امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

اتصالات پلی اتیلن


1401/07/27
کد خبر : 26522
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر
اتصالات پلی اتیلن برای تقسیم، هدایت مجدد لوله ها، بستن خطوط، تغییر اندازه لوله و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
گروه صنعت اتصالات پلی اتیلن  پایپ لاین با داشتن متخصصین مجرب و حرفه ای و با استفاده از استاندارد های ملی و بین المللی مطابق با سفارش مشتری در خدمت شما هموطنان گرامیست. ما در این مقاله می خواهیم شما را درباره ی نحوه ساخت اتصالات پلی اتیلن و تمام ویژگی ها و کاربردهای آنها آشنا کنیم.

اتصالات پلی اتیلن چگونه ساخته می شود؟

فرآیند تولید  لوله پلی اتیلن به روش اکستروژن انجام می شود که مواد اولیه توسط گرانول به اکسترودر وارد شده و سپس توسط گرما ذوب می شود. اکسترودر وارد قالب می شود. مواد پخته شده پس از خارج شدن از قالب، از کالیبراتور عبور کرده و با فشار مناسب در مخزن خلا تشکیل می شوند. سطح لوله به محض خارج شدن از کالیبراتور توسط لایه های آب سرد خنک می شود.
دمای بالای ذوب پلی اتیلن پس از گذاشتن قالب در مخزن خلا و سپس در مخازن خنک کننده با استفاده از آب سرد به تدریج کاهش می یابد. لوله پلی اتیلن تولید شده توسط چرخ دنده به تدریج از مخازن خلا uum و خنک کننده گرفته می شود و توسط دستگاه علامت گذاری، مشخصات فنی، تاریخ تولید، علامت استاندارد و علامت تجاری نام شرکت و سپس توسط دستگاه برش در متریک ثبت می شود.
این امر برای تولید لوله های جامد دیواری و همچنین قالب گیری و فشرده سازی و تزریق ضروری است.
خطوط لوله پلی اتیلن با توجه به نوع کاربرد، به  یکی از انواع اتصالات پلی اتیلن  نیاز دارند.
لوله  پلی اتیلن در فاضلاب، آبرسانی، سیستم های آتش نشانی، کابل و پوشش گاز استفاده می شود که هر گونه از این اتصالات  بر اساس خواسته های مورد نظر، طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت اتصالات پلی اتیلن و قیمت لوله پلی اتیلن همین حالا وارد سایت پایپ لاین شوید .

چگونه دوام اتصالات پلی اتیلن را آزمایش کنیم؟

تست فشار یکی از اندازه گیری هایی که باید روی لوله های پلی اتیلن انجام شود این است که باید لوله های PE لوله پلی اتیلن را در استخرهای آب با دمای مشخص در ساعات استاندارد قرار دهید. محاسبه شده است که این آزمایش نباید هیچ تغییری در لوله ها ایجاد کند. این آزمایش صرفاً برای اندازه گیری میزان تحمل فشار لوله های پلی اتیلن انجام می شود. تست PE برای ارزیابی مقاومت محصول در برابر فشارهای هیدرواستاتیک انجام می شود. بسته به اندازه لوله و نوع ماده اولیه، حوضچه آب تحت فشار داخلی ثابت در دمای 20 درجه سانتیگراد به مدت 100 ساعت یا 80 درجه سانتیگراد به مدت 165 ساعت یا 80 درجه سانتیگراد به مدت 1000 ساعت قرار می گیرد.

ویژگی های اتصالات پلی اتیلن

•    مقاومت بالا در برابر شکستگی و ترک ناشی از فشارهای خارجی
•    مقاوم در برابر ضربه
•    مقاوم در برابر خوردگی و سایش
•    مقاوم در برابر زنگ زدگی
•    مقاومت بالا در برابر ارتعاشات ناشی از زلزله
•    مقاوم در برابر مواد شیمیایی
•    به دلیل صاف بودن دیواره های داخلی و خارجی، ایجاد رسوب در کف به طور قابل توجهی کم است.
•    افت فشار بسیار کم به دلیل اصطکاک کم سطح دیواره داخلی
•    انعطاف پذیری بالا، نصب کم هزینه و هیچ ابزار خاصی برای نصب یا اجرای خطوط لوله مورد نیاز نیست.

انواع اتصالات پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن در مقایسه با لوله های پلی اتیلن و  لوله کاروگیت دارای طیف وسیع تری هستند.
 خرید و فروش اتصالات پلی اتیلن از جنبه های زیادی تشکیل شده است که باید مورد توجه قرار گیرد. انواع آن به شرح ذیل می باشد:
•    اتصالات تزریقی
•    اتصالات دنده ای ( پیچی)
•    اتصالات الکتروفیوژن
•    اتصالات زانو جوشی
•    اتصالات پلیمری
•    اتصالات کوپلینگی

اتصالات تزریقی

 اتصالات تزریقیم عمولاً شامل فشار کاری تا 355  و شاید 400 است. به دلایل فنی، اتصالات تزریقی برای پروژه هایی با کاربردهای مهم و استراتژیک و همچنین برای فشارهای زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد.
 با بارگیری کاتالوگ اتصالات پلی اتیلن می توانید لیستی از اتصالات استاندارد پلی اتیلن تزریقی را مشاهده کنید.
قابل ذکر است که اتصالات تزریقی که در بالا ذکر شد اتصالی هستند که با استفاده از دستگاه جوشکاری فیوژن لب به یکدیگر متصل می شوند.

اتصالات  دنده ای ( پیچی)

 اتصالات دنده اییا پیچی بسیار کوتاه است، زیرا کاربردهای زیادی برای اتصالات پیچی وجود ندارد و بیشتر آنها برای شبکه های آبیاری استفاده می شوند که فشار کاری آنها محدود و کم است. این اتصالات از جنس  HDPE می باشد.
متداول ترین اندازه این اتصالات اندازه 200 و حداکثر 250 با فشار کار 10 بار است. البته اندازه های بزرگتر با فشار کاری بالاتر نیز وجود دارند و در حال تولید هستند، اما توصیه می شود که به هیچ وجه از آنها استفاده نشود، مگر اینکه برای پروژه های موقتی و کم اهمیت باشد.

اتصالات الکتروفیوژن


 اتصالات الکتروفیوژنبه دلیل کاربردهایشان از تنوع زیادی برخوردار نیستند، اما از محبوبیت بالایی برخوردارند و از بازده بالایی نیز برخوردار هستند. اتصالات الکتروفیوژن در شبکه های گازرسانی شهری و روستایی مورد استفاده قرار می گیرد و با فشار کاری تا 560 بیشتر نیز استفاده می شود ؛ اما اندازه های بالاتر از نظر اقتصادی مناسب نیستند. لیست بهترین فروش اتصالات الکتروفیوژن به شرح زیر است:
•    اتصال دهنده های الکتروفیوژن
•    لوله کشی های الکتروفیوژن
•    تسمه الکتروفیوژن و سه راهی نوار چسب
•    الکتروفیوژن سه طرفه
•    الکتروفیوژن آرنج 90 و 45 درجه

اتصالات جوشی

این نوع تقریباً 80 درصد اتصالات پلی اتیلن را شامل می شود. اتصالات پلی اتیلن جوشکاری شده مواردی هستند که از طریق جوشکاری و یا با استفاده از روش همجوشی لب به لب یا روش الکتروفیوژن به یکدیگر متصل می شوند و می توان گفت که فقط اتصالات پلی اتیلن پیچی در لیست اتصالات جوشی وجود ندارد .

اتصالات پلیمری

این اتصالات برای انواع پلی اتیلن ها، پلی پروپیلن، لوله اتصالات یو پی وی سی،  اتصالات پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد. اتصالات پلیمری را اتصالات غیر فلزی نیز می گویند. اتصالات پلیمری برای حمل سیالات اسیدی در پالایشگاه ها و در آبیاری فضا های سبز نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این اتصالات آبیاری شامل تمام اتصالات پیچی و کل لیست اتصالات تزریقی است.

اتصالات کوپلینگی

این اتصالات از جنس پلی اتیلن بوده و از نشت مایعات داخل لوله به بیرون جلوگیری می کند.
انواع کوپلینگ از فشار ۲۰ بار تا ۲۰۰۰ بار تولید و ارائه می شوند.
از این نوع اتصالات در صنایع نظامی، پتروشیمی، دریایی، دارویی، غذایی و هیدرولیک استفاده می شود.
هنگام نصب اتصالات به چه نکاتی باید توجه کرد؟
•    لوله های با ضخامت های مختلف نباید با هم ترکیب شوند.
•    لبه های مسطح انتهای لوله نباید پس از بریده شدن با دست تماس داشته باشد.
•    برش ها و ذرات را از داخل لوله و روی دستگاه تمیز کنید.
•    دستگاه نباید مرطوب، کثیف و گرد و غبار باشد.
•    قبل از خنک شدن کامل، لوله ها را از دستگاه خارج نکنید.
•    از افراد واجد شرایط استفاده کنید.
•    در صورت هوای بارانی، وزش باد شدید و سرما، از همجوشی خودداری کنید. در صورت لزوم باید از چادر استفاده شود و در هر صورت دمای محیط کار در هر صورت نباید کمتر از 0 درجه سانتیگراد باشد.
•    علاوه بر این، پیمانکار باید ابزارهای مناسب برای انجام همجوشی را فراهم کند.
امروز مشاوران ما در زمینه اتصالات پلی اتیلن توصیه های خارق العاده ای به شما می دهند. این پیشنهادات می تواند به شما به عنوان یک خریدار اتصالات لوله pe کمک کند که نزدیکترین اتصالات لوله پلی اتیلن را پیدا کنید. اتصالات لوله های PE به همین ترتیب هزینه های مختلفی دارند زیرا با هزینه خاصی به فروش می رسد؛ بنابراین ما قصد داریم بهترین نمایش را در نمایندگی اتصالات لوله پلی اتیلن داشته باشیم. با این هدف که شما می توانید اتصالات لوله های pe را با هزینه مناسب تهیه کرده و دسترسی زنده به اتصالات لوله pe داشته باشید. همین حالا به سایت پایپ لاین مراجعه کنید و با ما تماس بگیرید فرصت را از دست ندهید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26522
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید