امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

انتخاب درست مبلمان، مهمترین رکن در دکوراسیون داخلی


1401/07/27
کد خبر : 26134
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

امروزه با توجه به وضع اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، راندمان خرید مردم از مبل استیل یا همان مبل های سلطنتی بزرگ، به خرید مبل ال که فضای کمتری اشغال می کند و البته بودجه کمتری برای خرید آن نیاز است، رفته است. از این رو در این مقاله بر آن آمدیم تا ضمن ارائه نکاتی در خصوص خرید مبل ال و همچنین اهمیت و جایگاه پارچه مبلی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مبل استیل نیازیتو

مبل ال

مبل های ال همانطور که از نام آن ها پیدا است، به شکل حرف L انگلیسی هستند. مبل های ال دارای ظاهری زیبا هستند که از کنار هم قرار دادن چند تکه مبل جدا از هم تشکیل می شوند. این دسته از مبل ها به شما امکان می دهند تا هر چند وقت یکبار چیدمان آنها را به کلی تغییر داده و دکوراسیون جدیدی را برای خانه خود خلق کنید. این دسته از مبلمان فضای کمتری را اشغال می کنند و به راحتی با هر سبک و دکوراسیونی هماهنگ می شوند. مبل راحتی ال برای دکوراسیون های مدرن و خانه هایی با فضای کوچک بسیار مناسب هستند. اگر می خواهید از مبل ال برای چیدمان داخلی منزل خود استفاده کنید، این دسته از مبل ها نسبت به مبل استیل گزینه ی بهتری برای انتخاب هستند.

 البته ناگفته نماند که استفاده مبل ال در کنار مبلی استیل در خانه های بزرگ، دکوراسیون چشم نوازی به فضای خانه می بخشد. مبل های ال زاویه دارند و بهترین حالت برای قرار گرفتن در دکوراسیون داخلی منزل این است که آنها را در گوشه ای مناسب قرار دهیم. جالب است بدانید که نمونه های منحنی شکل یا به عبارتی مبل های نیم دایره نیز در آن ها یافت می شود.

انواع مبل راحتی ال

مبل های راحتی ال از نظر ساختاری به دسته ها و شکل های مختلفی اعم از مبل ال نیم دایره، مبل ال یو شکل، مبل ال باکس دار (جک دار) و غیره تقسیم بندی می شوند.

مبل نیم دایره

یکی از مدل های مبل های ال، مدل مبل نیم دایره است که بر اساس شکل ظاهری آن ها نامگذاری شده است. مبل های نیم دایره برای هماهنگی با اتاق هایی که با خطوط هندسی صاف و شکسته اشباع شده است، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. چرا که به خوبی یک هارمونی بین اجزای دکوراسیون اتاقتان ایجاد می کند. فراموش نکنید که رنگ و طرح پارچه مبلی از مهمترین عناصر به شمار می روند.

مبل  ال نیازیتو

مبل ال یو شکل

در برخی فضاها نیاز داریم تا روبروی هم بنشینیم و با یکدیگر به گفتگو بپردازیم یا اینکه همگی در کنار یکدیگر به تماشای تلویزیون بپردازیم. ساختار این مبل به گونه ای است که با اتلاف فضای کم، ساختار یو شکا جذابی را ایجاد کنید. ناگفته نماند که با انتخاب یک پارچه مبلی زیبا، می توانید فضایی چشم نواز برای خود رقم بزنید.

مبل های ال جک دار

دلیل نامگذاری این دسته از مبل ها این است که بر خلاف مبل استیل، در قسمت پایینی آن ها، جعبه هایی برای جایگذاری وسایل تعبیه می شود. در واقع قسمت انتهایی مبل که بخش کوچکتری از مبل است، با استفاده از یک باکس جک دار از روی صندلی بلند شده و شما می توانید وسایل مورد نیاز خود را در درون آن جایگذاری کنید. مبل های ال برخلاف مبل استیل که صرفا جای بیشتری را اشغال می کنند، قابلیت استفاده بهتر و بیشتری به مصرف کننده می دهند.

پارچه مبلی به کار رفته در مبل های ال و استیل

پارچه هایی که برای کاور مبل های راحتی ال و مبل های سلطنتی یا استیل به کار برده می شوند، عبارتند از مکس، مازراتی، ملیتا، پورش و بوگاتی که در برخی موارد از پارچه های مخمل یا کریستال نیز استفاده می شود. پارچه مبلی را می توان به صورت ساده یا طرح دار انتخاب کنید؛ اگر پارچه مبلی را ساده انتخاب می کنید، سعی کنید تا پارچه کوسن خود را طرح دار انتخاب کنید تا رنگ در فضا اصطلاحا شکسته شده و جلوه و نمای مبلتان بیشتر شود.

نیازیتو بزرگترین دایرکتوری مشاغل ایران

 جمع بندی

با توجه به نقش مهم مبلمان در دکوراسیون داخلی، در انتخاب آن بایستی دقت زیادی به خرج داد. از این رو در این مقاله به معرفی مبل ال و مدل های این دسته از مبل های راحتی اشاره نمودیم. در خرید مبل عواملی دیگری بجز نوع مبل و طرح و مدل پارچه مطرح هستند؛ عواملی چون جنس فوم، جنس چوب و غیره. از این رو انتخاب فروشگاه برای خرید یا کارگاه برای سفارش محصول، از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این رو نیازیتو با گرد هم آوردن مجموعه ای از متبحرترین و البته بنام ترین فروشگاه های مبلمان شما را در این راه حمایت می کند. با چند کلیلک ساده بر روی سایت niazito.com  می توانید با معتبرترین ها در ارتباط باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26134
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید