امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

استفاده از ماینر در خانه قانونی است؟


1401/07/27
کد خبر : 28362
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر

شاید با شنیدن عبارت ماینر خانگی تعجب کرده باشید و با این سوال مواجه شوید که آیا می شود در خانه از ماینر استفاده کرد. قبل از اینکه پاسخ سوال شما داده شود می توانید لیست کم مصرف ترین ماینرهای خانگی را مشاهده کنید.


 کم مصرف ترین ماینرهای خانگی


اما استخراج ارزهای دیجیتال در ایران همیشه چالش برانگیز بوده است و مساله قانونی یا غیر قانونی بودن آن در اخبار روز مطرح می شود. بدیهی است که این سوال به ذهن داوطلبان استخراج خانگی ارز برسد که استفاده از ماینر در خانه قانونی است یا اینکه نیاز به کسب مجوز دارد؟
متصدی این امر در ایران سازمان صنعت و معدن است و اگر شما بتوانید مجوزهای لازم را از این نهاد دریافت کنید، بدون هیچ گونه محدودیت می توانید ماینر خریداری کرده و بعد از نصب، انواع ارز دیجیتال را استخراج نمایید. در این میان باید زیرساخت های لازم این کار را نیز در خانه فراهم آورید.


 کم مصرف ترین ماینرهای خانگی


برای مثال میزان برق مورد نیاز ماینرها، فراهم کردن فضای خنک و در عین با رطوبت ایده آل، اینترنت و ... از جمله ابتدایی ترین زیرساخت های لازم برای شروع کار استخراج ارز دیجیتال خواهد بود. نکته ای که در انتخاب ماینر های خانگی وجود دارد این است که شما باید ماینری را انتخاب کنید که دارای مصرف برق کمی است. یکی از این ماینر ها، دستگاه ماینر l3++ که درامد خوبی هم دارد. برای اطلاعات کافی از درامد ماهانه می توانید به بخش دستگاه ماینر l3++ مراجعه کنید.
شرکت رمز ارز نگاران با فروش ماینر به صورت قانونی با مجوز صنعت و معدن آماده ارائه خدمات فروش دستگاه ماینر به شما عزیزان است. برای اطلاع از تعرفه هرکدام از دستگاه ها به قیمت ماینر مراجعه کنید.


 کم مصرف ترین ماینرهای خانگی


در ادامه بیشتر در مورد قانونی بودن استخراج ارز دیجیتال در خانه صحبت خواهیم کرد:

مجوزهای لازم جهت استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال از سال 2017 باب شد و عده ی زیادی از افراد این روش را برای سرمایه گذاری در بازارهای ارز دیجیتال انتخاب کردند. با اینکه بانک مرکزی و دولت وقت مخالف بودند، در سال 1398 ارزهای دیجیتال در ایران به رسمیت شناخته شد و قانون گذار این اجازه را به مردم داد تا بعد از کسب مجوزهای لازم بتواند ارز دیجیتال استخراج کنند.
پس اگر تمایل به این کار دارید باید از سازمان صنعت و معدن مجوز دریافت کنید، در غیر این صورت امکان پلمپ و ضبط اموال توسط نیروی انتظامی قابل پیش بینی است.
شرکت رمز ارز نگاران با فروش ماینر به صورت قانونی با مجوز صنعت و معدن آماده ارائه خدمات فروش دستگاه ماینر به شما عزیزان است. برای اطلاع می توانید با ما تماس بگیرید.

چگونه برای استخراج ارز دیجیتال مجوز بگیریم؟

بدیهی است که قبل از تحقیق در مورد انواع دستگاه های ماینر و انتخاب بهترین آن ها باید مجوز استخراج را دریافت کنید. اما چه نهاد و سایتی زیرساخت لازم برای کسب مجوز را ایجاد نموده است و چه مراحلی برای دریافت باید طی کرد؟

جمع آوری اطلاعات

برای این کار ابتدا باید دستور العمل دریافت مجوز خانگی ماینینگ را مطالعه کنید. در این دستوالعمل ذکر شده است که جواز تنها به یک فرد حقیقی داده می شود و اعتبار آن 6 ماه است. محلی که دستگاه نصب می شود مشمول ضوابط استقرار واحدهای صنعتی می شود و در انتها به صورت مفصل به هزینه های مربوط به ماینینگ می پردازد. بعد از مطالعه این دستور العمل باید شرایط کاری و هزینه های جاری خود را به خوبی بررسی کنید و در صورتی که امکان نصب برای شما مقدور است، اقدام به خرید ماینر کنید.
لازم به ذکر است که بعد از کسب مجوز یکی از مهم ترین مواردی که در این مدت استخراج کننده ها را وادار به خاموش کردن دستگاه نموده است، هزینه های برق مصرفی است. تعرفه های برق مصرفی در سال 99 با افزایش 300 درصدی مواجه شد و در این مدت با توجه به کمبود برق در کشور امکان افزایش چندین برابری آن دور از ذهن نیست.

مراجعه به سایت بهین یاب

در صورتی که تمام موارد بالا مورد تایید شما بود و برق مصرفی ماینرها و هزینه های جاری آن از نظر شما قابل حل بود برای ثبت نام و دریافت مجوز باید به سایت بهین یاب مراجعه کنید. این سایت درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت است.
1.    بعد از ورود به این سایت باید در سربرگ (تب) سرمایه‌گذاری، گزینه صدور جواز تأسیس رمزارز را انتخاب نمایید.
2.    سپس باید نام کاربری و رمز عبوری که قبلا دریافت کرده اید، محل (مکان جغرافیایی) برای ماینینگ، ظرفیت پردازش ماینرها و نوع سرمایه‌گذاری را تعیین کنید.
3.    در مرحله بعدی نوبت به مشخصات عمومی شما می رسد که شامل مشخصات زمین (متراژ، قیمت، موقعیت و غیره) و هزینه تقریبی گاز، آب و برق در طول یک سال است.
4.    در این مرحله باید مشخصات دستگاه ماینر که شامل نام دستگاه، تعداد ماینر مورد نیاز، قیمت هر دستگاه و حقوق گمرکی می شود را وارد نمایید.
5.    در انتها باید پیش بینی خود از زمان اجرایی شدن طرح را وارد نمایید.
در صورتی که اطلاعات را به صورت صحیح و کامل وارد کنید بین4 ساعت تا 4 روز طول می کشد تا مجوز شما صادر گردد.

دریافت پروانه بهره برداری

بعد از اینکه مجوزهای لازم را دریافت کردید حداکثر یک سال مهلت دارید تا شرایط مورد نیاز برای اجرای پروژه را فراهم کنید. البته این برای افرادی که قصد ایجاد مزارع بزرگ استخراج ارز دیجیتال را دارند زمان بر خواهد بود. در موارد خانگی نمی تواند چندان زمان بر باشد. در این مدت باید ماینرهای معرفی شده را خریداری کنید، مکان معرفی شده در مجوز را آماده کرده و ماینرها، سیستم تهویه هوا و خنک کننده را در محل نصب کنید.
دقت کنید بعد از این مراحل پروژه توسط بازرسین بازدید خواهد شد. اگر تمام آنچه در مجوز اعلام کرده اید واقعیت داشته باشد و مغایرتی در آن دیده نشود و واحد شما از نظر محیط زیست نیز استانداردهای لازم را داشته باشد مجوز بهره برداری برای شخص حقیقی یا حقوقی صادر خواهد شد.

چه عواملی پروانه بهره برداری را باطل می کند؟

بدیهی است که پروانه بهره برداری، با توجه به تغییراتی که در شرایط کاری ایجاد می شود باطل خواهد شد. از جمله مواردی که پروانه کسب را باطل می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    در صورتی که یک یا چند تا از ملزومات ماینینگ (ماینرها، سیستم خنک کننده، نرم افزار ماینینگ و ...) را از دست بدهید، به طوری که توانایی استخراج رمز ارز را نداشته باشید، پروانه بهره برداری شما باطل خواهد شد.
2.    در صورتی که فرد صاحب پروانه بهره برداری درخواست کتبی داشته باشد و سازمان با آن موافقت کند، پروانه باطل خواهد شد.
بعد از دریافت مجوز ماینینگ خانگی شاید به جرات بتوان گفت که مهم ترین اقدام شما خرید ماینر باشد. در زمان انتخاب ماینر باید به شرایط آب و هوایی شهر، میزان برق مصرفی ماینر، میزان هش ریت آن، تعداد ارزهایی که استخراج می شود و تمام محدودیت های ماینر توجه داشته باشید. نام های زیادی به عنوان بهترین انواع دستگاه ماینر معرفی می شود؛ اما نباید به این تبلغات اعتنا کرد.
خوشبختانه ماینرها با تنوع بسیار زیادی که دارند، توانایی تامین کردن توقعات استخراج کننده ها را دارد. این شما هستید که از بین ده ها مدل ماینر با توجه به میزان هش ریت مورد انتظار، میزان برق مصرفی، صدای دستگاه و دمای مورد نیاز دستگاه بهترین را انتخاب کنید. ممکن است که دستگاه ماینری که در تبریز استفاده می شود در اهواز کارایی خوبی نداشته باشد.
از این رو بهتر است قبل از هر کاری از یک کارشناس خبره مشورت بگیرید. به شعور جمعی مراجعه کنید و از قدرت اینترنت استفاده کنید و نظرات مثبت و منفی درج شده در مورد دستگاه ها را مطالعه کنید. به این شکل می توانید با دانش کافی دستگاه ماینر مورد نیاز خود را خریداری کنید.

کلام آخر

ما در فروشگاه اینترنتی رمز ارز نگاران تعدادی از جدیدترین و کاربردی ترین ماینرهای تایید شده در ایران را گردآوری کرده ایم. این ماینرها با شرایط آب و هوایی ایران تطابق داشته و برق مصرفی مناسب آن ها، هزینه های جاری استخراج را کاهش می دهد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28362
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید