امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

انجام آزمایش پی سی آر در جنوب تهران


1401/07/27
کد خبر : 25988
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 20 نفر

اگر  با علائمی روبه رو هستید و مشکوکید که به کرونا مبتلا شده‌اید یا خیر، حتما باید آزمایش بدهید. تنها آزمایش پی‌سی‌آر است که ابتلای قطعی به کرونا را نشان می‌دهد. البته حتما باید به موقع این آزمایش را بدهید تا بتوانید به جواب آن با قطعیت استناد کنید. چنانچه علائم اولیه ابتلا به کرونا را در خود می‌بینید، زمان مناسبی برای آزمایش دادن است. برای تست کرونا در منزل جنوب تهران می‌توانید به راحتی از مجموعه هوم‌کا کمک بگیرید و در بستر شفافیت و اعتبار خدمات آزمایشگاهی با کیفیت و مطمئن دریافت کنید.


 
تست کرونا در محل

تست پی‌سی‌آر با تست آنتی بادی چه فرقی دارد؟

با توجه به اینکه آزمایش کرونا به دو شکل تست پی‌سی‌آر و تست آنتی‌بادی انجام می‌شود، بد نیست در مورد کارایی هر یک از این تست‌ها اطلاعاتی داشته باشید.
-    تست پی‌سی‌آر
تنهاترین و اصلی‌ترین تستی که ابتلای قطعی به کرونا ویروس را در لحظه نشان می‌دهد، تست پی‌سی‌آر است. این تست وجود ویروس فعال کرونا در بدن را تایید یا رد می‌کند. اگر به موقع انجام شود، کاملا قابل استناد است. در غیر این صورت به تکرار تست نیاز است. بنابراین حتما چند روز تا یک هفته پس از در معرض قرار گرفتن ویروس کرونا اقدام به انجام تست پی‌سی‌آر کنید. اگر زودتر این کار را انجام دهید و با نتیجه منفی روبه رو شوید، نمی‌توانید به طور قطع به نتیجه منفی استناد کنید. بنابراین حتما مسئله زمان انجام تست را جدی بگیرید.
تست پی‌سی‌آر به کمک یک سوآپ پنبه‌ای از مخاط گلو یا بینی گرفته می‌شود. انجام این تست می‌تواند اندکی دردناک باشد یا حالت ناخوشایندی در فرد ایجاد کند. البته در شرایط خاص از بزاق دهان هم می‌توان برای تست پی‌سی‌آر استفاده کرد. یادآوری می‌کنیم که فرقی ندارد تست کرونا در منزل اسلامشهر را انتخاب کنید یا به آزمایشگاه مراجعه داشته باشید؛ در هر صورت روش انجام تست پی‌سی‌آر به همان شکلی است که شرح داده شد.
-    تست آنتی بادی
تست سرولوژی یا تست آنتی بادی ربطی به بودن یا نبودن ویروس فعال در بدن ندارد. در واقع این تست مدت زمان مشخصی پس از ابتلا به کرونا گرفته می‌شود تا وضعیت ایمن‌سازی بدن در مقابل ویروس کرونا مشخص شود. تست آنتی بادی از طریق آزمایش خون و بررسی فاکتورهای مشخصی از خون در بدن انجام می‌شود. تست آنتی بادی کرونا نشان می‌دهد که بعد از ابتلا به کرونا و بهبودی از این بیماری، واکنش بدن در ساخت آنتی بادی علیه این ویروس چگونه بوده است. تست‌های آنتی بادی ویروس کرونا به طور معمول برای تشخیص ابتلا به کرونا استفاده نمی‌شوند. جالب است بدانید که این شکل از آزمایش کرونا حتی در بیماران آلوده می‌تواند نتیجه آزمایش را منفی یا حتی مثبت کاذب نشان دهد.
لذا از این تست نمی‌توان برای ارزیابی اینکه آیا فرد در حال حاضر آلوده به ویروس است یا اینکه می‌تواند ناقل باشد، استفاده کرد؛ به عبارت دیگر این تست ربطی به شناسایی ویروس فعال در بدن ندارد.


 
تست کرونا در محل

تست کرونا در منزل به روش آنتی بادی چیست؟

آنتی بادی‌ها پروتئین‌های ساخته شده توسط سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت‌ها و ویروس‌ها هستند. معمولا آنتی بادی‌ها می‌توانند به جلوگیری از وقایع آینده توسط همان عفونت‌ها کمک کنند. البته این جمله هرگز به این معنی نیست که کسی که یک بار به کرونا ویروس مبتلا شده است، مجددا مبتلا نمی‌شود.
مدت زمان مشخصی برای ساخت آنتی بادی در بدن نیاز است. پس از ساخته شدن آنتی بادی در بدن، اصلا مشخص نیست که آنتی‌بادی‌ها چه مدت زمانی در خون باقی می مانند.

آنتی بادی منفی یعنی چه؟

آنتی بادی منفی می‌تواند دلایل مختلف و معانی متفاوت داشته باشد. نتیجه منفی در تست‌های آنتی بادی ویروس کرونا به معنای عدم شناسایی آنتی بادی‌های ویروس در نمونه خون است. این نتیجه می‌تواند معانی مختلف داشته باشد:
•    فرد قبلا با COVID-19 آلوده نشده است.
•    فرد در گذشته COVID-19 داشته است، اما آنتی بادی قابل تشخیص ایجاد نکرده است یا هنوز تولید نکرده است.
•    نتیجه ممکن است اشتباه باشد؛ یعنی جواب منفی کاذب باشد و آزمایش نتوانسته باشد آنتی بادی را تشخیص دهد.
به طور کلی زود آزمایش دادن یا خیلی دیر آزمایش دادن در جواب نتیجه تست آنتی بادی کرونا تاثیر بسیار زیادی دارد. پس حتما باید به موقع آزمایش بدهید تا بتوانید با قطعیت به جواب آزمایش استناد کنید. آزمایش زود به این معنی است که زمان کافی برای ساخت آنتی بادی را به بدن نداده‌اید و بدن احتمالا در روزهای آینده آنتی بادی را می‌سازد. آزمایش دیر هم به این معنی است که پس از از بین رفتن آنتی بادی در بدن آزمایش داده‌اید و دیگر آنتی بادی در بدن وجود ندارد. بنابراین به موقع آزمایش بدهید.

هوم‌کا در کدام مناطق خدمات‌رسانی دارد؟

با توجه به اینکه مجموعه با اعتبار هوم‌کا تمام مناطق تهران و کرج را تحت پوشش خود قرار داده است، لذا ارائه خدمات در همه مناطق تهران و کرج بدون هیچ محدودیتی برای هوم‌کا امکانپذیر است. لذا فرقی نمی‌کند متقاضی انجام تست کرونا در منزل جنوب تهران باشید یا شمال تهران؛ در هر صورت تمهیدات لازم برای ارائه خدماتی معتبر و شفاف و با کیفیت برای تمام ساکنان تهران و کرج در تمام مناطق این دو کلانشهر اندیشیده شده است.

تست کرونا در منزل مناطق اطراف تهران

اسلامشهر به عنوان یکی از شهرستان‌های نزدیک به تهران، جمعیت قابل توجهی دارد. این جمعیت قابل توجه قطعا به دریافت خدمات مختلف پزشکی در منزل نیازمند هستند. لذا برای نمونه یکی از خدمات هوم‌کا به ساکنان جنوب تهران در قالب تست کرونا در منزل برای اسلامشهرها را در ادامه شرح می‌دهیم.
چنانچه ساکن اسلامشهر هستید و در نظر دارید که از خدمات آزمایشگاهی در منزل استفاده کنید، هوم‌کا تمهیدات لازم را برای شما اندیشیده است و امکانات لازم را برای شما فراهم کرده است. تنها کافی است تماس بگیرید و ثبت درخواست کنید. درست است که اسلامشهر مجهز به آزمایشگاه‌های باکیفیت و معتبر است، اما هستند افراد زیادی که ترجیح می‌دهند از خدمات پزشکی و آزمایشگاهی در منزل استفاده کنند. این دسته از افراد می‌توانند به راحتی از هوم‌کا کمک بگیرند و با اطمینان کامل خدمات آزمایشگاهی و پزشکی دریافت کنند.


 تست کرونا در محل



تست کرونا در محل شامل تست پی‌سی‌آر و تست آنتی بادی می‌شود. بسته به اینکه پزشک چه نوع تستی را برای شما تجویز کرده است، تست مورد نظر در منزل شما و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و امنیتی انجام خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت هوم‌کا به آدرس www.homeca.ir سر بزنید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25988
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید