امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

اصول محوطه سازی باغ کوچک


1401/07/27
کد خبر : 26743
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

زمانی که با محوطه سازی باغ در متراژ پایین روبرو هستیم، موضوع تا حدودی متفاوت خواهد بود. پیش از هر چیزی به این نکته جذاب توجه داشته باشید که محوطه سازی باغ کوچک با هزینه کمتری همراه بوده و در عین حال زمان کمتری نیز به خود اختصاص خواهد داد. به علاوه نگهداری باغ های کوچک تر نیز در قیاس با باغ هایی که مساحت بزرگ تری دارند، به مراتب ساده تر خواهد بود.
در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم اصول محوطه سازی باغ کوچک چیست و چطور می توان به بهترین شکل چنین فضایی را تجهیز کرد.
 محوطه سازی باغ

محوطه سازی باغ کوچک

محوطه سازی باغ کوچک با پرورش گیاهانی که سازگاری کامل با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه داشته باشند، همراه خواهد بود. شما باید ضمن آن که گل و گیاهان مناسبی را انتخاب می کنید، در خصوص ترکیب رنگ بندی آن ها نیز دقت کافی داشته باشید. به خاطر بسپارید که صرف کاشت گل و گیاهان مختلف بدون برنامه ریزی و ترکیب مناسب، کارایی لازم در خلق زیبایی و جلوه مورد نظر شما را نخواهد داشت و باید حتما به لحاظ ترکیب رنگ این گیاهان و گل های مختلف، دقت عمل و سلیقه و خلاقیت لازم را به خرج دهید.
تعبیه ننو (هاموک) در محوطه سازی باغ کوچک
 در صورتی که فضای کافی برای ایجاد لمکده یا قرار دادن مبلمان در فضای باغ نیست، توصیه می کنیم که ایده تعبیه ننو یا هاموک را امتحان کنید که به شما امکان آن را می دهد تا در فضای باغ محلی عالی برای استراحت و سپری کردن اوقاتی در فضای آزاد را داشته باشید. این تجهیزات برای ریلکس کردن در فضای باغ هایی که مساحت محدودی دارند، عالی خواهد بود و تجربه ای بسیار لذت بخش در اختیار شما قرار می دهد. همین طور حس و حال فوق العاده ای در این ننوها احساس خواهید کرد.
 محوطه سازی باغ

تعبیه دیوارهای کوتاه در محوطه سازی باغ کوچک

از آن جایی که با فضایی محدود روبرو هستیم، احتمالا شما موفق به قرار دادن میز و صندلی یا مبلمان به اندازه کافی در باغ نخواهید شد. در این صورت چه باید کرد؟ شما می توانید با ساخت دیواره های کوتاه در اطراف باغچه ها، ضمن آن که حصارکشی مناسبی میان مسیرهای پیاده روی و رفت و آمد و فضای سبز ایجاد می کنید، مکانی مناسب برای نشستن نیز داشته باشید. به این شک از فضای داخل محوطه هایی که دیوارکشی کوتاه شده اند برای کاشت انواع گل و گیاهان استفاده شده و لبه های آن ها نیز محلی برای نشستن خواهند بود. همین طور شما می توانید از کوسن های رنگی و زیبا در این بخش استفاده کرده و هماهنگی لازم را به لحاظ ترکیب رنگ و راحتی به وجود بیاورید.
 محوطه سازی باغ

شلف بندی دیوارهای باغ

اگر مایل به ایجاد فضای سبز پررنگ تر و شلوغ تری هستید، از شلف یا قفسه بندی دیوارهای باغ غفلت نکرده و حتما با شلف بندی دیوارها، گلدان های مختلف را در قفسه ها قرار داده و زیبایی مضاعفی به وجود آورید. همین طور شما می توانید از گلدان هایی که گیاهانی آویزان به سمت پایین دارند استفاده کرده و زیبایی به مراتب بیشتری خلق کنید.

جالب است بدانید که به کار بردن تخته های چوبی از ارزان ترین روش ها برای ساخت قفسه در دیوارهای باغ بوده و استحکام لازم را نیز ایجاد خواهد کرد.
 محوطه سازی باغ

دیوارسبز در محوطه های باغ کوچک

دیوارهای سبز همیشه از بهترین گزینه ها برای مدرن سازی محوطه های باغی هستند. اگر شما نیز می خواهید که در عین حال که محوطه باغ کوچکی در اختیار دارید از آن یک جنگل واقعی خلق کنید، این گزینه به شما کمک زیادی خواهد کرد. کافی است که با کاشت گیاهان پیش رونده در دیوارهای باغ، جنگل های عمودی ایجاد کرده و از یک فضای کاملا سرسبز در محوطه آن لذت ببرید. این چیزی است که باعث خواهد شد تا از فضای موجود خود نهایت استفاده را کرده و به هر سمت که چشم می دوزید، سبزی بی پایان به نظر آید.

کلام آخر

در بالا توضیحاتی در خصوص ترفندهای محوطه سازی باغ کوچک ارائه کردیم که هر یک به صورتی می توانند در زیباسازی و سرسبز کردن یک محوطه با مساحت محدود موثر باشند. شما چه نکات دیگری در این خصوص می دانید که در بالا به آن ها اشاره نکرده باشیم.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26743
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید