امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

انواع پمپ های صنعتی


1401/07/27
کد خبر : 28195
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

به طور عمده دو نوع پمپ وجود دارد: پمپ دینامیک ، پمپ جابجایی مثبت.

پمپ دینامیک

پمپ های دینامیکی بیشتر به انواع مختلف پمپ طبقه بندی می شوند و برخی از آنها به عنوان مثال مورد بحث قرار می گیرند. سیستم های پمپ گریز از مرکز، گریز از مرکز عمودی، گریز از مرکز افقی، شناور و هیدرانت آتش نشانی.
تکنو پمپاژ ارائه دهنده انواع پمپ صنعتی و ساختمانی در برندهای مختلف و بهترین قیمت، از جمله مزایای محصولات این شرکت گارانتی محصول و ارسال به تمام تقاط کشور می باشد.


 انواع پمپ های صنعتی

پمپ سانتریفیوژ

این نوع پمپ ها پرکاربردترین پمپ ها در صنایع در سراسر جهان هستند. این پمپ ها سرعت های چرخشی بالایی تولید می کنند و انرژی جنبشی مایع را به انرژی فشار تبدیل می کنند. هر زمان که پمپ در حال کار باشد، فشار سیال از ورودی پمپ به خروجی آن افزایش می یابد. تغییر فشار باعث حرکت مایع در سراسر سیستم می شود. در جاهایی که دبی بالا و هد متوسط افزایش می یابد و مورد نیاز است استفاده می شود. می تواند مایعی را که حاوی مواد جامد معلق است کنترل کند.


 انواع پمپ های صنعتی

پمپ گریز از مرکز عمودی

پمپ های گریز از مرکز عمودی به عنوان پمپ های کنسولی نیز نامیده می شوند. این پمپ‌ها از یک شفت انحصاری استفاده می‌کنند و طرحی را حفظ می‌کنند که اجازه می‌دهد حجم در داخل گودال بیفتد زیرا یاتاقان‌ها خارج از گودال هستند. این حالت پمپ از هیچ ظرف پرکننده ای برای پوشاندن شفت استفاده نمی کند، اما در جای خود از یک بوش دریچه گاز استفاده می کند. شستشوی قطعات کاربرد رایج این نوع پمپ است.

پمپ گریز از مرکز افقی

این نوع پمپ ها شامل حداقل دو پروانه بیشتر است. این پمپ ها در خدمات پمپاژ مورد استفاده قرار می گیرند. هر مرحله اساساً یک پمپ تقسیم است. تمام فازها در یک پناهگاه مشابه قرار دارند و روی یک شفت مشابه نصب شده اند. در یک محور افقی انفرادی، حداقل هشت مرحله اضافی را می توان نصب کرد. هر مرحله تقریباً به میزان مساوی سر را افزایش می دهد. پمپ های چند مرحله ای نیز می توانند تک مکش باشند در غیر این صورت دو مکش در پروانه اول. انواع پمپ ها به ارائه و سرویس این نوع پمپ های گریز از مرکز پرداخته اند.

پمپ شناور

این پمپ ها همچنین پمپ های طوفان، و پمپ های فاضلاب نامیده می شوند. کاربردهای این پمپ ها عمدتاً شامل خدمات ساختمانی، کاربردهای خانگی، صنعتی، تجاری، روستایی، شهری و بازیافت آب باران می باشد. این پمپ ها برای جابه جایی آب طوفان، آب زیرزمینی، فاضلاب، آب سیاه، آب خاکستری، آب باران، زباله های تجاری، مواد شیمیایی، آب چاه و مواد غذایی مناسب هستند. کاربردهای این لوله ها عمدتاً در پروانه های مختلف مانند پمپ های بسته، کنترا بلوک، ورتکس، چند مرحله ای، تک کاناله، کاتر و در غیر این صورت آسیاب می باشد. برای کاربردهای مختلف، انتخاب گسترده ای در دسترس است که شامل جریان بالا، جریان کم، هد پایین، در غیر این صورت هد بالا است.


 انواع پمپ های صنعتی


لوله‌های پمپ به یک مخزن آب متصل می‌شوند که فقط برای حوادث آتش‌سوزی اختصاص دارد. استفاده از این پمپ برای کار دیگری مجاز نمی باشد. این پمپ ها برای اطفاء حریق در مناطق مسکونی نیز در خیابان نصب می شوند. پمپ آتش نشانی نقش مهمی در ایمنی صنعتی دارد

پمپ جابجایی مثبت

پمپ های جابجایی مثبت به انواع مختلفی از جمله پمپ های رفت و برگشتی و پمپ های دوار طبقه بندی می شوند. این پمپ ها طبقه بندی بیشتری دارند که تنها برخی از آنها در اینجا مورد بحث قرار می گیرند. پمپ های دیافراگمی، پمپ دنده ای و پمپ های پیستونی.

پمپ دیافراگم

پمپ های دیافراگمی که به نام پمپ های AOD (پمپ های دیافراگمی با هوا)، پنوماتیک و پمپ های AODD شناخته می شوند. این پمپ ها بر روی فشار پنوماتیک کار می کنند و نیازی به برق ندارند و از این رو از این پمپ ها به ویژه در جاهایی که برق در دسترس نیست یا نمی توان از آنها استفاده کرد مانند قسمتی که مواد قابل احتراق وجود دارد استفاده می شود.


 انواع پمپ های صنعتی


این پمپ ها برای انتقال مواد شیمیایی که نقطه اشتعال آنها بسیار بالا است و در معرض خطر بالا در استفاده از پمپ های برقی، مواد شیمیایی خورنده، حلال های فرار و غیره استفاده می شود. منبع هوا از یک محفظه به محفظه دیگر با یک دریچه قرقره هوا که در پمپ تعبیه شده است منتقل می شود. این جابجایی مداوم هوا از محفظه به محفظه دیگر، سیال را از محفظه ای به محفظه دیگر و وارد لوله تخلیه و شمارنده می کند و محفظه دیگر با مایع شارژ می شود.

پمپ دنده ای

این پمپ ها نوعی پمپ نابجایی مثبت دوار هستند، به این معنی که برای هر چرخش مقدار پایداری مایع را وارد می کنند. در پمپ دنده ای چرخ دنده ها توسط موتورها چرخانده می شوند که باعث ایجاد فضای خالی و مکش می شود که به جذب مایع کمک می کند. فولید وارد شده توسط درختچه‌های چرخ دنده انرژی می‌گیرد که گاز را به نقطه تخلیه می‌برد. چرخش چرخ دنده ها از برگشت سیال جلوگیری می کند. پمپ های دنده ای برای انتقال مایعات غلیظ مانند سوخت و همچنین روغن های گریس استفاده می شوند و برای سیال حاوی مواد جامد مناسب نیستند.

پمپ پیستونی

پمپ های پیستونی یکی از انواع پمپ های جابجایی مثبت هستند که در هر جایی که از پیستون برای مکش و تخلیه فشار استفاده می شود. این پمپ ها در مواردی استفاده می شوند که فشار بالا و قابل اعتماد مورد نیاز است. همانطور که در شکل مشاهده می کنید در این پمپ از پیستون استفاده شده است که توسط موتور نوسان می کند. با حرکت پیستون به سمت عقب، فضای خالی در محفظه پمپ ایجاد می شود که به دلیل خلاء، سیال را به داخل پمپ خارج می کند.
شیر برگشتی در مکش پمپ تعبیه شده است تا سیال از شیر مکش خارج نشود. اکنون با پایین آمدن پیستون پمپ، محفظه تحت فشار قرار می گیرد و سیال از تخلیه خارج می شود. پیستون پمپ حرکت خود را به سمت بالا و پایین ادامه می دهد و پمپ به حرکت خود در انواع مختلف ساختمان ها برای ساده تر کردن حرکت مواد مایع استفاده می شود. پمپ هایی که در مسکن و تجاری استفاده می شوند می توانند آب را مدیریت کنند.
برای سفارش انواع پمپ صنعتی و مسکونی و ... به سایت تکنو پمپاژ مراجعه کنید و یا با شماره های : 02133954900 و  09124044792 تماس حاصل نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28195
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید