امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

انواع جاروبرقی نیمه صنعتی


1401/07/27
کد خبر : 25793
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

انواع جاروبرقى هاى نيمه صنعتى در مقايسه با جارو برقى هاى خانگى داراى مخزن بزرگتر ، قدرت مكش بيشتر و فيلتر هواى بهتر مى باشند. با وجود پرداخت هزينه تقريبا برابر و چه بسا در برخى از موارد كمتر از جاروبرقى هاى خانگى پيشرفته مى توان يكى از انواع جاروبرقى هاى نيمه صنعتى مورد نياز خود را تهيه كنيد.

انواع جاروبرقى هاى نيمه صنعتى در مقايسه با جاروبرقى هاى صنعتى، ابعاد و وزن كمترى دارند كه موجب سهولت در حمل و نقل و امكان دسترسي بيشتر كاربران براى نظافت تمام مكان ها و سطوح  مورد نظر مي شود. با توجه به اينكه قدرت مكش انواع جاروبرقى هاى نيمه صنعتى در حد جاروهاى صنعتى مي باشد، اما داراى آلودگى صوتى كمترى مى باشند.

انواع جاروبرقی هاي  نیمه صنعتی شامل دو دسته جاروبرقی خاک و جاروبرقی آب و خاک میباشد. اگر در محیط مورد نظر خود فقط ضایعات جامد دارید ديگر نیازی به خرید جاروبرقی آب و خاک نمي باشد. ولی اگر تمايل داريد مایعات را با جاروبرقی نيمه صنعتى جمع آوری کنید حتماً باید جاروبرقی آب و خاک را تهيه نمائید.  ماهیت موتور جاروبرقی آب و خاک با جاروبرقی خاک متفاوت است. اگر با جاروبرقی خاک مایعات موجود در محيط را جمع آوری کنید، موتور انواع جاروبرقي نيمه صنعتي به جز جاروبرقى نيمه صنعتى مخصوص آب و خاك آسیب میبیند.




 انواع جاروبرقی هاى نيمه صنعتى موجود در بازار كار كاربران عزيز را جهت انتخاب جاروبرقى نيمه صنعتى مناسب كار خود سخت كرده است كه كاربران عزيز بايد دستگاه مورد نظر خود را براساس پارامترهاي مدنظر خود از جمله متراژ فضاى مورد نظر،قدرت مكش،  ميزان آلودگي صوتى،مدت زمان استفاده از دستگاه و نوع کار و ... كه مهم و حائز اهمیت هستند انتخاب كنند. پس با در نظر گرفتن همه یا برخی از آن ها در هنگام خرید انواع جارو برقی نيمه صنعتى باعث می‌شوند که به بهترین انتخاب برسید.

جاروبرقی خانگی سطلی:
جارو برقى خانگى سطلى ساختاری درست مانند سایر دستگاه‌های مکنده دارد و از یک موتور مکنده، پمپ، سیستم فیلتراسیون و مخزنی برای جمع‌آوری انواع آلاینده‌ها ساخته شده است.

جاروبرقی خانگی سطلی به دلیل ابعاد و وزن مناسب جهت کار در محیط هایی با وسعت کم و حجم آلودگی پایین طراحی و تولید شده اند.

جاروبرقی خانگی سطلی از لحاظ قدرت و سرعت مکش و ظرفیت مخزن با جاروبرقی های صنعتی و نیمه صنعتی متفاوت است. سايز و ظرفیت مخزن این جارو برقى معمولاً در مقایسه با مدل‌های صنعتی کوچکتر است و به همین دلیل جاروبرقى خانگى سطلى به سهولت قابل حمل و جابجایی است و با اين وجود حداکثر زمانی که موتور دستگاه این جاروبرقی می تواند روشن باشد کمتر از یک ساعت می باشد.در عوض جاروبرقی‌های سطلی صنعتى ، سايز بزرگ‌تر، مخزن بزرگ‌تر و تعداد موتور بیشتری در مقايسه با این جاروبرقى را دارند.

جاروبرقى خانگى سطلى بنا به محیطی که در آن قصد استفاده از اين دستگاه را داريد در انتخاب شما تاثیر‌گذار است. به وزن و ابعاد دستگاه دقت کنید. سهولت استفاده و قابلیت جابجایی جاروبرقى خانگي سطلى بین طبقات مختلف قدرت مانور بیشتری به شما خواهد داد. امکان نگهداری تجهیزات جانبی روی بدنه، دارا بودن چرخ های بزرگ و روان، کابل برق بلند، داشتن قابلیت دمندگی علاوه بر مکش امکاناتی است که سهولت کار با این جاروبرقى را افزایش می دهد.

جاروبرقی خانگى سطلی قابلیت جمع‌آوری ضايعات را به دو صورت دارا می‌باشد. در روش اول می‌تواند زباله و گرد و خاک را به طور مستقیم در مخزن جاروبرقی جمع کند. در روش دوم می‌تواند زباله را در پاکتی که درون مخزن قرار میگیرد جمع کند. روش جمع‌آوری مستقیم در داخل مخزن هنگام تخلیه زباله‌ها، کمی سخت‌تر است اما هزینه‌ی استفاده از پاکت در این روش وجود ندارد. در روش دوم تخلیه زباله راحت‌تر است اما در صورت استفاده از پاکت یکبارمصرف باید پاکت جدیدی درون مخزن جاروبرقى خانگى سطلى قرار گيرد.

انواع جاروبرقی خانگى سطلی:
جاروبرقى خانگى سطلى از لحاظ جنس بدنه به دو گروه تقسیم می‌شود و ممکن است از جنس فلز و یا پلاستیک فشرده ساخته شده باشد.

جاروبرقى خانگى سطلى، دسته بندی دیگری هم برای انواع این جاروبرقى وجود دارد جاروبرقى خانگى سطلى خاك و جاروبرقى خانگى سطلى آب و خاك.


 


جاروبرقى خانگى سطلى هم مانند سایر دستگاه‌های جاروبرقی دارای نازلی مخصوص برای جمع آوری زباله‌های خشک و نازلی مخصوص برای جمع‌آوری ضايعات و آلودگی‌هايى از نوع مایع می‌باشد. همچنين برخی از جاروبرقى هاى خانگى سطلى دارای سری مخصوص برای جمع‌آوری آلودگی‌های خشک و سری مخصوص دیگری به منظور جمع‌آوری آلودگی‌های مایع می‌باشند.

جاروبرقى هاى خانگى سطلى آب و خاك از آنجا که آلودگی‌های خشک‌و‌تر با هم مخلوط ميشوند در قیاس با دستگاه‌های خاک دارای خاک کمتری می‌باشند. پس از جمع‌آوری آلودگی و اینکه مخزن زباله دستگاه پر شد، آلودگی‌ها توسط خرطومی مخصوص، تخلیه می‌گردد. در برخی مدل‌ها که خرطومی مخصوص تخلیه وجود ندارد، می‌بایست مخزن را تخلیه و شستشو نمود تا برای استفاده مجدد آماده شود.
انواع جاروبرقی صنعتی:
انواع جاروبرقى صنعتى قوی ترین نوع جارو برقی ها ى موجود در بازار می باشند که با در نظر گرفتن ، ویژگی های کارخانه های صنعتی و زباله ها و آلودگی های که قرار است در درون جاروها مکش شوند طراحی و ساخته و تولید مى شوند. در حقیقت جارو برقی صنعتی دستگاهی می باشد که همه ی کثیفی ها و زباله ها را در محل های صنعتی یا نیمه صنعتی پاک و تمیز می کند.




جارو برقی های صنعتی در قیاس با جارو برقی های خانگی، قطعا مغایرت هایی دارند به این جهت که آلودگی که در خانه ها وجود دارد با آلودگی هایی که در کارخانه ها و مکان های صنعتی وجود دارد بسیار فرق دارد بنابراین بایستی جاروبرقی هایی که در هر مکان یعنی خانه و کارخانه استفاده می شود با هم فرق داشته باشند و متناسب با محيط مورد نظر انتخاب شود.

از سوی دیگر، به دلیل این که آلودگی ها در مکانهای مختلف صنعتی و کارخانه های مختلف با هم فرق دارد، پس به این دلیل کاملا عادی است که گونه و نوع جاروبرقی های صنعتی هم با همدیگر تفاوت هايى در اندازه وتعداد موتور، نیروی موتور، توان کشیدن و نوع فيلتر و غیره داشته باشند. جاروبرقی های صنعتی نسبت به بازده و قدرت آنها، قیمتهایشان متفاوت است در زمان خریداری این جاروبرقی ، بایستی به قیمت و برند جارو برقی توجه کنید تا بتوانید بهترین برند این جاروبرقی را با بهترین قیمت برگزینید که دوام بیشتر و عملکرد بهترى داشته باشد.


با طراحی و ساخت انواع گوناگون جاروبرقی صنعتی بسیاری از فرآیندهای نظافتی و انتقال مواد که در گذشته با دشواری انجام می شد، تسهیل یافته و این تجهیزات پیشرفته چنین فعالیت هایی را با کیفیت و سرعت بالا و ضریب ایمنی فوق العاده به انجام می رسانند. دستگاه های مکنده صنعتی قابلیت مکش هم زمان مواد جامد و مایع را دارند و برخی از انواع آن می توانند این مواد را از یکدیگر جدا سازی کرده و به چرخه مصرف بازگردانند.با بهره مندی از جارو برقی صنعتی می توان میزان هدر رفت مواد ارزشمند را کاهش داد و مواد از دست رفته و قابل بازگشت را به چرخه تولید باز گرداند که در نتیجه آن هزینه های گزاف و خسارت های مالی از میان برداشته می شود.


با استفاده از دستگاه های جارو برقی صنعتی زمان مورد نیاز برای انجام عملیات نظافت کاهش قابل توجهی یافته و متناسب با آن بازده کاری افزایش می یابد.

به طور معمول انواع جارو برقی هاى صنعتى از چند بخش مهم تشکیل شده اند که تعیین کننده کیفیت و کارایی آن می باشد. اصلی ترین بخش های یک جارو برقی صنعتی موتور، پمپ، فیلتر، جنس بدنه و تجهیزات جانبی هستند .از انواع جارو برقی صنعتی تخصصی می توان به غبارگیرها، جارو برقی صنعتی مکش و جداسازی مواد جامد و مایع، جارو برقی صنایع داروسازی، جارو برقی تخصصی مکش الیاف و رشته های نخی در صنایع نساجی و مکنده های صنعتی و جارو برقی های ضد انفجار اشاره نمود که دارای طراحی اختصاصی هستند. بر اساس طراحي خاص قیمت جاروبرقی صنعتی تخصصی نسبت به سایر مدل ها بیشتر خواهد بود.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25793
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید