امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

این نکات را قبل از ثبت شرکت و برند باید بدانید


1401/07/27
کد خبر : 27839
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

مزایای ثبت شرکت و ثبت برند

ثبت برند برای معرفی محصولات و خدمات یک شرکت بسیار کمک کننده است و باعث می شود تا نام آن محصول یا خدمات به راحتی در ذهن مشتری شکل بگیرد. همین باعث می شود که مشتریان بتوانند محصولات و خدمات شما را از سایر محصولات مشابه و تولیدات رقیبتان تمیز دهند.
ثبت شرکت هم از این نظر دارای اهمیت است که اگر شرکت شما شراکتی باشد، برای آن که تقسیم سود بین شرکا به روشنی انجام شود و از این نظر مشکلی برای افراد ایجاد نشود، ثبت شرکت اهمیت پیدا می کند.
همچنین انجام فعالیت های اقتصادی بدون ثبت شرکت امکان پذیر نیست و برای آنکه بتوانید مراودات اقتصادی با سایر شرکت ها داشته باشید باید شرکت خود را ثبت کنید. همچنین با ثبت شرکت از یک سری مزایای دولتی مانند دریافت وام و تسهیلات بهره مند می شوید.
حالا که به طور مختصر به مزایای ثبت شرکت و برند اشاره کردیم در ادامه به نکاتی که در مسیر ثبت شرکت و برند باید توجه کنید اشاره می کنیم.

انتخاب نام مناسب برای شرکت

همانطور که انتخاب نام مناسب برای یک کودک تازه متولد شده اهمیت دارد برای یک شرکت تازه تاسیس نیز مهم است! انتخاب نام مناسب برای شرکت بر روی کسب و کار و تجارت نیز بسیار تاثیر گذار است. بنابراین برای آنکه نامی که انتخاب می شود صحیح و اصولی باشد و در پروسه ثبت شرکت ایرادی به آن وارد نشود، رعایت یک سری نکته مهم است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.


 ثبت شرکت و برند

نکات انتخاب نام مناسب برای شرکت تازه تاسیس

•    نام شرکت باید ریشه کاملا فارسی داشته باشد ودرفرهنگنامه دهخدا موجود باشد و  از اسامی لاتین نباشد.
•    مطابق با هنجارها و شئونات جمهوری اسلامی باشد.
•    قبلا شرکتی با این اسم ثبت نشده باشد
•    اگر قصد آوردن اعداد در آن دارید باید به حروف نوشته شود نه به عدد
•    کلماتی مانند ایثارگران و شاهد که در انحصار سازمان بنیاد شهید است استفاده نشود
•    از نام مشاهیر معاصر استفاده نشود.
•    از اسم های مخفف و ترکیب چند حرف استفاده نشود.
•    از اسامی خاص می توانید استفاده کنید.

نکات ثبت برند چیست؟

برای ثبت برند هم چیزی که اهمیت دارد این است که نام مناسبی برای برند خود انتخاب کنید. در انتخاب نام برند توجه کنید که هر چقدر این نام کوتاه و مختصر باشد و به خوبی در ذهن مخاطبتان نقش ببند شما در بازار رقابتی خود پیروز میدان خواهید بود. همچنین به این نکته توجه کنید که نام برند شما دارای املای مشخص و آسانی باشد تا اگر فردی قصد سرچ کردن در مورد شما را داشت به راحتی بتواند شما را پیدا کند.


 ثبت شرکت و برند

مراحل ثبت برند و ثبت شرکت چگونه است؟

ثبت برند و ثبت شرکت یک سری مراحل مانند ارائه اظهارنامه و ثبت آگهی و استعلام پیش از ثبت و از این قبیل موارد اداری دارد که هر مرحله شامل کاغذ بازی های خاص خود می شود. شما می توانید با مراجعه به شرکت هوبا ثبت (https://hoobasabt.com) و ارائه مدارک لازم کلیه امور ثبت شرکت و ثبت برند را به کارشناسان هوبا ثبت بسپارید.
اگر خودتان قصد اقدام و انجام همه این موارد را دارید، ولی به طور کامل از جزئیات هر مرحله که باید طی کنید مطلع نیستید، ممکن است در پروسه ثبت شرکت و برند دچار مشکلاتی شوید و تقاضای ثبت برند یا ثبت شرکت شما رد شود. بنابراین بهتر است پیش از انجام با کارشناسان هوبا ثبت مشورت کنید تا دچار مشکلی نشوید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27839
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید