امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

اموزش کابینت ام دی اف و هایگلاس


1401/07/27
کد خبر : 25937
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

کابینت یکی از وسایل لازم و ضروری در هر خانه ای است. اگر بخواهیم درباره طراحی و ساخت کابینت صحبت کنیم باید بگوییم که اموزش کابینت سازی به صورت کلی به سه سته طراحی، اندازه گیری کابینت، تولید و نصب کابینت طبقه بندی کرد. در ساخت و الگوبرداری کابینت آشپزخانه باید علاوه بر مدل، به ابعاد و الگو آشپزخانه یا هر محل نصب توجه کرد. برای اموزش کابینت ام دی اف و هایگلاس می توانیم بگوییم که شما باید پس از طراحی مدل مد نظر خودتان باید نحوه قرارگیری کابینت را اندازه بزنید. سپس به سراغ ام دی اف بروید. امروزه در هر خانه ای یا کابینت ام دی اف نصب می شود یا هایگلاس؛ ام دی اف نوعی مصنوع چوبی است که از ترکیبات چوبی تولید می‌ شود؛ زیبایی و قیمت مناسب آن سبب شده تا کابینت ام دی اف امروزه کارایی زیادی داشته باشد. در صورتی که کابینت هایگلاس همان ویژگی‌های ام دی اف را دارد؛ اما ظاهر آن بسیار زیباتر و دقیق تر می‌ باشد. در این مقاله نکاتی درباره اموزش ساخت و نصب کابینت ام دی اف و هایگلاس بیان خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.


اندازه گیری کابینت ام دی اف و هایگلاس

پس از بررسی کردن متراژ محل نصب، نحوه قرارگیری و به دست آوردن اندازه تولید شده، نخست باید ورق ام دی اف را برش دهید و سپس آن را به اندازه دلخواه درآورید. اندازه زدن در کابینت باید به توجه محلی باشد که قرار بگیرد. در ساخت ام دی اف و هایگلاس واسه این که رطوبت کابینت را خراب نکند و زیبا هم شود باید لبه چسبانی انجام دهید. لبه چسبانی با استفاده از دستگاه پرس انجام شده و جنسی که نوار آن دارد معمولا پی وی سی است.

سوراخکاری کابینت ام دی اف و هایگلاس

پس از اندازه گیری و لبه چسبانی باید به سراغ سوراخ کاری بروید. سوراخ کارهای لازم باید در کارهای مربوط به اتصا قفسه با هم دیگر انجام شود. سوراخکاری در محل نصب ریل به کشور انجام می گیرد و باید حتما بیرون از آن خرینه کنید تا بتوانید پس از اجرا کردن کار روی آن را با پوشش بچسبانید.


اموزش اندازه گیری کابینت ام دی اف

اندازه گیری مهمترین بخش آموزش کابینت سازی است. اندازه گیری با توجه به کابینت های آشپزخانه و با توجه به آناتومی انسان انجام گیرد؛ طوری که اگر سطح روی کانترد ارتفاع کمر فرد یعنی 90 الی 100 سانتی متر از سطح زمین باشد. همچنین پاخور کابینت هم به اندازه 10 سانتی متر و 3 سانتی متر از سطح رویی کابینت باشد.
کابینت های بالا و پایین نصب می شوند کمی با هم تفاوت دارند؛ کابینت های بالا واسه این که دسترسی به آن ها راحت باشد؛ عمق شان کمتر می باشد. یک قانونی که باید برای اندازه کابینت در نظر بگیرید این که بخش پایین کابینت با سرشانه فرد ارتفاعش یکی باشد. پس از این که ارتفاع و عمق کابینت را بررسی کردید پس از آن باید تقسیم های عرضی برای درب و کشور را انجام دهید. اگر دوره های اموزش کابینت ام دی و هایگلاس را دنبال می کنید؛ بهتر است کار اندازه گیری و قرار دادن کابینت را با مشخص کردن محل سینک ظرفشویی و سایر لوازم و وسایل آشپزخانه شروع کنید و بتوانید دیگر محیط را به کابینت اختصاص بدهید. همه چیز اعم از عرض، طول و تعداد کابینت به متراژ آشپزخانه و همین طور محیط بستگی دارد.


نصب کابینت ام دی اف

پس از اندازه گیری و ساخت کابینت ام دی اف باید به سراغ نصب آن بروید. برای نصب کردن خیلی دقت داشته باشید؛ هر اشتباهی می تواند ساختار را در هم بزند. پس ابتدا روی دیوار علامت گذاری کنید این کار رو با چند تکه ام دی اف می توانید انجام دهید. پس از این که این کارها را انجام دادید، عرض، عمق و ارتفاع کابینت ها را روی قطعات اندازه گیری نمایید. باید در زمان نصب حواستان به لوله کشی آب و داکت برق هم باشد و جایی برای آن ها بگذارید. برای نصب کابینت فرقی ندارد که شما ابتدا کابینت زمینی یا بالایی را نصب می کنید؛ اما معمولا کابینت سازها، کابینت پایین را نصب می کنند؛ البته برخی هم به دلیل این که کابینت پایین مشکل ایجاد می کند یا جا را تنگ می کند؛ ابتدا به سراغ کابینت بالایی می روند.

نصب کابینت هایگلاس

نصب کابینت هایگلاس در بین دسته بندی انواع کابینت؛ چون که طراحی آن ساده تر است، برخی از کابینت سازها آن را در محل و با توجه به انتخاب رنگ و طرح انجام می دهند. برش ورق ام دی اف هایگلاس با استفاده از اره برقی انجام شده و لبه های آن با استفاده از چسب یا همان نوار پی وی سی لبه چسبانی می شوند و سایر کارهای آن مانند دیگر کابینت هاست و خیلی پیچیدگی ندارد.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25937
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید