امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

اگر در خرید لوازم برقی ساختمان دقت نکنید خطرات جانی در پی خواهد داشت


1401/07/27
کد خبر : 28366
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر

لوازم برقی ساختمان، این روزها با زندگی ما انسان‌ها عجین شده‌اند و بدون وجود آن‌ها ادامه زندگی سخت و طاقت فرسا می‌گردد. انرژی الکتریکی که از آن برای روشن کردن بسیاری از لوازم برقی خود استفاده می‌کنیم، توسط همین ابزارها و تجهیزات تامین می‌شوند. به همین سبب است که خرید لوازم برقی ساختمان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و باید در هنگام خرید هر کدام از آن‌ها نهایت دقت و توجه را به خرج دهیم. در ادامه این مطلب، به نکات مهمی که برای یک انتخاب ایمن و استاندارد لوازم برقی به آن نیاز دارید، اشاره خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

اطلاعاتی در مورد لوازم برقی ساختمان

به طور کلی تمامی تجهیزات روشنایی و برق کشی که پس از بنای ساختمان‌ها و در مرحله نازک کاری از آن‌ها استفاده می‌شود، لوازم برقی نامیده می‌شوند. از جمله مهم‌ترین نوع این لوازم می‌توان به سیم‌های برق، کلید و پریز، ریسه شلنگی ,کابل‌ها، فیوز، لامپ‌های روشنایی و... اشاره نمود. بدیهی است استفاده از نمونه‌های استاندارد این محصولات، می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایمنی ساختمان داشته باشد. تجربه نشان دهنده آن است که نوع با کیفیت و مرغوب این لوازم، باعث افزایش ارزش و بهای ساختمان می‌گردد. به همین سبب است که همواره تاکید می‌شود در هنگام خرید لوازم برقی ساختمان نهایت دقت را به خرج داده و بهترین نمونه‌های آن را تهیه کنید.

تاثیر لوازم برقی بر امنیت ساختمان

یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در ساختمان سازی به آن توجه ویژه‌ای نمود، استفاده از لوازم برقی ایمن و مجهز است. در واقع تمامی این لوازم باید با بهره‌گیری از جدیدترین استانداردهای روز دنیا تولید شده و در فرایند طراحی آن‌ها تمامی نکات ایمنی در نظر گرفته شده باشد. تجربه نشان دهنده آن است که استفاده از لوازم برقی نامرغوب و بی کیفیت، می‌تواند باعث ایجاد حوادثی مانند آتش سوزی در ساختمان گردد. بنابراین برای حفظ جان و مال خود از آسیب‌های احتمالی برق، برای خرید لوازم برقی ساختمان، به سراغ نمونه‌های استاندارد و ایمن آن بروید.

رایج ترین مشکلاتی که خرید لوازم برقی نامرغوب برای ساختمان به وجود می‌آورند

این روزها ممکن است برخی از افراد به سبب نداشتن آگاهی در مورد لوازم برقی ساختمان و یا کسب سود بیشتر، از نوع نامرغوب این محصولات در قسمت سیم کشی ساختمان استفاده نمایند. خرید لوازم برقی ساختمان نامرغوب مشکلات متعددی را با خود به همراه می آورد که در این قسمت به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم:
•    برخی از سیم‌ و کابل‌های نامرغوب، تحمل جریان برق را ندارند و به همین سبب در مدت زمانی نه چندان طولانی، در ساختار آن‌ها آسیب‌هایی به وجود می‌آید. در چنین شرایطی بهترین راه حل، تعویض این کابل‌ها با نمونه‌های استاندارد و با‌کیفیت است.
•    بارها مشاهده شده که برخی لوازم برقی، در اثر سیم کشی غیر اصولی ساختمان و استفاده از نمونه‌های بی‌کیفیت این محصولات، سوخته و کارایی خود را از دست داده‌اند.
•    استفاده از لوازم برقی غیر استاندارد، می‌تواند خطر برق گرفتگی و آتش سوزی را برای ساختمان به وجود آورد.
•    سوختن مکرر لامپ‌های خانه، یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های بهره گیری از لوازم برقی نامرغوب در ساختار اصلی بناها است.
•    جالب است بدانید که استفاده از تجهیزات برقی بی‌کیفیت، باعث افزایش بهای برق مصرفی و هزینه بالای آن خواهد شد.
•    تجهیزات و لوازم برقی غیر استاندارد، باعث ایجاد قطعی برای برق در هنگام استفاده از لوازم برقی پر مصرف می‌گردد.

عمده‌ترین مشکلات خرید لوازم برقی ساختمان

این روزها به سبب تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که کشورمان با آن مواجه است، پیدا کردن یک فروشگاه معتبر برای خرید لوازم برقی ساختمان، کاری بسیار سخت و زمان‌بر است. خوشبختانه با پیشرفت‌هایی که در دنیای مجازی و اینترنت رخ داده است، می‌توان به شیوه آنلاین، فروشگاه‌ها و مراکز معتبر ارائه دهنده این محصولات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کرد. بسیاری از این فروشگاه‌ها اطلاعات جامع و کاملی در دسترس مشتریان قرار داده و زمینه را برای یک خرید امن و مطمئن برای آن‌ها فراهم نموده‌اند.
یکی دیگر از مشکلات رایجی که ممکن است در هنگام خرید لوازم برقی ساختمان برای برخی از افراد به وجود آید، ناآشنایی با برندهای معتبر و همچنین شیوه عملکرد هر کدام از این تجهیزات است. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که اقدام به خرید این محصولات نمایید، حتماً از طریق سایت‌ها و مراجع معتبر، اطلاعات کافی را در این زمینه به دست آورده و سپس با آگاهی کامل، خرید خود را انجام دهید.

در هنگام خرید لوازم برقی ساختمان به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای این که بتوانید در هنگام خرید لوازم برقی ساختمان، یک انتخاب عالی داشته باشید، باید به موارد مهمی توجه نمایید. برخی از این موارد عبارتند از:
•    تمامی تجهیزات و لوازم برقی، باید دارای نشان استاندارد باشند؛ این موضوع یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی است که بیانگر ایمنی و سلامت آن‌ها می‌باشد.
•    سعی کنید لوازم برقی ساختمان خود را از میان برندهای معتبر تولید کننده خریداری کنید. اگر در مورد این برندها شناخت لازم را ندارید، کافی است یک جستجوی ساده در گوگل انجام داده و اطلاعات تمامی این برندها را مطالعه کنید.
•    در هنگام خرید لوازم برقی ساختمان، مطمئن شوید که تمامی آن‌ها دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش هستند.
•    کیفیت لوازم برقی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. برخی از نمونه‌های مرغوب و با کیفیت این محصولات، با قیمت بالاتری ارائه می‌شوند، اما خرید آن‌ها ارزش خود را دارد؛ زیرا ایمنی ساختمان شما به آن بستگی فراوانی دارد. بنابراین قبل از خرید، نسبت به کیفیت و مرغوبیت این محصولات اطمینان حاصل کنید.

ابزار آلاتی که در هنگام خرید لوازم برقی ساختمان به آن نیاز داریم

همان‌گونه که اشاره شد، در هنگام خرید لوازم برقی ساختمان، باید به موارد بسیار مهمی توجه کنیم تا یک خرید امن و مطمئن انجام دهیم. اما یکی دیگر از مهم‌ترین پارامترهایی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که لوازم برقی ساختمان، شامل چه ابزارآلاتی است؟ از جمله متداول‌ترین ابزارهایی که این روزها به عنوان تجهیزات و لوازم برقی ساختمان از آن‌ها یاد می‌شود شامل سیم، کابل، پریز، لوله انتقال سیم و کابل برق، زانویی برق، خرطومی، ولت متر، چراغ قوه و فیوز است. انتخاب هر کدام از این لوازم، در زمینه انتقال برق از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و امنیت ساختمان شما، به استاندارد بودن آن‌ها بستگی فراوانی دارد.

لوازم برقی ساختمان را از کجا بخریم؟

شما میتوانید همواره جهت خرید لوازم برقی ساختمان به فروشگاه پارس ایلدر مراجعه نمایید و محصولات برقی بصورت تک و تعداد را از این فروشگاه خرید نمایید در هرکجای ایران که باشید همواره با خرید از فروشگاه پارس ایلدر میتوانید محصولات خریداری شده درب منزل تحویل بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28366
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید