح های بازسازی: برخی افرادعلاقه دارند تا طرح های خاص و متفاوتی را در آپارتمان خود ایجاد کنند. بنابراین طرح های پیچیده تر برای بازسازی، هزینه های بیشتری را خواهد داشت.
دستمزد کارگران: برخی از بناها با توجه به مهارت و تجربه خود از دستمزد های بیشتری برخوردار هستند. در نتیجه دستمزد کارگران و بناها و پیمانکار نیز در هزینه کلی بازسازی اثرگذار خواهد بود.
حجم تغییرات: بسته به اینکه تغییرات برنامه ریزی شده برای بازسازی آپارتمان تا چه میزان باشد، هزینه های مختلفی را در برخواهد گرفت.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26498
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید