امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

انتظارات ورزشکاران در مورد فیزیوتراپی در توانبخشی آسیب های ورزشی


1401/07/27
کد خبر : 28411
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 21 نفر

هدف، واقعگرایانه:

هدف از این مطالعه تعیین انتظارات ورزشکاران از فیزیوتراپی در توانبخشی آسیب های ورزشی بود.

مطالعات ورزشی رشته های ورزشی


ما یک بررسی مقطعی انجام دادیم که در آن داده‌ها با استفاده از پرسشنامه انتظارات مربوط به تمرینات ورزشی (EAAT) از 120 ورزشکار استخدام شده در رشته‌های مختلف ورزشی جمع‌آوری شد. درصد، میانگین و انحراف معیار نمرات انتظارات محاسبه شد. ارتباط بین ویژگی‌های اجتماعی-دموگرافیک و انتظارات ورزشکاران از فیزیوتراپی در توانبخشی آسیب‌های ورزشی با آزمون مجذور کای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نتیجه گیری شد که ورزشکاران در منطقه انتظارات زیادی از فیزیوتراپی در توانبخشی آسیب دارند. بنابراین فیزیوتراپیست های ورزشی باید ارتباط خود را با ورزشکاران تقویت کنند که ممکن است به آنها در درک بهتر خطرات، مزایا، جدول زمانی و رویکرد توانبخشی کمک کند.
آسیب های ورزشی هنگام شرکت در ورزش های سازمان یافته، مسابقات، جلسات تمرینی یا فعالیت های تناسب اندام سازمان یافته رخ می دهد.
چه اسیب هایی در ورزش ممکن است پیش بیاد که نیاز به فیزیوتراپی پیدا شود؟
 1. ورزش های متداول پرخطر عبارتند از فوتبال یا فوتبال، بسکتبال، کریکت، والیبال، اسکی و تنیس.
 2. آسیب های ورزشی ناشی از ضربه حاد یا استرس مکرر مرتبط با فعالیت های ورزشی است. و می تواند استخوان ها، بافت های نرم (رباط ها، ماهیچه ها و تاندون ها) یا سایر اندام ها مانند قلب، ریه ها و چشم ها را تحت تاثیر قرار دهد.
 3. آسیب های مربوط به ورزش را می توان به رگ به رگ شدن، کشیدگی، شکستگی، ضربه مغزی و همچنین آسیب نخاع، اندام داخلی و سر دسته بندی کرد.
 4. اهمیت عوامل روانی در توانبخشی آسیب های ورزشی در چهار دهه گذشته افزایش یافته است. 4مطالعه‌ای در سال 2009 پیشنهاد کرد که فیزیوتراپیست‌ها باید از رویکرد بسیار جامع‌تری استفاده کنند و مولفه‌های روان‌شناختی را در برنامه توانبخشی خود بگنجانند.
5. تقریباً از هر 100000 ورزشکار دبیرستانی آمریکایی، یک نفر دچار آسیب‌های فاجعه‌بار خاصی شده است. 6 در میان ورزشکاران دانشگاهی، میزان آسیب برای آسیب‌های ورزشی فاجعه‌بار مستقیم و غیرمستقیم 3.86 در هر 100000 شرکت‌کننده بود.
 6.اپیدمیولوژی آسیب های فوتبال در رواندا نشان داد که شیوع آسیب 1/68 درصد بوده و بیشترین آسیب دیده بدن مچ پا و زانو بوده است.
 7. بدیهی است که آسیب ها بخشی از زندگی یک ورزشکار است.ترس از آسیب دیدگی مجدد باعث می شود ورزشکار خود را عقب نگه دارد، تردید کند، ناحیه آسیب دیده را به شدت بچسباند و 100% تلاش نکند تا محتاط باشد و باعث آسیب مجدد نشود.
 8.توانبخشی آسیب‌های ورزشی بیش از ترمیم آسیب فیزیکی و بازیابی سطوح قبلی عملکرد فیزیکی، مانند درک تأثیر آسیب بر ورزشکار و چگونگی تأثیر عوامل روان‌شناختی با فرآیند توانبخشی را شامل می‌شود.
 9.هدف اولیه فیزیوتراپی در توانبخشی آسیب، درمان و توانبخشی کامل ورزشکار پس از آسیب یا پس از عمل برای جلوگیری از آسیب بیشتر و بازگشت ورزشکار به ورزش در کمترین زمان ممکن است.


یک رابطه قوی ورزشکار و فیزیوتراپ برای درمان موثر و شکل دادن به انتظارات ورزشکاران از توانبخشی آسیب ضروری است.
مطالعات قبلی که فیزیوتراپی ورزشی در غنا را بررسی می‌کردند، عمدتاً بر الگوی آسیب، مدیریت آسیب‌ها و نیاز به استفاده از خدمات فیزیوتراپی توسط تیم‌های ورزشی متمرکز شده‌اند. به نظر می رسد کمبود اطلاعات در مورد ارزیابی انتظارات ورزشکاران در مورد فیزیوتراپی در توانبخشی آسیب های ورزشی در غنا وجود داشته باشد و از این رو تمرکز این مطالعه قرار گرفت.

شرایط رایج فیزیوتراپی ممکن است کمک کند


فیزیوتراپیست ها بسته به تخصص خود می توانند درمان تکمیلی را برای طیف گسترده ای از شرایط پزشکی ارائه دهند.

اگرچه فیزیوتراپیست ها ممکن است به طور مستقیم و مستقل به غیر از شرایط اسکلتی عضلانی خالص، این وضعیت پزشکی را درمان نکنند، اما برای بهینه سازی بهبودی یا آموزش افراد در مورد چگونگی بهینه سازی الگوهای حرکتی خود تلاش می کنند.

برخی از شرایطی که می توانند از فیزیوتراپی سود ببرند عبارتند از:

    شرایط قلبی ریوی، مانند بیماری مزمن انسدادی ریه ، فیبروز کیستیک ، و نارسایی قلبی پس از انفارکتوس میوکارد
    شرایطی که روی دست تأثیر می گذارد با فیزیوتراپی در منزل biotinclinic  ، مانند سندرم تونل کارپال و انگشت ماشه ای
    اختلال عملکرد اسکلتی عضلانی، از جمله کمردرد ، پارگی روتاتور کاف ، و اختلالات مفصل گیجگاهی فکی
    بیماری های عصبی مانند سکته مغزی ، آسیب های نخاعی ، بیماری پارکینسون ، مولتیپل اسکلروزیس ، اختلال عملکرد دهلیزی، و آسیب های مغزی تروماتیک
    بیماری های کودکان، از جمله فلج مغزی و دیستروفی عضلانی
    آسیب های مرتبط با ورزش، مانند ضربه مغزی و آرنج تنیس بازان
    سلامت زنان و اختلال عملکرد کف لگن، از جمله بی اختیاری ادرار و لنف ادم
    شرایط یا آسیب های پوستی، مانند سوختگی، مراقبت از زخم، و زخم های دیابتی

مزایای فیزیوتراپی


بسته به دلیل درمان، مزایای فیزیوتراپی ممکن است شامل موارد زیر باشد :

•    مدیریت درد با کاهش نیاز به مواد افیونی
•    اجتناب از جراحی
•    تحرک و حرکت بهبود یافته است
•    بهبودی پس از آسیب یا تروما
•    بهبودی پس از سکته مغزی یا فلج
•    پیشگیری از سقوط
•    تعادل بهبود یافته
•    مدیریت مشکلات پزشکی مرتبط با سن

یک درمانگر ورزشی می تواند به ورزشکار کمک کند تا عملکرد خود را با تقویت بخش های خاصی از بدن و استفاده از ماهیچه ها به روش های جدید به حداکثر برساند.
یک فیزیوتراپ یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی می تواند به افراد در مورد مزایای خاص سابقه پزشکی شخصی و نیاز آنها به درمان توصیه کند.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28411
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید