امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

ارائه بهترین محصولات پلی اتیلن با بالاترین کیفیت توسط شرکت وزین پلاست


1401/07/27
کد خبر : 27887
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر
اگرچه استفاده از این مواد در تناقض با نگهداری و حفظ محیط زیست می باشد و همواره تاکید زیادی از سوی دولت مردان  و دوست داران محیط زیست در رابطه با استفاده هرچه کمتر از این محصولات می باشد.
اما چیزی که مشخص است این است که، با توجه به فراگیر شدن استفاده از مواد پلاستیگی و به ویژه صرفه اقتصادی که در رابطه با آن ها وجود دارد نمیتوان انتظار جمع آوری و یا حتی کاهش مصرف آن ها در آینده نزدیک داشت.
اصلی ترین ماده در ساخت مواد پلاستیکی پلی اتیلن می باشد. درواقع پلی اتیلن کاربرد گسترده ای در صنعت پیدا کرده است و روز به روز تقاضا برای استفاده از این ماده برای استفاده در صنایع مختلف و کشاورزی رو به افزایش است. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با این ماده صنعتی اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

پلی اتیلن

پلی اتیلن یک پلیمر ترموپلاستیک با ساختار کریستالی متغیر و طیف وسیعی از کاربردها بسته به نوع خاص است. این پلاستیک یکی از پرکاربردترین پلاستیک های جهان است که سالانه ده ها میلیون تن در سراسر جهان تولید می شود.
فرآیند تجاری (کاتالیزورهای زیگلر- ناتا) که PE  را به چنین موفقیتی رساند در دهه 1950 توسط دو دانشمند، کارل زیگلر از آلمان و جولیو ناتا از ایتالیا توسعه یافت. شرکت وزین پلاست با امکانات بروز و پیشرفته در سطح دنیا می تواند در این راستا شما را راهنمایی کند.

تاریخچه جالب پلی اتیلن چیست؟

در 27 مارس 1933، دو شیمیدان آلی که برای آزمایشگاه تحقیقاتی صنایع شیمیایی امپریال کار می کردند، مواد شیمیایی مختلف را آزمایش کردند. RO Gibson و EW Fawcett ، ماده مومی سفید و مومی که آن ها آزمایش می کردند به یک ماده انقلابی تبدیل می شد که جهان را تغییر می داد. پلی اتیلن متولد شد! محققان در اتوکلاو بین اتیلن و بنزالدهید واکنش نشان دادند.

 به نظر می رسد ظرف آزمایش آن ها نشتی داشته و تمام فشار از بین رفت. ماده سفید مومی وجود داشت که بسیار شبیه پلاستیک بود. با تکرار و تجزیه و تحلیل دقیق این آزمایش، دانشمندان دریافتند که از دست دادن فشار فقط تا حدی به دلیل نشت بوده است.
 دلیل اصلی آن فرآیند پلیمریزاسیون بود که با پشت سر گذاشتن پلی اتیلن اتفاق افتاده بود. اولین حق ثبت اختراع  در سال 1936 توسط صنایع شیمیایی امپریال به ثبت رسید. یک سال بعد، اولین استفاده عملی از این ماده، به عنوان فیلم، کشف شد.

در سال 1953 (کارل زیگلر از موسسه قیصر ویلهلم و ارهارد هولزکامپ HDPE ( پلی اتیلن با چگالی بالا را اختراع کردند. از آن جا، دو سال بعد در سال 1955 ، HDPE  به عنوان لوله تولید شد.
 آیا می دانستید که پلی اتیلن نقش حمایتی کلیدی در جنگ جهانی دوم داشت؟ ابتدا از آن به عنوان روکش کابل زیر آب و سپس به عنوان عایق حیاتی برای کاربردهای حیاتی نظامی به عنوان عایق راداری استفاده شد.
 این به این دلیل است که بسیار سبک و نازک بود و قرار دادن رادار بر روی هواپیماها را امکان پذیر کرد و بنابراین وزن را تا حد زیادی کاهش داد.

این ماده یک راز بسیار محرمانه بود. پس از جنگ، پلی اتیلن ضربه بزرگی برای مصرف کنندگان شد. این اولین پلاستیکی در ایالات متحده بود که بیش از یک میلیارد پوند در سال فروخته شد. این پلاستیک در حال حاضر بزرگ ترین حجم پلاستیک در جهان است.

کاربرد مواد پلی اتیلن

 یک پلاستیک کالایی فوق العاده مفید است، به طور گسترده ای برای ساخت ظروف، عایق کابل سیم، لوله، روکش، و  فیلم های مهندسی استفاده می شود.
 به ویژه در میان شرکت های طراحی محصول. به دلیل تنوع انواع PE ، در طیف گسترده ای از برنامه ها گنجانده شده است. مگر این که برای کاربرد خاصی مورد نیاز باشد، ما معمولاً از پلی اتیلن به عنوان بخشی از فرآیند طراحی در Creative Mechanisms استفاده نمی کنیم.


 بهترین محصولات پلی اتیلن


لوله پلی اتلین

لوله‌ پلی‌اتلین همان طور که از نامش پیداست لوله‌ای است که از جنس پلی‌اتیلن تولید شده است. استفاده از پلی‌اتیلن برای ساخت انواع لوله، باعث برخورداری از خصوصیت­های ویژه‌ای در لوله‌ها می گردد که به آن محبوبیت فراوانی بخشیده است.
 مزایای لوله‌های پلی‌اتیلن بسیار است و اشاره به برخی از آن‌ها باعث نادیده گرفتن خصوصیات منحصربه‌فرد دیگر آن می گردد؛ اما در اینجا سعی می‌کنیم به مهم‌ترین خصوصیات آن اشاره‌کنیم:

لوله‌های پلی‌اتیلنی از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردارند و به همین جهت در زمان استفاده از لوله و اتصالات پلی‌اتیلنی، بسیار قابل‌اطمینان خواهند بود،وزن این لوله‌ها با وجود استحکام و مقاومت بالایشان بسیار سبک است و به همین جهت در زمان حمل‌ونقل، بارگیری و بهره‌برداری کار را بسیار سهل و آسان می­کنند.
 همان طور که اشاره شد فرایند نصب و بهره‌برداری از این لوله‌ها بسیار کار ساده و راحتی است و بر خلاف لوله‌های فلزی نصب کنندگان را با دردسر مواجه نمی کند.
تنوع و گوناگونی لوله‌های جنس پلی‌اتیلن باعث شده است که آن ها را به عنوان بهترین انتخاب در پروژه‌های مختلف معرفی کنند،که این نوع لوله‌ها از شعاع خمش بسیار خوبی برخوردارند و مقاومت بسیار عالی در مقابل درجه حرارت بالا و گرمای زیاد از خود نشان می­دهند.
این لوله‌ها در برابر انواع ضربات محکم، فشار های شدید و شُک­های ناشی از زمین‌لرزه مقاومت بالایی دارند و به راحتی دچار شکستگی نمی­شوند.
از نظر ساختار شیمیایی، لوله‌های پلی‌اتیلن در محیط های مختلف اسیدی ، بازی و همین طور در برابر بسیاری از محلول­های شیمایی مقاوم هستند و می‌توان گفت که تأثیری از آن‌ها نمی­پذیرند.
 همین موضوع اخیر خود به تنهایی لوله‌های پلی‌اتیلنی را به محصولی بسیار محبوب و باارزش تبدیل کرده است. دانستن این نکته ضرورت دارد که مواد پلی‌اتیلنی که برای ساخت لوله پلی‌اتیلن مورد استفاده قرار می‌گیرد با موادی که جهت ساخت باقی محصولات پلی‌اتیلنی مورد استفاده است تفاوت می­کند.
این موضوع به درجات مختلف مواد پلی‌اتیلنی بستگی تام دارد و هر کدام از این درجات برای تولید محصولات متفاوتی مورد استفاده قرار می­گیرند.


بهترین محصولات پلی اتیلن

پلی‌اتیلن یا پلی اتلین

احتمالاً برای شما هم پیش آمده باشد که پلی‌اتیلن یا پلی اتلین را دیده باشید و از خود بپرسید که کدام صحیح است؟ در واقع پلی‌اتیلن یا پلی اتن نام درست این ماده است.
این ماده همان طور که گفته شد از خانواده گرما نرم‌ها می‌باشد که به وسیله فرایند پلیمریزاسیون به دست می­آید. این ماده دارای ساختار بسیار ساده‌ای است و در میان تمام پلیمرهای تجاری ساده‌ترین ساختار را دارد. اما در جاهایی نیز با نام پلی اتلین برخورد می­کنیم و از این نام برای جستجو استفاده می­شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از خدمات شرکت وزین پلاست با شماره تماس های 02166130280 – 02166140841 – 09128753518 تماس حاصل فرمایید
جهت بهره مندی از خدمات حضوری ما می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید: تهران آزادگان غرب به شرق بعد از ورودی فیروز بهرام خ شمس اباد ۲۰۰ متر داخل دست چپ خ قائم ال محمد کوی وحدت پلاک ۹


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27887
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید