امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

انواع مشکلات پکیج دیواری و علت آن


1401/07/27
کد خبر : 28517
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

با نصب پکیج در خانه خود دیگر نیازی نیست نگران آب گرم باشید چرا که تمام نیازهای شما به آب گرم توسط پکیج تامین می‌شود و همچنین در فصول سرد سال نیز نیاز رادیاتورها به آب گرم را می‌توانید با آب گرم پکیج برطرف کنید و در واقع انرژی لازم رادیاتور برای گرمایش محیط را نیز فراهم می‌کند. در کنار مزایای فراوانی که پکیج دیواری دارد، مانند هر وسیله دیگری مشکلاتی نیز می‌تواند به مرور پیدا کند که می‌تواند دلایل مختلفی نیز داشته باشد. هر چه با این مشکلات آشناتر باشید راحت‌تر می‌توانید آن را حل کنید و عمر مفید وسیله خود را افزایش دهید. اگر هم خودتان فرصت این کار را ندارید می توانید با یکی از شرکت های لوله بازکنی تهران تماس بگیرید تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص انواع مشکلات پکیج صحبت کنیم لطفا با ما همراه باشید.  

چرا پکیج آب را گرم نمی کند؟

 انواع مشکلات پکیج دیواری


یکی از رایج ترین مشکلات و سوالاتی که مطرح می شود این است که چرا پکیج دیواری خانه ما، آب را گرم نمی کند؟
برای پاسخ به این سوال باید به این مساله دقت کنید که ممکن است گرم نشدن آب توسط پکیج، اصلاً به پکیج ربطی نداشته باشد و به طور کلی در آن منطقه، فشار گاز افت کرده باشد و همین مساله سبب شود که پکیج نتواند آب را گرم کند.
یکی دیگر از عوامل بسیار رایج که باعث می شود آب پکیج گرم نشود، افت فشار آب است. زمانی که فشار آب پایین باشد، مقدار کمی آب وارد پکیج می شود و به سرعت داغ می شود. این مقدار کم آب گرم زود تمام می شود و مجدد آب سرد وارد پکیج می شود. همین مساله منجر به روشن و خاموش شدن های متوالی پکیج می شود و آب گرم یکنواخت از پکیچ خارج نمی شود.


اما عامل دیگری که می تواند مانع گرم شدن آب توسط پکیج شود، رسوب گرفتن مبدل ثانویه پکیج است. تعویض این مبدل را بهتر است به متخصصین شعبه لوله بازکنی مشهد بسپارید و آن را هر چند سال یکبار تعویض کنید.

انواع مشکلات پکیج دیواری و علت آن

در ادامه به بیان چند مورد از رایج ترین مشکلات پکیج دیواری خواهیم پرداخت که بیشتر مورد سوال کاربران و خوانندگان این مقاله است.

گرم و سرد شدن آب خروجی از پکیج

گاهی اوقات با باز کردن شیر آب گرم، پکیج نمی‌تواند آب را گرم کند و آب خروجی از آن گرم  و سرد می‌شود و یا کلاً سرد است. دلیل این مشکل اصولاً مربوط به وجود هوای اضافی درون لوله‌های پکیج است. برای رفع این مشکل نیز می‌توانید از طریق شیر زیر پکیج و باز کردن آن هوای اضافی را از پکیج خالی کنید.

سر و صدای زیاد پکیج موقع روشن شدن

دلیل سرو صدای زیاد پکیج موقع روشن شدن آن می‌تواند متعدد باشد و اصولاً مربوط به الکترود جرقه زن و یا مشعل آن است. حتی تنظیم نبودن فاصله بین الکترود جرقه زن و مشعل نیز باعث بروز این مشکل می‌شود. اگر سر جرقه زن کثیف باشد یا جرم گرفته باشد و یا فاصله تنظیم نباشد سبب می‌شود در همان لحظه اول که گاز روشن می‌شود جرقه نتواند مشعل را روشن کند و گاز در آن محل جمع شود و به محض ایجاد شعله، گازی که در آنجا حضور دارد نیز با جرقه خوردن صدای بلندی ایجاد کند. قبل از ادامه مقاله توصیه می کنیم مشکلات آب و فاضلاب ساختمان خود را همیشه جدی بگیرید و از کنار بوی بد فاضلاب نیز به راحتی عبور نکنید و همیشه شماره تخلیه چاه را در گوشی یا دفترچه خود ذخیره کنید.

سر و صدای زیاد پکیج در حین کار

یکی دیگر از مشکلات پکیج دیواری سرو صدای زیاد آن در حین کار است. سر و صدای پکیج در حین کار می‌تواند به علت هواگیری نکردن پکیج، نوسانات فشار گاز ورودی به پکیج و شل شدن قطعات دستگاه و خراب بودن فن و یا از بین رفتن مواد عایق صوتی فن باشد البته شاید موارد دیگری نیز دخیل باشد که باید با بررسی بیشتر مشکل را پیدا کرد.

یخ زدن پکیج دیواری در فصل زمستان

یخ زدن پکیج دیواری در فصل زمستان یکی از مشکلات پکیج‌های دیواری است که در فضای بیرونی منزل مثلا تراس نصب شده‌اند و به مدت طولانی از آن استفاده نشده است. این مشکل اصولاً به علت خالی نکردن آب پکیج است بخصوص زمانی که ما برای مدتی از پکیج استفاده نمی‌کنیم و در مسافرت هستیم.

خرابی یا کهنه شدن قطعات به علت استفاده طولانی مدت

 انواع مشکلات پکیج دیواری


خراب شدن هر کدام از قطعات پکیج به دلایل مختلف یا بر اثر استفاده طولانی مدت نیز می‌تواند یکی از مشکلات پکیج باشد که باید در حین بروز مشکل با بررسی متوجه ایراد قطعه شوید که البته این کار توسط فرد متخصص باید انجام شود.

افت فشار در پکیج دیواری

افت فشار در پکیج گاهی اوقات به علت هواگیری پکیج پیش‌ می‌آید و یا اینکه شیرآبی رنگ زیر پکیج باز مانده باشد و یا خراب باشد. افت فشار گاهی به علت نشتی در لوله‌های پکیج نیز به وجود می‌آید و باید برطرف شود. برای رفع این مشکل بهتر است ابتدا شیرپرکن چک شود و اگر سالم بود و نیازی به تعویض نداشت بقیه قطعات چک شوند چرا که اصولاً افت فشار به خاطر تنظیم نبودن شیرپرکن یا همان شیر زیر پکیج رخ می‌دهد.

افزایش فشار در پکیج دیواری

 خرابی برخی قطعات پکیج باعث می‌شود فشار پکیج بالاتر از حد نرمال رود و کار پکیج را با اختلال روبه رو کند. این قطعات شامل شیرپرکن، مبدل حرارتی، شیر تخلیه فشار، منبع انبساط پکیج و  پمپ پکیج است.

داغ بودن بیش از اندازه آب خروجی از پکیج دیواری

اگر آب مصرفی بیش از اندازه داغ است و دست شما را می‌سوزاند ممکن است به علت تنظیم نبودن دمای آب یا بالا بودن آن است که می‌تواند به وجود رسوب در لوله‌ها یا خراب بودن سنسور حرارتی مربوط باشد.

چشمک زدن چراغ پکیج

چشمک زدن چراغ پکیج نشان دهنده خرابی در یکی از قطعات پکیج است که با توجه به اینکه چشمک مربوط به کدام اعداد باشد می توان متوجه شد که کدام قطعه خراب است. این اعداداز 30 تا 90 تعیین شده و چراغ مربوط به هرکدام نشان از یک مشکل خاص است مثلا اگر 30 و 40 چشمک بزند یعنی برد دچار مشکل است.

روشن نشدن پکیج

اگر پکیج روشن نمی‌شود ابتدا اتصالات برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برق ساختمان مشکلی ندارد مثلا فیوز را چک کنید. اگر مشکل از برق نباشد ممکن است به علت افت زیاد فشار پکیج باشد که باعث خاموش شدن آن می‌شود که برای رفع آن باید شیرپرکن را تنظیم کنید و فشار را روی 1.5 بار قرار دهید. این مسئله می‌تواند به تنظیم نبودن گاز و هوای پکیج نیز مربوط باشد که باید تنظیم شود تا این مشکل حل شود.

خراب شدن پمپ پکیج دیواری

خراب شدن پمپ پکیج می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله  جنس پمپ خوب و با کیفیت نباشد، مسیر برگشت پمپ مسدود باشد و آب به آن نرسد، تمیز نبودن صافی برگشت ، گریپاژ پمپ به علت رسوب بستن و موارد دیگر می تواند باعث خرابی پمپ پکیج و در نهایت خرابی پکیج شود.
مواردی که در اینجا ذکر شد برخی از شایع ترین مشکلات پکیج و علت این مشکلات بود ولی همه آنها نبود پکیج قطعات زیادی دارد که همه این قطعات به صورت یک مجموعه کار می‌کنند و خرابی هر کدام باعث ایجاد مشکل در پکیج می‌شود و نشانه‌های مختلفی را نیز بروز می‌دهد.
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم تا حدودی شما را با مشکلات پکیج دیواری آشنا کنیم و دلایل این مشکلات را نیز بیان کنیم. امیدواریم با آشنایی بیشتر با قطعات پکیج و نحوه کار هر کدام بتوانید در صورت بروز مشکل، مشکل خود را حل کنید و یا متوجه شوید که مشکل به کجا مربوط است. امیدواریم مقاله حاضر گره ای از مشکلات شما باز کند.
مجدد تاکید می کنیم اگر با این راهنمایی ها نتوانستید مشکل پکیج دیواری منزل خود را برطرف کنید می توانید با شرکت خدمات فنی بهمن 09121892092 تماس بگیرید و بخواهید که سرویسکار به محل اعزام شود.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28517
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید