امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

از بین بردن موهای زائد به صورت دائمی


1401/07/27
کد خبر : 28191
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 16 نفر

نواحی از بدن که افراد معمولاً تحت درمان طولانی مدت موهای زائد قرار می‌دهند عبارتند از:
    پاها
    بازوها
    کشاله ران
    زیر بغل
    صورت
اگرچه برخی از روش‌های حذف موهای زائد نتایجی را ارائه می‌دهند که ماه‌ها یا سال‌ها دوام می‌آورند، یا ممکن است رشد مو را به طور دائمی کند کنند ولی به طور دائمی نمی‌توانند موهای زائد بدن را حذف کنند. در این مقاله به درمان‌هایی می‌پردازیم که افراد می‌توانند با استفاده از روش‌های خانگی و یا سایر درمان‌ها برای طولانی مدت از شر موهای زائد بدن خود خلاص شوند.

روش‌های از بین بردن دائمی موهای زائد در منزل

روش‌های خانگی متعددی برای خلاصی از شر موهای زائد بدن وجود داردکه از جمله آنها می‌توان موارد زیر را نام برد:
خمیر پاپایای خام با زردچوبه: پس از ترکیب این دو ماده آن را به پوست صورت و نواحی از بدن که دوست دارید موهایش را از بین ببرید مالیده و پس از 15 دقیقه بشورید.
تهیه خمیر سیب زمینی و عدس: بعد از خیساندن عدس به مدت یک شب، آن را آسیاب کرده و با سیب‌زمینی رنده شده مخلوط کنید، سپس یک قاشق عسل و لیمو به آن اضافه کرده و روی صورت و پوست خود بمالید پس از خشک شدن، پوست خود را بشویید.
نشاسته ذرت و تخم مرغ: سفیده تخم‌مرغ را با یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و شکر مخلوط کرده و به پوست خود بمالید بعد از 20 الی 30 دقیقه که ماسک تخم‌مرغ خشک شد آن را جدا کرده و پوست خود را بشویید. و انواع دیگری از مواد از جمله ترکیب شکر، عسل و لیمو یا ترکیب جوش شیرین و زردچوبه و بسیاری از ماسک‌های دیگر که هر کدام به دلیل داشتن ترکیبات خاص خواص مفید متعددی در از بین بردن موهای زائد بدن و نیز حفظ سلامت پوست خواهند داشت.


 از بین بردن موهای زائد

آیا روش های خانگی موثر هستند

در پاسخ به این سوال که آیا روش‌های خانگی در حذف موهای زائد بدن موثر هستند یا نه بایستی بگوییم که شاید با کمک روش‌های خانگی بتوان رشد موها را به طور موقت و یا حتی دائمی متوقف و یا کم کرد ولی به طور کامل نمی‌توان از شر این موها در بدن خلاص شد و بایستی از روش‌های دیگری برای اینکار کمک بگیریم.

لیزر موهای زائد با دستگاه

استفاده از دستگاه‌های لیزر برای حذف و از بین بردن موهای زائد نتایج طولانی مدت دارد. انواع دستگاههای لیزر  خانگی نیز وجود دارند که نسبت به دستگاه‌هایی که کلینیک‌ها استفاده می‌کنند، قدرت کمتری دارند، اما اگر فردی در طول زمان به طور مکرر از آنها استفاده کند، همچنان می‌توانند مؤثر باشند. لیزرهای هدفمند از حرارت بالا برای از بین بردن تک‌تک موها و جلوگیری از کارکرد فولیکول‌های مو استفاده می‌کنند. این بدان معناست که با گذشت زمان، موها ظریفتر به نظر می‌رسند و زمان بیشتری طول می‌کشد تا فولیکول‌های مو موهای جدید تولید کنند. همین عامل می‌تواند منجر به کاهش تدریجی مو در طول هفته‌ها و ماه‌ها شود.
استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد در خانه شاید ارزان‌تر و راحت‌تر از انجام درمان در کلینیک است. با این حال، خطر بیشتری نیز را به همراه داشته و نتایج حاصل از آن کندتر خواهد بود. همچنین، اکثر دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی روی موهای روشن‌تر یا رنگ پوست تیره‌تر کار نمی‌کنند.  در صورت انتخاب و خرید درست دستگاه لیزر برای مصرف خانگی و رعایت به دستورالعمل‌های آن شاید بتوانید نتیجه مطلوب را دریافت کنید ولی در صورت استفاده نادرست علاوه بر اینکه نتیجه درخواستی را نخواهید گرفت بلکه می‌توانید منجر به آسیب پوست خود شوید.

مراحل لیزر دائمی کل بدن

تصور اینکه هرگز مجبور به تراشیدن یا اپیلاسیون هیچ قسمتی از بدن خود نشوید تنها با استفاده از لیزر موهای زائد تمام بدن امکان‌پذیر است که نتایج طولانی مدتی را نیز به همراه دارد. در این روش به مرور موهای بدن ریزتر و نرم‌تر می‌شوند و با هر بار درمان رشد موها کندتر و کندتر می‌شود. در ادامه به مراحل انجام لیزر کل بدن می‌پردازیم.

مراحل اولیه و آماده سازی برای لیزر کل بدن

اولین مرحله انتخاب یک پزشک متخصص زیبایی معتبر و شناخته شده است که قبل از لیزر موهای زائد سابقه پزشکی متقاضی را کنترل و خطرات، مزایا و انتظارات بیمار را بررسی می‌کند تا تعیین کند که آیا این روش درمانی برای متقاضی مناسب است یا خیر. برای آماده شدن برای اولین جلسه لیزر موهای زائد، مهم است که از اپیلاسیون یا کندن موها به مدت چهار تا شش هفته قبل از درمان خودداری شود چرا که این فعالیت‌ها به طور موقت فولیکول‌ها و ریشه‌های مو را که هدف اصلی لیزر درمانی هستند، از بین می‌برند. ولی اصلاح کردن محل مشکلی ندارد، زیرا در این روش فولیکول‌های مو را دست نخورده می‌مانند. توصیه می‌شود 24 ساعت قبل از لیزر، اصلاح محل انجام گیرد تا لیزر بتواند به راحتی روی فولیکول‌ها اثر بگذارد.


 از بین بردن موهای زائد

طول لیزردرمانی

20 تا 30 دقیقه قبل از لیزر، برای پیشگیری از احساس درد از بیحسی موضعی استفاده می‌شود. برای محافظت از چشم‌ها نیز تدابیری اندیشیده شده است و تنظیمات تجهیزات لیزر نیز با توجه به موقعیت پوست، ضخامت و رنگ آن تنظیم می‌شود. در نهایت، ممکن است یک ژل سرد استفاده شود یا از یک دستگاه خنک کننده مخصوص برای محافظت از لایه بیرونی پوست استفاده شود تا عوارض جانبی را به حداقل برساند.
در طول فرآیند لیزر، پالس‌های نور در ناحیه درمان داده می‌شود و ممکن است ناراحتی جزئی نیز احساس شود. فرآیند لیزر بسته به ناحیه درمان از چند دقیقه تا یک ساعت متغیر است. پس از تکمیل روش، ممکن است برای کاهش هر گونه ناراحتی، لوسیون، کرم ضد التهاب یا کمپرس یخ به شما داده شود.

پس از عمل و روند بهبودی

بعد از چند ساعت مشاهده قرمزی و احساس گرما در ناحیه پوست غیرمعمول نیست که می‌توان آن را با کمپرس سرد و مرطوب کننده‌ها تسکین داد. در یک ماه آینده استفاده از کرم ضدآفتاب برای مناطقی که در معرض آفتاب هستند توصیه می‌شود و تا حد امکان باید از تابش نور خورشید اجتناب شود.

مزایا و عوارض احتمالی لیزر موی زائد

همانند هر روش زیبایی دیگر استفاده از لیزر درمانی برای از بین بردن دائمی موهای زائد بدن دارای مزایا و معایبی است که افراد با در نظر گرفتن این موارد می‌توانند اقدام به لیزردرمانی نمایند. از جمله مزایای این روش می‌توان موارد زیر را نام برد:
    برای آقایان و خانم‌ها مناسب است.
    درمان لیزر موهای زائد بدن به شما این امکان را می‌دهد که از پوستی صاف بهره‌مند شوید و از موهای رشد کرده و تحریکاتی که ممکن است با اصلاح در پوست شما ایجاد شود جلوگیری کنید.
    نتایج همچنین نسبت به اپیلاسیون یا کرم‌های موبر ماندگارتر هستند.
    لیزر موهای زائد برای پوست‌های تیره و مناطقی که دسترسی به آن سخت است، مناسب است.
    مناطق وسیع بدن را با استفاده از لیزر می‌توان در یک زمان هدف قرار داد.
    با سرمایه‌گذاری روی یک دوره لیزر موهای زائد بدن ممکن است دیگر مجبور به اپیلاسیون یا اصلاح نشوید، بنابراین در دراز مدت در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کنید.
    لیزر موهای زائد کاهش دائمی رشد موهای بدن را سبب می‌شوند و می‌تواند تا 90 درصد در کاهش رشد موهای زاید موثر باشد.
و از جمله عوارض احتمالی لیزر موهای زائد بدن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
    تورم خفیف در اطراف فولیکول‌های مو
    تغییرات رنگدانه به خصوص در افرادی که پوست تیره‌تر دارند، این تغییرات معمولا موقتی هستند.
    قرمزی خفیف پوست
    تحریک موقتی که منجر به ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست می‌شود.

لیزر موهای زائد در کدام بخش از بدن قابل انجام است؟

یکی از مواردی که مردم معمولاً هنگام بررسی لیزر موهای زائد در مورد آن سوال می‌پرسند این است که در چه مناطقی از بدن می‌توان از این درمان استفاده کرد؟ آیا نقاطی از بدن وجود دارند که نتوان از لیزردرمانی برای آن استفاده کرد؟ در حالی که استفاده از لیزر موهای زائد بسیار موثر است، از طرفی استفاده از این روش به قدری ایمن و مطمئن است که حتی در مناطق حساس بدن نیز می‌توان از آن استفاده کرد. ولی رایج‌ترین نواحی بدن که با لیزر موهای زائد می‌توان از شر موهای آن خلاص شد عبارتند از:
    صورت (روی لب بالا، چانه و اطراف گوش در دو طرف صورت که معمولا موهای بیشتری می‌روید)
    زیر بغل
    پشت بدن
    پاها
    منطقه بیکینی
علاوه بر این قسمت‌های بدن، لیزر موهای زائد برای بیمارانی که در نقاط دیگر مانند انگشتان پا، شکم و باسن رشد موی شدیدی دارند نیزگزینه‌ی فوق‌العاده‌ای است.
بهتر است بدانید که فولیکول مو باید در یک زمان مشخص از چرخه رشد خود هدف قرار گیرد تا از بازگشت موها جلوگیری شود. از آنجایی که موها می‌توانند در هر زمان در قسمت‌های مختلف چرخه رشد مو قرار داشته باشند، برای مشاهده نتایج طولانی‌مدت به چندین جلسه درمانی نیاز خواهید داشت.

هزینه لیزر موهای زائد در کلینیک پوست و مو رز

هزینه لیزر موهای زائد در کلینیک پوست و مو رز بسته به عوامل متعددی چون تعداد جلسات مورد نیاز و حجم موهای زائد بدن و ... متغیر است ولی اپراتورهای این مرکز با در نظر گرفتن تمامی عوامل سعی می‌کنند تا کمترین تعداد جلسات را برای شما در نظر بگیرند. برای کسب آگاهی و اطلاعات دقیق در رابطه با هزینه‌های لیزر و دریافت مشاوره لازم در رابطه با لیزر می‌توانید با شماره تماس‌های موجود در سایت با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.
https://361derm.com/aesthetic-medicine/a-list-of-body-parts-that-can-be-treated-with-laser-hair-removal



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28191
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید