امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

انواع دوربین مدار بسته


1401/07/27
کد خبر : 26377
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

برای اینکه نصب دوربین مدار بسته خوبی داشته باشید باید با انوع دوربین مداربسته آشنا شوید. دوربین های مداربسته مختلفی در کشور ما ایران وجود دارد که میتوانید استفاده مختلفی از آنها داشته باشید و در مکان های مختلفی آنها را نصب نمایید، هر نوع از این دوربین ها قابلیت های خاص خود را دارد برای مثال بعضی از آنها مخفی هستند و بعضی ها با کیفیت دوربین زیاد و یا جنس بدنه متفاوت در حال عرضه هستند.
برای مثال می توان به دوربین های مدار بسته لامپی اشاره کرد که بجای لامپ های منزل شما قرار میگیرند و این نوع دوربین های مدار بسته بیشتر برای منازل استفاده میشود که افراد خانواده بتوانند منزل را در نبودشان و یا در مسافرت با یک رایانه و یا یک تلفن همراه کنترل کنند، کیفیت این دوربین ها دو مگاپیکسل است که حتی میتوانید آنها را به شبکه وای فای هم متصل نمایید.

نوع دیگری از دوربین های مداربسته، دوربین مدار بسته مخفی است و برای فیلم برداری های نا محسوس استفاده میشود، و یا دوربین مدار بسته INFINITY، دوربین مدار بسته بیسیم یا وایرلس، دوربین مدار بسته AHD که این دوربین های مدار بسته معرفی شده از بهترین نوع از دوربین های مدار بسته هستند و شما میتوانید با قیمت ارزان آنها را تهیه و نصب کنید.
 خرید دوربین مداربسته

دوربین مداربسته آنالوگ معمولی :

این دوربین ها اولین نسل دوربین های مدار بسته و همچنین رایج ترین آن ها به حساب می آیند. دوربین های آنالوگ با توجه به قیمت کم، سیستم کوچک و نصب آسان یکی از انتخاب های کاربران خانگی و حتی کسب و کار های کوچک به شمار می روند.
سیستم دوربین های مداربسته آنالوگ از یک یا چندین دوربین آنالوگ، یک دستگاه DVR ( ضبط دیجیتال تصاویر ) و کابل کواکسیال جهت اتصال دوربین ها به DVR تشکیل شده است. تصاویر ضبط شده در دوربین مدار بسته به صورت آنالوگ به دستگاه DVR ارسال شده و در آنجا پس از پردازش، به فرمت دیجیتال تبدیل می شود. دوربین های آنالوگ حداکثر تا رزولوشن 582*960 قادر به ضبط تصویر هستند به همین جهت در مقایسه با دیگر دوربین های مداربسته از کیفیت پایین تری برخوردارند.
 
خرید دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته آنالوگ HD :

بزرگترین تفاوت این دوربین ها، رزولوشن و وضوح بالاتر تصاویر ضبط شده است به طوری که شما به راحتی در این تصاویر می توانید چهره افراد را تشخیص دهید و حتی از تصاویر به عنوان مدرک جرم نیز استفاده کنید. دوربین های آنالوگ HD به 4 نوع HD-CVI ،AHD ،HD-SDI و HD-TVI تقسیم می شوند که همه آن ها قابلیت پشتیبانی از تصویربرداری با رزولوشن 1080*1920 را دارند. با توجه به اختلاف قیمت کم و کیفیت بالای دوربین های مداربسته آنالوگ HD در مقایسه با دوربین های معمولی، این دوربین ها گزینه ی مناسبی برای کاربران خانگی و تجاری به حساب می آید.
در تصویر زیر به خوبی می توانید تفاوت کیفیت تصویر دوربین های آنالوگ معمولی با دوربین های آنالوگ HD را تشخیص دهید.

دوربین مداربسته تحت شبکه :

این دوربین ها با نام های دیگری از جمله دوربین IP یا دوربین اینترنتی نیز شناخته می شوند. ساختار سیستمی این دوربین ها به گونه ای است که شما می توانید با تنظیم آدرس IP بر روی آن ها، از طریق شبکه یا اینترنت به صورت آنلاین تصاویر ارسال شده از دوربین های مداربسته را دریافت و مشاهده نمایید.

در ساختار سیستمی دوربین مدار بسته تحت شبکه ، تجهیزات پسیو شبکه بیشتری به نسبت دوربین های آنالوگ احتیاج است، برای راه اندازی این دوربین ها نیاز به سوئیچ شبکه برای برقراری ارتباط بین دوربین ها و سیستم های اتصالی است هم چنین در صورتی که قصد داشته باشید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت محل کار و زندگی خود را مشاهده کنید همانند دوربین های آنالوگ نیاز به یک مودم روتر دارید. دیگر تغییر دوربین های تحت شبکه، حذف دستگاه DVR و جایگزینی آن با NVR است که نمونه پیشرفته تر DVR محسوب می شود و امکانات بیشتری با خود به همراه دارد.


خرید انواع دوربین مدار بسته

ممکن است با خواندن این مطالب برای خرید دوربین مدار بسته  رقبت پیدا کنید، توجه داشته باشید که افراد بسیاری به  فروش دوربین مدار بسته  می پردازند، توصیه می شود تنها از نمایندگی هایی خرید کنید که محصولات خود را ضمانت می کنند. هیچ گاه قیمت دوربین مدار بسته ارزان نمی تواند نشان از کیفیت مناسب آن نیز داشته باشد پس پیش از خرید دوربین مداربسته حتما اطلاعات خود را بالا برده و از چند نمایندگی قیمت بگیرید تا بهترین محصول با مناسب ترین قیمت را نصیب خود کنید. برای استفاده از مشاوره های رایگان کارشناسان فنی مجموعه ایمن سازگار می توانید تماس حاصل فرمایید.


مراحل نصب دوربین مدار بسته

پیش از نصب دوربین مدار بسته اقداماتی باید انجام شود که به طور خلاصه به صورت زیر است:
۱-قدم اول :  شناسایی نیاز است، یعنی شما باید بدانید که هدف اصلی شما از نصب دوربین مداربسته چیست؟ چه انتظاراتی از دوربین مداربسته دارید؟ در این مرحله شما براساس نیاز خودتان و پیش از مشاوره با یک شرکت معتبر،  حدود کیفیت ، تکنولوژی و تعداد دوربین را مشخص میکنید .

۲- برند محصول : بعد از اینکه شما نیازهای خود را مشخص کردید میباست با کمک یک مشاور، برند دوربین مدار بسته خود را انتخاب کنید. با توجه به اینکه تمام برندهای دوربین مداربسته از چین وارد می شود و اکثر دوربین ها در داخل کشور جمع بندی (اسمبل) میشوند، برند های دوربین ایرانی خیلی با ارزش تر از دوربین های برند چینی است زیرا شما خدمات پس از فروش بهتری خواهید گرفت

۳- پشتیبانی فنی : دوربین مداربسته یک وسیله الکترونیکی است و حتما روزی خراب خواهد شد و شما به پشتیبان فنی نیاز خواهید داشت، پس دوربین را از جایی بخرید که به شما خدمات پس از فروش بدهد و شما را بعد از خرید دوربین همراهی کند.

۴- انتخاب نصاب دوربین : بعد از تمام مراحل فوق شما میبایست از شخصی و یا شرکتی جهت نصب دوربین خود استفاده نمایید تا با دانش و تجربه بتوانند اقدام به نصب دوربین بدون عیب و ایراد نمایند و شما بهره کافی از خدمات انها را ببرید.

۵- آموزش استفاده از دوربین : خوب تمام مراحل نصب دوربین را انجام دادید ، ولی اگر نتوانید آموزش استفاده از دوربین را ببینید و ندانید که چگونه از آن استفاده کنید، فقط پول خود را دور ریخته اید ، شما باید استفاده از دوربین را آموزش ببنید و بتوانید تصویر دوربین را روی گوشی خود ببنید و کاملا از آن بهره برداری کنید.
با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم ، کاملا مشخص است که در زمانی که احساس نیاز برای خرید و نصب دوربین مدار بسته کردید، باید از یک تیم فنی جهت رفع نیاز خود بهره ببرید.
ارسال توسط تبلیغ در گوگل الگانت وب


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26377
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید