امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

ایمن بسازیم


1401/07/27
کد خبر : 25787
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

در سال های اخیر یکی از موارد مهم در ساخت و ساز ساختمان ها، تامین امنیت آنان است. یکی از نقاط حساس در رابطه با امنیت ساختمان ها، پنجره های آن است. پنجره ها علاوه بر در بر داشتن خطر سقوط از آنان، خطر ورود سارقین را در بر دارد. اما امن ترین راهکار برای حل این مشکل چیست؟ بهترین راه که هزینه آن نیز به صرفه می باشد؛ خرید و نصب حفاظ پنجره برای ساختمان ها می باشد. در ادامه به بررسی این سازه آهنی پر کاربرد می پردازیم.





آشنایی با حفاظ پنجره و انواع مختلف آن


یکی از موارد مهم در ایمنی ساختمان حفاظ پنجره می باشد زیرا مثلا زمانی که شما در منزل نباشید، به این دلیل که پنجره به راحتی از بیرون در دسترس می باشد، سارقان می توانند وارد منزل شوند و خسارت های جبران ناپذیری را به وجود آورند به همین علت برای حفظ امنیت ساختمان های مسکونی و اداری، نرده آهنی پنجره بسیار ضروری می باشد. حفاظ پنجره در مدل ها و طرح های مختلف ساخته می شوند. طرح های مدرن، متحرک، ساده، سلطنتی، استیل، آهنی و فرفورژه از جمله مدل های نرده پنجره هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

طرح مدرن

حفاظ پنجره طرح مدرن علاوه بر امنیت، زیبایی و جذابیت خاصی را به ساختمان می بخشد و با توجه به ساخت و ساز ویلاهای شیک و مدرن، این مدل نرده پنجره بهترین انتخاب می باشد که ساختمان را متمایز از ساختمان های دیگر می کند و دیگر شما یک حفاظ تکراری که بیشتر جاها نصب است را نمی بینید.

حفاظ متحرک

حفاظ متحرک یا حفاظ پنجره تاشو هم کاربردهای فراوانی دارد مثلا شما می توانید در ورودی ساختمان آن را نصب کنید. اگر امکان نصب حفاظ بر روی پنجره یا نمای ساختمان را نداشته باشید، این نوع از حفاظ امنیت مناسبی را برای ساختمان شما به ارمغان خواهد آورد.

حفاظ فرفورژه

با اینکه این مدل از حفاظ ممکن است شبیه به حفاظ مدرن به نظر برسد اما جنس و طرح های خاص آن وجه تمایز مناسبی یوجود می آورد. از فرفورژه در نرده راه پله ها یا حفاظ دیوار هم استفاده می شود زیرا قیمت و امنیت مناسبی دارد.

حفاظ ثابت

حفاظ های ثابت، طرح های ساده و محدود تری دارند اما ساخت و نصب راحت تری نیز داشته و در مورد امنیت نیز سالهاست امتحان خود را پس داده اند.
علاوه بر موارد فوق، برای پنجره های خاص و ویلایی نیز امکان طراحی و نصب حفاظ پنجره وجود دارد.





قیمت حفاظ پنجره در بازار

عواملی که در قیمت نرده آهنی پنجره تاثیر دارند، مدل نرده آهنی و میزان آهن به کار رفته در آن و هزینه تولید و نصب آن می باشد و با توجه به طول و عرض پنجره و جنس و وزن و طرح حفاظ مشخص می شود. اگر پنجره بزرگ باشد یعنی دارای طول و عرض بیشتری است و به نسبت، قیمت حفاظ هم بیشتر می شود. جنس نرده پنجره آهنی وزن بیشتری دارد چون تراکم آهن مصرفی بیشتر می شود و در نتیجه وزن حفاظ بیشتر و قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.
همچنین بعضی طرح ها مثل طرح گل حفاظ که اجرای آن پیچیده و سخت است باعث می شود حفاظ سنگین تر و قیمت آن بالاتر باشد. برای کاهش هزینه در انواع نرده های آهنی می توان فاصله میله ها را به صورت استاندارد رعایت کرد تا علاوه بر اینکه از نظر ایمنی و زیبایی مورد پسند می باشد قیمت آن هم برای استفاده کننده مقرون به صرفه باشد همچنین می توان از نمونه کارهای آماده طبق دلخواه و هزینه مربوط به آن بهره مند شوند.
رنگ و اندازه حفاظ و تزئینات روی حفاظ شکل ظاهری آن را تغییر داده است. وقتی انواع نرده های آهنی پنجره ساخته می شوند، گل نرده و رنگ آمیزی و ظرافت ساخت خاصی را به همراه دارند که باعث افزایش قیمت نیز می شود ولی در عوض سازه ای زیباتر را به وجود می آورد که به درخواست مشتری انجام می شود.

کاربردهای حفاظ پنجره ساختمان

حفاظ‌ها میله‌هایی هستند که از جنس فلز و استیل ساخته می‌شود و به عنوان یک محافظ برای جلوگیری از شکستن شیشه توسط سارقین نصب می‌شود. امنیت در خانه و ساختمان یکی از مهم‌ترین موضوعات در زندگی امروزه است و نصب حفاظ‌های پنجره باید حتما مورد توجه قرار گیرد.
البته کاربرد حفاظ پنجره ساختمان به این موارد محدود نمی‌شود. سایر کاربردهای این وسیله را در ادامه بیان کرده‌ایم.

•    کنترل نور ورودی به خانه.
•    پیشگیری از دیده شدن داخل خانه توسط افراد بیرونی.
•    محافظت در برابر سقوط.
•    زیبایی نمای بیرونی خانه.
حتی برخی از این محصولات به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوان از گلدان‌ها نیز در کنار آن‌ها استفاده کرد.

نصب حفاظ پنجره ساختمان

برای نصب حفاظ‌های پنجره ساختمان باید مراحل زیر طی شود:
ابتدا باید پنجره مورد نظر را در جایگاه مناسب خودش نصب کرد که این کار باید توسط متخصصین آموزش دیده این امر انجام شود. در مرحله بعد باید اندازه گیری‌ها برای ساخت و نصب حفاظ‌ها توسط متخصصین انجام شود.
سپس بعد از انتخاب طرح، نوع، جنس و رنگ حفاظ‌ها، تولید آن‌ها شروع می‌شود. بعد از ساخت نیز متخصصین حرفه‌ای باید برای نصب آن به محل اعزام شوند.
در مرحله آخر بعد از نصب حفاظ شما اگر به قفل کتابی نیاز داشتید، می‌توانید این قفل را روی حفاظ ببندید و با خیالی آسوده ساختمان خود را ترک کنید.





خرید حفاظ پنجره ساختمان

مراجعه به یک فروشگاه معتبر طراحی و ساخت و فروش حفاظ اهمیت بسیاری دارد. چنین فروشگاهی می‌تواند نیاز شما را به طور کامل برآورده سازد. در چنین مرکز فروشی می‌توانید با متریال‌ها و طرح‌های مختلف این سازه‌ها آشنا شوید و  سفارش دهید.
از طرف دیگر با انتخاب یک مجموعه معتبر، از کیفیت ساخت تمام محصولات اطمینان دارید. بنابراین می‌توانید تمرکز خود را روی ظاهر محصول بگذارید و نرده‌ای متناسب با سلیقه و نمای ساختمان خود تهیه کنید. گروه حفاظ نما به صورت تخصصی در زمینه طراحی و ساخت انواع مختلف نرده‌ی محافظ برای پنجره‌ها و درب‌ها فعالیت می‌کند. این مجموعه می‌تواند محصول مورد نظر شما را طراحی و ارائه کند. خدمات نصب نیز توسط حفاظ نما ارائه خواهد شد.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25787
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید