امروز دوشنبه 16 مهر 1403

Monday 07 October 2024

ایزوگام خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 26108
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

ایزوگام خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟


یک عایق رطوبتی خوب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد.
•    دارای قدرت کششی بالا که مانع پاره شدن آن می‌شود.
•    ایزوگام خوب باید بتواند تا دمای منفی پنج درجه سانتی گراد در برابر سرما مقاومت داشته باشد.
•    عایق‌ها نباید در اثر تا شدن بشکنند.
•    طول ۱۰ متر با ضخامت ۴ میلیمتر ابعاد استاندارد این محصول است.
•    یک عایق رطوبتی خوب باید بتواند تا دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد در برابر گرما مقاومت کند.
•    عایق رطوبتی خوب باید حتما مشخصاتی مانند تاریخ تولید، تولید کننده، علامت استاندارد، نوع عایق و… را داشته باشد.
•    یک عایق رطوبتی خوب باید بتواند در برابر گازها و اسیدهای شیمیایی مقاومت کند.
•    نقطه اشتعال یک عایق رطوبتی خوب و با کیفیت باید ۲۵۰ درجه سانتی گراد باشد.

قیمت ایزوگام چگونه محاسبه می شود ؟

 
قیمت نصب ایزوگام به عواملی مثل مساحت و متراژ کار، نوع مصالح مورد نیاز، حمل و نقل و ایاب و ذهاب و همچنین وجود نیاز به زیرسازی و آماده سازی، بستگی دارد. هر کدام از انواع مختلف ایزوگام مثل تک لایه و دو لایه شامل تیشو و پلی استر و یا ایزوگام با روکش آلومینیوم از نظر قیمت خرید با هم تفاوت دارند، اما اجرت نصبشان تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. همچنین عواملی چون نوع و کیفیت قیر استفاده شده، مرغوبیت پلی استر استفاده شده، ضخامت و وزن هر رول، کیفیت فویل آلومنیومی، ضمانتنامه و بیمه نامه معتبر کارخانه، علامت استاندارد ملی، بسته‌‎بندی، تعداد لایه مورد استفاده و نرخ ارز در تغییر قیمت ها موثر است. کارشناسان در نهایت با برآورد تمام هزینه‌های گفته شده، قیمت نهایی پروژه عایق کردن را به شما ارائه می‌دهند.

 


یکی از مهم‌ترین مواردی که با نزدیک شدن فصل زمستان و پاییز باید به آن توجه کرد، رسیدگی به سقف خانه و خرید ایزوگام است. ایزوگام نوعی پوشش مقاوم است که از قیر و الیاف مختلف مصنوعی ساخته شده است. ایزوگام را به وسیله گرما‌ می‌چسبانند تا مانع نفوذ رطوبت و آب به محیط زیر گردد. با خرید ایزوگام با کیفیت و خوب‌ می‌توان تا ۱۵ سال از آن استفاده کرد۰ تا ۴۰ سال پیش برای عایق بندی ساختمان‌ها از قیر و آسفالت استفاده‌ می‌شد اما به دلیل مقاومت پایینی که داشتند جای خود را به عایق‌های مقاوم و با دوام به نام ایزوگام دادند و در نتیجه میزان خرید ایزوگام زیاد شد. امروز خرید ایزوگام، بیش‌تر برای استفاده در سرویس‌ها و پشت بام‌ها، در ایزولاسیون دیوارها و ایزولاسیون یک لایه عایق رطوبتی انجام‌ می‌شود.


مزایای خرید ایزوگام

در گذشته از ایزوگام بیش تر در پشت بام‌ها استفاده‌ می‌شد که امروزه کاربرد بیش تری دارد. اقتصادی بودن ایزوگام نسبت به قیرگونی و آسفالت باعث شده که از ایزوگام به جای آسفالت و قیرگونی استفاده شود و در نتیجه خرید ایزوگام بیشتر شود. از مزایای خرید ایزوگام‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اجرای سریع: از مزایای دیگر خرید ایزوگام، اجرا و نصب سریع ایزوگام نسبت به روش‌های دیگر است.
سبک بودن: سبک بودن ایزوگام از مزایای خرید ایزوگام و کاربرد دیگر ایزوگام است. وزن ایزوگام در هر متر مربع حدود ۴٫۲ کیلو گرم است. وزن ایزوگام بسیار سبک تر از قیرگونی و آسفالت است و خطری برای سازه ایجاد نمی کند.
کاربرد ایزوگام در تمامی سطوح: از ایزوگام در تمام موارد عایق بندی بدون هیچ محدودیتی‌ می‌توان استفاده کرد
مقرون به صرفه بودن: از آنجا که قیمت ایزوگام نسبت به قیرگونی و آسفالت کم‌تر است با خرید ایزوگام در هزینه‌ها صرفه جویی‌ می‌شود.

 

نکات مهم در هنگام خرید ایزوگام


در زمان خرید ایزوگام باید ایزوگام را در چند مرحله مورد بررسی قرار داد و قبل از همه چیز باید به جنس ایزوگام دقت کرد چون که جنس ایزوگام نقش مهمی در کارکرد ایزوگام دارد. خرید ایزوگام مرغوب در افزایش عمر ایزوگام بسیار تاثیر دارد. از آنجا که شرکت‌های زیادی، ایزوگام‌های نامرغوب تولید‌ می‌کنند باید در هنگام خرید ایزوگام به نکاتی توجه کرد که در زیر به بررسی این نکات پرداخته شده است.
مشتری‌ می‌تواند با روش‌های چشمی و حسی یک سری اطلاعات مفید را هنگام خرید ایزوگام به دست بیاورد مانند احساس بوی روغن، گازوئیل و یا بوی نامطبوع سوختگی در عایق چه در زمان خرید ایزوگام و چه در زمان نصب ایزوگام، نشان از افزودنی‌های غیر مجاز در عایق و در نتیجه نامرغوب بودن ایزوگام است.
سیاه شدن یا چرب شدن دست در زمان لمس عایق، نشان از افزودنی‌های غیر مجاز در عایق و بی‌کیفیت بودن ایزوگام است و باید از خرید ایزوگام این مدلی خودداری کرد.
سطح زبر و نامنظم بعد از جدا کردن لایه نایلون روکش عایق، نشان از نامرغوب بودن ایزوگام است
قبل از خرید ایزوگام باید دقت کرد ایزوگام هیچ گونه بریدگی نداشته باشد.
هنگام تهیه ایزوگام باید به شرکت تولید ایزوگام دقت کرد و انتخاب درستی داشت.
انتخاب و تهیه ایزوگام باید بر اساس منطقه ی جغرافیایی و آب و هوای خاص منطقه صورت گیرد.


 گروه تهران ایزوگام ، کلیه خدمات مربوط به عایق کردن ساختمان‌ها را ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره و پاسخگویی به سوالات خود در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



021-22533080
09125705349
[email protected]




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26108
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید