امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

اصلاح طرح لبخند شما چگونه ممکن است؟


1401/07/27
کد خبر : 26718
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 18 نفر

دندان درخرد کردن و تکه تکه کردن غذا، تکلم و سخن گفتن و... به ما کمک می کند، همچنین با وجود دندان های منظم و سالم می توانیم لبخندی زیبا داشته باشیم. کارشناسان دندانپزشکی زیبایی معتقدند که لبخند هرفرد می تواند تا 30 درصد زیبایی صورت او را به خود اختصاص دهد. شما با مراقبت از دندان های خود و اصلاح طرح لبخند این زیبایی را در چهره خود بیشتر کنید.


 اصلاح طرح لبخند

بازسازی دندان

داشتن دندان های سفید و منظم باعث ایجاد لبخندی زیباتر برای شما می شود. زیبایی لبخند نیازمند زیبایی دندان ها به صورت تقارن و توازن محوراست که اینکار با اصلاح طرح لبخند صورت می‌گیرد. یکی از مشکلات شایع در افراد به هم ریختگی دندان هایشان است. به هم ریختگی دندان ها علاوه بر اینکه مشکلاتی در زیبایی افراد به وجود می آورد، منجر به بروز مشکلات جدی تری مثل عدم توانایی در تمیز کردن دندان ها و عدم صحیح جویدن غذا می گردد. امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی با بازسازی دندان ها می توانید این مشکل را رفع کنید. بازسازی با روش های مختلفی انجام می شود روش هایی که احتمالا مورد استفاده ستاره های سینما و افراد مشهورهم هست، به همین خاطر آن ها لبخند زیبای دارند که به لبخند هالیوودی شناخته می شوند.


 اصلاح طرح لبخند

سفید کردن رنگ دندان ها

یکی از روش هایی که برای بازسازی دندان ها به کار می روند روشن کردن دندان های تیره، زرد یا قهوه ای می باشد. افراد به دلایل مختلفی ممکن است از رنگ دندان های خود راضی نباشند و به دنبال روشی مطمئن و سریع برای رسیدن به دندان هایی روشن هستند.انواع مختلف سفید کننده های دندانی عبارتند از: خمیر دندان، ژل ها، چسب ها و مواد سفیدکننده ای است که دندانپزشک به دندان میزند اما همه این روش ها برای افرادی مناسب اند که دندان و لثه سالمی دارد. شما برای اینکه دندان های سفیدی برای مدت زمان طولانی داشته باشید باید از روش هایی مانند لمینیت دندان ، بلیچینگ دندان ، کامپوزیت دندان ، روکش زیرکونیا و... استفاده کنید. با این روش ها می توانید مشکل دندان خود را حل کرده و آن ها را روشن کنید.


  اصلاح طرح لبخند

رفع پوسیدگی با لمینیت دندان

لمینیت سرامیکی از ترکیب چند لایه ی نازک سرامیکی که در واقع دو برابر ضخامت یک پوسته تخم مرغ قطر دارد تشکیل شده است که جایگزین مینای دندان طبیعی و لایه ای چسبناک می شود. میان دندان طبیعی و لمینیت از رزین حساس به نور استفاده می شود تا پس ازنصب لمینیت بتوان با تاباندن اشعه ای خاص آن را محکم کرد. لمینیت دندان مانند دندان طبیعی عمل می کند و زیبایی خاص به دندان ها می بخشد، این زیبایی به علت انعکاس نور در سطح پرسلن به دندان است. لمینیت دندان سطح شیشه ای دارد که جرم و رنگ نمی گیرد، شما باید هنگام چسباندن لمینیت روی دندان از شکل و رنگ آن مطمئن باشید زیرا قابل تغییر نیست. اگر پوسیدگی دندان شما خیلی وسیع است نمی توانید دندان خود را لمینیت کنید زیرا کاربرد ندارد. هنگامی که لمینیت دندان شما شکست باید آن را تعویض کنید اکثر افراد به دلیل هزینه های بالا از لمینیت دندان خود صرف نظر می‌کنند.


  اصلاح طرح لبخند

پرکردن دندان

امروزه مواد ترمیمی گوناگونی مثل آمالگام یا کامپوزیت جهت بازسازی دندان تخریب شده به کار می رود. در صورت وجود پوسیدگی در ترمیم ها و روکش قدیمی لازم است مواد ترمیمی قدیمی جایگزین شوند. بسته به نوع، میزان و محل پوسیدگی می توان از آمالگام یا کامپوزیت استفاده کرد. آمالگام دندانی مخلوطی از فلزات جیوه مایع، آلیاژ پودری متشکل از نقره، قلع ومس است؛ تقریبا نیمی از آمالگام دندان جیوه است. افراد برای زیبایی دندان ها به جای آمالگام نقره ای از کامپوزیت هم رنگ دندان استفاده می کنند. برخی از افراد نیز بدلیل تشکیل آمالگام از جیوه می ترسند خطرناک باشد لذا از کامپوزیت دندان استفاده می کنند. در پرکردگی بزرگ کامپوزیت زودتر از آمالگام نقره ای فرسوده می شود اما در پرکردگی کوچک کامپوزیت به خوبی عمل می کند.


 
 اصلاح طرح لبخند

جایگزینی دندان

در صورتی که دندان کشیده شده باشد فضای خالی میان دندان ها ایجاد می شود که ظاهرزیبایی ندارد. در این صورت دو دندان کناری را به عنوان پایه در نظر می گیریم و ناحیه وسط پر می شود، به این روش بریج یا پل گفته می شود. بریج ها از دو روکش برای دندان های مجاور ساخته شده اند و دندان ساختگی بین این دو روکش قرار دارد. جنس این دندان ساخته شده می تواند از طلا، آلیاژ، چینی و یا ترکیبی از این مواد باشد، بریج ها حمایت کننده دندان های طبیعی یا ایمپلنت ها هستند. در واقع بریج نیز مانند ایمپلنت دندان جهت درمان بی دندانی ساخته می شوند. شما می توانید با توجه به آسیب دندانتان یکی از روش های بریج یا ایمپلنت را برای جایگزین کردن دندان استفاده کنید. گاهی با اینکه دندان ها را درست کرده ایم در جای خود لق می زنند، این اتفاق به دلیل مشکل در لثه بیمار می باشد. در این مواقع اول باید جراحی لثه بر روی لثه های آن صورت بگیرد سپس کاشت دندان را انجام دهیم.


 اصلاح طرح لبخند

روکش دندان

روکش زیرکونیا یکی از موارد پرمصرف در حوزه زیبایی دندان ها است. زیرکونیا فلزی سفید رنگ است که به دلیل بادوام بودن آن توسط پزشکان توصیه می شود. روکش زیرکونیا هیچ واکنش آلرژی زایی در بیمار ایجاد نمی کند و میتوان روی هر رنگ دندانی آن را به کار ببریم. یکی دیگر از روکش هایی که می توان از آن استفاده کرد ونیرها هستند. ونیز ها روکش نازک و هم رنگ دندان است که سطح جلوی دندان را می پوشانند. روکش ها می توانند باعث تغییر رنگ و شکل دندان شوند ولی این فرایند قابل بازگشت نیست و نمی توان آن را برداشت. ونیز های چینی در برابر بروز لکه مقاوم هستند وبازتاب نور در آنها شبیه بازتاپ نور در دندان طبیعی است اما ونیز های صمغی جنسشان نسبت به ونیز چینی خوب نیست نازک تر هستند و قبل قرار دادن بر روی دندان باید مقدارکمی از دندان را برداشت.


 اصلاح طرح لبخند

مرتب کردن دندان ها

ارتودنسی از جمله نیاز های دهان و دندان برای زمانی است که بی نظمی دندان ها یا فرم فک اختلالاتی را برای فرد به همراه داشته باشد.سیم های ارتودنسی به دندان ها فشار مداوم وارد می کند و به آرامی دندان ها را در یک ردیف قرار می دهد. همانطور که دندان ها با فشار وارد شده حرکت می کنند حفره استخوان دندان نیز تغییر شکل می یابد. این شاخه از دندانپزشکی علاوه بر اینکه بر زیبایی ظاهری دندان ها تاثیر به سزایی دارد، سبب راحت جویدن و همینطور پیشگیری از پوسیدگی دندان های بی نظم خواهد شد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26718
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید