امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

‌انواع گیربکس های صنعتی


1401/07/27
کد خبر : 25825
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

یکی از مهم ترین قطعاتی که در انواع صنایع مختلف و در ماشین های صنعتی نصب و به کار گرفته می شود گیربکس های صنعتی هستند. به طور خلاصه گیربکس ها دستگاهی مکانیکی هستند که با کاهش سرعت سبب گشتاور را زیاد می کنند و در واقع نیروی مکانیکی را از یک بخش سیستم به بخش دیگری انتقال می دهند. گشتاور یا تورک و سرعت در برخی از گیربکس ها قابل تغییر است. با توجه به تنوع نیاز گشتاوری صنایع مختلف تولید کننده های این قطعات در طی سال ها موفق شده اند تا مدل های کلاسیک جعبه دنده را تغییر دهند و انواع گیربکس های صنعتی را طراحی و تولید کنند که هر کدام به صورت تخصصی در صنایع گوناگونی به کار برده می شوند.

انواع گیربکس های صنعتی و ویژگی های آن ها

خورشیدی :


گیربکس های خورشیدی را می توان منحصر به فرد ترین نوع گیربکس ها دانست. ساختار آن ها پیچیده تر از سایرین است و سایز و ابعاد کوچکتری دارند که این امکان را ایجاد می کند در فضای های کوچک به راحتی نصب شوند. یکی از مزایای بسیار مهمی که دارند بازده بسیار بالایی است که دارند در ضمن گشتاور آن ها از سایر مدل ها بسیار بالا تر است

در این گیربکس ها یک دنده بزرگ مرکزی ( خورشیدی ) وجود دارد و چند دنده کوچکتر به دور آن می چرخند.

حلزونی :

 
مدل های حلزونی رایج ترین گیربکس ها و مقرون به صرفه ترین ان ها هستند که در انواع صنایع به کار گرفته می شوند.ساختار آن ها شامل یک شافت و دنده معمولا برنجی است که با زاویه 90 درجه نسبت به هم قرار گرفته اند. این گیربکس ها نیز ابعاد کوچکی دارند به روش های مختلفی نصب می شوند.

خرید گیربکس حلزونی برای کاربری های زیر توصیه می شود :
●    سیستم های انتقال مواد
●    دیزل ژنراتورها
●    کمپرسورها
●    پمپ های سیلندری
●    ماشین های بلوک زنی
●    ماشین آجر زنی
●    وزنده ها


گیربکس های صنعتی آویز

این مدل گیربکس ها شباهت زیادی به مدل های هلیکال یا شافت مستقیم دارند و تنها تفاوت عمده ای که در آن ها دیده می شود موازی بودن  شافت ورودی و خروجی است به همین علت به آن ها شافت موازی نیز گفته می شود. سایز آن ها متوسط است و می توان به کمک فلنج و.. آنها را روی سطوح گوناگون نصب کرد. از مدل های آویز به عنوان گیربکس وینچ سقفی و در جرثقیل ها استفاده بیشتری می شود.

هلیکال :

گیربکس های هلیکال یا شافت مستقیم نیز در دسته دستگاه های پر کاربرد صنعتی قرار می گیرند. صدای کم و بازده بالا و تنوع در اجزای داخلی از جمله ویژگی های بارز آن هاست. از نظر ساختاری دو شافت چرخان در داخل روی هم عمود هستند و دنده های پینیون با شافت ها تعامل دارند.

شافت از بغل :

این گیربکس ها را می توان تلفیقی از دو مدل هلیکال و حلزونی هستند و ترکیبی از ویژگی های هر دو را دارند.برخی از مزیت های این سیستم ها شامل موارد زیر است :

راندمان بالا

امکان ایجاد زاویه ۹۰ درجه بین محور ورودی و خروجی
امکان کارکرد با موتورهای آسنکرون AC
دارای کارکرد نرم و بدون صدا و ارتعاش
فضای طولی کمی اشغال می کند.

وب سایت آرشا صنعت

وب سایت آرشا صنعت اسپانسر این مقاله مجموعه ای کامل از انواع گیربکس های صنعتی ساخت برند های معتبری نظیر SEW و  SITI، Bonfiglioli و...را برای شما فراهم کرده است و می توانید با مراجعه به آدرس  www.arsha-sanat.com به صورت آنلاین محصول مورد نظر خود را با گارانتی معتبر خریداری کنید. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25825
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید