امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

ادوات کشاورزی ضامن ایمنی و راحتی در کار


1401/07/27
کد خبر : 26737
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

برای حل این مشکلات راه حل‌های مخنلفی ارائه شد که یکی از کم خرج‌ترین و ساده‌ترین آن‌ها، استفاده از قیچی مخصوص میوه چینی است.
همچنین شن کش یکی از کاربردی ترین تجهیزات مورد استفاده در باغبانی و کشاورزی می باشد که وظیفه اصلی آن جمع آوری برگ، سنگ و کلوخ و موارد مشابه از سطح خاک می باشد. با توجه به کاربرد زیاد این تجهیزات و ادوات کشاورزی، تفاوت هایی در نوع و مدل و ساختار آنها وجود دارد.
ادوات کشاورزی ادوات کشاورزی

شن کش چیست؟

شن کش نوعی ابزار باغبانی و کشاورزی می باشد که از دسته فلزی یا چوبی و پلاستیکی و یک چنگک تشکیل شده است که دارای دندانه های متعدد بوده و با حرکت بر روی سطح برگ و موارد مشابه را جمع آوری می کند..
وجود سنگ و کلوخ، برگ و گیاهان و علف های هرز و کاه و موارد مشابه یکی از موانع مهم در کشاورزی و باغبانی می باشد که به شیوه های مختلف می توان به این مشکل غلبه نمود. یکی از راه های مناسب برای حل این محدودیت استفاده از شن کش می باشد.

از مهم ترین موارد کاربرد این تجهیزات می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:
• جمع آوری برگ و شاخه های ریز روی سطح باغ و مزارع
• جمع آوری سنگ و کلوخ های روی زمین
• جمع آوری گیاهان و علف های هرز روی زمین با بریدن و بیرون کشیدن آنها از ریشه
•ایجاد شیارهای ریز روی سطح زمین و آماده سازی آن برای کاشت بذر
• خرد کردن و شکستن کلوخ ها و تبدیل آنها به قطعات کوچک تر که منجر به نرم شدن زمین شده و نفوذ آب در آن بهبود پیدا می کند
• جمع آوری خزه و جلبک و برگ و گیاهان داخل رودخانه و استخر و حوضچه ها


موارد مهم در خرید شن کش

یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی ابزارها و ادوات کشاورزی و به خصوص شن کش که باید به آن توجه داشت، مقاومت و کیفیت و ماندگاری آنها می باشد. به همین دلیل لازم است در زمان خرید شن کش به چند نکته مهم توجه شود که عبارتند از:
• اندازه و طول دسته شن کش باید استاندارد باشد تا باعث خم شدن کمر فرد در حین استفاده از آن نشود.
• کیفیت به معنای این نیست که شن کش های سنگین خریداری شود. سنگین بودن ابزارها منجر به خستگی زود هنگام می شود.
   
با توجه به تنوع در این ابزارها، مدل های مناسب با کاربرد مورد نظر را انتخاب نمایید.
 ادوات کشاورزی

انواع شن کش

همان طور که اشاره شد، کاربرد شن کش در باغبانی و کشاورزی بسیار زیاد می باشد و به منظور کارایی بهتر، تغییراتی در طراحی آنها متناسب با نوع کاربرد شان وجود دارد. به طوری که می توان انواع شن کش را بر اساس ساختار و شکل ظاهری و کاربرد به گروه های زیر تقسیم بندی نمود:
•    شن کش برگ
•    شن کش خزه
•    کاه بردار
•    شن کش خاک

قیچی میوه چینی چیست؟

برای چیدن میوه‌های مختلف نیازی به ابزارهای پیچیده ندارید، فقط کافیست کمی دقت به خرج دهید تا حداقل آسیب به حاصل دست رنج‌تان وارد شود. بزرگترین چالشی که در برداشت میوه‌های مختلف پیش‌رروی شما قراردارد، قرارداشتن آن‌ها در ارتفاع بالا است و ممکن است به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا نکنید. مهم‌ترین ابزاری که برای میوه چینی استفاده می‌شود عبارتند از:
•    قیچی میوه چینی
•    دستگاه‌های میوه چینی صنعتی
•    نردبان
•    سبد میوه چینی
•    توری مخصوص جمع آوری میوه

انواع قیچی میوه چینی

 قیچی میوه چینی در دو نوع دسته بلند و دسته کوتاه، تولید و به بازار عرضه می‌شود که هرکدام مزیت‌ها و موارد استفاده خاص خود را دارند.

قیچی میوه چینی دسته بلند

قیچی دسته بلند برای چیدن میوه‌هایی که در ارتفاع بالا قرار دارند و دسترسی به آن‌ها مشکل است استفاده می‌شود. خود این قیچی میوه چینی در دو نوع دسته ساده و تسلکوپی تولید می‌شود که در مدل دسته ساده امکان تنطیم میزان طول دسته وجود ندارد ولی در مدل تلسکوپی این امکان برای شما فراهم است. لازم است بدانید که قدرت قیچی‌های دسته بلند از قیچی دسته کوتاه بیشتر است و درمیان انواع دسته بلند نیز قیچی دسته تلسکوپی از قدرت بالاتری برخوردار بوده و معمولا قیمت بالاتری دارند.

ادوات کشاورزی

قیچی میوه چینی دسته کوتاه

از این قیچی برخلاف نوع دسته بلند برای چیدن میوه‌های مختلفی که در ارتفاع پایین هستند استفاده می‌شود. برای استفاده از قیچی میوه چینی دسته کوتاه بر خلاف دسته بلند، نیاز چندانی به تخصص و مهارت ندارید در حالی که بهره بردن از قیچی دسته بلند مهارت و تخصص بالاتری را طلب می‌کند. به صورت کلی قیچی دسته کوتاه چه در زمینه قدرت و چه در میزان قیمت از همتای دسته بلند خود عقب تراست.
ادوات کشاورزی

مهم‌ترین ویژگی‌های قیچی مخصوص میوه چینی که باید به آن‌ها توجه نمود:

•    طراحی ارگونومیک دسته
•    وزن مناسب
•    داشتن ضربه گیر
•    جنس تیغه
با توجه به کاربری ساده‌ی قیچی میوه چینی و قیمت مناسب‌تر آن نسبت به بسیاری از ادوات کشاورزی، تقاضای زیادی برای عرضه هرچه بیشتر قیچی میوه چینی احساس می‌شود. به همین دلیل شرکت‌ها و برندهای بسیاری هستند که به این عرصه ورود کرده و در حال رقابت با یکدیگر در بازارهای داخلی و بین‌المللی هستند.

کلتیواتور چگونه به روند کشاورزی کمک می کند؟

کولتیواتور دستگاهی دو چرخ همراه با یک دسته بوده و با توجه به نیاز مشتریان قدرت های مختلفی دارد. این دستگاه کاربرد بسیاری در زمینه کشاورزی داشته که شخم زنی و نرم و غنی سازی خاک یکی از مهم ترین آن ها به شمار می رود. همچنین این دستگاه دارای یک موتور است که بر روی شاسی چرخ دار واقع شده و با استفاده از ابزارآلاتی نظیر پمپ آب، شاسی، پمپ سمپاش و نهرکن و چاله کن مجهز شده است.
کلتیواتورها از نظر سوخت به سه دسته کلتیواتور دستی، بنزینی و دیزلی تقسیم بندی می شود. کولتیواتور دیزلی یکی از پرکاربردترین دستگاه های تولید شده است که معمولا از سوخت گازوئیل برای کارکرد استفاده می کند. با این وجود هر فرد با توجه به بودجه مورد نظر و ابعاد و وسعت زمین کشاورزی خود می تواند مناسب ترین دستگاه را تهیه نماید. در ادامه به توضیح بیشتر این دستگاه ها خواهیم پرداخت.

کلتیواتور دستی:

این دستگاه یکی از گونه های اولیه کلتیواتور است که برای وجین علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای تیغه ای پرقدرت و کاربردی است که با استفاده از آن می توان فرآیند کشاورزی را بهبود بخشید. استفاده از نوع دستی برای مکان هایی که امکان دسترسی به اطراف تنه درخت وجود ندارد و یا در مکان هایی که چرخ ها قادر به حرکت در آن جا نیست به کار برده می شود.

کلتیواتور بنزینی:

کلتیوارتورهای بنزینی یکی از دستگاه های کاربردی است که از سوخت بنزین برای کارکرد استفاده می کنند. این دستگاه توانی بین 5 تا 12 اسب است و برای باغ های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم این دستگاه اغلب گیربکسی بوده و در برندهای مختلفی موجود است.

کلتیواتور دیزل:

این دستگاه دیزل برای باغات بزرگ بسیار کاربردی بوده و با بهره گیری از هندل روشن می شود. این دستگاه وزن معادلی داشته و قدرت مانور بسیار بالایی در شالیزارها و صیفی جات دارد. با توجه به مصرف سوخت پایین و ارزان این دستگاه ها، بسیاری از کشاورزان برای انجام امور کشاورزی از این محول استفاده می کنند.
کلتیوراتورها برای کارکرد بهتر باید از تیغه هایی با بهترین جنس و بالاترین کیفیت طراحی و ساخته شده باشد تا بتواند به خوبی مراحل شخم زنی و عاف زنی را به درستی انجام دهد. بنابراین یکی از ملاک های اصلی خرید این دستگاه تیغه های آن می باشد. در صورتی که برای باغ و زمین خود به دنبال دستگاهی مدرن و پیشرفته و در عین حال باکیفیت هستید، پیشنهاد می شود از طریق سایت کشاورزی ایران اقدام به خرید این دستگاه کنید.
 ادوات کشاورزی

انواع ادوات کشاورزی را از کجا بخریم؟

سایت کشاورزی ایران به نشانی اینترنتی WWW.KESHAVARZIIRAN.COM با هدف خدمت‌رسانی و تامین نیازهای صنعت کشاورزی ایران تاسیس شده است.
تعهد کیفیت محصولات کشاورزی ایران با عنایت به تجربه و شناخت فنی محصولات تولیدی و وارداتی و حساسیت‌های بالا در انتخاب آن شکل گرفته و تضمین قیمت نیز ماحصل حذف واسطه و عرضه مستقیم و دست اول محصولات است. علاوه بر امکان سفارش محصولات به صورت آنلاین در این سایت که مزیت ارسال رایگان را به همراه دارد، امکان خرید عمده ی انواع کود و ادوات کشاورزی از طریق تماس با این مجموعه مهیا است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی از کارشناسان سایت کشاورزی ایران می توانید با شماره های تماس خط ثابت: 02126305952 و شماره همراه: 09109812738 تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26737
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید