امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

انواع سبک های طراحی ویلا


1401/07/27
کد خبر : 26815
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 25 نفر

 با شناخت این سبک های مختلف، در نهایت می توانید بهترین تصمیم گیری برای انتخاب سبک و استایل ویلایی مورد نظر خود را داشته باشید. البته این تنها به سلیقه و پسند شما بستگی نخواهد داشت و باید موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید. شرکت باغ ایرانی، بهترین سبک های طراحی ویلا را در پروژه های سابق خود پیاده سازی کرده و می توانید الگوبرداری های مناسبی از این سبک ها داشته باشید.
انواع سبک های طراحی ویلا را می توان در موارد زیر خلاصه کرد. البته قطعا سبک های متنوع دیگری نیز وجود دارند که به نسبت این موارد دارای شهرت و محبوبیت کمتری هستند.


طراحی ویلا

طراحی ویلا سنتی

شاید در ابتدا به نظر برسد که این ساده ترین مدل از طراحی ویلا است، اما در واقع سنتی سازی، هم مستلزم مطالعه و طراحی دقیق بوده و هم هزینه های نسبتا قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. در چنین حال و هوایی، می توانید خود را در قلب طبیعت احساس کرده و سنتی بودن فضای ویلا، گرما و دلنشینی خاصی به همراه خواهد داشت.

طراحی ویلا مدرن

در یک طراحی مدرن عمارت ویلا، المان های مدرن به کار گرفته شده و از خطوط مهندسی تیز و پنجره های کف تا سقف بیشتری استفاده می شود. رنگ های متضاد چون ترکیب های طوسی و کرم یا سیاه و سفید در این سبک از طراحی، بسیار کاربرد دارند.


 طراحی ویلا

طراحی ویلا کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک برای آن دسته از افرادی که به دنبال بناهای ساده و در عین حال شیک هستند، فوق العاده خواهد بود. این سبک از طراحی هزینه کمتری به همراه داشته و در آن کمتر خبری از مدل های مدرن و هزینه های گزاف خواهد بود.

طراحی ویلا رومی

طراحی ویلا رومی یکی از انواع سبک های طراحی ویلا بسیار شیک و سنگین بوده و برای برپا کردن ویلاهای لوکس با ستون های رومی و سنگی معروف، عالی خواهد بود. این سبک، معمولا برای ویلاهای دوبلکس که دارای مساحت زیربنای زیادی هستند، به کار گرفته می شود.


 طراحی ویلا

طراحی ویلا شیشه ای

در دهه ی اخیر ویلاهای شیشه ای، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده اند. شاید این تا حدودی پس از بارها تماشای فیلم گرگ و میش، اوج بیشتری به خود گرفت. ساخت یک ویلای شیشه ای در دل جنگل که بتوان از داخل آن، فضای سرسبز جنگلی را بهتر مشاهده کرد، فوق العاده خواهد بود. به علاوه هزینه های کنترل شده این مدل از ساخت و ساز ویلا، باعث می شود که آن را به مراتب بیشتر در میان مشتریان پرطرفدار ببینیم.


 طراحی ویلا

طراحی ویلا مینیمال

به کار بردن عناصر طبیعی و شکل دهی به فضای ویلا به صورتی که با به کار بردن خطوط ساده و ترکیب های خنصی، کاملا برگرفته از طبیعت به نظر برسد، در این سبک از طراحی ویلا، جایگاه خاص خود را دارد.
انتخاب سبک مناسب طراحی ویلا به چه عواملی وابسته است؟
انتخاب سبک مناسب طراحی ویلا را می توان به تک تک عوامل زیر وابسته دانست. در نظر داشته باشید که گاهی اوقات برخی از این عوامل بازدارنده بوده و به واسطه آن ها، نمی توان بعضی از الگوهای طراحی ویلا را انتخاب کرد. به طور مثال محدود بودن بودجه، به نوعی محدودکننده بوده و شما کمتر می توانید در ساخت یک ویلای مدرن، توفیق داشته باشید. از این روی با در نظر گرفتن جمیع این شرایط، با گزینه های محدودتری روبرو خواهید بود که باید از میان آن ها بهترین انتخاب خود را داشته باشید.
•    شرایط جغرافیایی
•    شرایط منطقه ای
•    مساحت زمین ویلا
•    شیب زمین
•    سلیقه کارفرما
•    میزان بودجه
•    فلت یا دوبلکس و تریپلکس بودن ویلا
•    و ...

بهترین سبک طراحی ویلا کدام است؟

بهترین سبک طراحی ویلا نمی تواند لزوما سبک مدرن، سنتی، رومی یا کلاسیک باشد. بهترین برای هر موقعیت جغرافیایی، منطقه ای و ... متفاوت بوده و باید حتما با در نظر گرفتن فاکتورهایی که در بالا نیز به آن ها اشاره کردیم؛ این بهترین انتخاب شود.

سخن پایانی

در بالا مختصری در خصوص انواع سبک های طراحی ویلا گفتیم، شما کدام یک از این مدل ها را بیشتر پسندیده و تجربه سپری کردن اوقاتی در کدام سبک طراحی را دارید؟ کدام یک از این الگوها، می تواند زیباتر و لذت بخش تر بوده و آرامش بیشتری را در یک عمارت ویلایی به همراه داشته باشد؟


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26815
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید