امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

ایزوگام دلیجان چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 26110
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

ایزوگام یک از عایق ضد رطوبت و ضد نم است که برای پوشاندن پشت بام‌ها، کف استخرها و مکان‌هایی از این قبیل به کار می‌ رود. دلیجان نیز یکی از معتبرترین برندهای این محصول است که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کند و در جلب رضایت مشتریان خود موفقیت‌های بسیاری به دست آورده است.
ایزوگام دلیجان، یک پوشش مقاوم به آب و رطوبت است که از الیاف مصنوعی و قیر ساخته می‌شود. به طور کلی این محصول برای پیشگیری از نفوذ آب و رطوبت به کار می‌رود.


کاربرد ایزوگام دلیجان

کاربرد ایزوگام دلیجان بر حسب مکان و کاربرد محل متفاوت است. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای این محصول اشاره کرده‌ایم.
•    ایزوگام روکش دار، با روکش آلومینیومی‌ برای مکان‌هایی که بیشتر در معرض نور آفتاب ‌هستند، کارایی دارد.
•    ایزوگام بدون روکش، برای سرویس‌های بهداشتی و پی ساختمان به کا‌ر‌می‌ رود.
•    ایزوگام تک لایه با پلی استر دوخته که با نام فویل‌دار نیز شناخته می‌شود، در دیوارها و مکان‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به انعطاف پذیری بیشتری دارند.
•    ایزوگام عایق رطوبتی: این نوع ایزوگام جهت پی و فونداسیون مناسب هستند. همچنین از آن‌ها برای دیواره بیرونی، استخرها و بام‌ها استفاده می‌شود.



 


مزیت‌های ایزوگام دلیجان

تاکنون گفتیم که دلیجان یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید ایزوگام است. در ادامه به مزیت‌های استفاده از این محصول اشاره کرده‌ایم.
•    در تولید ایزوگام دلیجان از مواد عالی درجه یک استفاده شده است. این برند از مواد ‌ضایعاتی به جای تیشو و پلی استر در محصولات خود استفاده نمی‌کند و دارای کیفیت بالایی است.
•    ایزوگام  دارای ضمانت ۱۰ ساله و بیمه ۴ ساله است که به صورت معتبر و کتبی به مشتری ارائه می‌شود.
•    ایزوگام  به دلیل استفاده از الیاف شیشه نخدار در ترکیب آن، دچار پارگی و پوسیدگی نمی‌ شود.
•    این محصول دارای مقاومت کششی و حرارتی است و وزن آن نسبت به ایزوگام‌های معمولی بیشتر است.
•    ایزوگام دلیجان به تنهایی می‌‌تواند برای ایزولاسیون بخش‌های مختلف ساختمان و مصارف دیگر همچون تونل‌ها، مرغداری‌ها، استخرها، فرودگاه‌ها و مواردی که بالاتر اشاره شد، به کار گرفته شود.
•    نصب ایزوگام ساده است. البته برای نصب حتما باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.


ایزوگام شرق چیست؟

یکی از مهم‌ترین اهدافی که هنگام ساختن یک ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد، حفاظت در برابر شرایط بد آب و هوایی است. در گذشته در ایران با توجه به شرایط جوی و فصول مختلف، همچنین وجود منابع نفتی، برای جلوگیری از رطوبت و نم ساختمان‌ها از قیر و گونی استفاده می‌شد. چندی بعد با پیشرفت تکنولوژی، مواد عایق پیش‌ساخته بر پایه قیر (ایزوگام) به دلیل صرفه اقتصادی بالاتر و عمر مفید بیشتر مورد استفاده قرار گرفتند. ایزوگام به دلیل عدم پوسیدگی، وزن بسیار سبک، ترمیم آسان و مقاومت در برابر عواملی چون آب، رطوبت، گرما، سرما و اشعه ماوراء بنفش خورشید بسیار کاربردی و موثر است. امروزه ایزوگام‌ها جزو مهم‌ترین عایق‌هایی هستند که در صنایع مختلف در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند.


 


روش تشخیص بهترین نوع ایزوگام شرق

در ادامه به متدهایی اشاره کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند ایزوگام‌های مرغوب را از نامرغوب تشخیص دهید.
ایزوگام نامرغوب بوی نامطبوعی دارد که دلیل آن استفاده از مواد پلیمری و یا پودرهای معدنی به جای پلیمر یا قیر مرغوب است.
اگر دست خود را روی قسمتی از ایزوگام قرار دهید که لایه خارجی نداشته باشد، نباید دستتان سیاه شود.
ایزوگام مرغوب با تا شدن از پشت نمی‌شکند، با کشش پاره نمی‌شود.
اگر تکه‌ای از ایزوگام شرق اصلی را برش داده و بعد از دو ساعت نگهداری در فریزر آن را خم کنید، نمی‌شکند و ترک بر نمی‌دارد. این به معنای مقاومت در برابر سرماست.
ایزوگام‌های پلیمری بعد از اولین بارندگی خود را نشان می‌دهند.
میانگین عمر یک عایق رطوبتی مرغوب، ۲۰ سال است.

فرآیند نصب ایزوگام به افراد متخصص در این حوزه نیاز دارد. معمولا مجموعه‌های فروشنده ایزوگام، خدمات مورد نیاز برای نصب آن‌ها را نیز انجام می‌دهند. به همین دلیل انتخاب یک مرکز مناسب برای خرید و نصب از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورتی که فرایند نصب به درستی انجام نشود، ممکن است نفوذ آب همچنان ادامه داشته باشد و آسیب‌های مختلفی به ساختمان برساند.

برای اینکه نصب ایزوگام به صورت حرفه ای و ساده‌تر انجام شود لازم است که به شش نکته مهم توجه شود. رعایت این شش نکته مهم و کلیدی باعث می‌شود که نصب این عایق رطوبتی بدون نقص انجام شود.
پیش از هر چیز باید بدانید که هرچه تجربه نصاب در این زمینه بیشتر باشد، بهتر می‌تواند پروژه عایق سازی را انجام دهد. اما دانستن یک سری نکات برای نصب این عایق رطوبتی می‌تواند مفید باشد.
 
۱) انتخاب ایزوگام مناسب
۲ ) زیرسازی ایزوگام
۳) قیرگونی سطح
۴)تمیز کردن سطح
۵) تنظیم شیب
۶) نصب ایزوگام در هوای مناسب



 



 گروه تهران ایزوگام ، کلیه خدمات مربوط به عایق کردن ساختمان‌ها را ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره و پاسخگویی به سوالات خود در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

021-22533080
09125705349
[email protected]


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26110
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید