امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

انواع قرص های لاغری و تمام نکاتی که باید بدانید


1401/07/27
کد خبر : 26558
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 16 نفر

این روزها بسیاری از افراد به دلیل بی تحرکی و ماشینی شدن زندگی ها دچار اضافه وزن شده اند. اگرچه چاقی به تنهایی بیماری محسوب نمی شود اما مشکلاتی مثل فشار خون و دیابت را به دنبال دارد. علاوه بر مشکلات جسمی؛ مشکلات روحی مثل افسردگی هم افراد چاق را تهدید می کند. بنابراین بهتر است این گونه افراد درصدد کاهش وزن باشند تا در آینده به این بیماری‌ها، مبتلا نشوند. روش های مختلفی برای لاغری وجود دارد که برخی افراد با هدف لاغر شدن در سریع ترین زمان؛ استفاده از قرص های لاغری را انتخاب می کنند. در این مقاله قصد داریم بهترین قرصهای لاغری را به شما، معرفی کنیم.
 انواع قرص های لاغری

بهترین قرص های لاغری از نظر مردم

قبل از اینکه به سراغ معرفی محبوب ترین قرص های لاغری برویم؛ این نکته را به شما عرض خواهیم کرد که بهترین و سریع ترین روش برای لاغری؛ استفاده از رژیم غذایی و ورزش می باشد. البته که برای رسیدن به وزن مطلوب با این شیوه، می بایست صبور باشید. شما یک شبه چاق نشده که بتوانید یک شبه لاغر شوید. به هر حال لاغر شدن هم باید طی گذر زمان، رخ دهد تا بدن دچار اختلال نگردد. به هر حال اگر قصدتان برای استفاده از قرص های لاغری جدی است؛ بهتر است از انواع گیاهی آن ها، استفاده کنید و حتماً قبل از مصرف ترکیبات آن را بررسی کرده باشید.
قرص های لاغری که به قرص های چربی سوزی هم معروف هستند؛ می ‌توانند در یک دوره نسبتا کوتاه مدت شما را به لاغری برسانند. این قرص ها عملکردهای متفاوتی دارند که در ادامه هر کدام را به اختصار، توضیح خواهیم داد.

افزایش متابولیسم بدن

زمانی که متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می‌ کند؛ در مقابله با آن بدن علاقه زیادی به جذب مواد معدنی از خود نشان می دهد و انرژی زیادی را مصرف می ‌کند. همین موضوع سبب می‌ شود که به مرور زمان وزن بدن کاهش پیدا کند.

مسدود کردن چربی

برخی از انواع قرص های لاغری ماده ‌ای به نام کیتوسان را در خود دارند. این ماده زمانی که وارد بدن شود؛ به سرعت جذب چربی ها شده و توسط بدن، دریافت نمی ‌شود. به همین ترتیب بدن به نسبت قبل چربی کمتری دریافت می کند.

سرکوب کننده اشتها

روش رایج و عمومی قرص های لاغری همین سرکوب کردن اشتهاست. به این ترتیب افرادی که این گونه قرص‌ ها را تهیه می ‌کنند؛ از ترکیباتی استفاده می ‌کنند که هورمون ها و عملگرهای مغز را فریب داده و یک احساس سیری کاذب ایجاد کند. در این صورت میل شما به مصرف خوراکی های پرکالری کمتر شده و از این طریق به مرور زمان، لاغر خواهید شد.
اگر داشتن رژیم لاغری و یا ورزش تاثیر خاصی روی روند لاغر شدن شما ندارد؛ می توانید با مشورت پزشک از قرص های لاغری، استفاده کنید. البته باید عوارض جانبی هرکدام را هم در نظر داشته باشید. برخی از بهترین قرص های لاغری که از دید مردم محبوب واقع شده و اثربخش هستند عبارتند از:
قرص لاغری چای سبز: آن دسته از قرص های لاغری که حاوی عصاره چای سبز هستند ماده ای به نام "ال-تیانین" در خود دارند. این ماده یک آمینواسید طبیعی است و می‌ تواند به کاهش وزن شما، کمک کند. مصرف چای سبز گرمازایی بدن را افزایش داده و سرعت متابولیسم یا سوخت و سوز را بالا می برد. نتیجه این می ‌شود که بدن کالری بیشتری سوزانده و در مدت زمان مشخصی وزن بدن، کاهش می یابد.
قرص چای سبز علاوه بر کاهش وزن در زمینه تقویت عملکرد کبد هم موثر است. بنابراین اینطور به نظر می رسد که استفاده از این قرص لاغری به دلیل اینکه پایه گیاهی دارد، عوارض چندانی به دنبال نخواهد داشت.
قرص لاغری هیدروکسی کات: این قرص حاوی عناصری است که اشتها را کاهش داده و متابولیسم بدن را تقویت می کند. قرص لاغری هیدروکسی کات حاوی عصاره دانه سبز و قهوه و کافئین است. تقریباً تمامی قرص های لاغری و مکمل های رژیمی موجود در داروخانه ها کافئین وجود دارد که به نوعی موجب تقویت عملکرد ذهن و بدن می گردد. طی تحقیقات انجام شده قرص هیدروکسی کات از پرفروش ترین مکمل های لاغری در ایالات متحده آمریکا بوده است.
قرص لاغری آلی: همانطور که می ‌دانید اضافه وزن به دلیل ذخیره چربی در بدن، ایجاد می شود. قرص لاغری آلی دارای عناصری است که اجازه نمی‌ دهد بدن کالری ناشی از چربی را جذب کرده و آن ها را به چربی بدن، تبدیل کند. بنابراین از این طریق می‌ تواند به کاهش وزن، کمک کند.
البته قرص لاغری آلی علاوه بر کاهش وزن در زمینه کاهش فشار خون هم موثر است. ممکن است به هنگام استفاده از این قرص لاغری شاهد مشکلات گوارشی مانند اسهال شوید. بنابراین برای جلوگیری از بروز این حالت می بایست مصرف غذاهای چرب را کاهش دهید.
قرص لاغری ارلیستات: عملکرد این قرص لاغری به این صورت است که از تجزیه چربی در روده جلوگیری کرده و از این طریق باعث کاهش وزن می شود. تحقیقات نشان داده است که با استفاده از قرص لاغری ارلیستات می توان ۲.۷ کیلوگرم کاهش وزن داشت. البته این دارو فوایدی هم دارد. با مصرف ارلیستات احتمال ابتلا به فشار خون و دیابت نوع ۲ ، کاهش می یابد.
این داروی لاغری هم مشابه نمونه قبلی عوارضی مثل مدفوع شل، افتادگی فتق و حرکات مکرر روده را دارد که ممکن است بدن را با کمبود ویتامین های محلول در چربی، مواجه سازد. باز هم توصیه می شود اگر قصد مصرف این قرص لاغری را دارید؛ همراه با یک رژیم غذایی کم چرب آن را مصرف کنید.
قرص لاغری قهوه سبز: قهوه سبز همانند چای سبز خاصیت چربی سوزی دارد. قهوه سبز در واقع دو ماده "کافئین" و "اسید کلروژنیک" را داراست که این دو ماده به کاهش وزن کمک می کنند. کافئین موجود در قهوه سبز می تواند چربی سوزی را افزایش دهد. همچنین اسید کلروژنیک موجود در این قرص می تواند تجزیه کربوهیدرات ‌ها را آهسته تر کند. بنابراین مصرف دمنوش قهوه سبز هم برای کاهش وزن، توصیه می شود.
قهوه سبز علاوه بر مصرف به عنوان داروی لاغری می تواند سطح قند خون و فشار خون را هم کاهش دهد چرا که حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان است.
 انواع قرص های لاغری
قرص یا مکمل کافئین: کافئین در جهان مصرف بالایی دارد و به طور طبیعی در قهوه چای سبز و شکلات تلخ، یافت ‌می شود. کافئین یک افزایش دهنده متابولیسم است که می ‌توان آن را به عنوان مکمل لاغری هم مصرف کرد زیرا قرص یا مکمل کافئین می تواند از طریق بالا بردن سوخت و ساز بدن؛ ۲۹ درصد چربی سوزی کند. البته مصرف بیش از اندازه این مکمل عوارضی مثل بی خوابی، خستگی، حالت تهوع، اضطراب و... دارد.
این ماده اعتیاد آور است و می تواند کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد. لزومی ندارد برای دریافت کافئین حتماً مکمل یا قرص لاغری آن را تهیه کنید. این ماده به طور طبیعی در قهوه و چای سبز موجود است و مصرف به اندازه آن می تواند برای بدن، مفید باشد.
در این مقاله با پرطرفدارترین قرص‌ های لاغری، آشنا شدید. در نهایت توصیه می‌ کنیم هیچ کدام از این داروها را بدون مشورت با پزشک، مصرف نکنید. استفاده خودسرانه از هر کدام از مکمل ها یا داروهای لاغری می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
شاید آن تاثیر رویایی که در ذهن دارید؛ نتوانید از طریق مصرف قرص های لاغری به دست آورید اما مصرف این داروها و مکمل ها تحت نظر پزشک می تواند به شما در رسیدن به وزن ایده آل، کمک کند. البته اگر در کنار مصرف قرص لاغری یک رژیم غذایی کم چرب و سالم داشته باشید و همچنین ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید، گام بزرگی را در جهت کاهش وزن، برداشته اید.
در صورتی که قصد شما برای لاغری جدی است و تمایل دارید در کنار ورزش و رژیم غذایی از یک داروی لاغری کم عوارض هم استفاده کنید؛ پیشنهاد می کنیم پس از مشورت با پزشک برای خرید  بهترین قرص لاغری به داروخانه های آنلاین، مراجعه کنید. در شرایط کنونی که ویروس کرونا شیوع داشته و توصیه می ‌شود به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوید؛ بهترین کار سفارش قرص یا دارو به صورت آنلاین می باشد. در این صورت هم از ویروس کرونا و آلودگی هوا در امان بوده اید و هم زمان تلف شده مربوط به رفت و آمد را نداشته اید. به این منظور پیشنهاد می کنیم برای خرید آنلاین دارو به داروخانه ۲۴ مراجعه کرده و خرید خود را به صورت کاملاً غیرحضوری، انجام دهید.
تمامی محصولات موجود در داروخانه ۲۴ دارای تاییدیه و برچسب اصالت از وزارت بهداشت ایران هستند. این داروخانه با هدف ارائه خدمات شبانه روزی شروع به فعالیت کرده است و امکانات وسیعی را از جمله ارائه توضیحات، ویژگی هر دارو، نحوه مصرف و... را در اختیار مخاطبان، قرار می دهد. حتی امکان مقایسه محصولات با یکدیگر هم برای کاربران در این داروخانه آنلاین، فراهم شده است. علاوه بر این موارد؛ متخصصین دارویی جهت پاسخ به تمامی سوالات شما مخاطبان عزیز هم در دسترس می باشند.
به منظور خرید مکمل یا قرص لاغری به وب سایت داروخانه ۲۴ رجوع کنید‌.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26558
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید