امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

انواع میز بیلیارد


1401/07/27
کد خبر : 25994
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 22 نفر

ورزش‏هايي که با چوب مخصوص بیلیارد يا كيو (Cue) انجام ميشود، به اصطلاح (Cue sports) نامیده می شوند. این بازی های متنوع از انواع بازي هاي مهارتي هستند که بیشترشان تحت عنوان كلي بيليارد شناخته میشوند که در روی میز مخصوص آن به نام میز بیلیارد بازی میشود. تا چند سال پیش ، رایج ترین تصویر از بیلیارد در ذهن مردم ، فضای نیمه تاریک و غبارآلود بود ، انواع مواد مخدر و مجرمان چیزی بیش از بیلیارد را هدف می گرفتند. اما امروز ، بازی بیلیارد چیزی فراتر از یک توهم است. در سراسر دنیا ، این بازی طرفداران بسیاری پیدا کرده و سال ها فدراسیون خاص خود را دارد.


 

تاریخچه میز بیلیارد

از زمان کشف بازی بیلیارد دقیقاً اطلاعات کمی در دست است. اما شواهد نشان می دهد که بازی مشابه چمن در خانواده سلطنتی فرانسه از قرن پانزدهم معمول بوده است. سپس ، در قرن نوزدهم ، شخصی به نام لویی X با استفاده از بلوط و روکش پارچه سبز یک میز استخر ایجاد کرد. اوج تولید و خرید میزهای بیلیارد و گسترش این بازی در هند توسط جان رابرتز جی انجام شد. وی یک کارخانه تولید میز بیلیارد راه اندازی کرد و نیروهای انگلیسی در هند این بازی را انجام دادند. خرید میز بیلیارد دستگاه های مختلفی دارد. میز بیلیارد ، توپ بیلیارد ، چوب بیلیارد ، سنگ و گچ از جمله موارد اصلی و خرید لوازم بیلیارد مورد نیاز است ، اگر قصد خرید هر یک از این وسایل را دارید بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

میز بیلیارد

در گذشته پارچه و سطح میزهای بیلیارد از نمد ساخته می شد ، اما امروزه از پشم شیشه یا پشم معمولی یا مخلوطی از پشم و نایلون ساخته شده است. سفره های سفره ای نیز در رنگ های متنوع در بازار موجود است. از جمله رنگ های قرمز و بنفش که زیبا و خاص هستند ، اما باعث خستگی و تحریک چشم می شوند.در زیر اسامی انواع میز بیلیارد را برای شما مینویسیم.

• میز بیلیارد 8 فوت

میز های بیلیارد در سایز ها، مدل ها و رنگ های متفاوتی ساخته میشوند که اندازه خود میز بیلیارد معمولا تاثیری در نوع بازی شما ندارد. میز بیلیارد 8 فوت، اندازه متوسطی دارد و ابعاد میز بیلیارد 8 فوت، تقریبا 145 در 260 سانتی متر است. ابعاد این میز برای بازی بسیار مناسب می باشد و از جمله میز های بسیار پرفروش در میان طرفداران بیلیارد است. همچنین علاوه بر ابعاد میز بیلیارد، شما باید به کیفیت پوشش میز، گارانتی میز، مرکز فروش آن و قیمت میز نیز توجه بسیاری داشته باشید.

• میز بیلیارد ball 8

این میز های بیلیارد، از جمله میز های کاملا منحصر به فرد می باشند که بسیار مناسب فضاهای بسته، خانگی، مدرن و باشگاه های بیلیارد است. معمولا جنس بدنه میز بیلیارد ball 8 چوب، و کف آن سنگ 3 تکه می باشد. همچنین پایه ها، چوب بازی و باند ها نیز معمولا از جنس چوب روسی می باشند. رنگ پارچه میز، معمولا انتخابی است، ولی رنگ های متداول، سبز و آبی می باشند که چشم را نیز خسته نمیکنند.
 

• میز بیلیارد اسنوکر

اسنوکر در اصل نوعی بازی با چوب است، که بر روی میز بزرگی با شش سوراخ و روکشی از ماده ای با جنس فلانل، بازی می شود. این سوراخ ها، به صورتی است که چهار تا آن در گوشه های میز، و دو سوراخ در وسط کناره های میز بیلیارد قرار گرفته اند. معمولا ابعاد میز بیلیارد اسنوکر،  3.7 در 1.8 متر میباشد. که البته در اندازه های مختلفی تولید می شوند. و همچنین، معمولا طول میز دو برابر پهنای آن می باشد. این بازی دارای 21 توپ است که در ایران به آن شار، معادل روسی توپ گفته میشود.

• میز بیلیارد خانگی

امروزه استفاده از میز بیلیارد خانگی، در منازل گسترش بسیاری یافته است. ابعاد این میز ها معمولا 8 فوت میباشد. جنس پایه ها، بدنه و شاسی چوب روسی بوده و معمولا جنس کف میز بیلیارد سنگ 3 تکه می باشد جنس پوشش و رنگ پارچه آن معمولا انتخابی بوده و بسته به سلیقه شخصی مشتری میتوان از جنس های پشم، پشم شیشه یا پلاستیک انتخاب کرد. معمولا، میز بیلیارد خانگی قابلیت تبدیل شدن به میز نهار خوری را نیز دارد و این بسیار مناسب منازلی است که فضای داخلی کوچک تری دارند.

توپ بیلیارد

در گذشته برای خرید توپ بیلیارد که معمولاً از عاج ، خاک رس و سایر ترکیبات ساخته می شدند. اما از آنجا که این مواد در سالهای بعد گران بود ، شخصی به نام جان وسلی جایگزین یک ماده شیمیایی عاج مانند به نام سلولوئید شد. او توانست توپ ها را بسیار ارزان تولید کند. امروزه ، گزینه های جدید برای توپ های بیلیارد بسیار قوی و پایدار هستند. این گلوله ها معمولاً طی فرآیندی پیشرفته به نام رزین ریخته گری از رزین های پلی استر غیر اشباع و کربنات کلسیم ساخته می شوند که باعث می شود توپ های جدید بسیار منسجم ، مستحکم و در عین حال ارزان باشند.


 

چوب بیلیارد

یکی دیگر از لوازم جانبی مورد استفاده در بازی بیلیارد ، خرید چوب بیلیارد است. معمولاً اندازه استاندارد چوب بیلیارد 147 سانتی متر و وزن آن 510-595 گرم است. همچنین ، چوب بیلیارد دارای 3 قسمت است: نوک ، بدن و دسته. نوک آن سفید و دارای یک قسمت لاستیکی است ، بدنه در وسط چوب بلند و صاف و کاملا صیقلی و دسته چوب بیلیارد است که گسترده ترین قسمت آن مخروطی است.  در کنار بازی بیلیارد حتما با خرید فوتبال دستی از این بازی آسون لذت ببرید.


 

شرایط تولید میز بیلیارد

میزهای بیلیارد بسیار متنوع هستند و با توجه به سلیقه مشتریان در بازار در طرح ها و کیفیت های مختلف ارائه می شوند. اما هنگام خرید یک میز بیلیارد مناسب ، نکات زیر را حتماً در نظر بگیرید.
کف میز بیلیارد معمولاً از تراش سنگ سه تکه با دستگاه CNC ساخته می شود. هنگام انتخاب پارچه رومیزی به کیفیت و رنگ پارچه توجه کنید. پوشش ماهوت با درصد پشم بالا معمولاً بهترین نوع پارچه بیلیارد است که در 6 رنگ مختلف تولید می شود. همچنین مواد میز بیلیارد ، بدنه و شاسی ، پایه ها و نوارها باید از چوب روسی ساخته شود. لوازم جانبی مانند شار ، چوب بازی ، گچ ، مکان چوبی ، مثلث و کباب نیز با میز بیلیارد عرضه می شود.
مجتمع بیلیارد پرشین استور یکی از بزرگترین تولید کنندگان میز بیلیارد در ایران است. ما همیشه از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه برای تولید میزهای بیلیارد برای جلب رضایت مشتریان عزیز استفاده می کنیم. از سنگ های اصلی سه تکه در کف میز گرفته تا پارچه های چوب ماهون که روی میز و بدنه پایه و نوارهای چوبی درجه یک روسی را پوشانده اند. تمام مواد ما بهترین مواد موجود در بازار هستند و میزهای بیلیارد توسط تیم متخصص و متخصص ما طراحی و تولید شده اند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25994
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید