امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

از سیر تا پیاز مزایا و معایب چسب کاشی


1401/07/27
کد خبر : 28745
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

مزایای چسب کاشی:

•    برای چسباندن سریع کاشی و سرامیک بهترین گزینه است و هیچ گونه دور ریز و کثیف کاری هم ندارد. شما با ریختن چسب پشت کاشی و سرامیک می توانید آن را روی سطوح مختلف اعم از کف و دیوار قرار دهید وزن سبک استفاده از آن را آسان تر کرده است.
•    این چسب دارای نمونه های مختلفي بوده که هر کدام ترکیبات مختص به خود را دارند بنابراین نسبت به چسب های دیگر سطح کاربری گسترده ای را از آن خود کرده است.
•    قدرت چسبندگی این چسب بالا بوده بدین ترتیب کاشی و سرامیک در هیچ شرایطی از سطح مورد نظر جدا نمی شوند و شما شاهد قدرت اتصالات در این چسب خواهید بود.
•    مقاومت مکانیکی و شیمیایی در این چسب زیاد بوده و مهمترین مزیت آن به شما می رود و باعث برتری آن شده است.
•    در فضاهای نم و رطوبتی چسب کاشی بهترین عملکرد را دارد و مانع از نفوذ رطوبت به زیر ساخت ها می شود.
•    بافت متراکمی که این چسب دارد باعث شده تا در مقابل حرارت بالا هم دوام خوبی داشته باشد و بتواند در هر شرایطی کاشی و سرامیک را روی سطح قرار دهد.
•    مقاومت این چسب در مقابل ضربه و فشار هم بالا بوده بوده دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود.
•    عایقکاری این چسب فوق العاده بوده و یک مزیت مهم به شمار می رود.


 چسب کاشی

معایب چسب کاشی:

•    مهمترین عیبی که چسب کاشی دارد قیمت بالای آن نسبت به ملات و مواد دیگر است اما باز هم به دلیل کیفیت و کارایی بالا بیشتر پیمانکاران و صنایع ساخت و ساز آن را انتخاب می کنند.
•    چسب کاشی برای چسباندن کاشی و سرامیک کف گزینه بهتری است و برای دیوار ممکن است مقاومت کمتری داشته باشد.
•    اگر چسب به اشتباه استفاده شده باشد به هیچ وجه جدا نمی شود و شما باید با شکستن کاشی را از سطح جدا کنید.
•    زمانی که درب بسته بندی باز می شود باید به سرعت استفاده شود چون سریع خشک می شود و عملکرد خود را از دست می دهد.

معرفی انواع چسب کاشی

چسب کاشی دستاوردی جدید و بروز در صنعت ساختمان سازی بوده که با متریال های مختلف تولید می شود بدین ترتيب امروزه به صورت کاملا متنوع روانه بازار می گردد. نمونه های پر فروش این محصول عبارتند از:
•    چسب کاشی ماستیک: جز چسب های ارگانیک بوده که قدمت زیادی دارد و شما امروزه هم در بازار آن را مشاهده خواهید کرد. برای نصب کاشی و سرامیک روی دیوار و کف یک گزینه عالی بوده که می تواند بهترین عملکرد را در هر شرایطی داشته باشد. کار با این چسب سریع بوده چون نیازی به ترکیب شدن ندارد. به دلیل اینکه خاصیت چسبندگی خود را به سرعت از دست می دهد  و خشک می شود بهتر است سریع مصرف شود. این چسب اگر چه سطح کاربری گسترده ای دارد اما برای نقاط مرطوب و خیس گزینه خوبی نیست.
•    چسب کاشی تین ست : کاربرد این چسب زیاد بوده و قابلیت استفاده در محیط های مختلف را دارد. این مدل نیاز به ترکیب شدن دارد تا قابل استفاده شود. قدرت چسبندگی آن نسبت به مدل قبلی بیشتر بوده و انعطاف پذیری لازم را هم دارا می باشد. سیمان، ماسه، آب و مواد شیمیایی مختلف اصلی ترین ترکیبات این چسب هستند بدین ترتیب توانسته در رطوبت هم کارایی خوبی از خود نشان دهد و کاشی و سرامیک را روی سطح نگه دارد.  برای فضاهایی چون حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه یک گزینه عالی است.
•    چسب کاشی لاتکس و اکریلیک : ترکیبات این چسب کاملا خاص بوده بدین ترتیب دارای قدرت چسبندگی بالایی است‌ برای کفپوش فضای داخل خانه و همچنین نصب کاشی روی دیوار مناسب است. بافتی نرم دارد به همین دلیل سطح زیرین سرامیک را به خوبی پوشش می دهد.
•    چسب کاشی اپوکسی: جز گرانترین ها بوده که از رزین، ماسه، سیمان و مواد شیمیایی خاص تشکیل شده است. استحکام آن هنگام خشک شدن به خاطر ترکیبات این ماده است. چسبندگی و مقاومت این چسب در مقابل دما زیاد بوده به همین دليل در بازار شهرت زیادی دارد.  اپوکسی برای فضاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که محیط در برابر رطوبت و مواد شیمیایی باشد.


 چسب کاشی

نکات مورد توجه در استفاده از چسب کاشی و سرامیک

برای اینکه بتوانید اتصالات با دوام داشته باشید باید ابتدا در انتخاب چسب و کاشی نهایت دقت را خرج کنید. برای محیط های مرطوبت و پر حرارت و پر فشار قطعا انتخاب صحیح چسب می توانید نتیجه قابل قبولی داسته باشد. برای مساحت مورد نظر باید حجم مناسبی از چسب را استفاده کنید. اگر فضا کم است قطعا چسب کمتری برای اتصال نیاز است. مربوط و یا خشک بودن سطح مورد نظر هنگام استفاده از چسب نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. برخی چسب ها باید در محیط خشک مصرف شوند تا عملکرد خوبی داشته باشند.
بر اساس نوع مصرف می توان این چسب را به دیواری و کف تقسیم بندی کرد که شما هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید. از نظر جنس چسب هایی که منعطف ، عایق آب و حرارتی هستند هر کدام کارایی مختص به خود را دارند. اصل بودن چسب مهمترین نکته هنگام خرید است چون چسب های تقلبی قدرت چسبندگی خوبی ندارند. پس توجه به علامت استاندارد می تواند در این زمان به شما کمک کند. شرکت های تولید کننده اغلب توصیه هایی را روی بسته بندی مطرح می کنند که شما هنگام مصرف بهتر است به آن توجه کنید. قبل از شروع کار با چسب بهتر است ابتدا دمای محیط را بررسی کنید چون مصرف آن در دمای خیلی زیاد و یا خیلی پایین می تواند عملکرد آن را تا حد زیادی کاهش دهد. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید آماده کردن سطح زیرین چسب است که باید کاملا تمیز و یکدست و عاری از هر گونه آلودگی باشد. اگر اثری لز مصالح قبلی مشاهده می کنید بهتر است آن را به صورت کامل از بین ببرید تا چسب بتواند روی سطح بهترین پوشش دهی را داشته باشد. نحوه نصب کاشی هم اهمیت زیادی که باید به آن توجه شود. نصب کاشی به شانه مستقیم دوام آن را بیشتر خواهد کرد.

خرید چسب کاشی از ابزار میهن

ابزار میهن بهترین سایت برای خرید چسب کاشی بوده چون این مجموعه همیشه بهترین ها را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. حجم خرید همیشه بستگی به میزان نیاز و بودجه مشتری دارد. صنایع ساختمان سازی همیشه به عنوان بزرگترین خریداران چسب معرفی می شوند که خرید را از ابزار میهن و به صورت عمده انجام می دهند. این مرکز همیشه بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می دهد و سعی می کند تا در هر شرایطی نظر آنها را جلب کند‌. برای خرید انواع چسب کاشی می توانید به روش هایی که مشتری پیش روی شما قرار می دهد اقدام کنید. هر کدام از این روش ها عملکرد مختص به خود را دلرند و شما می توانید متناسب با شرایط خود یکی از راه ها را انتخاب کنید.
 افرادی که شرایط خرید حضوری را ندارند می توانند از شرایط غیر حضوری که برای آنها فراهم شده نهایت استفاده را ببرند. خرید این چسب اگر به طور مستقیم از فروشگاه ابزار میهن صورت گیرد، نیازمند پرداخت بهای به مراتب ارزان تر و مقرون به صرفه ترین می باشد. قیمت چسب در خرید بدون واسطه و از سایت با مقایسه قیمت های موجود در بازار دارای تفاوت فاحشی می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نداشتن دسترسی به محل کارخاته های تولیدی این محصول و نبود امکان خرید حضوری و مستقیم، می توانید با رجوع به این وب سایت فروش اینترنتی  به خریدی بی واسطه و ارزان بپردازید که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28745
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید