امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بازار کار و درآمد تعمیرات لوازم خانگی


1401/07/27
کد خبر : 28044
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر
بازار کار و درآمد تعمیرات لوازم خانگی: لوازم خانگی به وسایل  و یا بهتر است بگوییم ربات هایی اطلاق می شود که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و کارهای روزانه را برای ما راحت تر کرده اند. از جمله این وسایل پر کاربرد می توان به آبمیوه گیری، چرخ گوشتی، ماکروویو، کولرهای گازی، یخچال و فریزر، چای ساز، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جارو برقی، تلویزیون و دیگر وسایل صوتی و تصویری اشاره نمود.

گسترش تکنولوژی باعث پیدایش انواع مختلفی از لوازم خانگی و برندهای بیشماری شده است که باعث آسان شدن امور منزل گشته است. اما این وسایل ممکن است دچار خرابی شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند. بنابراین در این مطلب قصد داریم که به معرفی بازار کار و درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی بپردازیم پس اگر علاقمند هستید که این شغل را فرا بگیرید در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی مجتمع آموزشی برق شرکت کنید.

معرفی شغل تعمیرات لوازم خانگی

همه ما از لوازم الکتریکی و مکانیکی زیادی در منزل خود استفاده می کنیم. اما گاهی ممکن است به دلیل استفاده نادرست از آن ها خرابی ها و مشکلاتی در این دسته از لوازم ایجاد شود. به همین دلیل به دلیل پیچیدگی و تخصصی بودن هر کدام نیاز است که برای تعمیر هریک به متخصص و تعمیرکار خاص آن مراجعه شود تا از آسیب دیدن بیشتر دستگاه جلوگیری به عمل آید. در اینجاست که به ارزش وجود یک تعمیرکار لوازم خانگی پی می بریم.

بازار کار و درآمد تعمیرات لوازم خانگی

نحوه ورود به شغل تعمیرات لوازم خانگی

احتمالا اکنون این سوال در ذهن شما نقش بسته است که چگونه می توان واراد بازار کار تعمیرات لوازم خانگی شد؟ شروع کار تعمیرات لوازم خانگی شامل مراحل مختلفی می باشد که به آن ها می پردازیم. در ابتدا نیاز است که به یادگیری مهارت های تخصصی بپردازیم که راه آن شرکت در دوره تعمیرات لوازم خانگی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای می باشد. پس از آن برای کسب تجربه بیشتر می توانید مدتی را به عنوان یک کارآموز بگذرانید.

در مرحله بعد در صورتی که بخواهید به صورت مستقل کار کنید نیاز است که ابزار و تجهیزات مربوطه را تهیه کرده و در نهایت کارگاه یا مغازه ای را آماده کرده و شروع به کار کنید. همواره سعی کنید که اطلاعات و دانش خود را به روز حفظ نمایید چرا که تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و لوازم و دستگاه های جدیدی روزانه روانه بازار می شوند.

همچنین فراموش نکنید که شما رقیبانی دارید که منتظر شما نمانده و به دنبال اطلاعات جدید در مورد لوازم و برندهای مختلف هستند. بنابراین برای اینکه مشتریان خود را از دست ندهید لازم است که همسو با تکنولوژی پیش رفته و همیشه دانسته های خود را بروز رسانی کنید.

ابزار و تجهیزات لازم برای تعمیرات لوازم خانگی

ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات لوازم خانگی بسیار ساده و ابتدایی هستند که عبارتند از:

  • آچار فرانسه
  • انبردست
  • فازمتر
  • آچار پولی کش
  • آچار آلن
  • روغن لحیم
  • سیم چین
  • انواع پیچ گوشتی چهارسو و تخت

برای تعمیر بردهای لوازم خانگی مختلف به وسایل زیر نیاز داریم:

  • انواع مختلف مته ها
  • انواع پیچ گوشتی
  • هویه
  • دم باریک کوچک
  • مایع فلکس
  • چسب و اسفنج نسوز
  • خمیر قلع
  • دریل دستی کوچک
  • ست آچار ستاره ای
  • آی سی کش و اسپری فریز
  • شلنگ نسوز

بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی

در سالیان اخیر به دلیل پیدایش انواع و اقسام لوازم خانگی و ایجاد حس نیاز در مردم باعث شده که شغل تعمیرات لوازم خانگی نیزبه تبع آن رونق یابد. با توجه به قیمت بالایی که این وسایل پیدا کرده اند، چنانچه دچار خرابی شوند، افراد بجای تعویض و جایگزینی آنها تمایل بیشتری به تعمیر وسیله خود دارند مخصوصا در کشور ما که در شرایط کنونی تحریم ها خرید وسایل جدید بسیار سخت تر است و صرفه اقتصادی ندارد. از همین رو، بازار کار تعمیرات لوازم خانگی یک گزینه عالی است و شغلی پر تقاضا می باشد.

درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی

درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی

همواره به یاد داشته باشید که با بکار بردن ترفندهایی قادر خواهید بود که به کسب و کار خود رونق ببخشید و میزان درآمد خود را افزایش دهید. درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی نیز مانند بسیاری دیگر از مشاغل از عوامل مختلفی مانند مشتری مداری، سرعت عمل، تنوع در خدمات ارائه شده و حتی ساعات کاری شما اثر می پذیرد. به طور میانگین درآمد این شغل می تواند چیزی حدود 7 الی 15 میلیون برآورد شود.

البته خالی از لطف نیست که بدانید هرچه میزان مهارت شما بیشتر باشد و قدرت تشخیص و عیب یابی بهتری داشته باشید مشتریان بسیاری را به مرور جذب می نمایید و این امر به افزایش درآمد شما کمک شایانی خواهد نمود. اما با وجود این، به هیچ عنوان از تاثیر تبلیغات بر کسب و کار خود غافل نشوید. بویژه امروزه که شبکه های مجازی رواج زیادی داشته است سعی کنید با تبلیغات در این عرصه به جذب مشتری بپردازید.

سرمایه مورد نیاز برای ورود به شغل تعمیرات لوازم خانگی

سرمایه مورد نیاز برای این شغل به سه بخش مختلف تقسیم می شود. در ابتدا باید مبلغی را به منظور شرکت در دوره های تعمیرات لوازم خانگی حدود 3 الی 4 میلیون در نظر بگیرید تا با اتمام آن ها به یک فرد متخصص تبدیل شوید. در مرحله بعدی، لازم است که میزانی را نیز برای تهیه تجهیزات و لوازم این حرفه تخصیص دهید.

چنانچه تنها مایل باشید در حوزه تعمیرات مکانیکی لوازم خانگی مشغول به کار شوید، سرمایه ای حدود 5 تا 7 میلیون تومان و اگر بخواهید در کنار آن به تعمیرات برد لوازم خانگی مختلف هم بپردازید، شاید تا 20 میلیون تومان هم نیاز باشد. اما ارزش آن را دارد زیرا در حال حاضر بازار کار تعمیرات لوازم خانگی بسیار داغ است.

در نهایت برای شروع کار قطعا به یک کارگاه یا مغازه نیاز خواهید داشت که به هزینه های شما اضافه می کند. البته شما می توانید در ابتدای کار در یک شرکت تعمیرات مشغول به کار شوید و به مرور زمان سرمایه مورد نیاز برای کار کردن مستقل خود را پس انداز نمایید.

مزایای شغل تعمیر لوازم خانگی

به عنوان مهم ترین مزیت شغل تعمیرات لوازم خانگی می توان از بازار کار و درآمد خوب آن نام برد. علاوه بر این، برای شروع به کار تعمیر لوازم خانگی به سرمایه زیاد نیازی نخواهید داشت و حتی با سرمایه کم نیز می توانید کار خود را آغاز کنید. از سوی دیگر، در صورتی که مغازه و یا کارگاه مستقلی از خود ندارید می توانید با شرکت های خدماتی به صورت درصدی فعالیت کنید. یکی دیگر از مزایای مهم این حرفه امکان مهاجرت برای افراد حرفه ای در این حوزه می باشد.

مزایای شغل تعمیر لوازم خانگی

معایب شغل تعمیر لوازم خانگی

از جمله معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی می توان به ظریف و حساس بودن این حرفه پرداخت. لازم به ذکر است که با قطعات حساسی سر و کار خواهید داشت که ممکن است با کوچکترین بی دقتی باعث اعمال خسارت به دستگاه مورد نظر شوید.البته به مرور زمان و با تمرین می توان به این ظرافت و دقت دست یافت. از دیگر معایب این شغل باید به عدم وجود برنامه منظم اشاره نمود چرا که در هر ساعتی ممکن است مشتریان با شما تماس حاصل نمایند.

مجتمع آموزشی برق یکی از آموزشگاه های برتر در زمینه برگزاری دوره های فنی همراه با ارائه مدرک فنی معتبر می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت آموزشگاه به نشانی : https://amoozeshbargh.com/ مراجعه کنید و یا با شماره های : 66953016-021 - 66957313-021 تمتس حاصل نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28044
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید