امروز شنبه 16 تیر 1403

Saturday 06 July 2024

از گرجستان چی بخریم؟ راهنمای خرید سوغات در تور گرجستان

1403/03/23
کد خبر : 2408577
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 290 نفر

خرید سوغاتی برای ما ایرانیان از جذابیت‌های بسیاری برخوردار است و زمانی که راهی هر شهر یا کشوری می‌شویم باید برای عزیزان خود زیباترین چیزها را به یادگار تهیه نماییم. بدون شک در سفر با تور لحظه آخری گرجستان نیز به دنبال اقلام و اجناس بسیار منحصربه‌فرد و زیبا برای عزیزان خود هستید. وجود اجناس مرغوب و باکیفیت در این کشور باعث شده تا شما علاوه بر سوغاتی، بتوانید خریدی عالی برای خود نیز داشته باشید. از زیباترین و برجسته‌ترین اجناسی که می‌توانید در گرجستان خریداری نمایید، می‌توان به فرش گرجی، ظروف سرامیکی، لباس با چاپ عکس بومی، رومیزی‌های محلی، میناکاری روی جواهرات و... اشاره داشت. 

 

 از گرجستان چی بخریم؟ راهنمای خرید سوغات در تور گرجستان

لیست کالاهای مناسب برای سوغاتی از کشور گرجستان 

خوشبختانه در کشور گرجستان می‌توانید تنوع بسیار زیادی را در کالاها و اجناس محلی شاهد باشید. همین موضوع باعث شده تا دست شما برای انتخاب باز باشد. در ادامه به انواع اجناس و سوغاتی‌های جذاب کشور گرجستان اشاره می‌کنیم. 

میناکاری روی جواهرات

یکی از محبوب‌ترین و ارزنده‌ترین سوغاتی‌‌های کشور گرجستان که به‌عنوان صنایع‌دستی نیز از آن یاد می‌شود میناکاری بر روی جواهرات است. این سوغاتی می‌تواند به هنر، فرهنگ و تاریخ کشور گرجستان اشاره داشته باشد و یکی از سوغاتی‌های بسیار محبوب برای بانوان محسوب می‌گردد. شما می‌توانید میناکاری را بر روی سینه‌ریز، گردن‌بند، گوشواره، انگشتر و... شاهد باشید و حتی طرح موردنظر خود را ارائه دهید تا هنرمندان گرجی بتوانند آنها را بر روی جواهرات مدنظر شما پیاده نمایند. 

طرح خینکالی

ازآنجایی‌که یکی از غذاهای بسیار محبوب در گرجستان خینکالی است، ایده‌ای ناب از این غذا نشئت گرفت. در واقع طرح غذای مذکور بر روی جوراب‌ها پیاده شد و توانست سوغاتی بسیار زیبا و خاصی به وجود آورد. شما می‌توانید برای افراد کم‌سن‌وسال خود، این سوغاتی زیبا را خریداری کنید یا به‌عنوان یادگاری برای خودتان را تهیه نمایید. 

رومیزی محلی کشور گرجستان

زمانی که راهی گرجستان شوید، می‌توانید به این نکته پی ببرید که این کشور به صنایع‌دستی و آثار هنری اهمیت بسیار می‌دهد. رومیزی‌های محلی نیز جزو آن صنایع‌دستی بسیار محبوب هستند که در چهاررنگ قرمز، سفید، آبی و سبز ارائه می‌شوند. این رومیزی‌ها به دو صورت چاپ دستی و صنعتی تولید می‌گردد که می‌توانند سوغاتی خاصی محسوب شوند. طرح‌های بی‌نظیر و خلاقانه‌ای در رومیزی‌های محلی کشور گرجستان وجود دارد که بدون شک در زمان انتخاب با مشکل روبه‌رو خواهید شد. 

 رومیزی محلی کشور گرجستان

لباس با چاپ عکس بومی

بازه زمانی کوتاهی است که چاپ‌کردن عکس بر روی لباس رواج پیدا کرده و شما می‌توانید به‌عنوان سوغاتی گرجستان نیز از این خلاقیت بهره ببرید. طراحان مد در کشور گرجستان سعی بر این دارند که بتوانند باتوجه‌به فرهنگ و پیشینه‌ای که دارند، سبک‌های جدیدی را خلق کنند و با چاپ عکس‌های خلاقانه و تلفیقی، لباس‌های جوان‌پسندی ایجاد نمایند. شما می‌توانید به مرکز خرید samoseli pirv بروید که در شهر تفلیس به‌عنوان مرکز خرید لباس‌های چاپی معروف است. 

ظروف سرامیکی

اگر بخواهید یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های کشور گرجستان را خریداری نمایید، بدون ‌شک ظروف سرامیکی بهترین انتخاب خواهند بود. وجود نقش و نگارهای بسیار زیبا و خلاقانه که نشئت‌گرفته از هنر مردم گرجی هستند، باعث شده تا شما بتوانید طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی را در این سوغاتی شاهد باشید. 

فرش گرجی

یکی دیگر از مهم‌ترین سوغاتی‌های مطرح در کشور گرجستان فرش بوده که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. طرح و نقوش موجود بر روی فرش گرجی بیشتر حالت سنتی دارد و در آن می‌توانید گیاهان، حیوانات، اشکال هندسی و... را شاهد باشید. باتوجه‌به آنکه این سوغاتی در میان مردم کشور گرجستان نیز رواج بسیاری دارد، از کیفیت بالایی برخوردار است. 

چرم

اهالی گرجستان استقبال بسیاری از چرم می‌کنند و در میان آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید چرم را در اجناس و اقلام متنوعی پیدا کنید که می‌توان به کیف، کفش، کیف پول و... اشاره داشت. حتی شما می‌توانید شاهد استفاده از چرم در تولید لباس باشید که باعث شده تا طرح‌های بسیار زیبا و منحصربه‌فردی ایجاد شود. 

چرم

جواهرات سنتی و محلی گرجی

جواهرات جایگاه ویژه‌ای در میان مردم گرجستان دارند و طراحان در این تلاش هستند که بتوانند با پیاده‌سازی طرح‌های تاریخی بر روی جواهرات، فرهنگ خود را به نمایش بگذارند. می‌توانید طرح‌ها و نقش‌های تاریخی و فرهنگی گرجستان را بر روی جواهرات شاهد باشید. این سوغاتی در میان گردشگران رونق بسیاری پیدا کرده است.

پنیر گرجی

اگر به دنبال یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های گرجستان هستید، بدون ‌شک پنیر این کشور در صدر جدول قرار دارد. این پنیر محلی که توسط بانوان بومی تهیه می‌شود را می‌توانید در مغازه‌ها خریداری کنید. این پنیر طعمی نسبتاً ترد دارد و گزینه بسیار عالی برای صبحانه است. 

ادویه

یکی از اقتصادی‌ترین سوغاتی‌های گرجستان و شهر تفلیس ادویه بوده که کیفیت بسیار بالایی دارد. شما می‌توانید انواع گیاهان نظیر جعفری، زعفران، فلفل قرمز، آویشن، برگ مو و... را از این کشور خریداری کنید که طعم و بویی بسیار عالی ارائه می‌دهند. 

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408577
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید