امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

ارزیابی نوسانات قیمت میلگرد


1401/07/27
کد خبر : 26904
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

اگر بخواهیم نوسانات قیمت میلگرد را در بازار آهن بررسی نماییم، می توان گفت این محصول در دو بازه ی زمانی فصل بهار، تابستان و سه ماهه آخر هر سال بیشترین تقاضا را دارد و عوامل متعددی باعث به وجود آمدن این نوسانات می شود، که شامل تحریم‌ ها، قیمت ارز، قیمت‌های جهانی آهن و .... است.
به طور کلی می توان گفت بیشترین کاربرد میلگرد در صنعت ساختمان‌ سازی و اسکلت ‌بندی سازه‌ ها می باشد که وظیفه دارد در مقابل فشار های زیاد در بتن مقاوم باشد. همچنین کارخانه های متعددی از جمله ذوب آهن اصفهان، میلگرد کویرکاشان و ... به تولید میلگرد می پردازند و یکی از شرکت های فروش مقاطع فولادی، آراد آهن است که تامین کننده میلگرد و انواع محصولات فولادی می باشد.

قیمت میلگرد

میلگرد به یک محصول فولادی گفته می شود که به شکل میله یا کابل است و برای افزایش مقاومت کششی در سازه ها بتنی مورد استفاده می شود. همچنین توجه داشته باشید که موادی همچون الیاف پلیمری و فلزات دیگر در تولید میلگردها استفاده می شود ولی معروف ترین نوع میلگرد، فولادی است.
همانطور که گفته شده از میلگرد در صنعت ساختمان سازی و صنعت های دیگر استفاده می شود، بنابراین می توان گفت قیمت میلگرد برای صنعت های گوناگونی قابل اهمیت می باشد، که خریداران در هنگام خرید باید به عواملی توجه نمایند.
عوامل معتددی بر روی قیمت میلگرد تاثیر می گذارد که شامل کارخانه تولید کننده، نوع میلگرد، ابعاد، کاربرد، کیفیت و موارد دیگر می باشد. میلگرد دارای انواع مختلفی از جمله آجدار (A2، A3، A4)، ساده (A1)، خاموت و کلاف است، که هر کدام در زمینه ایی کاربرد دارد.
شرکت های زیادی به فروش انواع میلگرد در کیفیت های بالا میپردازند و این شرکت ها باید دارای ویژگی از جمله اعتبار، ارائه بهترین محصول و ..... باشد. یکی از برترین شرکت های فروش آهن آلات بازرگانی آراد آهن می باشد، که مشتریان می توانند قیمت میلگرد کارخانجات معتبر را از طریق سایت آراد آهن مشاهده و بررسی نمایند.

قیمت روز میلگرد

همنطور که در قسمت بالا توضیح داده شده انواع میلگرد در زمینه های گوناکون کاربرد دارد، به عنوان مثال از میلگرد ساده در اتصالات ساختمانی، ساخت اتصالات صنعتی، قطعات خودروسازی، اتصالات زیربنایی در جاده‌ها و بزرگراه‌ها و موارد دیگر استفاده می شود. همانطور که می دانید به طور کلی قیمت آهن آلات دچار نوسان می شود، به این صورت که شرایطی باعث افزایش یا کاهش آن می شود و قیمت روز میلگرد از این قانون مستثنا نیست و عوامل مختلفی بر روی آن تاثیر گذار می گذارد.
 از عوامل موثر بر قیمت میلگرد می توان به سیاست های داخلی و خارجی، قیمت آهن قراضه، قیمت مواد اولیه برای تولید میلگرد، هزینه حمل و نقل، صنایع وابسته، عرضه و تقاضا و .... اشاره نمود که بر روی قیمت روز میلگرد تاثیر می گذارد، که در ادامه به توضیح این عوامل می پردازیم.
بازرگانی های متعددی به فروش انواع میلگرد می پردازند و یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد اجدار، ساده و .... آراد آهن می باشد. در زمانی که برای خریداران میلگرد سوال پیش می آید که قیمت روز میلگرد را از کجا ببینیم، می توان گفت آراد آهن قیمت به روز تمامی مقاطع فولادی را از جمله انواع میلگرد و موارد دیگر را در سایت و کانال تلگرام خود برای مشتریان قرار داده است.


نوسانات قیمت میلگرد

قیمت میلگرد امروز

انواع میلگرد فولادی عضو جدانشدنی از صنعت ساختمان ‌سازی و دیگر صنایع می باشد، برای مثال می توان گفت که حجم استفاده از میلگرد در صنعت ساختمان سازی به حدی می باشد، که می‌توان گفت قیمت میلگرد یکی از عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت نهایی مسکن است.
 میلگرد در صنایعی مختلفی از جمله ساختمان سازی، عمرانی، خودروسازی و .... کاربرد دارد و قیمت میلگرد امروز برای افراد بسیاری مهم می باشد. همانطور که گفته شد قیمت میلگرد به عوامل مختلفی وابسته می باشد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.
کارخانه های تولید کننده میلگرد شامل میلگرد ذوب آهن اصفهان، میلگرد آناهیتا گیلان، میلگرد نیشابور، میلگرد جهان فولاد سیرجان، میلگرد امیرکبیر، میلگرد شاهرود، میلگرد حسن رود گیلان، میلگرد ظفربناب، میلگرد  امیرکبیر، میلگرد گلستان، میلگرد سیادن ابهر، میلگرد سپهرایرانیان، کویر کاشان، سرمد ابرکوه یزد و.... است.
از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت میلگرد امروز می توان به دلار و ارز، میزان عرضه و تقاضا میلگرد، تورم و ...  اشاره کرد. شرکت های زیادی عرضه کننده انواع میلگرد می باشند، که یکی از برترین شرکت های فروش مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد آجدار، ساده در ابعاد مختلف، آراد آهن است. آراد آهن مرکز پخش انواع میلگرد ذوبی، میلگرد آریا ذوب، میلگرد شمس سپهر، میلگرد ارگ تبریز و ...  در ابعاد مختلف می باشد. همچنین خریداران انواع میلگرد برای مشاهده قیمت آنلاین میلگرد می توانند به سایت یا کانال تلگرامی آراد آهن مراجعه نمایند.

نوسانات قیمت میلگرد

عوامل موثر بر قیمت میلگرد

همانطور که در مباحث بالاتر گفته شده عواملی بر روی قیمت میلگرد تاثیر می گذارد که اکنون می خواهیم عوامل موثر بر قیمت میلگرد را توضیح بدهیم.
•    عرضه و تقاضا: یکی از مهم ترین عامل های تاثیرگذار بر روی قیمت محصولات فولادی مانند میلگرد میزان عرضه و تقاضا و پیش‌ بینی عرضه و تقاضا می باشد.
•    مواد اولیه: در زمانی که موجودی مواد اولیه کاهش پیدا کند ولی تقاضا میلگرد افزایش پیدا نماید، قیمت مواد اولیه دچار نوسان صعودی میشود که این موضوع باعث افزایش قیمت میلگرد می شود.
•    قیمت د لار و ارز: کاهش و افزایش قیمت دلار یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت میلگرد است و به دلیل اینکه کشور ایران یکی از صادر کننده آهن آلات است، این موضوع باعث می شود تا کلیه قیمت ‌ها براساس دلار محاسبه شود.
•    هزینه حمل و نقل: مواد اولیه هایی مانند آهن قراضه و فلزات دیگر مانند نیکل از کشورها خارجی تامین شود که هزینه حمل و نقل آن‌ ها بر روی قیمت نهایی میلگرد و مقاطع فولادی تاثیر گذار است.
همچنین توجه داشته باشید عوامل دیگری هم بر روی قیمت میلگرد تاثیر گذار است.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26904
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید