امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

انواع زعفران و خواص آن به زبان ساده


1401/07/27
کد خبر : 27043
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

زمینه فعالیت ما در مجموعه آذربو ، شامل تولید و فراوری و پخش زعفران و زرشک صادراتی شهرستان قاینات است.
 ما درمجموعه فروشگاه اینترنتی زعفران آذربو مجوزهای بهداشتی و استاندارد ملی ایران و سیب سلامت را داریم و سایر محصولات چون عناب ،هل سبز اعلا، غنچه گل‌محمدی، بادام، پسته ،ادویه‌جات و سایر خشکبار را نیز با بهترین کیفیت عرضه می‌کنیم.ارایه انواع زعفران شامل نرمه ،دسته، سرگل ،پوشال،نگین ونگین سوپر به صورت فله و با تاییدیه صادراتی در وزن های مورد سفارش و انواع  زرشک پفکی ،تالاری و اناری به صورت کارتن شده جهت صادرات و پخش جزو خدمات ماست.
همانطور که میدانید زعفران سوپر نگین دارای رشته های سه شاخه ای کلاله قرمز رنگ و ضخیم و بدون قسمت خامه زرد رنگ که رشته ها از هم جدا شده و قدی کشیده و حجیم و قدرت رنگدهی آن بین 230 تا 290 است .فاخرترین خوش عطر ترین و گرانبها ترین نوع زعفران، زعفران نگین که برای خرید زعفران نگین می توانید از مجموعه آذربو در شهرستان قاینات اقدام به خرید کنید .


 انواع زعفران


همچنین در زعفران سرگل بخش خامه زرد رنگ وجود ندارد و کلاله های قرمز به صورت جدا از هم میباشند. زعفران سرگل نسبت به زعفران نگین دارای میزان زعفران شکسته ی بیشتری است.
زعفران سرگل را سرریشه ،سرقلم و ممتاز نیز مینامند.

در زعفران پوشال کلاله قرمز رنگ رشته زعفران به همراه یک تا سه میلیمتر از بخش خامه زرد رنگ است.
متصل بودن بخش کوچکی از خامه به دنبال کلاله قرمز رنگ باعث کاهش احتمال تقلبی بودن این نوع زعفران و جلب نظر بیشتر خریداران شده است.رنگدهی(کروسین) زعفران پوشال بین 170 تا 250 میباشد.

زعفران دسته یا همان زعفران دختر پیچ نیز از کنار هم چیده و خشک شدن تمامی رشته زعفران شامل کلاله و خامه ،به دست میآید .
بخش خامه معمولا 3 تا 5 سانتیمتر و بخش کلاله بستگی به میزان کیفیت زعفران دارد.چینش رشته ها به دو صورت یک سویه و دوسویه میتواند انجام شود.قدرت رنگدهی این زعفران اغلب بین 120 تا 150 واحد است .
و به زعفرانی که بر اثر جابه جایی ها در حمل و نقل و حین مرحله پاکسازی در کارگاه به دست میآید زعفران نرمه یا شکسته میگویند.
زعفران نرمه تمامی ویژگی های زعفران اصلی را در خود دارد و متقاضیان آن اغلب رستوران داران،آشپزخانه ها،شیرینی سازیها و ...میباشند.
به بخش انتهایی زعفران شامل خامه زرد رنگ بدون قسمت کلاله قرمز رنگ زعفران کنج یا سفید میگویند.


  انواع زعفران


بخش اعظم محصولات ارایه شده در مجموعه بصورت مستقیم و بدون واسطه  از کشاورزانی که در شهرستان قائنات و حومه که محصولات خود را به صورت ارگانیک به عمل می آوردند تهیه میگردد و پس از آزمایشات لازم و بسته بندی های متنوع به بازار عرضه میشود که برای خرید زعفران از کشاورز با اذربو زعفران میتوانید تماس بگیرید.
 امروزه  تقریبا می توان گفت تمام استان ها از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب ب کاشت  زعفران پرداخته اند و هر استان و شهر دم از کیفیت بالای زعفرون منطقه خود می‌زند. و خیلی‌ها هم زعفران معمولی خود را با نام زعفران قاینات خراسان جنوبی به فروش می‌رسانند و روز به روز متأسفانه شاهد کمرنگ تر شدن نام خوش زعفران قاینات می باشیم.
به لحاظ جغرافیایی شهرستان قاینات در منطقه ای کویری و نیمه خشک واقع شده و همین امر سبب سابقه کشت بیش از سه هزار ساله زعفران به گواهی تاریخ در این اقلیم شده است.دلیل این سابقه طولانی را هم می توان در بررسی خصوصیات گیاه زعفران پیدا کرد. پیاز زعفران در دوران کاشت کمترین آب را می طلبد. کمی بارندگی در این منطقه جاذبه زیادی را برای کاشت این محصول فراهم نموده است.
خاک منطقه قاین به لحاظ مواد معدنی موثر بر کیفیت و کیمیت محصول مزارع زعفران از جمله کلسیم ،آهن ،روی ، منگنز که به عنوان مهمترین ویژگی های تاثیر کذار محسوب میشوند ، بسیار غنی است .در خاک های کلسیم دار مواد آلی خوب تجزیه میشوند و چنین خاک هایی برای کشت زعفران بسیار مناسب هستند .
اگرچه مردم اغلب به ادویه هایی مانند زعفران به چشم طعم دهنده ی مواد غذایی نگاه می کنند، اما این نوع ادویه جات دارای مقدار زیادی مواد مغذی ویژه با خواص فراوان هستند.

خراسان جنوبی با سطح زیر کشت زرشک به مساحت ۱۴ هزار هکتار ۹۸.۷درصد از تولید زرشک ایران را به خود اختصاص داده است.
دانه های زرشکی که حین برداشت محصول از شاخه جدا شده و در محیطی مناسب ظرف مدت کوتاهی خشک میشود را زرشک دانه اناری میگویند .
شاخه های جدا شده از درخت زرشک به همراه دانه های سرخ رنگ آن در محیطی خشک و خنگ و به دور از نور افتاب آویزان میشود .به علت اینکه شاخه ی بریده شده تا مدتی به اصطلاح جان دارد ،باعث دیرتر خشک شدن زرشک میشود و این امر باعث شده زرشک پفکی از نظر ظاهری و رنگ بهتر از زرشک دانه اناری باشد.
همچنین زرشک دانه اناری به علت ضربه خوردن بیشتر دانه های آب دار زرشک و ترکیدن، از نظر طعم نسبت به زرشک پفکی ضعیفتر است و علت آن این است که زرشک پفکی بر سر شاخه ها عمدتا بدون پارگی و صحیح و سالم خشک میشود .

خواص و فواید آویشن برای پوست:
۱_ درمان آکنه
۲_ حفظ سلامت پوست
۳_ درمان آسیب های مفصلی
خواص و مزایای آویشن برای مو :
۱_تحریک رشد مو
۲_ درمان ریزش مو
۳_ درمان شوره سر
مزایای سلامتی آویشن و خواص آن برای درمان بیماری ها :
۱_ خواص ضد التهابی آویشن
۲_ درمان سوء هاضمه
۳_ درمان اختلالات تنفسی
۴_ سلامت استخوان
۵_ مزایای قلبی و عروقی آویشن
۶_ کنترل فشار خون
۷_ بهبود بینایی
۸ _خواص ضد باکتریایی
۹_ سلامت دهان و دندان
۱۰_ خواب آرام و کاهش خستگی
۱۱_ ضد سرطان و …
مصرف زیاد آویشن باعث بروز آلبومین در ادرار میشود.
مصرف آویشن با آبجوش و با کمی عسل می تواند در بیماری هایی مانند تنگی نفس،کلیه،مثانه،درد مفاصل و سیاتیک و …عوامل موثری داشته باشد.
گل سرخ یا گل محمدی نام نوعی گل رز است که نماد عشق و زیبایی بوده و عطر بی نظیری دارد  و از آن گلاب می گیرند. علاوه بر عطر استثنایی این گیاه، خواص دارویی آن نیز از دیرباز شناخته شده است. گل محمدی دارای مزایای زیادی برای سلامتی، زیبایی پوست و مو است. گل محمدی را به شکل های مختلف از جمله چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می کنند. خواص گل محمدی برای کاهش وزن و لاغری
چای گل محمدی نوشیدنی سالم و بدون کالری است که جایگزین خوبی برای نوشیدنی های چاق کننده مانند قهوه خامه ای و انواع نوشابه ها و… می باشد. و از این رو تاثیر خوبی در لاغری می گذارد.اگر بین وعده های غذایی خود یک فنجان چای گل محمدی بنوشید اشتهای شما کاهش یافته و سبب افزایش هضم چربی می شود.
زعفران به عنوان یک ادویه گران قیمت در سطح ایران و جهان شناخته شده است، مرغوبترین زعفران را کشور عزیزمان ایران دارد.
که در سال های اخیر کشورهایی چون افغانستان چین و هدوستان هم این ادویه گران قیمت را به تولید انبوه رسانده اند. و در عرصه بین المللی با ایران به رقابت بر خواسته اند. زعفران در ایران در قدیم خاص منطقه خراسان بود و در این منطقه زعفران قاینات حرف اول منطقه را میزد.


  انواع زعفران


زعفران قاینات به دلیل عطر و بو بینظیر ان باعث شده که زعفران را با نامن زعفران قایناتن بشناسند.
و اکثر زعفران ها در بسته بندی عمومی زعفران قاینات عرضه می شود.
برای تهیه یک دمنوش زعفرانی بسیاز لذیذ کافیست ، مقداری زعفران را آسیاب کرده و در ظرفی شامل چند تکه یخ بیاندازید تا زعفران رنگ پس دهد.
سپس مقداری آبلیمو و مقداری گلاب در آّ بریزید و مقداری شکر با توجه به میزان آّب موجود که در هر لیتر آّب تقریبا ۳ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.
و سپس زعفران را به آن اضافه کنید. به این صورت شما یک دمنوش فوق العاده زعفرانی خواهید داشت.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27043
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید