امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

استفاده درست از کاندوم چگونه است؟


1401/07/27
کد خبر : 28298
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 13 نفر

یکی از محصولات بسیار کاربردی در کنترل بارداری ناخواسته و حفظ سلامت جنسی کاندوم است. این دسته از محصولات عموما از جنس لاتکس هستند، اما برخی مدل های آنها دارای جنس سیلیکونی نیز می باشند. هر چند که همچنان کاندوم های لاتکسی گزینه های بهتری هستند و علت این مسئله نیز، ضخامت بسیار کم آنها در کنار مقاومت بالایشان است. به همین علت محصولاتی از این جنس هم موجب احساس غیر طبیعی در رابطه نشده و هم در پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی نقش مهمی ایفا می کنند.
البته لازم به ذکر است که عده محدودی ممکن است به لاتکس آلرژی داشته باشند که در این صورت باید از استفاده از این نوع محصولات خودداری کنند.
همانطور که ذکر شد کاندوم ها در حفظ سلامت جنسی و کنترل بارداری یک گزینه بسیار موثر محسوب می شوند؛ این در حالی است که مشابه هر محصول دیگری، این اثر تنها زمانی مشاهده خواهد شد که نحوه استفاده صحیح از این محصول رعایت شود. ضمن اینکه این محصولات در بسته بندی های 3 عددی یا 12 عددی عرضه می شوند، که مشخصا همه آنها در یک زمان مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین لازم است به گونه ای نگهداری از محصول انجام شود که موجب بروز آسیب و عدم امکان استفاده از آن نشود. در ادامه به بررسی همین مسائل پرداخته می شود.


 کنترل بارداری ناخواسته

نحوه استفاده درست از کاندوم

•    سایز کاندوم: از آنجایی که کاندوم ها دارای خاصیت کشسانی هستند اکثر مردم از سایز معمولی که ارائه می شود استفاده می کنند. البته در برخی کشورها فرهنگ استفاده از این محصول بیشتر جا افتاده و به همین دلیل سایز های مختلفی از این محصول ارائه شده و افراد سایز مناسب خود را مصرف می کنند.
•    انتخاب نوع متناسب با نیاز شخصی: مشکلات جنسی زیادی در افراد وجود دارد و در پی این مشکلات است که روابط جنسی کیفیت و لذت خود را از دست می دهند. در نتیجه هر چند که جزئی باشند، باید برای رفع آنها اقدام شود. خبر خوب اینکه این محصولات تنوع بسیار بالایی داشته و برای رفع بسیاری از این مشکلات انواع مختلفی از آنها طراحی و عرضه شده اند. برای مثال کاندوم تنگ کننده برای افرادی که مشکل گشادی واژن دارند و کاندوم تاخیری برای رفع زودانزالی مناسب هستند. در نتیجه با انتخاب درست و متناسب با نیازهای شخصی، این محصولات در افزایش لذت و کیفیت رابطه نیز موثر هستند.
•    در نظر گرفتن تاریخ انقضا: این محصول دارای تاریخ انقضا می باشد و مشخصا مانند سایر محصولات این مورد باید در نظر گرفته شود. همچنین کاندوم ها یک بار مصرف هستند و به هیچ عنوان نباید بیش از یک بار مورد استفاده قرار گیرند. در غیر این صورت موجب بروز بیماری و عفونت خواهند شد.
•    بهره گیری از محصولات مکمل مناسب: جهت روان سازی و لغزندگی اصولا از ژل لوبریکانت همراه با این محصول استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که تنها محصولات بر پایه آب همراه با کاندوم های لاتکسی قابل استفاده می باشند. چرا که سایرین موجب پارگی و خراب شدن کاندوم و در نتیجه عدم امکان استفاده از آن می شوند.
•    نحوه نگهداری از کاندوم: از تماس اشیا تیز و یا حتی ناخن بلند با محصول باید خودداری شود، چرا که منجر به پارگی آن می شوند. همچنین گرما، رطوبت، نور خورشید و فشار زیاد ممکن است موجب خراب شدن آن شود. بنابراین برای سالم ماندن محصول تا نوبت بعدی استفاده باید به نکات و شرایط مذکور توجه شود. بدیهی است که آسیب به کاندوم کاربرد آن را از بین برده و عملا آن را بی مصرف می سازد.
•    دور ریختن باور های غلط درباره کاندوم: بدون شک یکی از بهترین محصولات ساخته شده تا کنون برای حفظ سلامت جنسی و کنترل بارداری به صورت همزمان، کاندوم است. این محصول با پیشگیری های موثر باعث کاهش احتمال ابتلا به ناباروری و سرطان دهانه رحم نیز می شود. همگی این مسائل توجیه کننده میزان اهمیت استفاده از این محصول هستند. با این حال، برخی باور های غلط هنوز هم منجر به عدم استفاده افراد از این محصولات می شود.
 برای مثال برخی معتقدند کاندوم های رنگی به علت ضخامت بالا لذت رابطه را کاهش می دهند. در حالی که اصلا تفاوتی در ضخامت آنها با سایرین وجود ندارد و تنها به خاطر رنگ های تند این طور به نظر می آید که ضخیم تر هستند. ضمن اینکه تکنولوژی امروز نه تنها تولید کاندوم هایی با ضخامت بسیار کم را فراهم کرده، بلکه به لحاظ برخی ویژگی ها این محصولات را به گزینه های برای لذت بیشتر در رابطه نیز بدل کرده است.


 کنترل بارداری ناخواسته


•    نصب صحیح کاندوم: زمان خارج کردن محصول از بسته بندی باید در همان حالت حلقوی باقی مانده و سپس اقدام به نصب آن شود. در صورتی که از حالت حلقوی خود خارج شود، گشاد شده و دیگر قابل استفاده نیست. پس از خارج ساختن از بسته بندی از طریق فوت کردن درون آن جهت صحیح مصرف مشخص می شود. پس از آن در جهت درست باید حلقه را روی آلت تناسلی قرار داده و به آرامی در طول آلت پایین کشیده شود. در واقع کاندوم در حین مصرف کاملا باز می شود و این اتفاق نباید پیش از مصرف بیفتد.
نکته: پس از استفاده از این محصول هرگز آن را در توالت نیندازید! چرا که هیچ ماده ای حلال آن نبوده و باید حتما در سطل زباله انداخته شود.


 کنترل بارداری ناخواسته

بهترین کاندوم برای رابطه جنسی

داشتن تست الکترونیکی یکی از مهم ترین موارد است که در برند های مطرح دیده می شود. علت این مسئله این است که نشتی ها و سوراخ های احتمالی موجود در سطح لاتکس با چشم قابل رویت نیست و تنها توسط این تست امکان تشخیص آن وجود دارد. این نشتی ها هر چند که قابل دید نباشند اما فضای کافی برای عبور اسپرم و ویروس را فراهم می کنند و مشخصا در این صورت، کاندوم عملا فایده ای ندارد. علت اهمیت بالای این تست نیز همین بوده و بنابراین باید از محصولات برند های معتبر استفاده کرد. در هنگام خرید باید توجه داشت که لوگو و مارک های فیک ممکن است خریدار را فریب دهد.
منبع : سپیتاشاپ


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28298
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید