امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

ارزهای دیجیتال متاورس


1401/07/27
کد خبر : 27926
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 27 نفر

بسیاری از افراد معتقدند که متاورس نسل بعدی اینترنت است. متاورس یا فراجهان، محیط مجازی سه بعدی که افراد با استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده می‌توانند وارد آن شوند، با هم بازی کنند، خانه بسازند و به خرید و فروش کالاها و خدمات مختلف بپردازند. برای اینکه در این دنیا، افراد بتوانند مالکیت خود را بر دارایی‌های اثبات کنند، به ابزار خاص مانند پول نیاز دارند. ارزهای دیجیتال متاورس، راه‌حلی از که برای این امر توسط شرکت‌ها ارائه شده است.

متاورس (Metaverse) یا فراجهان چیست؟

واژه متاورس اولین بار در سال 1992، توسط نیل استفنسون در رمان Snow Crash استفاده گردید. در این رمان شخصیت‌ها در یک محیط مجازی بایکدیگر در ارتباط بودند. شخصیت‌ها می‌توانستند ظاهر خود را در این دنیا تغییر دهد و املاک دیجیتالی خریداری کنند.  بعد از 28 سال شرکت متا و دیسترالند تصمیم گرفتند که دنیای مجازی متاورس را ایجاد کنند. این دو شرکت در تلاشند که یک دنیای مجازی سه بعدی جدید برای سرمایه‌گذاری، انجام بازی و سرگرمی ایجاد کنند. کاربران با استفاده از یک عینک واقعیت افزوده وارد این دنیا می‌شوند و کارهای مختلف مانند شرکت در جلسات، کنسرت، مهمانی‌های و غیره را انجام می‌دهند. آن‌ها با استفاده از ارزهای دیجیتال متاورس هزینه خدمات و کالاهای را که خریداری می‌کنند، می‌پردازند.
اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که متاورس هنوز به معنای واقعی کلمه وجود ندارد. اگرچه برخی از شرکت‌ها مانند دیسنترالند، فروش املاک را با استفاده از ارزهای دیجیتال متاورس آغاز کردند. اما هنوز با آنچه که در تعریف متاورس آمده است، فاصله دارد.
کاربران بعد از اینکه زمینی را در متاورس می‌خرند، می‌توانند آن را اجاره دهند، بسازند یا دوباره بفروشند. به عنوان مثال شرکت آتاری زمینی را از دیسنترالند خرید و مراکز تفریحی در آن ایجاد کرده است. حتی برخی از خواننده‌ها در دنیای متاورس کنسرت برگزار می‌کنند.

جایگاه ارزهای دیجیتال در متاورس

 ارزهای دیجیتال متاورس


دنیای متاورس از بسیاری از جهات شبیه بازی‌های ویدیویی سه بعدی است. اما یک مولفه در متاورس وجود دارد که باعث تمایز این دو از یکدیگر می‌شود. مولفه‌ای که باعث تمایز این دو از یکدیگر می‌شود، ارزهای دیجیتال در متاورس است. برای تامین هزینه پروژه‌ها در دنیای متاورس از رمزارزها استفاده می‌شود. کاربران با استفاده از رمزارزها در دنیای متاورس زمین و لباس می‌خرند. در حالی که برخی از ارزهای دیجیتال متاورس به صاحبان خود این امکان را می‌دهند که در مورد محل سرمایه‌گذاری پول و چگونگی هزینه کردن نظر دهند.
کاربران با استفاده از برخی از ارزهای دیجیتال متاورس مانند اکسی (AXS) می‌توانند کسب درآمد کنند. توکن آکسی یک توکن غیرقابل تعویض است که شما می‌توانید آن را از صرافی‌های خرید کنید و با استفاده از آن به انجام بازی در Axie Infinity بپردازید و کسب درآمد کنید. از آنجا که اکسی یک توکن غیرقابل تعویض است، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. اکسی در واقع یک جنجگو است که امکان تولید مثل دارد. با هر بار تولید مثل شما یک اکسی جدید بدست می‌آورید که می‌توانید آن را بفروشید و از آن کسب درآمد کنید. برای تولید اکسی شما نیاز به اس‌ال‌پی دارید تا آن را بسوزانید. برای خرید اکسی می‌توانید از صرافی‌های معتبر ایرانی استفاده کنید.
اس‌ال‌پی دیگر ارز دیجیتال متاورس است که می‌توانید مانند اکسی آن را از صرافی‌های داخلی مانند تبدیل خریداری کنید. البته از طریق انجام بازی Axie Infinity نیز می‌توانید این ارز دیجیتال را کسب کنید.

برترین ارزهای دیجیتال متاورس کدامند؟

 ارزهای دیجیتال متاورس


ارزهای دیجیتال متاورس مختلفی وجود دارند که ما در این بخش سه ارز دیجیتال متاورس برتر را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.
مانا (MANA) یا دیسنترالند: مانا ارز دیجیتال متاورس است که برای خرید زمین در دیسنترالند از آن استفاده می‌شود. مانا یک ارز توکن ERC-20 است و شما می‌توانید آن را در کیف پول‌های مبنتی بر اتریوم نگهداری کنید. این ارز دیجیتال عرضه محدود دارد. در نتیجه بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند با پیشرفت تکنولوژی متاورس قیمت آن نیز افزایش یابد.
اس‌ال‌پی (SLP): ارز اس‌ال‌پی دیگر ارز دیجیتال که در متاورس از آن استفاده می‌شود. این رمزارز مانند مانند مانا یک توکن ERC-20 است و در کیف پول‌های مبتنی بر اتریوم می‌توان از آن نگهداری کرد. عرضه SLP نامحدود است. بازیکنان با انجام 15 مرحله بازی در Axie Infinity یک اس‌ال‌پی دریافت می‌کنند. البته برای تولید مثل اکسی، باید تعداد مشخصی اس‌ال‌پی سوزانده شود، در نتیجه عرضه آن به صورت تصاعدی افزایش نمی‌یابد.
سند باکس (SAND): سند (SAND)، توکن بومی شبکه سند باکس (SANDBOX)، بازی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است. در این بازی، بازیکنان می‌توانند، واقعیت‌های مجازی NFT ساخته و ضمن کسب درآمد از راه فروش آن‌ها از طریق خود بازی نیز درآمد داشته باشند. برای خرید سند باکس می‌توانید از صرافی‌های معتبر ایرانی استفاده کنید.
اکسی (AXS): اکسی یکی دیگر از ارزهای دیجیتال متاورس است. اکسی یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) که توسط بلاکچین اتریوم طراحی شده است. برای انجام بازی Axie Infinity کاربران به سه اکسی نیاز دارند. اکسی‌ها جنجگوهای هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. کاربران در طول بازی آکسی‌ها را پرورش می‌دهند و با آن‌ها می‌جنگند و از این طریق ارز اس‌ال‌پی کسب می‌کنند. همچنین اکسی‌های تولید مثل می‌کنند. بنابران کاربران هم از طریق تولید مثل و هم تولید اس‌ال‌پی کسب درآمد می‌کنند.

خرید ارزهای دیجیتال متاورس در ایران

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال متاورس در ایران را از صرافی‌های داخلی و خارجی خریداری کنید. البته به خاطر تحریم، استفاده از صرافی‌های خارجی با ریسک از بین رفتن سرمایه همراه است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از صرافی‌های معتبر داخلی مانند صرافی تبدیل استفاده کنید. زیرا اگر مشکلی نیز ایجاد شود از طریق پلیس فتا و سایر مراجع قضایی امکان پیگری وجود دارد.
صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل یکی از سایت‌های داخلی است که در زمینه مبادله ارزهای دیجیتال متاورس و سایر رمزارزها فعالیت می‌کند. برای خرید ارز دیجیتال متاورس از تبدیل هم می‌توانید از سایت و هم اپلیکیشن استفاده کنید. برای خرید در گام اول باید یک حساب کاربری بسازید. برای خرید ارزهای دیجیتال فقط کافی است پس از واریز تومان از طریق درگاه پرداخت بانکی، وارد بازار مبادله رمزارزها شوید و ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید.
ارز دیجیتالی را که در صرافی تبدیل خریداری کردید، هم می‌توانید در کیف پول تبدیل نگهداری کنید و هم به سایر کیف پول‌های سرد یا گرم خودتان منتقل کنید.
سخن آخر
شرکت‌های زیادی وجود دارند که بر روی پروژه متاورس سرمایه‌گذاری کردند، آن‌ها امیدوارند در چند سال آینده بتوانند یک فناوری جدید برای ایجاد تجربه‌های منحصر به فرد برای گیمرها و سایر افراد ایجاد کنند. با پیشرفت تکنولوژی متاورس، ارزهای دیجیتال که در این فضا نیز استفاده می‌شوند، رشد خواهند کرد. بنابراین ارزهای دیجیتال متاورس گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27926
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید