امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

انواع توپ بیلیارد


1401/07/27
کد خبر : 25995
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا خرید توپ بیلیارد رنگ و تعداد مختلفی دارد؟ اگر به بازی های مختلف و سبک های مختلف بیلیارد نگاه کنید ، انواع مختلف توپ های بیلیارد را مشاهده خواهید کرد که در هر سبک بازی متفاوت هستند و جالب است بدانید که این تفاوت ها معانی مختلف و قوانین خاص خود را دارند. معروف ترین سبک های بیلیارد شامل اسنوکر ، 8 توپ ، 10 توپ ، 9 توپ و ... توپ های بیلیارد متنوعی با قوانین خاص خود در این بازی ها وجود دارد. شرکت بیلیارد پرشین استور در خدمت خریداران گوی با کیفیت است.
 


انواع توپ های بیلیارد در pool

به طور کلی در بازی بیلیارد معمولی، 15 عدد توپ رنگی وجود دارد که شماره های 1-7 توپ های یک دست رنگی و شماره های 9-15 توپ های استریپ ( دارای نوار) می باشند. توپ های شماره 1 و 9 به رنگ زرد ، توپ های شماره 2 در بیلیارد و 10 در آبی ، توپ های شماره 3 و 11 به رنگ قرمز ، توپ های شماره 4 و 12 به رنگ بنفش ، توپ شماره 5 در بیلیارد و 13 به رنگ نارنجی ، توپ شماره 6 در بیلیارد و 14 سبز و توپ های 7 و 15 سرمه ای است. همچنین ، توپ بیلیارد 8 به رنگ سیاه است و یک توپ مکعب سفید و بدون شماره در بازی وجود دارد که فقط در تمام بازی های بیلیارد حق ضربه زدن به این توپ را دارید. سه رنگ قرمز ، زرد و آبی از انواع توپ های بیلیارد و انواع سبک بازی ها سه رنگ اصلی هستند که معمولاً توپ های بزرگتری دارند و هر بازی که در بیلیارد انجام دهید قطعاً این سه رنگ را خواهد داشت. بنفش ، نارنجی و سبز از زیر رنگ هایی هستند که گلوله های کوچکتری نیز دارند.
یک موضوع جالب در بازی کلاسیک بیلیارد ، امتیاز دادن به توپ است. به عنوان مثال ، توپ زرد شماره 1 دارای یک نقطه است و عدد 9 که آن هم زرد است ، دارای یک نقطه (9 + 1) است ، به معنای 10 امتیاز. توپ های دیگر هم همین طور.
اصولاً در خرید میز بیلیارد معمولی ، انواع مختلف توپ های بیلیارد در رنگ ها و امتیازاتی که ذکر کردیم وجود دارد. اما گاهی مارک های مختلف و کارخانه های مختلف بیلیارد این توپ ها را در رنگ های مختلف می سازند و همینطور در خرید چوب بیلیارد نیز اینگونه میباشد.


 

انواع توپ بیلیارد اسنوکر

در آموزش بازی اسنوکر، که سبکی بسیار محبوب در بسیاری از نقاط جهان است، 21 عدد توپ بیلیارد اسنوکر وجود دارد، که از این 21 توپ، 15 عدد آن به رنگ قرمز، 6 توپ در رنگ های زرد، سبز، قهوه ای، آبی، بنفش و مشکی و یک توپ کیوبال سفید رنگ وجود دارد. امتیاز های توپ های رنگی بدین صورت است:
توپ های اسنوکر
توپ قرمز: 1 امتیاز
توپ زرد: 2 امتیاز
توپ سبز رنگ: 3 امتیاز
توپ قهوه ای : 4 امتیاز
توپ آبی: 5 امتیاز
توپ صورتی: 6 امتیاز
توپ مشکی: 7 امتیاز
در بیشتر موارد، توپ های اسنوکر شماره گذاری نشده اند. با این حال سازندگان بسیاری برای افراد آماتور، انواع توپ بیلیارد را با شماره گذاری مخصوص آن میسازند.


انواع توپ بیلیارد و توپ بیلیارد تکی در بازی های بیلیارد کاروم

سبک کاروم دارای بازی های متفاوتی مانند ریل استریت، 3 کوشن، بالکلین و 5 پین می باشد که در تمام این بازی ها هر بازیکن تنها 3 توپ دارد. یک توپ قرمز که توپ اصلی است. یک توپ سفید کیوبال برای بازیکن اول که کاملا سفید رنگ است و یک توپ کیوبال سفید رنگ با یک نقطه سیاه در روی آن و یا زرد رنگ برای بازیکن دوم. گاهی در این بازی ها، 4 عدد توپ وجود دارد که در این هنگام توپ اصلی دوم معمولا به رنگ آبی است. توپ های بازی کاروم نیز معمولا شماره گذاری نشده اند و از نظر سایز بزرگتر از توپ های بیلیارد معمولی است.

سبک بیلیارد انگلیسی ( بلک بال)

بیلیارد انگلیسی نیز یک سبک رایج در انگلستان و انگلیس است ، جایی که انواع توپ های بیلیارد کمی متفاوت از بیلیارد کلاسیک پول است. در توپ سیاه ، 15 توپ رنگی و یک توپ مکعب سفید وجود دارد. 7 توپ زرد ، 7 توپ قرمز و یک عدد 8 توپ بیلیارد وجود دارد. هیچ توپ دیگری به جز توپ 8 سیاه شماره گذاری نشده است. در توپ سیاه ، توپ بیلیارد کوچکتر از بیلیارد پول است و شکل توپ ها کمی متفاوت است.توپ بیلیارد سفید ( کیوبال)
توپ کیوبال یک توپ سفید است که تعداد و امتیاز خاصی ندارد که در تمام بازی ها فقط حق ضربه زدن به این توپ را دارید. اگر این توپ درون سبدها بیفتد یا در اولین ضربه به توپ دیگری برخورد نکند ، اشتباه کرده اید. همچنین هرگونه لمس با دست ، میله و چوب به این توپ و همه توپ ها ، خطا و پنالتی سنگینی دارد. بعضی از توپهای مکعب سفید یک نقطه سیاه بر روی خود دارند و حتی در بعضی از بازیها مانند کاروم نیز گاهی اوقات توپ مکعب زرد است.

توپ 9 بیلیارد

بازی ناین بال که یک بازی بیلیارد بسیار حرفه ای و سخت است ، دارای 9 توپ و یک توپ مکعب است. انواع توپ های بیلیارد در این بازی به گونه ای چیده شده اند که توپ شماره 1 در بالای لوزی قرار می گیرد ، توپ بیلیارد 9 در وسط قرار می گیرد و بقیه توپ ها به طور تصادفی در اطراف آنها قرار می گیرند. اولین ضربه در این بازی باید به گونه ای باشد که کیوبال به کمترین توپ برخورد کند یا آن را پاک کند. سپس ، به همین ترتیب ، بازیکنان باید توپ ها را از پایین ترین و پایین ترین نقاط بسته بندی کنند تا در نهایت به توپ شماره 9 برسند. اگر توپ در هر مرحله با امتیاز بیشتری به سبد بیفتد ، شخص مرتکب خطا می شود و بسته به امتیاز توپ جریمه می شود. گاهی اوقات در صورت خطا ، حریف می تواند مکعب را در هر منطقه ای که می خواهد قرار دهد و از آنجا ضربه بزند.
هنگام خرید انواع توپ های بیلیارد حتما به رنگ های آن بسیار توجه کنید. بعضی اوقات رنگ بعضی از توپ ها بسیار نزدیک است و تشخیص کنتراست آنها در نور کم بسیار دشوار می شود. اگر توپ هایی که انتخاب می کنید دارای رنگ های بسیار نزدیک (به عنوان مثال مجاورت آبی و بنفش) هستند ، در رنگ کم نور و ماهاگونی تیره میز ، نمی توانید آنها را به درستی تشخیص دهید. در این موارد می توانید نور روشن تری انتخاب کنید یا از نور فلورسنت استفاده کنید. امروزه بیشتر بازیکنان حرفه ای بیلیارد چراغ های مهتابی قوی و مقرون به صرفه را به نورهای کم نور و سبک قدیمی ترجیح می دهند زیرا تشخیص کنتراست رنگی توپ ها را آسان تر می کند و از تشکیل سایه ها به ویژه در امتداد ریل های میز جلوگیری می کند.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25995
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید