امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

ابزار آلات، عضو جداناشدنی از کشاورزی!


1401/07/27
کد خبر : 28018
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

کشاورزی علمی است که مانند دیگر علوم و فنون مهارت ها و تخصص های مخصوص به خودش را دارد. عشق اولین فاکتوری است که کشاورز را "کشاورز" میکند چرا که سختی این شغل چیزی نیست که کسی را بدون علاقه قلبی پای کار و سرِ زمین نگه دارد. در قدم بعدی داشتن مهارت و علم کافی برای بهره برداری حدکثری از زمین امری ضروری و مهم است. دیگر کشاورزی سنتی پاسخگوی بهره بری مورد انتظار از زمین نیست و استفاده از فنون به روز و جدید امری مهم و اجتناب ناپذیر است. کشاورز نمونه کشاورزی است که دانش کاشت، داشت و برداشت خود را همواره به روز نگه میدارد و در کنار این دانش از ابزارآلات مهم و کاربردی نیز استفاده میکند. استفاده از ادوات کشاورزی پیشرفته باعث کاهش هدر رفت نیرو و زمان شده و در نتیجه شما وقت بیشتری دارید تا با حدکثر انرژی روی بازدهی محصول و زمین خود کار کنید. در ادامه این متن میخواهیم به معرفی ابزار آلاتی  بپردازیم که وجودش در هر انبار هر کشاورزی لازم و ضروری است. پس با ما همراه باشید:

بیل و بیلچه، ساده اما کاربردی

بیلچه یکی از ابزارهای مهم در باغبانی است. این ابزار به ظاهر کوچک می تواند کارکرد بسیار ویژه ای در باغبانی به دنبال داشته باشد. با استفاده از بیلچه باغبانی می توان خاک را جابجا کرده و آن را با کود مخلوط کرد. کاربرد بیلچه باغبانی معمولا در حفر زمین و پر نمودن زمین و گودال بسیار مشخص است. بیلچه ها تنها در باغبانی کاربرد ندارند، بلکه از آن ها می توان برای محوطه سازی و کارهای ساختمانی نیز استفاده کرد. این وسیله در عین ساده بودن به عنوان از یکی پرکاربردترین ابزارهای موجود در صنعت شناخته می‌شود. از بیلچه برای جابجا کردن مواد مختلفی همچون خاک و برف و شن وماسه و…. استفاده می‌شود. به همین دلیل نه فقظ در کشاورزی و باغبانی بلکه در دیگر صنایع و مشاغل نیز کابرد دارد. مهم ترین مشخصه بیلچه داشتن تیغه نوک تیز است که در سهولت بخشیدن به کار شما تاثیر بسیار بسزایی دارد. البته این ابزار با توجه به نوع طراحی و ساختار، انواع مختلف و متفاوتی دارد که هرکدام در شرایط و موقعیت های خاصی کاربرد دارند. بیلچه های باغبانی دارای رنج قیمت بسیار متفاوتی هستند و قیمت بیلچه با توجه به جنس و کیفیت بیلچه ها تعیین می شود. میزان هزینه مورد نیاز برای خرید این بیلچه ها به نوع کاربری شما بستگی دارد. با توجه به این که جنس بیلچه ها بر روی کارکرد و میزان ماندگاری بسیار موثر است، توصیه می شود در هنگام خرید این محصول کمی هزینه بیشتری خرج کرده و محصول باکیفیت تری را تهیه نمایید.


 ابزار آلات، عضو جداناشدنی از کشاورزی

محفافظت در مقابل آفات، با این وسیله پرفایده

سم ماده ای است که در صنایع مختلف خصوصا صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده حالت مایع مانند داشته و برای پاشیده شدن نیاز به ظرف های مخصوصی دارد. سمپاش ها وسیله ای هستند که مواد شیمیایی داخل خود را به اطراف اسپری می کنند. کاربرد دستگاه سمپاش به نوع کاربری آن بستگی دارد. به صورت کلی می توان گفت که سم پاش ها نه تنها سرعت سمپاشی را راحت تر می کنند، بلکه با صرفه جویی در مصرف سم ها باعث کاهش هزینه های سمپاشی خواهد شد. از طرفی دستگاه های سمپاش باید دارای مشخصه ها و ویژگی های خاصی باشد که به شرح ذیل می باشد:
•    میزان یکنواختی پاشش ذرات
•    قابلیت همزن مناسب و صحیح
•    مقاوم و مستحکم در برابر سایش
•    دارای ظرفیت مناسب و مطلوب
•    دارای تلمبه برای تامین قدرت پاشش
•    قدرت پاشش مناسب
•    بدنه ای مقاوم و سبک
•    قیمت مناسب و مقرون به صرفه
اگر قصد خرید دستگاه سمپاش را دارید باید بدانید که سمپاش ها دارای تنوع بالایی در نوع و جنس هستند. در نتیجه قیمت سمپاش ثابت نبوده و عوامل متعددی بر روی هزینه این دستگاه تاثیر می گذارد. از جمله فاکتورهایی که بر روی قیمت دستگاه های سمپاشی موثر است می توان به کیفیت، جنس بدنه، میزان پاشش ذرات، نحوه عملکرد، نوع و ... اشاره کرد. برای افزایش شادابی و طراوت گل و گیاهان بهتر است که سمپاش خریداری شده کیفیت و ساختاری بسیار اصولی و استانداردی داشته باشد.


 ابزار آلات، عضو جداناشدنی از کشاورزی

وسیله ای جذاب اما بی ربط به کشاورزی!

نظافت خودرو، پنجره ها، پاسیو، نمای بیرونی ساختمان و … بر روی زیبایی و سلامت تاثیر مستقیمی دارد. دستگاه کارواش خانگی با فشار آب بالای خود می تواند تمامی سطوح را تمیز و عاری از هر گونه آلودگی کرده و درخشندگی را برای خانه شما به ارمغان بیاورد. این دستگاه برای انجام نظافت حداقل مصرف آب را داشته و از این رو بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. دستگاه کارواش خانگی یا کارواش سیار یا واترجت دستگاهی است که با تبدیل جریان فشار آب معمولی به آب فشار قوی، شستشو را راحت تر و بهینه تر می کند. آب موجود در کارواش های خانگی در دو نوع گرم و سرد هستند و از آب گرم می توان برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده کرد. منبع تغذیه کارواش به دو نوع بنزینی و الکتریکی تقسیم بندی می شود. این کارواش ها در هنگام فعالیت خود هیچ گونه آلودگی ای تولید نمی کنند و از این رو می توان از آن در محیط های بسته همچون پارکینگ و یا حتی خانه نیز استفاده کرد. کارواش های خانگی معمولا به صورت الکتریکی هستند و از نیروی برق برای راه اندازی موتور بهره می برند. بنابراین برای استفاده از این دستگاه ابتدا آن را به پریز برق وصل کرده و سپس نازل کارواش را به سمت محل شستشو گرفته و دکمه روشن شدن دستگاه را فشار دهید. قدرت بالای آب این کارواش ها می تواند تمامی اجزام و آلودگی های موجود بر روی سطوح را به راحتی از بین ببرد. استفاده از این دستگاه پیچیده نبوده و شما تنها با یکبار استفاده از آن می توانید به خوبی با این دستگاه آشنا شوید. قیمت کارواش خانگی نیز از دیگر عواملی است که بر روی نحوه کار این محصول تاثیرگذار است.


ابزار آلات، عضو جداناشدنی از کشاورزی

این ابزارها را از کجا بخریم؟

شاید شما نیز با ورود به بازار و یا جستجو در سایت های اینترنتی با قیمت های متفاوتی از ابزار کشاورزی مواجه شوید. دلیل این تفاوت قیمت، کیفیت و تنوع قابلیت های آن ها می باشد. از طرفی برخی از این ابزار ساخت ایران و برخی دیگر وارداتی هستند. بنابراین در هنگام خرید باید به کشور سازنده توجه کنید چون در قیمت نهایی تاثیر دارد. اگر به دنبال خرید اینترنتی  ادوات کشاورزی از سایتی مطئن با قیمت های به روز و منصفانه هستید، قیمت انواع ادوات کشاورزی موجود در فروشگاه کشاورزی ایران در قالب یک لیست برای مشتریان ارسال می شود، جهت دریافت لیست قیمت انواع ابزار تنها کافیست با شماره های درج شده در سایت www.keshavarziiran.comتماس حاصل نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28018
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید