امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

بازسازی


1401/07/27
کد خبر : 27318
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

اگر بخواهیم بازسازی را در کلمه معنا کنیم، مترادف مرمت می‌باشد. در واقع به کلیه فعالیت هایی که برای تغییر یا استحکام بنا به کار گرفته می‌شود را بازسازی می‌گویند. بازسازی در مفهوم به معنای مرمت، اصلاح و رسیدگی می باشد.
 البته در حوزه معماری هم به مجموعه ای از فرآیندهایی گفته می شود که در جهت تغییرات کلی یا جزئی در ظاهر منزل یا بنا صورت می گیرد. از اهداف معمول در این تعمیرات  می توان به مقاوم سازی ، تغییر نقشه ساختمان و تغییر کاربری بنا اشاره کرد. حتما بایستی فرآیند های تعمیرات با مدیریت و مشاوره مهندس صورت بگیرد؛ زیرا در تخریب دیوار بدون بررسی نقشه مهندسی ممکن است به لوله کشی آسیب زده شود. متخصصان و مشاوران در شرکت آرت دکو آماده ارائه هر گونه مشاوره و پاسخ به سوالات شما در زمینه بازسازی هستند.

مراحل بازسازی

پروسه تعمیرات و تغییرات بایستی طبق اصول بازسازیِ پیش رفته و مراحلی را طی نماید. این مراحل شامل موارد زیر هستند.
•    پیدا کردن یک پیمانکار متعهد: یک پیمانکار خوب از کلیه قوانین و اصول مربوط به تعمیرات آگاهی کامل داشته و با علم بر آن عملیات مرمت را شروع می‌کند. در واقع پیمانکار بایستی از تجربه، تبحر و علم کافی برخوردار باشد.
•    بررسی میزان تعمیرات و تعیین بودجه: برآورد هزینه ها نیز از دیگر مراحل مرمت به شمار می‌آید و اهمیت زیادی نیز دارد. مشخص کردن میزان بودجه مورد نظر به شما در برنامه ریزی کمک زیادی خواهد کرد. شما می‌توانید میزان مرمت هر بخش را مشخص کرده و جداگانه برآورد هرینه کنید.
•    طراحی و برنامه ریزی: بهتر است هر آنچه را که در نظر دارید و مطابق نظر و سلیقه شما است روی کاغذ پیاده کنید. این کار یک دید کلی به پیمانکار خواهد داد.
•    تخریب: عملیات تخریب قسمت های در نظر گرفته شده بایستی با دقت بالایی انجام گیرد، تا از خسارات مالی و جانی جلوگیری گردد.
•    شروع عملیات اجرایی: بعد از اتمام عملیات تخریب و پاکسازی فضا از تفاله ‌های ساختمانی، باید بر اساس برنامه ریزی و طرحی که از پیش آماده شده است نسبت به اجرای عملیات مختلف بازسازیِ ساختمان اقدام کرد.


بازسازی

تفاوت نوسازی و بازسازی


بسیاری از ساختمان های کهنه و قدیمی ، مشکلاتی دارند که نیاز به نوسازی یا بازسازی دارند. این دو مفهوم یکی نیستند ، اما در اکثر اوقات به اشتباه به جای هم به کار می روند. در حالی که این دو موضوع از لحاظ فنی هم با هم تفاوت های بسیاری دارند و به نیروهای متخصص با مهارت های متفاوت نیاز دارند.
هزینه بازسازی نسبت به نوسازی بیش تر است ؛. زیرا نیاز به تغییرات گسترده و نقشه های پیچیده دارد، ولی نوسازی معمولادر برخی قسمت های داخلی رخ می دهد.
در تعمیر نوع اول، یک ساختمان فرسوده و غیر قابل سکونت به طور کامل تخریب می شود و زمان بیش تری را هم می طلبد. اما در نوسازی تغییر در چند قسمت ساختمان صورت می گیرد، و بیش تر جنبه ارتقا کارایی و تزیینی دارد.

بازسازی ساختمان

کلمه ‌ای است که معمولاً اکثر افراد آن را با نوسازی اشتباه می‌ گیرند. بازسازی می ‌تواند برای یک خانه یا آپارتمان یا هر ساختمان دیگری انجام شود.  در هنگام بازسازی  مشکلات و ایرادات ساختمان و خانه را رفع می‌کنیم و به تعمیر آن می‌پردازیم. این بازسازی و تعمیر می‌تواند برای تمامی اجزای ساختمان باشد. اگر عملیات بازسازی به خوبی انجام شود، می‌‌توان طی سال‌ها از همان ساختمان استفاده کرد.

انواع بازسازی ساختمان

چه نوع ساختمان قدیمی و یا جدید باشد، بزرگ یا کوچک باشد و هر ویژگی که داشته باشد، بازسازی ساختمان انواع مختلفی دارد که می‌توان با توجه به سبک مورد نظر آن را انجام داد. در این قسمت قصد داریم تا برخی از انواع بازسازی ساختمان را بیان کنیم. اولین نوع بازسازی ساختمان ، بازسازی سبکی است. در این نوع بازسازی بیش تر ظاهر بناها حالت قدیمی و یونیک دارد. ظاهر بنا دارای ویژگی ‌های خاصی است که با توجه به معماری‌ های قدیمی شکل گرفته است.
در این روش بازسازی معمولاً به گونه ‌ای عملیات مرمت و ترمیم را انجام می‌ دهند که بنای اولیه آسیبی نبیند و مشابه حالت قدیمی باشد. در بازسازی تاریخی بیش تر به مرمت بناهای تاریخی می‌ پردازند. در روش  “بازسازی استحکام ” سعی می ‌کنند که بنا و ساختمان را بیش از پیش محکم کنند. در”  مرمت جامع”  تمامی روش ‌های بازسازی به کار گرفته می ‌شود. در ” بازسازی حفاظتی  “به نگهداری بهینه ساختمان می ‌پردازند. در روش بازسازی تکمیلی نیز بخش ‌های ناقص ساختمان را کامل می‌ کنند.


بازسازی

هزینه بازسازی ساختمان

مهمترین مسئله در بازسازی هایِ ساختمان ها برآورد کلیه هزینه ها است. برای این کار بهتر است هر قسمت از فضای ساختمان را جداگانه مورد بررسی قرار دهید و میزان حجم کاری که قرار است انجام شود را مشخص کنید. برای مثال در آشپزخانه مواردی مانند کابینت ها، کف آن، سقف کاذب، سینک، لوله کشی، برق کشی و… هزینه های مختلفی را دربر می‌گیرند. شما با این کار به راحتی می‌توانید یک برنامه منظم را اجرا کرده و به صورت جزئی هزینه های هر بخش از ساختمان را معین نمایید.
یکی دیگر از هزینه دستمزد کارگران و پیمانکار است. معمولا قبل از شروع مشخص خواهد شد که به صورت روزمزد یا کنترات عملیات بازسازی را انجام دهند. لازم به ذکر است که روش روزمزد برای ساختمان هایی است که متراژ نسبتا کمی دارند و در پروژه های کنترات نیز قیمت کلی پروژه را به طور یکجا محاسبه خواهد شد.

بازسازی خانه های قدیمی

در حال حاضر بازسازی خانه های قدیمی نیازمند دانستن و رعایت یک سری قوانین است تا روند آن طبق اصول پیش برود. از مهمترین نکاتی که در بازسازی این خانه ها باید به آن توجه کرد، رعایت اصولی پروسه تخریب است. چراکه این نوع خانه ها اغلب دارای پوسیدگی ها و سستی های زیادی هستند که ممکن است موجب تلفات جانی و مالی گردد. از طرفی صاحب خانه ها دوست ندارند تا تخریب خارج از برنامه تعمیرات پیش آید. بنابراین بایستی از افراد متبحر کمک گرفته و نسبت به نقشه خانه قدیمی آگاهی کامل داشته باشید.


بازسازی

آیا خانه های قدیمی مناسب بازسازی هستند

معمولا خانه های قدیمی بیشتر از هر چیز دارای ارزش معنوی برای افراد هستند. کودکی و جوانی و عمر افراد در این خانه ها سپری شده و دارای خاطرات تلخ و شیرین بسیاری می‌باشند. بنابراین تصمیم می‌گیرند تا این خانه ها را به جای تخریب، تعمیر کرده و خاطرات خود را حفظ کنند. از طرفی دیگر ممکن است که خانه هایِ قدیمی به صورت اصولی بنا شده و هنوز هم استحکام کافی را داشته باشند، بنابراین با انجام تنها برخی تعمیرات می‌توانند به زندگی خود در این خانه ادامه دهند. در این راه بهتر است تا کار را به کاردان سپرده و از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید. چراکه این شرکت ها با داشتن تجربه و تخصص مراحل بازسازی براساس اصول و قواعد پیش خواهند برد. حتی بازسازی خانه های قدیمی با کم ترین هزینه نیز در این موارد قابل اجرا بوده و هزینه زیادی برای آنها در برنخواهد داشت.  

بازسازی خانه های قدیمی کلنگی

یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین مسائل در زندگی هر انسان، خانه و منزل اوست که محلی برای زندگی کردن او می باشد. مکانی که هم می تواند مایه ی شور و شوق زندگی باشد و هم می تواند ساکنین خود را از زندگی دلسرد نماید. آنچه که واضح است این است که هر خانه ای بالاخره پس از مدتی دچار فرسودگی می شود و نیازمند بازسازی است یا در صورت حفظ استحکام نیز ساختار و طرح آن قدیمی شده و با مدل های جدید و بروز همخوانی نخواهد داشت. در این صورت نیازمند بازسازی خانه های قدیمی هستیم. با انجام بازسازی خانه می توانید علاوه بر آن که خانه های خود را نو و زیبا کرده اید، احتمال رخداد حادثه را برای خود و خانواده کم تر کنید و امنیت و آرامش را به خود هدیه دهید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27318
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید